Posodobljeno 03. 01. 2024
Družbena omrežja so aplikacije, spletne storitve, platforme ali strani, ki olajšajo ustvarjanje ali izmenjavo informacij, idej, poklicnih interesov in drugih oblik izražanja prek navideznih skupnosti, ki so del omrežij. 82 % prebivalcev Slovenije v starosti od 16 do 74 let uporablja družbena omrežja oz. vsaj eno od njih, tj. nekaj čez 1,25 milijona vseh prebivalcev Slovenije. Na družbenih omrežjih po lastni oceni v povprečju preživijo vsaj eno uro na dan. To sicer ne pomeni, da bo vsako vašo objavo takoj videlo precej ljudi, so pa družbena oz. družabna oz. socialna omrežja način, da dosežete tiste, ki jih vaša storitev ali vaš produkt resnično zanima.
Družbena omrežja omogočajo učinkovito trženje, ki je blagodejno za poslovanje, ne glede na to, ali gre za velika ali majhna, nova zagonska podjetja ali uveljavljene blagovne znamke. V današnjem konkurenčnem svetu je trženje družbenih omrežij postalo nepogrešljiv medij za ozaveščanje blagovne znamke in privabljanje več strank.
Družbena omrežja so:
- nepogrešljiva pri vzpostavljanju odnosa s svojimi potencialnimi strankami, medtem ko predstavljate nov izdelek ali storitev ali tržite že obstoječe.
- močan kanal za vključevanje in povezovanje s trenutnimi strankami. Omogočajo vam, da pokažete svojo bolj osebno plat, hitro odpravite pomisleke strank in dokažete, da ste strokovnjak na svojem področju.
- so lahko tudi ključno gonilo novih potencialnih strank v vašem podjetju. In ko ti potencialni kupci postanejo stranke, vam družabna omrežja omogočajo negovanje teh novih odnosov, kar vodi do večje povezanosti – in sčasoma do konverzij.
- odlična priložnost za marketing. Podjetja lahko na družbenih omrežjih tudi oglašujejo svoje izdelke ali storitve, kar spada pod digitalni marketing.
Še vedno razmišljate, ali bi svoje podjetje postavili na družbena omrežja? Pojavljanje na najbolj priljubljenih omrežjih je zelo ekonomičen in učinkovit način za oglaševanje, vendar se ga je treba lotiti premišljeno. Da bi za svoj trud in vložek dobili čim večji učinek, preberite, kje se skrivajo vaše potencialne stranke in kako jih pritegniti! Vsako družbeno omrežje ima svoje posebnosti, nekatere strategije pa so lahko skupne vsem. V nadaljevanju prispevka si bomo najprej ogledali splošne nasvete družbenih omrežij za pridobivanje strank, nato pa bomo izpostavili še posebnosti, ki jih ima posamezno družbeno omrežje.
Kazalo
Družbena omrežja: splošni nasveti za privabljanje in vključevanje strank
V nadaljevanju predstavljamo nekaj glavnih napotkov, kako lahko v sklopu družbenih omrežjih privabite oz. vključite čim večjo število strank.
Ustvarite in delite informativne in izobraževalne vsebine
Uporabite družbena omrežja za širjenje vaših vsebin. Vaše potencialne stranke so občinstvo družbenih omrežij, ki išče pristne vsebine, povezane z rešitvami za njihove težave. Vsebina, ki jo objavite in delite, mora biti sposobna vzpostaviti nekakšno povezavo z občinstvom. Navedite podrobna navodila, kako narediti videoposnetke, predstavitve izdelkov in njihovo uporabo ipd. Takšni izobraževalni in informativni vložki dodajo vaši blagovni znamki težo, vašim bralcem pa izjemno vrednost. Odlična vsebina mora biti vedno usmerjena v dodajanje vrednosti. Izobraževalne vsebine pomagajo postaviti vašo blagovno znamko kot avtoriteto. Na vas začnejo gledati kot na vir brezplačnega, zanesljivega in uporabnega znanja. Ko se osredotočite na poučevanje in ne na prodajo, pridobite zaupanje. Število spletnih uporabnikov vašega omrežja se bo s kvalitetno vsebino večalo.
Družbena omrežja in pogovor s strankami
Čeprav vaše omrežje ponuja odlično izobraževalno in informativno vsebino, ne morete samo sedeti in čakati, da se bo občinstvo odzvalo. Najti morate način, na katerega lahko proaktivno začnete pogovor s svojo publiko družbenih omrežij. Ugotovite, kje vaša ciljna publika preživlja čas. Začnite se vključevati v različne skupnosti, tako da sodelujete v pogovorih in nudite dragocene informacije. Na platformah, kot je Twitter, lahko z iskanjem ključnikov in ključnih besed poiščete ustrezno vsebino. Poskrbite, da boste nekaj časa odgovarjali na vprašanja, ki se nanašajo na vašo panogo, in se udeležili klepetov, pomembnih za vaše podjetje. Zastavljanje vprašanj je daleč eden najboljših načinov za privabljanje več strank v svoja družbena omrežja oz. družabna omrežja. Pazite na jezik v komunikaciji. Besede imajo moč, spletna družabna omrežja pa to dnevno dokazujejo.
Vadite družbeno poslušanje / spremljanje socialnih omrežij
Družbena omrežja imajo eno veliko prednost in to je družbeno poslušanje. Je enako pomembno kot pogovor s publiko. Podjetja, ki jih zanima, kaj si o njihovi blagovni znamki mislijo ljudje, precej časa namenijo raziskovanju novih načinov uporabe informacij, ki jih dobijo z družbenim poslušanjem. Zato morate aktivno spremljati ustrezne ključne besede in ključnike, ki se uporabljajo v družbenih omrežjih. Študija je pokazala, da se je približno 30.000 spletnih iskanj začelo z vprašanji, kot je “Kje lahko kupim …?” A na žalost 60 % spletnih uporabnikov nikoli ni dobilo odziva, saj blagovne znamke ne spremljajo občinstva družbenih omrežji. Z uporabo vedno bolj priljubljenih spletnih omrežij tega pomembnega dela posla ne boste zgrešili. Družbena omrežja imajo veliko moč.
Naredite izčrpen seznam ključnih besed, ključnikov in besednih zvez, ki ustrezajo vaši blagovni znamki in podjetju. Na seznam za spremljanje dodajte vse vidike, kot so omembe blagovne znamke, ime blagovne znamke, napačno črkovanje imena blagovne znamke, imena izdelkov, panoga in druge ustrezne ključne besede. Družbeno poslušanje na spletu lahko izvajate ročno, vendar je to lahko časovno potratno, saj je vsak dan na milijone objav. Lahko pa poskusite z uporabo aplikacij. Poslušanje občinstva družbenih omrežij bo rezultate vašega podjetja dvignilo na višji nivo. Nekaj dela boste prav gotovo morali vložiti v raziskavo uporabe različnih besed, vendar takih informacij ne morete pogrešati.
Družbeno omrežje zahteva vidnost in dostopnost
Višja kot je prepoznavnost vašega omrežja, večje so možnosti, da vaše občinstvo vaši izdelki zanimajo. Preprosto povedano, spletna prepoznavnost se nanaša na preprostost, s katero lahko potrošniki najdejo vaše podjetje in njegove izdelke na spletu. Učinkovita spletna kampanja za prepoznavnost povečuje vaše možnosti, da boste občinstvu dobro znani. Zato zagotovite, da je vaš profil na spletnih družbenih omrežjih potencialnim strankam lahko viden (prav tako na spletni strani). Poleg tega občinstvo pričakuje, da ste na voljo takrat, ko vas potrebujejo. In ko se ne odzovete ali niste na voljo za njihove poizvedbe, vas bo kaznovalo. Raziskave so pokazale, da so stranke, ki prejmejo odgovor na njihova vprašanja, pripravljene porabiti več za to znamko za kasnejši nakup, odziv pa mora biti v prvih 60 minutah. Družabna omrežja zahtevajo stalno dostopnost in odzivnost.
Spodbujajte družbena priporočila
Večina ljudi se zanaša na besede drugih oz. družbene dokaze ljudi, ki so že preizkusili izdelek. Število ogledov priporočil je v skokovitem porastu. Socialna omrežja tako preglednost omogočajo. Po anketi Harris iz leta 2016, ki jo je opravila nacionalna družba Nielsen, 80 % Američanov išče priporočila pred nakupom izdelka.
Na žalost ponudba priporočil za lastne izdelke ali storitve nima ravno takšne moči, kot če jo slišite iz nepristranskega vira. Dobra novica je, da lahko s koraki spodbudite zadovoljne stranke k ponudbi osebnih priporočil in napotitev. Sem spadajo:
- nastavitev pripomočkov za pregled na vašem spletnem mestu, tako da lahko stranke ocenjujejo vaše izdelke;
- uporaba pričevanj v vsebini družbenih omrežij;
- ponujanje spodbud za stranke, ki oglašujejo vaše podjetje ali izdelke na družbenih omrežjih itd.
Družbena omrežja so družbeni dokaz pretvorila v odločilni faktor nakup. Enako pomembni so tudi za marketing oz. zlasti digitalni marketing.. Tržniki družbenih omrežij vse pogosteje uporabljajo družbena omrežja za izmenjavo mnenj, komentarjev, všečkov, tvitov ipd. svojih zadovoljnih strank.
To ustvarja zaupanje blagovne znamke in spodbuja prodajo. Poskrbite, da boste na svoje spletno mesto in družabne strani vdelali socialna priporočila. Spodbujajte svoje zadovoljne stranke, da napišejo osebna priporočila in napotnice na vaša družbena omrežja. Na svojem spletnem mestu nastavite zaslon za pregled in ocenjevanje, tako da lahko stranke ocenjujejo vaše izdelke.
Objavite pričevanja na svojih straneh družbenih omrežij. Dodajte resnične slike, videoposnetke in dejstva zadovoljnih strank, da ustvarite zaupanje v svoje izdelke ali storitve.
Izvajajte natečaje v družbenih omrežjih, da privabite nove stranke
Družabna omrežja ponujajo različne možnosti ustvarjalnega marketinga. Izvajate jih lahko več hkrati. Podjetja vedno raziskujejo različne uporabe družbenih omrežij. Tudi spletno iskanje se spreminja, zato se je treba stalno prilagajati. Podatkov za to pa ni nikoli preveč. S pomočjo natečajev lahko dosežete povečanje števila sledilcev v spletu, poleg tega pa je to lahko tudi način za ustvarjanje potencialnih strank za vaše podjetje.
Glede na podatke, ki jih je zbral Kontestapp, se vsak tretji udeleženec natečaja odloči, da bo še naprej prejemal informacije blagovnih znamk. To pomeni, da si vaši natečaji družbenih omrežij prizadevajo povečati doseg, povečati promet na vašem spletnem mestu in povečati kvalificirane potencialne stranke. In glede na to, da je so natečaji po navadi brezplačni ali poceni za ustvarjanje in izvajanje, nimate kaj izgubiti.
Sledilce družbenih omrežij usmerite na svoj spletni dnevnik
Obstaja razlog, da je vsebinsko trženje danes tako priljubljeno: po podatkih Demand Metric trženje vsebinskega marketinga stane 62 % manj kot tradicionalno trženje, vendar ustvari približno 3-krat več potencialnih strank. Če svoje sledilce družbenih omrežij usmerite v svoj spletni dnevnik, jim lahko zagotovite dodatno vsebino v dolgi obliki, ki za socialna omrežja morda ni primerna.
Hitro se odzovite na poizvedbe v družbenih omrežjih
Po raziskavi NM Incite naj bi 71 % potrošnikov, ki hitro dobijo odziv podjetja, blagovno znamko priporočilo drugim. To pomeni, da koristen odgovor in primerne besede ne le utrdijo vaše odnose z osebami, ki sprašujejo, ampak lahko potencialno vplivajo tudi na njihove prijatelje in družino.
Enako lahko velja tudi za negativne komentarje na družbenih omrežjih. Hiter in spoštljiv odziv lahko dejansko poveča zaupanje v vašo blagovno znamko, hkrati pa vam omogoča, da svoje delite svoje znanje. Socialna omrežja so iskrena in hitro izločijo strani na spletu, ki niso verodostojne.
Vlagajte v oglase na družbenih omrežjih
Če še niste ustvarili velikih in ciljno usmerjenih socialnih omrežij, boste verjetno morali vlagati v oglaševanje. Skoraj vsi veliki igralci zdaj ponujajo različne načine plačila za večje število ogledov, klikov in angažiranosti. Če želite kar najbolje izkoristiti svoj denar za oglase in marketing, toplo priporočamo, da plačate samo za promocijo svojih brezplačnih ponudb (e-knjig, vodnikov, zaprte vsebine itd.).
Postanite avtoriteta v skupinah v družbenih omrežjih
Ljudje želijo kupovati pri tistih, ki jih poznajo in jim zaupajo. In eden od načinov, kako postati znan, je ustvarjanje in aktivno sodelovanje v skupinah omrežij. Vse več podjetij izkorišča skupine Facebook in LinkedIn. Facebook skupino lahko uporabite kot forum za uporabnike, ki postavljajo vprašanja o uporabi izdelkov, dostavi ali odpravljanju težav, mnogi uporabniki pa v njih delijo svoje izkušnje. Lastnik podjetja hitro odgovori na vprašanja in odgovori na povratne informacije, s čimer podjetje ustvari zelo osebno vzdušje.
Poglobite odnose
Družbena omrežja imajo moč, da vam omogočajo vzpostavitev resničnih odnosov in povezav s svojimi potencialnimi strankami. Toda to bo pomenilo preseganje tipične strategije “odziva na pritožbe” in “všečkanje komplimentov”. Bolj ko vas bodo vaši sledilci videli kot resnično osebo, bolj vam bodo zaupali. Nekaj načinov, kako se prebiti in pokazati svojo osebno plat, je:
- omenjanje uporabnikov v komentarjih;
- premikanje pogovorov iz družbenih omrežij v telefon ali Skype;
- spodbujanje oboževalcev in sledilcev, da vam pošljejo e-pošto … in nato dejansko nanjo odgovorite.
Sestavite svoj e-poštni seznam z brezplačnimi ponudbami
Ustvarjanje sledilcev na družbenih omrežjih je super, toda za popolno izkoriščanje sledilcev jih morate čim prej premakniti na svoj e-poštni seznam. Eden najboljših načinov za to je promocija brezplačnih ponudb svojim oboževalcem in spremljevalcem, tako z organskimi objavami kot s plačanimi družabnimi oglasi.
To je lahko kupon (“Pridobite 25 % popusta, ko se pridružite našemu seznamu”), brezplačen infoprodukt (“Prenesite našo brezplačno e-knjigo”) ali dostop do ponudb samo za člane. To je veliko bolj zaželena strategija, kot če poskušate neposredno prodajati svojim oboževalcem in sledilcem. Ker so ljudje navadno v družbenih omrežjih z namenom druženja in ne kupovanja, je to po navadi bolj učinkovita in manj odvračajoča marketing strategija.
Postanite znani po tem, da ste vir informacij
Socialna omrežja oz. družabna omrežja omogočajo hitro širjenje vsebin po spletu. Vedno se najde nekdo, ki predstavlja spletno avtoriteto na določenem področju. Zakaj to ne bi bili vi? Če ste radodarni s svojim strokovnim znanjem lahko privabite nove stranke. To pomeni, da v skupinah odgovarjate na vprašanja, delite svoje vpoglede v objavah v družbenih omrežjih in redno pišete bloge.
Napaka, ki jo lastniki podjetij pogosto naredijo, je ta, da ponujajo na tone dragocenih brezplačnih vsebin – vendar je večina teh na voljo samo naročnikom e-pošte. Težava je v tem, da se večina ljudi ne bo pridružila vašemu seznamu, dokler vas malo ne spoznajo. In ne morejo vas spoznati, če ne ponudite veliko brezplačnih vsebin. Z drugimi besedami, ustvarite informacije samo za svoje naročnike.
Prepričajte se, da je večina vaše vsebine na voljo, ne da bi se morali pridružiti vašemu e-poštnemu seznamu!
V nadaljevanju si bomo ogledali najpogosteje uporabljana socialna omrežja v Sloveniji in ugotovili, kje in kako pridobimo nove stranke.
Facebook družbeno omrežje obstaja že od leta 2004 in se je iz aplikacije za druženje študentov in dijakov spremenil v mnogo več kot le to. V Sloveniji ga uporablja približno 900.000 ljudi (odprtih je preko 1.5 mio računov) in ima tako med vsemi socialnimi omrežji največ prijavljenih spletnih uporabnikov.
Facebook je odličen poligon za doseganje večje prepoznavnosti blagovne znamke, povečevanje prometa na spletni strani, pridobivanje kontaktov in v končni fazi za povečanje prodaje. Če bi morali z eno povedjo odgovoriti kaj je danes Facebook za podjetja, bi lahko enostavno rekli; enako kot TV le bolj učinkovito tj. mnogo ceneje, z več zvestimi gledalci, z enostavnimi možnostmi ciljnega targetiranja in z natančno možnostjo merjenja uspeha.
Facebook o svojih uporabnikih hrani ogromno podatkov, ki vam lahko olajšajo iskanje strank na spletu, saj pri oglaševanju z njimi določite, kdo naj vidi vaše oglase glede na spol, starost, izobrazbo, lokacijo, hobije in zanimanja, če naj omenimo le nekaj parametrov. Glede na povedano lahko trdimo, da je Facebook oglaševanje daleč najbolj sofisticirano izmed vseh socialnih omrežij, vendar pa za dejanski uspeh potrebujete nekaj denarja.
Če vam plačljive opcije niso všeč, potem lahko Facebook še zmeraj izkoristite za brezplačno predstavitev svojega podjetja ali produkta, za komunikacijo s strankami in organsko pridobivanje všečkov in pozornosti. Definitivno ta pot ne bo lahka, vendar z vztrajnostjo se tudi tako lahko daleč pride. Le vprašanje je ali imate res na razpolago toliko časa čakati preden boste začutili finančni efekt na vaš posel?
Ali boste na Facebooku našli svoje stranke? To je odvisno od tega, koga iščete. Trenutno se tu nahaja odrasla populacija, mladina pa se je v veliki meri že preselila na drugam. Glede na podatke (vir) so na Facebooku bolj aktivne ženske, čeravno jih je po številu uporabnikov prisotnih približno enako kot moških.
Če torej ponujate nekaj za dame, potem se ne obotavljajte, saj imate že samo zaradi tega dejstva velike možnosti. Če drugega ne, lahko tako najlažje testirate ali je vaš produkt ali storitev res tako zanimiv(a), kot ocenjujete sami oz. ali nastopate sploh s pravilnim marketinškim pristopom. Vsekakor bodite previdni na pogoste napake pri Facebook oglaševanju!
Kakšno taktiko ubrati?
Podobno kot za vsa družbena omrežja oz. družabna omrežja velja tudi za Facebook. Objavljati je potrebno redno, obiskovalcem strani ponuditi relevantne, zanimive in koristne informacije in predvsem vzpostaviti stik. Kljub temu da objavljate na »zidu«, to ne pomeni, da imate pred seboj oglasno desko na katero lahko “lepite”, kar želite.
Pogovarjajte se z ljudmi in vedno poskrbite za svoje stranke – one pa bodo poskrbele za vaš posel.
- Pridružite se Facebook skupinam z vašimi potencialnimi strankami. Ne pridružujte se ducatom spletnih skupin. Pridružite se največ trem. Bolj koristno je, če smo dnevno aktivni v manj skupinah, kot pa vsake toliko v več skupinah. Če želite, da si vas člani skupine zapomnijo kot strokovnjaka za vašo nišo, tega ne bodo storili, če se le redko pojavite.
- Pridružite se Facebook skupinam, napolnjenim s konkurenco. Vaši konkurenti morajo delo včasih predati drugim in ne bodoga predali vam, če vas ne poznajo. (Plus: lepo je govoriti z drugimi, ki razumejo posel, ki ga vodite, in so šli skozi iste preizkušnje.)
- Zagotovite obilo brezplačnih nasvetov. Besede imajo veliko moč. Skupna raba tega, kar veste v Facebook skupinah, vas bo postavila za strokovnjaka in vas pripeljala do avtoritete, na katero pomislijo drugi člani, ko bodo morali najeti nekoga z vašimi sposobnostmi.
- Pomagajte ljudem. Ne odgovarjajte samo na neko vprašanje v skupini na Facebooku. Neposredno jim pošljite sporočilo in pogovor prenesite v Skype. Tako krepite odnose. Imejte več v mislih kot samo marketing.
- Začnite svojo Facebook skupino. Facebook skupine so pogosto napolnjene s potencialnimi strankami in strankami, ki komaj čakajo, da kupijo pri vas ali sodelujejo z vami.
- Začnite oglaševalsko akcijo na Facebooku. Mislite, da so oglasi na Facebooku namenjeni samo prodajalcem izdelkov? Oglašujete lahko tudi svoje storitve in, kar je še pomembneje, prednosti vaših storitev! Večina samostojnih podjetnikov ne uporablja oglasov na Facebooku za promocijo svojih storitev. Če boste lahko uporabili to metodo trženja, boste lahko izkoristili zlati rudnik strank, ki ga vaši konkurenti niso.
- Pripravite zabavo za Facebook skupino. Sodelujte s prijatelji, ki imajo občinstvo podobne velikosti kot vi. Ustvarite skupino na Facebooku, poskrbite, da jo boste vsi promovirali občinstvu, in vsak teden objavljajte videoposnetke o svojih strokovnih temah. To je izjemno zabaven (in brezplačen!) način za povečanje občinstva, prikaz svojega znanja in pridobivanje novih potencialnih strank.
Med najbolj priljubljena socialna omrežja v Sloveniji spada tudi Instagram. V Sloveniji se da z oglaševanjem na Instagramu doseči več kot 500 000 ljudi, njegova uporaba pa še narašča. Instagram je namenjen predvsem izmenjavi fotografij in kratkih video posnetkov. Hkrati pa je njegova prednost je v tem, da je že po svoji naravi delovanja izjemno vizualen in ne zahteva veliko besedila.
Družbeno omrežje Instagram je odličen za predstavitev podjetja, ki ponuja izdelke, ali pa storitve, katerih rezultate se da fotografirati. Frizerji, modni oblikovalci, ilustratorji, lesarji, keramičarji, obrtniki ali spletne trgovine…,če smo pošteni, s pravim pristopom je v resnici primeren za vse. In tisti, ki se aktivnosti lotevajo na pravilen način, se na instagramu počutijo kot doma. To, da slika pove tisoč besed, na tem omrežju še kako velja.
Da bi dosegli čim več ogledov, se lahko poslužujete oglaševanja in svoje objave za nekaj evrov razširite tudi med tiste uporabnike, ki vam še ne sledijo.
Instagram: kako začeti?
Podobno kot pri Facebooku lahko svoje oglase usmerite k določeni skupini ljudi, vendar je tu targetiranje nekoliko precej manj natančno. Trenutno je na Instagramu pestra paleta ljudi. Instagram je še zmeraj dokaj popularen med najstniki in mladimi do 30. leta, vse več pa je tudi starejše populacije.
Če vam plačljive opcije niso po godu, se da nekaj narediti tudi brezplačno. Vsekakor redno objavljajte, vaše fotografije pa naj bodo zgovorne. Nove obiskovalce svojega Instagram profila lahko dobite s pametno uporabo ključnikov ali hashtagov – priporočamo pa, da ne uporabite več kot treh v posamezni objavi. Ti združujejo objave z enako ključno besedo, zato je dobro, da fotografijo opremite s popularnimi hashtagi, ki imajo tudi dovolj velik volumen sledilcev.
LinkedIn je družbeno omrežje izključno za poslovni namen. Njegova največja vrednost je v tem, da lahko zelo hitro najdete osebo iz določenega podjetja in se z njo povežete. V Sloveniji LinkedIn uporablja okoli 300 000 ljudi, vendar so tukaj možnosti še večje. Svet je s pomočjo interneta in drugih sodobnih tehnologij postal zelo majhen.
LinkedIn vam ponuja strokovnjake z nešteto področij. Če se povezujete z njimi, lahko računate na nova poznanstva, nasvete, ideje, koristne informacije in poslovne priložnosti.
Na tem omrežju lahko ustvarite profil za svoje podjetje ali pa samo zase. Natančno izpolnjen osebni LinkedIn profil vam zdaj lahko služi namesto življenjepisa, vedno več je takšnih podjetij, ki posameznika preveri ravno na omenjen način. Poskušate zamenjati kariero ali pridobiti zaupanje poslovnega partnerja? Pošljite mu LinkedIn povezavo do svojih izkušenj, znanj in zanimanj. Spoznavanje ljudi in poslovno mreženje še nikoli ni bilo tako preprosto.
Druga prednost je iskanje oglasov za delo. Je že res, da jih boste v tujini našli precej več kot doma, vendar pa tudi slovenska podjetja vse več objavljajo prav na omrežju LinkedIn. Če pa ste freelancer, ki ga lokalno okolje pri iskanju dela ne omejuje, pa je tu pravi raj za nove priložnosti.
Naj vam izdamo še en namig: redno posodabljajte svoje podatke, objavljajte koristne informacije in delite objave, ki odsevajo vaša osebna prepričanja in se skladajo z vašo poslovno prakso. In ne bojte se klikniti gumba poveži se/connect. Priporočamo, pa da se te aktivnosti poslužite šele, ko imate profil urejen. Nikoli ne veste, kakšne krasne stvari se lahko zaradi tega zgodijo v prihodnje.
Preberite tudi: Linkedin kot marketinški kanal.
YouTube
Ste že kdaj obtičali pri sestavljanju pohištva? Vas je zanimalo, kaj zmore vaš novi telefon? Se nikakor niste izmotali iz napake, ki se je pojavila v Excelu? Ste pogledali uporabo določenega izdelka? Najbrž ste preverili, ali obstaja video, ki reši vašo težavo, kajne? Video je nesporni kralj spleta. Informativen je, jasen, hiter, zabaven in neverjetno privlačen za uporabnika ko govorimo o količini pridobljenih podatkov na enoto časa. Z uporabo družbenega omrežja YouTube imamo možnost rešiti marsikatero težavo.
Morda je ravno to kanal, preko katerega lahko predstavite svoje izdelke in storitve?
Na YouTube se vsako minuto naloži več kot za 100 ur video vsebin, kar priča o tem, da je ta kanal izjemno priljubljen. Posnetki z dobrimi naslovi in opisi so lahko dober način, da izboljšate svoj položaj v iskalnikih, saj se video vsebine veliko delijo med uporabniki, poleg tega pa dajejo iskalniki prednost vidu pred tekstom. Najbolj gledani posnetki se lahko pohvalijo z ogromno ogledov. Družabna omrežja na spletu so tako postala jezik novih priložnosti, z njihovo uporabo pa se je meja ustvarjalnosti premaknila.
Video je čudovit način prenašanja informacij in predvsem čustev, kar je z besedami mnogo težje narediti. Ljudje se na video bolj odzovejo, kar je voda na mlin pri prepoznavanju vaše blagovne znamke.
Za video produkcijo vam danes ni več potrebno najeti strokovnjaka, ki bo zahteval ogromne zneske. Že s svojim mobilnim telefonom in uporabo aplikacije ali dvema je mogoče ustvariti zelo dobre posnetke, ki bodo pridobili kar nekaj ogledov. Z nekaj vaje lahko hitro postanete mojstri, vaši posnetki pa bodo privabili zmeraj več ogledov. Poskrbite za kvalitetno vsebino, ki bo koristila vašim potencialnim strankam in video delite med čim več ljudi.
Kakšne so prednosti?
- Opravite pretočna predvajanja v živo s svojo publiko, da bodo lahko dobili odgovore na svoja osebna vprašanja, preden vas bodo najeli. Tako si povečate število ogledov strani.
- Delite sledljive URL-je v svojih oddajah v živo.
- Vsak dan ali vsak teden govorite o stvari, po kateri želite biti znani. Če dovolj pogosto govorite o tem, boste začeli pridobivati sloves avtoritete.
- Če ste svoje stranke resnično razveselili, jih vprašajte, ali ne bi imeli nič proti snemanju video izjave. Nato ga predvajajte v enem od svojih pretočnih predvajanj v živo in sprehodite ljudi skozi delo, ki ste ga opravili zanje.
- V svojo biografijo dodajte povezavo do svoje storitve / izdelka in ljudem povejte, da bodo, če bodo med vašim tokom kupili / rezervirali vašo storitev, prejeli popust ali poseben bonus.
TikTok
TikTok je še eno družbeno omrežje za deljenje videoposnetkov, ki pa morajo biti za razliko od YouTuba dolžine od 3 do 15 sekund, pri videih z zanko pa dolžine od 3 do 60 sekund.
Aplikacija TikTok je bila oktobra 2018 v globalna aplikacija z največ prenosi, zato ni čudno, da se prijemlje tudi v Sloveniji. Najbolj je osvojila mladino: predvsem osnovno- in srednješolce, 66 % uporabnikov pa je mlajših od 30 let. Ustvarjajo, delijo in komentirajo glasbene videe, parodije, skeče, plese in podobno.
Če se torej ukvarjate s produkti za to ciljno skupino, potem morda ne bo odveč ustvariti profil na tem omrežju. Vsekakor je potrebno vsebine prilagoditi publiki, kar pomeni, da brez simpatičnih obrazov, smešnic in trendovskih igric ne bo šlo. Obstaja že tudi plačljivo oglaševanje, ki pa je zaradi svoje eksotičnosti za manjše podjetje lahko precej drago. Govorimo o 10 EUR za CPM, poleg tega pa je minimalni vložek za oglaševanje 500 EUR.
Družbena omrežja oz. družabna omrežja kot rečeno omogočajo stik z bodočimi strankami brez posebnega (vendar danes ne več brez namenskega) finančnega vložka. Preden ustvarite svojo stran na Facebooku ali pa se zaženete v video produkcijo, je pomembno vedeti, kdo so vaše stranke, kaj si želijo in kje se nahajajo.
Twitter je ameriška storitev mikroblogiranja na družbenih omrežij. Z uporabo omrežja lahko uporabniki objavljajo in komunicirajo s sporočili, imenovanimi “tweets”. Registrirani uporabniki lahko objavljajo, všečkajo in tvitajo, toda neregistrirani uporabniki jih lahko samo berejo. Uporabniki dostopajo do Twitterja prek spletnega vmesnika, storitve kratkih sporočil (SMS) ali svoje programske opreme za mobilne naprave (“aplikacija”).
Leta 2019 je bilo v Sloveniji 208.500 odprtih Twitter profilov, več spletnih uporabnikov imata le Facebook in Instagram.
Kako začeti s pridobivanjem uporabnikov:
- Z iskalno vrstico poiščite potencialne stranke, ki potrebujejo vaše storitve.
- Vsak teden se obrnite na tri nove potencialne stranke in začnite z njimi graditi odnos.
- Vsak teden se obrnite na tri svoje tekmece, povejte jim, zakaj jih občudujete in začnite pravo prijateljstvo.
- Ko ustvarite prave povezave z ljudmi, jim pošljite e-poštno sporočilo in jih vprašajte, ali bi radi šli po Skypeu na kavo z vami!
- Pridružite se klepetom na Twitterju, kot je #createlounge, spoznajte druge v klepetu in jim pokažite svoje neverjetno znanje! Klepeti na Twitterju niso samo učenje drugih, temveč tudi spoznavanje novih ljudi z novimi znanji.
- Twitter lahko uporabljate, da ne le pridobite stranke, ampak jih tudi obdržite. Ko vi in vaše stranke končate sodelovanje, vsake toliko časa tvitajte o njihovi vsebini in jo delite s sledilci.
- Ne prezrite ljudi, ki delijo vaše delo in vas sprašujejo. Twitter je namenjen interakciji, zato komunicirajte! Priznajte ljudem. Pokažite jim, da jih cenite. Presenečeni bi bili, koliko vaših strank začne kot privrženci in vas kasneje zaposli, ker vam zaupajo.
Zaključek
Družbena omrežja oz. socialna omrežja danes uporablja ogromno ljudi. Družbena omrežja se nenehno razvijajo in ponujajo možnosti različne uporabe tudi v marketingu. Trženje prek družbenih omrežij lahko pritegne in pritegne sedanje in nove stranke. Ko izvedete zelo učinkovite dejavnosti družbenega udejstvovanja, v svoje podjetje povabite več strank.
Ali boste kot podjetje v družbena omrežja in kreiranje vsebine vlagali ali ne je vsekakor vaša lastna odločitev. V kolikor pa se v tem momentu sprašujete kako vašo prepoznavnost povečati, graditi rast prodaje in podaljševati življenjsko dobo vaših kupcev, potem dvomov danes res ne bi smelo biti več.
V kolikor ste že poizkusili pa niste občutili rezultatov imate dve možnosti za finalni sklep. Lahko zaključite, da omenjeni pristop za vaša družbena omrežja ne deluje, v praksi pa se prevečkrat izkaže, da je takšna izkušnja posledice napačnega pristopa in velja poskusiti ponovno in predvsem drugače tj. na pravilen način in s pravilnimi finančnimi vložki.
Poleg tega pa morate vedeti, da je zapuščen profil na družbenem omrežju povsem brez vrednosti. Da se boste lažje osredotočili na svoje delo, lahko prepustite upravljanje z družbenimi omrežji profesionalni ekipi, ki bo poskrbela, da bodo vaši sledilci vedno dobili sveže in uporabne informacije, na podlagi katerih se bodo lažje odločali za nakup, vaše storitve pa bodo z veseljem priporočali svojim prijateljem.
Razlike med posameznimi družbenimi omrežji so. Vsake strategije ne morete uporabiti na vsakem. Za individualna priporočila in nasvete, prilagojene vašemu podjetju, nam pišite na blog@spletnik.si.
Uspešno,
Spletnik