Prihaja Črni petek (Black Friday)

Sep 28, 2021
Sep 28, 2021

Povečanje iskanj po blagovnih znamkah je prva očitna stvar v času kaotičnega črnega petka, ki bo tako kot vedno padel na zadnji petek v novembru. V letu 2021 bo to 26. november. Kupci na ta dan iščemo produkte po blagovnih znamkah, katerim smo sicer zvesti oz. jih dojemamo kot kvalitetne in vredne investicije.

Mogoče še niste na tem mestu, da bi bili širše prepoznana znamka (ali pač?), to pa ne pomeni, da se ne morate na trgu pozicionirati med ali celo pred vso vašo konkurenco.

Takšne akcije so odlična priložnost, da izpostavite vaše podjetje, ugodnosti v cenah ali odstotkih ali pa celo za ta kratek čas oglašujete tudi na ključne besede vaše konkurence, da k sebi zvabite še velik del njihovih strank.

Glede na to, da bo črni petek (angl. Black Friday) zelo hitro spet med nami, se pri sebi zagotovo že sprašujete, katere marketinške ideje lahko uporabite za povečanje prodaje? Katere prakse prinašajo več pozornosti potencialnih strank? Kako jih izvajati in kdaj? Predlagamo, da berete dalje in prejmete želene odgovore, da se boste kar najbolje pripravili na letošnji črni petek.

Kaj je črni petek ali t.i. Black Friday?

Črni petek je dan po ameriškem zahvalnem dnevu. To za potrošnike pomeni začetek božične praznične nakupovalne sezone. Za trgovce pa to pomeni čas za promoviranje svoje ponudbe ter velikih popustov. Kar se je začelo kot enodnevni dogodek, je postalo štiridnevno nakupovalno dogajanje, ki se konča na kibernetski ponedeljek (angl. cyber monday). Kibernetski ponedeljek, imenovan tudi spletni ponedeljek, je v bistvu ista vrsta dogodka, ki pade na prvi ponedeljek po črnem petku.

Običajno so cene znižane za vse štiri dni. Nekatera podjetja ponujajo različne vrste popustov ali ponudbo za črni petek oz. “črni petek vikend” ter za kibernetski ponedeljek.

črni petek

Na primer, trgovec s kozmetičnimi produkti ima lahko na črni petek 50 % popust, v soboto ima akcijo “kupite 1, prejmete 2”, v nedeljo 30 % popust na vse kreme in v ponedeljek 40 % popust za vse nakupe nad 100 €. Ker pa je črni petek na splošno veliko bolj popularen praznik v očeh stranke, se lahko bolj fokusirate na vašo trženjsko strategijo tega vsem poznanega petka.

Kako se pripraviti na črni petek

Kako se kot podjetje pripravite na popuste ter razprodaje za črni petek? Resnica je, da je treba do takrat pripraviti ali celo nadgraditi veliko stvari. Na primer; potrebno je ažurirati vsebine na spletnem mestu, poskrbeti za privlačne ter optimizirane opise izdelkov, SEO spletne strani, narediti načrt trženja in promocije.

Da pa ne bo vsega preveč, smo izpostavili nekaj najbolj pomembnih korakov vaših priprav:

Prava strategija

V primeru, da še niste začeli razmišljati o vaši ponudbi za črni petek, začnite še danes. Raziskava je pokazala, da več kot polovica potrošnikov začne že v oktobru raziskovati ugodne Black Friday ponudbe. Izkoristite ta čas, da privabite ljudi na svojo spletno stran s kodami kuponov in posebnimi ponudbami.

Pomembno je tudi, da o dogajanju obvestite čim več relevantnih ljudi. Obvestite vse v svoji e-mail bazi, vse, ki vam sledijo na družbenih omrežjih ter potencialne stranke, ki so se že zadrževale ali kupovale v vaši spletni trgovini. Tako bodo vsi, ki vas že poznajo, za akcijo izvedeli prvi in se na njo pripravili.

Na dan akcije je pomembno doseči čim več ljudi, ki so vaše potencialne stranke. To lahko dosežete na več načinov in z različnimi oglaševalskimi strategijami. Pripravite jih vnaprej in vedno naj bodo po meri podjetja ali specifične akcije. Pomembno je, da se v strategijo zajame več kanalov (npr. Google Ads, Facebook in Instagram Ads, organska iskanja itd.), saj so vaše potencialne stranke razpršene po celotnem spletu.

Po končani akciji je potrebno narediti analizo – kaj je delovalo in kaj ni ter izluščiti, kako bo lahko vaša naslednja akcija še bolj uspešna in v kateri smeri nadaljevati vaš spletni nastop. Največja napaka je, da se vaše podjetje pojavi samo takrat, ko so popusti. V tem primeru vas bodo ljudje povezovali samo z nizko ceno – jo čakali in pričakovali, vmes pa nakupov ne bo.

Preverite hitrost svoje spletne strani/trgovine

Hitrost spletnega mesta je verjetno najmočnejši ubijalec prometa. Velik delež obiskovalcev vašega spletnega mesta bo odšlo, če se strani ne naložijo v manj kot treh sekundah! Počasno spletno mesto vas bo zato zagotovo stalo prodaje. Walmart je recimo za vsako sekundo hitrejšega nalaganja svoje strani – povečal konverzijo za 2%.

GTMetrix - hitrost spletne strani

Preizkusite hitrost svojega spletnega mesta z Googlovimi PageSpeed ​​Insights ali GTMetrix. In potem uporabite priporočila, ki jih dobite s temi orodji. V orodje preprosto vnesete URL -je svojih strani in jih analizirate na področju hitrosti in drugih dejavnikov optimizacije. Pomembno je tudi zagotoviti, da ima vaša stran odziven (responsive) dizajn. Prav tako poskrbite za nemoten in hiter zaključek nakupa (angl. checkout), ki bo popeljal stranko do nakupa v le nekaj enostavnih korakih.

Pravo občinstvo

Najbolj učinkovite so kampanje, ki so ciljno usmerjene na pravo občinstvo. Oglaševanje vam v osnovi že pomaga, da se prikažete ljudem, vendar pa lahko z zgrešenim ciljanjem naredite več škode kot koristi. Če še ne poznate svojega občinstva, izkoristite orodje Google Analytics – tam lahko najdete demografske podatke, interese potencialnih kupcev, katere naprave najpogosteje uporabljajo, kje se nahajajo itd. in to uporabite v načrtovanju svoje strategije.

Posodobite opise izdelkov

Opisi izdelkov močno pripomorejo k temu, da vaš izdelek postane “nepremagljiv” in privlačen v očeh potencialne stranke. Zato je zelo pomembno kako se lotite opisa svojih izdelkov ali storitev. Ne samo na črni petek ampak skozi celo leto.

Uporabite besede, ki prodajajo

S tem, ko poznate ter razumete svojo ciljno publiko, lahko hitro ugotovite katere besede so tiste, ki pritegnejo njihovo pozornost ali zanimanje. To so t.i. “besede moči”, ker vzbujajo čustva, spodbujajo želene konverzije in naredijo vaše produkte zelo privlačne. In če poznate svoje občinstvo in njihove želje, lahko s temi besedami vzpostavite povezavo z njimi in vašim izdelkom. Nekaj primerov besed moči: brezplačno, podarimo, ugodno, darilo, priložnost, zaupno, preprosto, instant itd.

Teh besed je veliko več in vzbujajo različen spekter čustev v bralcu, zato je zelo pomembno, da jih uporabite v pravem kontekstu in za pravo publiko.

Optimizacija spletnih strani za iskalnike

Preden uradno zaženete svojo “črni petek ponudbo”, je dobro, da pregledate svoje osnove SEO in optimizirate tehnične temelje svojega spletnega mesta, da bodo strani indeksirane in pravilno uvrščene.

Preglejte osnove tehničnega SEO:

  • Odpravite 404 strani z napakami
  • Nastavite 301 preusmeritev starih, neobstoječih spletnih strani (URL naslovov) na nove strani
  • Zagotovite, da strežniki “zdržijo” velik promet obiskovalcev
  • Optimizirajte hitrosti spletnih strani za hitro nalaganje

Pri optimiziranju Black Friday pristajalnih strani pa bodite pozorni na:

  • Optimizacijo meta oznak in opisov s ciljnimi ključnimi besedami na temo »črni petek«. Pogosti izrazi, ki se navezujejo na črni petek, so tudi »darila«, »dostava« in »ponudbe«,
  • Vstavljanje vidnih pozivov k dejanju (CTA) za večje konverzije,
  • Zagotavljanje jasnih kontaktnih podatkov, tako da lahko uporabniki stopijo v stik z vašim podjetjem ali ga poiščejo na spletu.

Popusti na črni petek

Premislite, na katere artikle boste dali popuste in na katere ne. Ni potrebno, da znižate prav vse kar je v ponudbi. Cilj popusta naj bo spodbuditi večjo prodajo. Torej želite biti strateški. Kateri izdelki bodo, če bodo znižani, vaše stranke spodbudili k nakupu več izdelkov?

Uporabite e novice

Raziskave kažejo, da se več kot 25% prodaje na črni petek začne z e -mail kampanjami. Zato se splača ustvariti “Black Friday” e-mail kampanjo že vnaprej. E -mail marketing oziroma vaše e novice vam omogočajo neposredno povezavo s svojimi zvestimi strankami in tistimi, ki so se šele pridružili vaši email listi. To vam daje priložnost, da jim posredujete zanimive ter uporabne informacije ali pa zagotovite poseben “črni petek popust” za njihovo zvestobo.

Najbolje je začeti mesec vnaprej in tedensko pošiljati e -poštna sporočila vse do črnega petka. Izkoristite črni petek, črni vikend in kibernetski ponedeljek za e-mail sporočila o popustih, s čimer boste zagotovili, da se vaši bralci dobro zavedajo ugodnih akcij, ki jih ponujate. Ampak se ne ustavite le pri tem. Nadaljujte s svojo komunikacijo tudi po črnem petku in kibernetskem ponedeljku, da pridobite povratne informacije in jih povabite, da ponovno obiščejo vašo trgovino. Pametno je poskrbeti tudi za avtomatizirane maile, ki potencialne stranke obvešča o zapuščeni košarici in jih spodbuja, da zaključijo proces ter opravijo nakup.

HubSpot email marketing

7 zanimivih marketinških idej za črni petek

Akcije, posebne ponudbe in znižane cene generirajo največ impulzivnih nakupov, zato je pametno to ustrezno na spletu zapakirati in izkoristiti. Vaša konkurenca najverjetneje že oglašuje agresivnejše kot vi – kako jo lahko še vedno prehitite?

1. Interaktivne grafične podobe

To je najlažji način, kako lahko izstopate med ostalimi in ne ostanete spregledani. Na podlagi trenutnih oglasov verjetno že imate podatke kaj deluje in kaj ne. Ali je to preprost enobarvni oglas na Facebooku ali pa mogoče interaktivne premikajoče se oglasne pasice (bannerji). Kljub temu, da je Black Friday konec novembra, je to že nevarno blizu decembrskih nakupov – in oglaševalci se tega zavedajo. Izkoristite vaše popuste in vašo marketing kampanjo za napeljevanje misli na božična darila.

Black Friday Target oglas na FAcebooku

2. Črni petek in “vesele urice”

Kaj je bolje kot presenetiti svoje stranke z zanimivimi in privlačnimi ponudbami vsako uro? Za trgovine z velikim prometom so “vesele urice” lahko zanimiva strategija. Ne samo, da dodaten popust spodbuja nakupe, ampak lahko z nenadnimi “happy hours” popusti presenetite stranke, ki so trenutno na strani, zaradi česar se bodo vračale nazaj. Seveda z namenom uloviti ter koristiti dodatne popuste.

Kako to zgleda v praksi? Če na primer ponudite 40 % popusta na vso ponudbo, lahko vaš “happy hour” nudi 50 % ali višji, dodatni popust na določene blagovne znamke, artikle ali druge kombinacije. Tovrstno akcijo lahko drugače in bolj zabavno poimenujete, kot na primer: “Noro vesele ure popusta”.

Ustvarite pomanjkanje in občutek nujnosti ter okrepite FOMO efekt (strah pred zamujenimi priložnostmi) z omejeno časovno ponudbo in ponudbami v zadnjem trenutku, ki so na voljo samo za črni petek. Lovci na popuste jih bodo zagotovo veseli!

Črni petek in "vesele urice"

3. Ustvarite vodnik za darila 2021

Obstaja velika verjetnost, da boste zaradi popustov na črni petek, prejeli na stran veliko obiskovalcev, ki so sicer zunaj običajnega ciljnega občinstva vendar bodo iskali darila za prijatelje ter družinske člane, kateri spadajo v vašo ciljno skupino. Težava je v tem, da ti novi obiskovalci morda ne vedo veliko o vaši blagovni znamki in se še niso srečali z vašo ponudbo. So pa seznanjeni s tem, da njihov prijatelj rad nakupuje pri vas, to je pa tudi vse. Zato boste tem novincem želeli svetovati in jim omogočiti, da najdejo popolno darilo za svoje prijatelje in družinske člane. Morda je najbolj enostaven način, da svoje izdelke najprej razvrstite po najbolj obsežnih segmentih strank, nato pa natančneje določite vsako od teh kategorij. Na primer: darila za moške, ženske in otroke, darila za rojstni dan, najboljša darila za prijatelje in podobno.

Za večjo vidnost umestite vodnik na svojo domačo stran ali druge relevantne strani. Pošiljanje vodnika za darila po e -pošti strankam je tudi odličen način, da jim nudite uporabne informacije ter smernice za nakup daril. V kolikor ga boste objavili v obliki bloga, ga nujno delite na družbenih medijih in ga morda tudi “podkrepite” s Facebook oglasi, za večji promet na vašo stran.

črni petek

4. Brezplačno darilo ob vsakem nakupu

Ponudba brezplačnega darila je lahko zelo mamljiva za kupce na črni petek. Ob vsakem nakupu lahko podarite brezplačno darilo stranki, ki opravi naročilo na črni petek ali kibernetski ponedeljek. V kolikor gre za fizične produkte lahko poskusite z ugodno oziroma brezplačno poštnino. Nastavite lahko seveda minimalne vrednosti, na primer »ob vsakem nakupu nad 100 EUR dobite brezplačno darilo«, ali pa podarite neko darilce vsaki stranki, če imate visoke marže. Pazite le, da ostanete donosni.

V kolikor prodajate ženska modna oblačila, lahko podarite brezplačno zapestnico ali uhane. V primeru moške modne trgovine lahko podarite manšetne gumbe. Če vaša ponudba zajema dekoracijo doma lahko podarite brezplačno vazo. In če prodajate kozmetične izdelke, podarite čopič ali gobico za ličila. Idej je zares veliko!

Darilo ob nakupu

5. Kaj lahko še ponudite stranki

Črni petek je odličen čas za nadgradnjo vaše navzkrižne prodaje (angl. cross-sell). Ni potrebno, da stranka zapusti vašo stran takoj, ko opravi nakup enega izdelka. Pomislite kateri soroden izdelek ji lahko še ponudite? Če imate stranko, ki kupuje pajkice za jogo, ji ponudite podlogo za izvajanje joge ali torbo. Bistvo navzkrižne prodaje je, da ponudite nekaj, kar bo smiselno dopolnjevalo prvoten nakup. Amazon odlično opravlja navzkrižno prodajo. Ko kliknete določen izdelek, vas napotijo ​​na druge sorodne artikle, ki bi vas lahko zanimali. Dovolj, da zbudijo v stranki misel “To bi mi prišlo prav!” in s tem povečajo možnost dodatnega nakupa.

6. Ponudite zabavne igre popusta

Element presenečenja je lahko močan element pri trženju na črni petek. Z orodjem, kot je Zembula, lahko v svojo spletno trgovino dodate (digitalne) srečke s premazom, ki skrivajo popuste in druge ugodnosti. Le kdo nima rad občutka vznemirjenja ob praskanju srečke? Taka malenkost je lahko zabavno in privlačno presenečenje za vaše stranke. Ponudba popusta v obliki gamifikacije nudi zabavno nakupno izkušnjo zaradi česar lahko kupci ostanejo dlje časa v vaši spletni trgovini. Poleg tega lahko ti zabavni pristopi pomagajo preprečiti zapuščene nakupovalne košarice.

črni petek

7. Razširite črni petek popuste na kibernetski ponedeljek

Črni petek je bil nekdaj osrednji dan trgovcev za povečanje prodaje, zdaj pa prodaja teče vse do kibernetskega ponedeljka. Posledično večina spletnih trgovcev podaljša popuste od petka do ponedeljka. Z razširitvijo prodaje boste lahko pridobili več strank in dodaten dobiček. Ker pa so popusti za črni petek običajno najbolj priljubljeni, se boste morali najprej osredotočiti na ta poseben dan. Eden od pristopov ja lahko odlična ponudba za vse vaše izdelke na črni petek. Čez vikend in na kibernetski ponedeljek pa nadaljujete s popusti le na vaše najbolje prodajane izdelke.

Povečanje proračuna je neizogibno

Preračunajte, kakšne ugodnosti lahko ponudite vašim strankam (npr. višina popusta, brezplačna dostava, darilo ob nakupu …). Imejte v mislih, da je večino vašega oglaševalskega proračuna potrebno vložiti v spletno oglaševanje, da se vam takšne akcije sploh lahko povrnejo.

Poslužite se Google oglasov, Facebook oglaševanja, Instagrama itd. – skratka, bodite povsod! Če kakšno vrsto oglaševanja že izvajate, imate zagotovo na voljo že ogromno podatkov, ki jih lahko v tem času najbolje izkoristite. Na tak način lahko brez skrbi povečate svoj proračun za oglaševanje, saj ste lahko mirni, da bodo oglasi na stran privabili vaše relevantne kupce in se vam bo ta investicija hitro povrnila. 

Uporabite nasvete ter smernice v tem članku za postavitev premišljene “Black Friday” strategije in ponudbe za vaše stranke!

Kot vedno, pa smo vam na blog@spletnik.si na voljo za pomoč pri izvedbi oglaševanja vaše akcije – ali pa zgolj za nasvet.

Uspešno,
Spletnik

5/5 - (1 vote)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.