SEO na družbenih omrežjih – kako se ga lotiti?

Jan 10, 2024
Jan 10, 2024

Redna prisotnost, privlačna vsebina, skrbno prilagojena ciljni publiki, angažiranost sledilcev in ažurno spremljanje analitike – kombinacija, ki žene algoritem, tako da vaše vsebine na družbenih omrežjih potiska v ospredje.

A če se v svoji strategiji uspeha na družbenih omrežjih zanašate zgolj na algoritme, morda izgubljate nove sledilce in potencialne stranke.

Da vaša vsebina doseže ljudi, ki aktivno iščejo podjetja, kot je vaše, ali izdelke in storitve, ki jih ponujate, je namreč nujno, da v svoji digitalni marketinški strategiji SEO uporabite tudi na družbenih omrežjih.

Zakaj so SEO tehnike in strategije torej bistvene tudi za socialna omrežja in — kar je najpomembneje — kako vam lahko pomagajo pri rasti vaše prisotnosti na teh platformah, posledično pa tudi pri vašem poslovanju?

seo na družbenih omrežjih

Vpliv SEO optimizacije na vašo digitalno prisotnost

Za razumevanje, kako SEO deluje na socialnih omrežjih, se najprej dotaknimo osnov  – v digitalnem marketingu SEO pomeni optimizacija spletnih iskalnikov.

Iskalnik, kot je Google, omogoča iskanje informacij in nato ponudi seznam spletnih rezultatov, ki uporabnika usmerjajo do želene vsebine (ali vsaj do vsebine, za katero algoritmi menijo, da bi jo želeli videti na podlagi uporabljene iskalne fraze, lokacije, prejšnjih iskanj itd.)

SEO pa z uporabo različnih tehnik in strategij ta proces usmerja tako, da določena spletna stran za iskalnike postane bolj privlačna, kar običajno poveča verjetnost, da bo le-ta v rezultatih iskanja rangirana višje.

Povezovanje iskalnikov in družbenih omrežij za maksimalno vidnost

Družbena omrežja, na drugi strani, tehnično niso iskalniki – pa vendar imajo vsa iskalna polja. In velike platforme vključujejo vedno več funkcij standardnih iskalnikov ter na tak način še izboljšujejo uporabniško izkušnjo, saj mu prikazujejo vsebino, ki jo ta želi najti.

Algoritmi na družbenih omrežjih delujejo tako, da prikazujejo določeno vsebino ljudem, ki pasivno brskajo ali se pomikajo čez svoj feed.

SEO pa je osredotočen na to, da zagotovi, da je vaša vsebina vidna takrat, ko jo ljudje aktivno iščejo.

Sprva je uporaba družbenih omrežjih temeljila na ogledu personaliziranih virov vsebine določenih oseb in blagovnih znamk, ki smo jim sledili. Zdaj pa te platforme aktivno uporabljamo tudi za iskanje določenih informacij – ocene izdelkov, priporočila blagovnih znamk in lokalnih podjetij, ki jih lahko obiščemo.

SEO na družbenih omrežjih se osredotoča na optimizacijo prisotnosti in vsebine na platformah družbenih omrežjih za povečanje angažiranosti in vidljivosti. Deluje tako, da ste opaženi takrat, ko ljudje aktivno iščejo vašo vsebino.

Torej, ko na spletni strani objavite vsebino, je pomembno, da ta doseže bralce in se deli tudi na družbenih omrežjih. Čeprav vpliva objav na družbenih omrežjih na pozicije v iskalnikih ni enostavno določiti, je Matt Cuts iz Googla potrdil, da je ta vpliv pomemben.

seo in družabna omrežja

Ključni elementi, ki vplivajo na SEO (pri družbenih omrežjih), so:

  • Število všečkov.
  • Število delitev na Facebooku.
  • Število sledilcev na določeni platformi, kot je na primer Instagram, LinkedIn, X, Threads.
  • Število tvitov s povezavo na spletno stran.
  • Prisotnost in aktivnost na družbenih omrežjih, ki krepi blagovno znamko in povečuje angažiranost.

Družbena omrežja in SEO

SEO na družbenih omrežjih pomeni prakso vključevanja relevantnih informacij in ključnih besed v vaše objave (v opise, alt-besedila, podnapise in zaprte podnapise), da s tem povečate možnosti, da se vaša vsebina prikaže uporabnikom, ki so v aktivnem brskanju za določenimi vsebinami na družbenih omrežjih.

SEO na socialnih omrežjih v bistvu deluje zelo podobno kot SEO optimizacija v splošnih iskalnikih. Vse se začne z raziskovanjem ključnih besed.

Toda kako najti prave ključne besede?

Namesto da bi jih definirali na podlagi tega, kako mislite, da bodo uporabniki iskali vašo vsebino, morate razumeti, kako ljudje dejansko iščejo vsebino, kot je vaša.

Predstavljajte si, da vaše sporočilo doseže pravo občinstvo ravno ob pravem času – to je moč ustreznega SEO na družbenih omrežjih.

Pri tem si lahko pomagate z več orodji za raziskovanje ključnih besed:

  • Google Analytics pomaga identificirati ključne besede, ki prinašajo obisk na vašo spletno stran.
  • Keyword Planner je orodje Googla, namenjeno raziskovanje in analizo ključnih besed.
  • SEM Rush Keyword Magic Tool ustvari dodatne predloge ključnih besed.
  • Google Trends nudi grafe zanimanja skozi čas in sorodna iskanja
  • Uporaba iskalne vrstice vsakega družbenega omrežja ponuja vpogled v priljubljene fraze ključnih besed.

Katero družbeno omrežje je najboljše za SEO?

Vsa družbena omrežja ponujajo nekoliko različne možnosti za vključevanje SEO tehnik, toda pri katerih se obnesejo najbolje?

To je vprašanje brez univerzalnega odgovora, saj je socialno omrežje, v katerega je najpomembneje usmeriti vaša prizadevanja za SEO, tisto, na katerem vaši sledilci in ciljno občinstvo najverjetneje preživijo največ svojega časa.

Za odgovor na to vprašanje je torej smiselno, da preučite svojo (ciljno) občinstvo.

Vendar pa, ob dejstvu, da je YouTube produkt Google-a, je YouTube zagotovo platforma, ki kot iskalnik deluje najbolje in je največ v uporabi, takoj za Google iskalnikom.

socialna omrežja in seo

Ob tem velja še imeti v mislih sledeče uporabne informacije:

  • X (Twitter) in Google imata partnerstvo, ki omogoča, da se tviti v rezultatih iskanja izrazito pojavljajo.
  • Pinterest se dobro uvršča za vizualno bogato vsebino.
  • LinkedIn strani pogosto nastopajo v iskanjih, povezanih s poslovanjem.
  • Facebook strani se še posebej dobro uvrščajo za lokalna podjetja.
  • Google trenutno dela na izboljšanju svoje sposobnosti indeksiranja in prikazovanja rezultatov TikTok in Instagram videov.

Z nekaj nasveti do SEO uspeha na vseh družbenih omrežjih

V nadaljevanju predstavljamo glavne smernice in strategije za trenutno največja in najbolj popularna družbena omrežja, ki vam bodo v pomoč pri učinkoviti SEO optimizaciji na teh platformah.

Instagram SEO

Instagram je priljubljena družbena medijska platforma, ki omogoča uporabnikom deljenje fotografij in videoposnetkov.

Optimizirajte svoj Instagram profil za SEO. Uporabite ključne besede v svojem uporabniškem imenu, imenu in Bio ter vključite tudi lokacijo, če je to relevantno.

V opis objave vključite relevantne ključne besede in hashtage. Ključne besede v opisu bodo pripomogle, da se bo vaša vsebina pojavila na straneh z iskanjem ključnih besed. Pozor – skrivanje hashtagov v komentarjih ni več učinkovito.

  • Dodajte alt-besedilo

Glavni namen alt-besedila je vizualno vsebino narediti bolj dostopno. Vendar pa ob tem Instagramu pomaga tudi natančno razumeti, kaj je vaša vsebina, s tem pa jo lahko tudi lažje prikaže kot odziv na relevantna iskanja.

  • Uporabite podnapise

Instagram zaenkrat možnost avtomatsko generiranih podnapisov omogoča v angleško govorečih državah. Podnapisi so odlično orodje za SEO na družbenih omrežjih, vendar pa njihova uporaba pomeni, da se ciljna ključna beseda pojavi že takoj na zaslonu.

  • Označite svojo lokacijo

Tako se bo vaša vsebina pojavila na Instagram Map, ki lahko deluje kot iskalnik lokalnih podjetij.

  • Kakovostna in angažirajoča vsebina

Algoritem Instagrama favorizira vsebino, ki ustvarja interakcijo. To pomeni, da je objavljanje privlačnih, originalnih in vrednih vsebin ključnega pomena.

  • Interakcija z občinstvom

Redno komuniciranje z vašimi sledilci in odzivanje na komentarje lahko izboljša angažiranost in pomaga graditi skupnost.

TikTok SEO

TikTok se je hitro razvil v eno izmed vodilnih platform za deljenje kratkih videoposnetkov in ima močan vpliv na popularno kulturo, trende in digitalno komuniciranje, zlasti med mlajšo generacijo.

V svoj TikTok uporabniški profil dodajte relevantne ključne besede in s tem nadgradite SEO celotnega uporabniškega računa.

Svojo glavno ključno besedo s samim TikTokom uporabite dvakrat – v vašem videoposnetku izgovorite glavno ključno besedo in pri tem vključite še besedilno prekrivanje te besede na zaslonu. Izgovorjena ključna beseda pomeni, da je vključena tudi v avtomatsko generirane zaprte podnapise.

V opis vključite relevantne ključne besede in hashtage. Pozor – z opisom tukaj mislimo na opis videa, ne na podnapise za vaš govor (čeprav, kot omenjeno že v zgornji točki, bi morali ključne besede vključiti tudi tam).

Za izboljšan TikTok SEO se osredotočite raje na ključne besede, ne na hashtage.

YouTube SEO

YouTube je postal ključni del sodobne digitalne kulture in igra pomembno vlogo v medijski industriji, saj je postal glavni vir za novice, zabavo in izobraževanje za milijone ljudi po vsem svetu.

Svojo glavno ključno besedo vključite v naslov. Uporabite daljšo različico, ki jo ljudje morda vtipkajo v YouTube-ovo iskalno vrstico (“Kako narediti DIY polico).

Ključne besede uporabite v opisu videoposnetka. Še posebej v prvih dveh vrsticah, ki so vidne brez dodatnega klikanja.

Nujno vključite svojo glavno ključno besedo in kasneje v opisu dodajte še eno ali dve sekundarni, seveda v primeru, če lahko to storite brez, da bi zvenelo kot pretirano kopičenje ključnih besed.

Svoje ključne besede na glas izgovorite v videu in vklopite podnapise.

Ustvarjajte How-to video posnetke, torej, posnetke, ki prikazujejo, kako nekaj narediti. Ti posnetki dosežejo večino svojih ogledov ravno iz iskanja, medtem ko drugi tipi videov dobijo večino svojih ogledov z domače strani, predlaganih videov ali seznamov predvajanja.

Ne obremenjujte se z oznakami (»Tags«). YouTube trdi, da to niso velik dejavnik pri iskanju. Večinoma se uporabljajo za naslavljanje pogostih napak pri črkovanju (DIY in DYI).

Facebook SEO

Facebook je bil ena izmed prvih platform, ki je priljubljenost družbenih medijev ponesla na globalno raven, in je še vedno ena izmed najbolj obiskanih spletnih strani na svetu.

Za čim boljši izkoristek vseh vaših prizadevanj na Facebook omrežju je smisleno, da imate v mislih tudi aktivnosti, ki bodo pripomogle k celostnem spletnem nastopu.

Uporabite svojo glavno ključno besedo v naslovu vaše strani, v URL naslovu, v opisu in razdelku About.

V svoj profil dodajte naslov svojega podjetja. Tako bo vaša Facebook stran vključena v lokalno iskanje.

Dodajte strani lokacij za različne lokacije. Če poslujete na več fizičnih lokacijah, dodajte stran lokacije za vsako trgovino ali pisarno, da povečate njihove možnosti za pojavljanje v lokalnem iskanju.

V svoje objave vključujte relevantne ključne besede. Uporabljajte jih naravno in poskrbite, da najbolj relevantno ključno besedo vključite v vsako objavo in ​​opis fotografije.

Vključite alt besedilo. Uporaba specifičnega, opisnega Facebook alt besedila fotografij je odličen način, da se prepričate, da platforma razume, o čem vaša objava govori.

X (Twitter) SEO

Uporabite svojo glavno ključno besedo v svojem X (Twitter) imenu, uporabniškem imenu in biografiji.

V svoje objave vključite relevantne ključne besede in hashtage. Na X-u (Twitterju) nimate na voljo veliko znakov, s katerimi bi lahko upravljali, zato pametno uporabite izbor ključnih besed. Pomembno je, da jih vključite naravno, na način, da za bralca ne bo moteč.

Dodajte alt besedilo. Če v tvite vključujete fotografije, dodajte alt besedilo, ki vsebuje vaše ključne besede (če je to seveda relevantno za sliko – glavni namen alt besedila je namreč vsebino narediti dostopno za slabovidne). To storite tako, da pri ustvarjanju tvita kliknete Dodaj opis.

Pinterest SEO

Optimizirajte svoj Pinterest profil. Uporabite svojo glavno ključno besedo v vašem uporabniškem imenu in razdelku About.

Ustvarite svoje Pinterest table na podlagi vaših primarnih ključnih besed. Pri definiranju strukture vašega računa uporabite svoje primarne ključne besede tako, da vodijo table, ki jih ustvarjate, in jih temu primerno tudi poimenujte.

V naslovih vaših Pinov uporabite dolge ključne besede (Namesto “DIY Polica” zapišite “Kako zgraditi DIY polico”).

V opis Pina vključite ključne besede. Napišite ga tako, da zveni informativno in ne kot zgolj preprost seznam ključnih besed. Pomnite – vaša želja je, da ljudje dejansko kliknejo na Pin, česar pa ne bodo storili, če jih opis odvrne. Zato ključne besede v opis dodajte na naraven način, ki se ujema z naslovom Pina.

Uporabite visokokakovostne slike in tako izkoristite prednosti vizualnega iskanja. Pinterest Lens uporabnikom omogoča iskanje s kamero namesto s tipkovnico. Visokokakovostne, relevantne slike tako zagotavljajo, da vam ta iskanja ne uidejo.

LinkedIn SEO

Optimizirajte svoj LinkedIn profil. Svojo najbolj relevantno ključno besedo vključite v opis pod imenom in razdelek About.

Ustvarjajte dolge vsebine na podlagi relevantnih ključnih besed. LinkedIn članki vam dajejo prostor, da snujete relevantno vsebino okoli pomembnih skupin ključnih besed.

Ne pretiravajte. LinkedIn vsebino takoj razvrsti kot spam, naj bo nizko kakovostna ali visoko kakovostna. Če bo vaša vsebina natrpana s preveč ključnimi besedami ali hashtagi, si lahko mislite, kje bo pristala – na vrhu rezultatov prav gotovo ne. Ključne besede v vsebine vpletajte na naraven način in vključujte samo resnično relevantne hashtage.

Kako lahko SEO na družbenih omrežjih pripomore k rasti vaše blagovne znamke?

Prednosti uporabe družbenih medijev za SEO so večplastne, ključne pa predstavljajo izboljšano zmogljivost vsebine, saj deljenje vsebine na družbenih omrežjih poveča angažiranost in dosega širše občinstvo. To pa prav tako ustvarja več priložnosti za povratne povezave.

Aktivnost na družbenih omrežjih lahko privede do večjega obiska na spletni strani, kar se posledično izraža v boljši uvrstitvi v iskalnikih. Poleg tega prisotnost na družbenih medijih gradi zaupanje in ugled blagovne znamke ter izboljšuje vidnost in uvrstitev profila podjetja v iskalnih poizvedbah.

SEO na družbenih omrežjih zahteva samo premik v razmišljanju o tem, kako ljudje odkrivajo vašo vsebino.

Torej, ne glede na to, kateri izdelek ali storitev prodaja vaše podjetje, obstaja potencialna baza strank, ki vas ne bo našla prek običajnih iskalnikov. SEO družbenih omrežjih je vaš ključ do povezovanja s to publiko.

vpliv družbenih omrežij na seo

SEO na vaših družbenih omrežjih bo torej poskrbel, da

  1. Bo vaša vsebina vidna

Uporabniki družbenih omrežij namesto, da bi samo brskali skozi vsebino, ki jim je predstavljena, vse bolj aktivno iščejo tisto, ki jo dejansko želijo.

  1. Bo vaša rast na družbenih omrežjih močnejša in hitrejša

Hitra rast na družbenih omrežjih pomeni boljše povezovanje z ljudmi, ki vam na teh platformah še ne sledijo. Ne zanašajte se samo na njihove algoritme in k temu pristopite premišljeno – uporabite tehnike in strategije za učinkovit SEO na družbenih omrežjih!

  1. Boste dosegli potencialne stranke, ki ne uporabljajo splošnih iskalnikov

Instagram je lansiral novo funkcijo iskalnega zemljevida, ki uporabnikom omogoča, da z aplikacijo najdejo priljubljene lokacije. Instagram torej zdaj neposredno konkurira aplikaciji Google Maps in želi postati najboljši ponudnik iskanja za lokalne poslovne rezultate.

Vedno več uporabnikov, zlasti mlajše generacije, se za specifične informacije namesto na splošne iskalnike zanaša na družbena omrežja. Na primer, nekateri uporabniki Snap Maps uporabljajo za iskanje lokalnih interesov, kot so restavracije ali dogodki, medtem ko drugi TikTok uporabljajo za iskanje čisto praktičnih nasvetov. Ta trend kaže na pomembnost SEO na družbenih omrežjih za doseganje ciljne publike tam, kjer uporabniki aktivno iščejo informacije.

Dandanes, ko so informacije dostopne že zgolj z enim klikom, je pomembno, da ne le sledimo trendom, ampak jih tudi oblikujemo.

Če ste se do zdaj spraševali, le kako vaši konkurenci uspeva pridobiti toliko sledilcev in interakcij na družbenih omrežjih, zdaj veste. Ključ ni samo v dodelani vsebinski strategiji in angažiranosti, pač pa se skriva tudi v pravi kombinaciji ključnih besed, umeščenih na ustreznih mestih.

Ne pustite, da vaša blagovna znamka ostane neopažena v neskončnem morju spletnih vsebin. Stopite v stik z nami, saj z našo pomočjo ne boste samo vidni, ampak tudi opaženi!

Ekipa Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran