Posodobljeno 15. 04. 2024
Barve so sestavni del našega vsakdana. Kamorkoli se ozremo, vidimo barve. In na podlagi le teh se hitro odločimo kaj nam je lepo, kaj še želimo videt in česa ne. Prav tako je z barvami na spletni strani. Če so izbrane pravilno, nas bodo prepričale, da na strani še ostanemo oziroma se nanjo ponovno vrnemo. Mislim, da barve vplivajo bolj podzavestno, a se jih kljub temu moramo zavedati.
O psihologiji barv sem že pisala, mislim, da je bil to celo eden prvih mojih prispevkov na Spletnik blogu. Danes, ko je splet še bolj razvit, kot včeraj, pa si bomo pogledali še malo v globino barv.
Poglejmo nekaj zanimivih dejstev o barvah na spletu:
Najbolj popularna barva na spletu je MODRA
Sledi ji ČRNA, ki ji sledi ZELENA
Najmanj popularna je ORANŽNA, ki ji sledi RJAVA
MODRO barvo raje kliknejo moški kot ženke
Ženske raje kliknejo na VIJOLIČNO, nasproten učinek pa ima SIVA
Moški VIJOLIČNE ne marajo
Vsaka barva izraža in izzove določene emocije, ki jih je na spletni strani vredno upoštevati. Našla sem tako pozitivne kot negativne strani barv.
REDEČA barva:
+ ogenj, moč, pomembnost, energija, vznemirjenje
– jeza, bes
RUMENA barva:
+ veselje, inteligenca, energija, optimizem, sreča
– kritika, ljubosumje, lenoba
ORANŽNA barva:
+ sreča, sončnost, veselje, obilje
– ignoranca, prevara
ZELENA barva:
+ narava, rast, varnost, harmonija
– denar, pohlep, ljubosumje, pomanjkanje izkušenj
MODRA barva:
+ mir, stabilnost, znanje, zaupanje, zanesljivost
– depresija, hladnosti, pasivnost
VIJOLIČNA barva:
+ sofisticiranost, zdravje, spiritualnost/duhovnost, kreativnost, ženske kvalitete
– žalost, mračnost
ČRNA barva:
+ moč, eleganca, globina
– smrt, misterioznost, neznano
BELA barva:
+ čistost, varnost, nedolžnost
– mraz, distanca
Sedaj smo pobližje spoznali učinek barv, tako, da vam na bo težko izbrati pravih barv za vašo spletno stran. Barve na vse delujejo enako, zato ne boste zgrešili, če boste upoštevali njihovo moč. Pri izbiri barv za spletno stran, se osredotočite na tri glavne barve, ki jih boste uporabili kot rdečo nit. Nato pa barvam primerno prilagodite tudi barvo pisave, da bo pregledno in vidno za branje. Še prej pa si še enkrat preberite članek o psihologiji barv na spletni strani.
Tako, sedaj ste vsaj podkovani z osnovami, da bo vaša spletna stran učinkovita in prijazna na oko.
Za konec pa še simpatičen test, ki bo zmedel vaše možgane in oči hkrati:
Za več podrobnosti in dodaten nasvet pa nas pokličite ali pa nam pišite.
Andreja Ogrinc