To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Vse, kar ste želeli vedeti o Google Analytics

Vse, kar morate vedeti o Google Analytics

Kaj je Google Analytics in za kaj se uporablja?

Google Analytics tool je nepogrešljivo brezplačno analitično orodje, ki omogoča vpogled v različne statistike vaše spletne strani oz. spletne trgovine. Ne glede na to, s katero vrsto dejavnosti se ukvarjate, je uporaba orodja sestavni del vaše tržne strategije, ki vam omogoča spremljanje in rast konverzij. Analitika spletne trgovine pa vam pomaga razumeti vaše stranke in izstopati iz množice konkurence.

Uporaba rezultatov spletne analitike je bistvenega pomena za uspešno vodenje spletnega posla. Google Analytics omogoča merjenje donosnosti naložbe v oglaševanje in sledenje vsebinam Flash, video vsebinam ter aplikacijam in spletnim mestom. Spremljanje statistike preko Googlovega orodja Google Analytics lahko vašemu poslu doda novo dimenzijo.

Google slovar izrazov

Preden pa se spustimo globlje v razlago orodja Google Analytics, si oglejmo najpogosteje uporabljane izraze. S spodaj navedenimi termini (prevod google slovar izrazov) se boste srečevali in prav je, da jih razumete.

Dimensions (razsežnosti): je opisni atribut ali podatek. Dodelimo jim lahko različne vrednosti. Podatek geografska lokacija ima lahko razsežnosti imenovane: zemljepisna širina, zemljepisna dolžina ali ime mesta.

Metrics (meritve): so posamezni elementi razsežnosti. Te je mogoče izmeriti kot seštevek in razmerje. Če pogledamo razsežnost vstopna stran, so njene meritve lahko: ogledi strani in stopnja obiskov ene strani.

Sessions (seje-obiski): je časovno obdobje, ko je obiskovalec na spletni strani (ali aplikaciji). V temu obdobju je obiskovalec aktiven in na spletni strani “sodeluje”.

Users (uporabniki): podatek se nanaša na nove in ponovne uporabnike (obiskovalce). Dolča pa število uporabnikov, ki si je ogledalo spletno vsebino v določenem časovnem obdobju.

Pageviews (ogledi spletne strani): podatek prikazuje vsoto vseh ogledov strani na vaši spletni strani. Vanj so vključeni tudi ponovni ogledi.

Pages/session (strani/obisk): je povprečno število ogledanih strani med obiskom spletne strani. Tudi ta podatek vsebuje ponovne oglede strani.

Avg. sessions duration (povprečno trajanje seje): povprečno izmerjen čas, ko ga je obiskovalec porabil na spletni strani med obiskom.

Bounce rate (stopnja obiskov ene strani): odstotek obiskov ene strani (obiskovalec je stran zapustil na tisti strani, skozi katero je prišel na vašo spletno stran).

New sessions (nova seja): v odstotku izražena ocena prvih obiskov.

Goals (cilji): so cilji, ki jih nastavite v orodju. Omogočajo vam izmeriti kolikokrat so obiskovalci na spletni strani določen cilj napravili. Cilji so lahko različni: od ogleda videa na spletni strani do oddaje povpraševanja poreko kontaktnega obrazca.

Conversions (konverzije): podatek prikazuje kolikokrat so obiskovalci vaš nastavljeni cilj dosegli.

Campaigns (oglaševalske akcije po meri): s pomočjo tega podatka ugotovite kako obiskovalci preko napotitev pridejo do vaše vsebine. 

Acquisition (Pridobitev): podatek prikazuje kako pridobivate uporabnike na vašo spletno stran – iz katerih spletnih kanalov.

Behavior (vedenje): s pomočjo vedenjskih podatkov boste lahko izboljšali vašo vsebino na spletni stani.

Google analitika: kako jo nastaviti?

Vsak račun v Google Analytics statistiki ima že prednastavljeno nadzorno ploščo, imenovano “Moja nadzorna plošča” (My Dashboard). Google nadzorna plošča je prostor, kjer so zbrani vsi vam in vašemu poslu pomembni podatki. Omogoča vam, da so najpomembnejši podatki zbrani na enem mestu in to v obliki, ki jo takoj zaznate in uporabite. Nadzorna plošča je že delno izpolnjena z večino podatkov, ki jih boste potrebovali na tedenski ravni. Še vedno pa obstaja veliko razlogov, da nadzorno ploščo prilagodite vašim potrebam. Prilagoditev nadzorne plošče vam omogoča vpogled v različne tipe statističnih podatkov, ki vam pomagajo k boljšemu razumevanju, kako deluje vaša spletna stran, kaj je potrebno izboljšati oziroma odstraniti, da bodo obiskovalci na spletni strani ostali dlje.

Za spremljanje statistike vaše spletne strani je potrebno samo nekaj korakov:

Google Analytics prijava: prijavite se lahko s svojim gmail računom ali pa odprete nov račun (ustvari google račun).

Nato kliknite (pod št. 1) na menijsko postavko Skrbnik (admin). Izberete znamko (Property) in informacije o sledenju (Tracking info). Kliknite na Koda za sledenje (google tracking code).

Google analitika in račun: kako nastaviti kodo za sledenje

Pred vami se odpre Google koda za sledenje, ki jo enostavno vnesete v vašo spletno stran.

Nastavite kodo za sledenje preko Google Analytics

Če želite, lahko kodo dopolnite z vrstico ga (‘require’, ‘displayfeatures’); tako kot je to označeno na spodnji sliki.

Google analitika in nadzorna plošča Spletnik

Dodatek h kodi vam omogoča, da še bolj podrobno beležite demografske, geografske, interesne in vedenjske vzorce vaših obiskovalcev in tako še lažje ter hitreje prepoznate vaše kupce. Hkrati pa vam to omogoča tudi izdelavo remarketing segmentov, ki jih nato uporabite za vašo napredno Google Ads oglasno kampanjo.

Interpretacija spletne analitike: Google spletna trgovina

Če želimo, da je spletna stran učinkovita, jo je potrebno meriti. Google Analytics nam omogoča vpogled v močne in šibke točke našega spletnega poslovanja. Google Analytics ima tudi specializirano funkcijo, ki omogoča vpogled v statistiko spletne trgovine. V nadaljevanju si bomo ogledali 4 najpomembnejše vrste metrik spletne trgovine.

Občinstvo: Informacije o vaši ciljni publiki v statistiki spletne trgovine vam omogočajo vpogled v demografijo vaših strank, in sicer lokacijo, starost, spol in njihova zanimanja ali izdelke, ki so jim všeč. Analitika občinstva vam pomaga pri odločanju o tem, na katerih platformah boste oglaševali oz. katere platforme so glede na demografske podatke vašega občinstva najbolj privlačne. Ko razumete svojo publiko, lahko skupine kupcev umestite v »persone« oz. določite značilnosti, ki jih imajo vaše idealne stranke.

Viri obiska: Analitika spletne trgovine o nakupih vam pove, kako so vaše stranke našle vašo spletno trgovino in po katerih poteh so nanjo prispele. Te informacije kažejo, na katere tržne kanale mora vaša blagovna znamka osredotočiti svoja oglaševalska prizadevanja.

Obnašanje: Ti podatki prikazujejo, kako se vaše stranke odzivajo na informacije in ponudbo spletne trgovine. Obnašanje kupcev se nanaša na vsebino, ki jo kupci kliknejo, izdelke, ki jih zanimajo, in kaj kupujejo.

Konverzije: Podatki o konverzijah se nanašajo na točko, ko se spletni uporabnik spremeni v dejansko stranko, in so kot taki najpomembnejša metrika. Ko spremljate podatke o konverzijah, ugotovite, kdaj se stopnja konverzije povečuje oz. zmanjšuje in kaj so možni vzroki za to.

Razumevanje spletne analitike s pomočjo Google Analytics

Google Analytics: Spoznate svoje obiskovalce

Poznavanje težav, bolečin in želja svojega ciljnega trga, je temelj poslovnega uspeha. Google statistika vam pokaže, kdo vse obiskuje vašo stran in kaj na njej počne.

Izvedeli boste:

  • Demografske podatke
  • Geografske podatke
  • Interese
  • Od kod so obiskovalci prišli na vašo stran
  • Na kateri strani so vstopili in na kateri so zaprli stran
  • Potek njihovega obiska strani in katere podstrani so obiskali
  • Ali se vračajo na vašo stran
  • Koliko časa so bili na strani
  • Na kaj so kliknili na strani
  • Kaj so iskali na vaši strani

Spoznate svoj spletni promet

Google Analytics promet vaše strani razčleni na naslednje kanale:

  • Organsko iskanje (ang. Organic Search), ki pokriva promet z iskalnikov kot je Google.
  • Direktnen promet (ang. Direct), ki pokriva obiskovalce, kateri so naslov strani vnesli direktno v brskalnik, kot je Chrome.
  • Napotitev (ang. Referral), ki pokriva promet s povezav z drugih strani.
  • Plačan promet (ang. Paid Search), ki je posledica kampanij.
  • Družbena omrežja (ang. Social), ki pokrivajo promet s Facebooka, Instagrama, LinkedIna in drugih omrežij.
  • Email (ang. Email), ki pokriva promet s povezav v elektronski pošti.

Spoznate svojo stran s pomočjo

Veste, kje se obiskovalci vaše strani najdlje zadržujejo? Google Analytics vam razkrije tudi to.

Ključni 3 faktorji poznavanja spletne strani in njenih podstrani so:

  • Kako dolgo je obiskovalec na posamezni strani?
  • Kakšna je stopnja odboja (ang. bounce rate) posamezne strani?
  • Katere so najpogostejše izhodne strani, kjer obiskovalec zapusti vašo stran?

Čas, ki ga obiskovalec prebije na določeni strani, vam pove, katere vsebine pritegnejo vašo ciljno skupino in katere ne dosegajo pričakovanj. Tako veste, kaj zadrži pozornost obiskovalcev. To vam pomaga pri ustvarjanju novih, uspešnih vsebin in usmerjanju obiskovalcev na najboljše podstrani.

Stopnja odboja predstavlja odstotek obiskovalcev, ki so obiskali le eno stran in jo nato zapustili, brez da bi kliknili kam drugam. Tega si seveda ne želite, razen če gre za stran, ki nudi zelo specifično informacijo (npr. odpiralni čas). Strani z visoko stopnjo odboja je dobro pregledati in spremeniti, kjer vam pomagajo ostali podatki, ki jih nudi Google Analytics.

Izhodne strani vam povedo, koliko obiskovalcev z določene strani zapusti vaše spletno mesto. To je pomembno pri prodajnih straneh – sploh če obiskovalci na veliko zapuščajo stran, brez da bi storili želeno dejanje.

Če 90 % obiskovalcev zapusti nakupno košarico brez opravljenega nakupa, potem jim nekaj na tem koraku ne odgovarja. Možnosti je več, zato je čas za natančen pregled kaj bi lahko na omenjeni podstrani povzročilo tako visok odstotek nerealizirane prodaje.

Brez Google Analytics boste sicer vedeli, da je nekaj narobe, ne boste si pa znali odgovoriti kaj je glavni razlog. S pomočjo vpogleda v analitiko lahko ugotovite kaj je razlog težav, ki jih je smiselno odpraviti. Kasneje lahko s pomočjo analitike tudi potrdite izboljšano delovanje. 

Spoznate ključne besede vašega posla

Google Analytics vam omogoča podroben vpogled v ključne besede, ki pripeljejo obiskovalce na vašo spletno stran s pomočjo oglasne kampanje. Tiste najbolj splošne verjetno poznate, a splača se odkriti tudi bolj nišne besedne zveze. 

Zakaj? Ker preko njih še bolje spoznate svoje obiskovalce in ker lahko z njihovo pomočjo učinkoviteje in ceneje vodite oglasne kampanje. Poleg tega pri specifičnih besednih zvezah lažje dosežete boljši položaj med iskalnimi rezultati na Googlu.

Sledite svojim ciljem

Cilji so tesno povezani z do sedaj navedenimi kategorijami. Nastavite jih in Google Analytics bo zabeležil, ko obiskovalec opravi želeno dejanje. To je lahko izpolnitev kontaktnega obrazca ali ogled strani določenega produkta. Sledenje ciljem vam pomaga še podrobneje slediti obnašanju obiskovalcev, učinkovitosti vaše strani in omogoča preprost način merjenja nekaterih ključnih kazalnikov uspeha (KPI).

Štirje glavni tipi ciljev so:

  • Konverzije obiskovalca v kupca ali člana na določeni strani.
  • Trajanje obiska vaše spletne strani (npr. več ali manj kot 5 minut).
  • Število strani, ki jih obiskovalec obišče na vaši strani (več strani kot obišče, bolj kaže na to, da ga je vsebina na naši strani pritegnila).
  • Različna dejanja – npr. predvajanje video posnetka.

Google Analytics triki za boljši spletni uspeh

Google Analytics orodje je lahko preprosto, hkrati pa je lahko zelo zapleteno. Pravzaprav tako zapleteno, kot si ga zapletete sami.  Večina uporabnikov bo uporabila zgolj del funkcionalnosti, ki jih orodje ponuja. Želite izboljšati prizadevanja vašega digitalnega marketinga? Vključite naslednje trike:

1. Ustvarite cilje. 

Cilji so funkcionlanost Google Analytics, ki jo (za moje pojme), preveč zanemarjamo. V navigaciji izberete “skrbnik” -> “cilji” -> “nov cilj” in nastavite vaš prvi cilj. Merjenje konverzij je v osnovi eden izmed bolj pomembnih ciljev večine spletnih mest. Google pa ponuja veliko predlog za spremljanje teh ciljev. Ko boste cilje nastavili, jih boste lahko tudi spremljali med poročili

2. Pripravite nadzorne plošče po meri.

V navigaciji izberete: “nadzorne plošče”-> “nova nadzorna plošča”. Tukaj boste lahko ustvarili nadzorno ploščo po meri (lahko jih imate 20). Ko izberete predlogo, lahko gradnike dodajate po mili volji in si popolnoma poosebite poglede in želeni prikaz podatkov. Nadzorne plošče služijo doslednemu spremljanju poročil in splošnega napredka.

3. Nastavite dogodke za obveščanje (alerts). 

Večina izmed vas ne bo imelo časa slediti analitiki vsaki dan. Za ta namen so obvestila povsem na mestu. Izberite “skrbnik” -> “opozorila po meri”. Tukaj boste nastavili novo opozorilo za različne namene. Obvestila lahko nastavite takrat, ko pride do drastičnih sprememb določenih metrik znotraj časovnega okvirja. Na e-mail boste prejeli opozorilo.

4. Prenehajte si slediti. 

Zagotovo se na vaši spletni strani nahajate zelo pogosto. Kako pa se to odraža na vaši analitiki? Če želite imeti realno sliko o obiskih (izključiti lastne obiske in obiske sodelavcev), boste morali ustvariti filter v delu “skrbnik”. Če je vaš IP statičen pojdite na “vsi filtri” -> “nov filter”, in nastavite filter, ki bo izvzel vaš IP iz statistike.

5. Povežite račun z Google Webmaster Tools.

Najprej boste morali ustvariti račun za Webmaster orodja. Če boste povezali račun za analitiko, boste dobili vpogled v nova poročila. Webmaster orodja vam nudijo podatke o povratnih povezavah, težave z indeksiranjem in tudi prikaz organskih ključnih besed, po katerih vas iščejo potencialni kupci.

Če boste upoštevali vsaj nekaj od naštetih namigov, bo vaša Google Analytics izkušnja zagotovo bolj zanimiva, ker vam bo postregla s precej več in bolj zanimivimi podatki, kot ste jih vajeni običajno. Prav tako, bodo podatki bolje verodostojni.

Google analytics šolanje

Na spletu obstaja veliko tečajev, vodnikov in podobnih vsebin na temo spletne analitike. Začnete lahko z Google Skillshop, za naprednejše in bolj specifične tečaje pa je odlična in ugodna platforma Udemy. V kolikor pa ne želite investirati v učenje in potrebujete samo izvedeno storitev, smo vam na voljo na info@spletnik.si.

Uspešno,
Spletnik

Copyright © 2020 Spletnik . Vse pravice pridržane