To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Družbena omrežja – Kje in kako točno pridobim nove stranke?

družbena omrežja oglaševanje

Aktivnih uporabnikov socialnih omrežij različnih aplikacij za druženje je namreč v Sloveniji 1,10 milijona, kar znaša dobro polovico prebivalstva. To sicer ne pomeni, da bo vsako vašo objavo takoj videlo toliko ljudi, so pa družbena oziroma socialna omrežja način, da dosežete tiste, ki jih vaša storitev ali vaš produkt resnično zanima

Še vedno razmišljate, ali bi svoje podjetje predstavili na družbenih omrežjih?

Pojavljanje na omrežjih je zelo ekonomičen in učinkovit način za oglaševanje, vendar se ga je treba lotiti premišljeno.

Da bi za svoj trud in vložek dobili čim več učinka, preberite, kje se skrivajo vaše potencialne stranke in kako jih pritegniti!

1. Facebook

Facebook obstaja že od leta 2004 in se je iz aplikacije za druženje študentov in dijakov spremenil v mnogo več kot le to. V Sloveniji ga uporablja približno 900 000 ljudi (odprtih je preko 1.5 mio računov) in ima tako med vsemi socialnimi omrežji največ prijavljenih uporabnikov. 

Facebook Spletnik

Facebook je odličen poligon za doseganje večje prepoznavnosti blagovne znamke, povečevanje prometa na spletni strani, pridobivanje kontaktov in v končni fazi za povečanje prodaje

Če bi morali z eno povedjo odgovoriti kaj je danes Facebook za podjetja, bi lahko enostavno rekli; enako kot TV le bolj učinkovito tj. mnogo ceneje, z več zvestimi gledalci, z enostavnimi možnostmi ciljnega targetiranja in z natančno možnostjo merjenja uspeha

Facebook o svojih uporabnikih hrani ogromno podatkov, ki vam lahko olajšajo iskanje strank, saj pri oglaševanju z njimi določite, kdo naj vidi vaše oglase glede na spol, starost, izobrazbo, lokacijo, hobije in zanimanja, če naj omenimo le nekaj parametrov. Glede na povedano lahko trdimo, da je Facebook oglaševanje daleč najbolj sofisticirano izmed vseh socialnih omrežij, vendar pa za dejanski uspeh potrebujete nekaj denarja.

Če vam plačljive opcije niso všeč, potem lahko Facebook še zmeraj izkoristite za brezplačno predstavitev svojega podjetja ali produkta, za komunikacijo s strankami in organsko pridobivanje všečkov in pozornosti. Definitivno ta pot ne bo lahka, vendar z vztrajnostjo se tudi tako lahko daleč pride. Le vprašanje je ali imate res na razpolago toliko časa čakati preden boste začutili finančni efekt na vaš posel? 

Ali boste na Facebooku našli svoje stranke? To je odvisno od tega, koga iščete. Trenutno se tu nahaja odrasla populacija, mladina pa se je v veliki meri že preselila na drugam. Glede na podatke (vir) so na Facebooku bolj aktivne ženske, čeravno jih je po številu uporabnikov prisotnih približno enako kot moških. Če torej ponujate nekaj za dame, potem se ne obotavljajte, saj imate že samo zaradi tega dejstva velike možnosti. Če drugega ne, lahko tako najlažje testirate ali je vaš produkt ali storitev res tako zanimiv(a), kot ocenjujete sami oz. ali nastopate sploh s pravilnim marketinškim pristopom. Vsekakor bodite previdni na pogoste napake pri Facebook oglaševanju!

Kakšno taktiko ubrati? 

Podobno kot za vsa omrežja velja tudi za Facebook. Objavljati je potreba redno, obiskovalcem strani ponuditi relevantne, zanimive in koristne informacije in predvsem vzpostaviti stik. Kljub temu da objavljate na »zidu«, to ne pomeni, da imate pred seboj oglasno desko na katero lahko “lepite”, kar želite.

Pogovarjajte se z ljudmi in poskrbite za svoje stranke – one pa bodo poskrbele za vaš posel.

2. Instagram

V Sloveniji se da z oglaševanjem na Instagramu doseči več kot 500 000 ljudi, njegova uporaba pa še narašča. Instagram je namenjen predvsem izmenjavi fotografij in kratkih video posnetkov. Njegova prednost je v tem, da je že po svoji naravi delovanja izjemno vizualen in ne zahteva veliko besedila. 

Odličen je za predstavitev podjetja, ki ponuja izdelke, ali pa storitve, katerih rezultate se da fotografirati. Frizerji, modni oblikovalci, ilustratorji, lesarji, keramičarji, obrtniki ali spletne trgovine…,če smo pošteni, s pravim pristopom je v resnici primeren za vse. In tisti, ki se aktivnosti lotevajo na pravilen način, se na instagramu počutijo kot doma. To, da slika pove tisoč besed, na tem omrežju še kako velja.

Instagram Spletnik

Da bi dosegli čim več ogledov, se lahko poslužujete oglaševanja in svoje objave za nekaj evrov razširite tudi med tiste uporabnike, ki vam še ne sledijo. 

Kako začeti?

Podobno kot pri Facebooku lahko svoje oglase usmerite k določeni skupini ljudi, vendar je tu targetiranje nekoliko precej manj natančno. Trenutno je na Instagramu pestra paleta ljudi. Instagram je še zmeraj dokaj popularen med najstniki in mladimi do 30. leta, vse več pa je tudi starejše populacije.

Če vam plačljive opcije niso po godu, se da nekaj narediti tudi brezplačno. Vsekakor redno obljavljajte, vaše fotografije pa naj bodo zgovorne. Nove obiskovalce svojega profila lahko dobite s pametno uporabo ključnikov ali hashtagov – priporočamo pa, da ne uporabite več kot treh v posamezni objavi. Ti združujejo objave z enako ključno besedo, zato je dobro, da fotografijo opremite s popularnimi hashtagi, ki imajo tudi dovolj velik volumen sledilcev. 

3. LinkedIn

LinkedIn je omrežje izključno za poslovni namen.  Njegova največja vrednost je v tem, da lahko zelo hitro najdete osebo iz določenega podjetja in se z njo povežete. V Sloveniji boste na njem sicer lahko dosegli okoli 300 000 ljudi, vendar so tukaj možnosti še večje. Svet je s pomočjo interneta in drugih sodobnih tehnologij postal zelo majhen. 

LinkedIn vam ponuja strokovnjake z nešteto področij. Če se povezujete z njimi, lahko računate na nova poznanstva, nasvete, ideje, koristne informacije in poslovne priložnosti.

Na tem omrežju lahko ustvarite profil za svoje podjetje ali pa samo zase. Natančno izpolnjen osebni profil vam zdaj lahko služi namesto življenjepisa, vedno več je takšnih podjetij, ki posameznika preveri ravno na omenjen način. Poskušate zamenjati kariero ali pridobiti zaupanje poslovnega partnerja? Pošljite mu povezavo do svojih izkušenj, znanj in zanimanj. Spoznavanje ljudi in poslovno mreženje še nikoli ni bilo tako preprosto.

Druga prednost je iskanje oglasov za delo. Je že res, da jih boste v tujini našli precej več kot doma, vendar pa tudi slovenska podjetja vse več objavljajo prav na LinkedInu. Če pa ste freelancer, ki ga lokalno okolje pri iskanju dela ne omejuje, pa je tu pravi raj za nove priložnosti.

Naj vam izdamo še en namig: redno posodabljajte svoje podatke, objavljajte koristne informacije in delite objave, ki odsevajo vaša osebna prepričanja in se skladajo z vašo poslovno prakso. In ne bojte se klikniti gumba poveži se/connect. Priporočamo, pa da se te aktivnosti poslužite šele, ko imate profil urejen. Nikoli ne veste, kakšne krasne stvari se lahko zaradi tega zgodijo v prihodnje.

4. YouTube

Ste že kdaj obtičali pri sestavljanju pohištva? Vas je zanimalo, kaj zmore vaš novi telefon? Se nikakor niste izmotali iz napake, ki se je pojavila v Excelu? Najbrž ste preverili, ali obstaja video, ki reši vašo težavo, kajne? Video je nesporni kralj spleta. Informativen je, jasen, hiter, zabaven in neverjetno privlačen za uporabnika ko govorimo o količini pridobljenih podatkov na enoto časa. 

Morda je ravno to kanal, preko katerega lahko predstavite svoje izdelke in storitve?

YouTube

Na YouTube se vsako minuto naloži več kot za 100 ur video vsebin, kar priča o tem, da je ta kanal izjemno priljubljen. Posnetki z dobrimi naslovi in opisi so lahko dober način, da izboljšate svoj položaj v iskalnikih, saj se video vsebine veliko delijo med uporabniki, poleg tega pa dajejo iskalniki prednost vidu pred tekstom.

Video je čudovit način prenašanja informacij in predvsem čustev, kar je z besedami mnogo težje narediti. Ljudje se na video bolj odzovejo, kar je voda na mlin pri prepoznavanju vaše blagovne znamke.

Za video produkcijo vam danes ni več potrebno najeti strokovnjaka, ki bo zahteval ogromne zneske. Že s svojim mobilnim telefonom in aplikacijo ali dvema je mogoče ustvariti zelo dobre posnetke. Z nekaj vaje lahko hitro postanete mojstri, vaši posnetki pa bodo privabili zmeraj več ogledov. Poskrbite za kvalitetno vsebino, ki bo koristila vašim potencialnim strankam in video delite med čim več ljudi.

5. TikTok

TikTok je še eno družbeno omrežje za deljenje videoposnetkov, ki pa morajo biti za razliko od YouTuba dolžine od 3 do 15 sekund, pri videih z zanko pa dolžine od 3 do 60 sekund. 

Aplikacija TikTok je bila oktobra 2018 v globalna aplikacija z največ prenosi, zato ni čudno, da se prijemlje tudi v Sloveniji. Najbolj je osvojila mladino: predvsem osnovno- in srednješolce, 66 % uporabnikov pa je mlajših od 30 let. Ustvarjajo, delijo in komentirajo glasbene videe, parodije, skeče, plese in podobno.

Če se torej ukvarjate s produkti za to ciljno skupino, potem morda ne bo odveč ustvariti profil na tem omrežju. Vsekakor je potrebno vsebine prilagoditi publiki, kar pomeni, da brez simpatičnih obrazov, smešnic in trendovskih igric ne bo šlo. Obstaja že tudi plačljivo oglaševanje, ki pa je zaradi svoje eksotičnosti za manjše podjetje lahko precej drago. Govorimo o 10 EUR za CPM, poleg tega pa je minimalni vložek za oglaševanje 500 EUR.

Družbena omrežja kot rečeno omogočajo stik z bodočimi strankami brez posebnega (vendar danes ne več brez namenskega) finančnega vložka. Preden ustvarite svojo stran na Facebooku ali pa se zaženete v video produkcijo, je pomembno vedeti, kdo so vaše stranke, kaj si želijo in kje se nahajajo

6. Zaključek

Ali boste kot podjetje v socialne medije in kreiranje vsebine vlagali ali ne je vsekakor vaša lastna odločitev. V kolikor pa se v tem momentu sprašujete kako vašo prepoznavnost povečati, graditi rast prodaje in podaljševati življenjsko dobo vaših kupcev, potem dvomov danes res ne bi smelo biti več.

V kolikor ste že poizkusili pa niste občutili rezultatov imate dve možnosti za finalni sklep. Lahko zaključite, da omenjeni pristop za vas ne deluje, v praksi pa se prevečkrat izkaže, da je takšna izkušnja posledice napačnega pristopa in velja poskusiti ponovno in predvsem drugače tj. na pravilen način in s pravilnimi finančnimi vložki.

Poleg tega pa morate vedeti, da je zapuščen profil na omrežju povsem brez vrednosti. Da se boste lažje osredotočili na svoje delo, lahko prepustite upravljanje z omrežji profesionalni ekipi, ki bo poskrbela, da bodo vaši sledilci vedno dobili sveže in uporabne informacije, na podlagi katerih se bodo lažje odločali za nakup, vaše storitve pa bodo z veseljem priporočali svojim prijateljem

Stopite v stik z našo ekipo, saj vam bomo z veseljem pomagali in odgovorili na vaša vprašanja.

Srečno,
Spletnik

Copyright © 2020 Spletnik . Vse pravice pridržane