Posodobljeno 29. 01. 2021
Zagotovo ne gre zanemariti podatka, da v prvih petih letih poslovanja propade okoli 90% podjetij. Ogromno je med temi tudi StartUp podjetij, ki zaradi takšnih ali drugačnih vzrokov svojo poslovno idejo na trg lansirajo neuspešno. Taka podjetja, se morajo poslovanja in s tem marketinga lotiti bolj analitično, graditi svoj poslovni model sproti, glede na odzive svojih potencialnih strank.
Kazalo
Kaj je glavno vodilo start-up podjetjem?
Že po definiciji je to podjetje, ki nima še izoblikovanega poslovnega modela, zato ga nenehno spreminja v prvih fazah ustanovitve. Glavno vodilo pri tem so odzivi strank in analize trga, saj brez merjenja enostavno ne moremo voditi podjetja. Če to prenesemo v marketing, lahko odločno povemo – nikoli vlagati v tisti del marketinga, od česar ne dobimo dovolj povratnih informacij.
Najbolj pametni način za to je seveda spletni marketing in glavne analize strank lahko pridobimo iz:
1. spletne strani
- čas zadržanosti na določeni podstrani, vam lahko pove v kateri del produkta se bolj osredotočiti
- konverzija (delež ljudi, ki izpolni določen obrazec na spletni strani)
2. spletne trgovine
- ključne besede vpisane v iskalnik na spletni trgovini
- število nakupov v določenem obdobju
- najbolj prodajan izdelek
- % strank, ki začnejo a ne dokončajo nakupa
3. Google oglaševanje
- ključne besede, po katerih ljudje iščejo na spletu
- kaj ljudje iščejo pogosteje in kaj redkeje (če ponujate več izdelkov)
- kdo je vaša konkurenca in kakšen delež ima glede na klike
To so glavni podatki, ki vam pomagajo pri rasti podjetja. Seveda pri tem uporabljajte tudi orodje Google Analytic, vendar se pri tem osredotočajte samo na tiste parametre, ki lahko v vašem poslovnem modelu sprožijo pozitivno spremembo (npr. količina obiska na spletni strani je izjemno surov podatek, saj ne vemo koliko od teh je dejansko potencialnih strank, koliko od teh se je na spletno stran vračalo, kaj so sploh iskali).
Kaj naj bodo vaši prvi koraki?
V prvem koraku seveda dobro izoblikujte poslovno idejo in se kar se da hitro podajte na trg. Nikakor z velikimi investicijami v vse mogoče plakate, poslovne prostore, četudi vam finance to dopuščajo. Začnite na spletu!
V enem od člankom smo vam že opisali, kako naj izgleda vaša prva spletna stran.
Na ta način dobite prve odzive vaših strank. Poleg izkoriščenja vseh možnih brezplačnih kanalov za oglaševanje (družbena omrežja), se morate prej kot slej poslužiti tudi Google oglaševanja. Dosegli boste, da vas stranke vsaj najdejo oziroma da vi odkrijete njih – kdo so, kaj si želijo, kaj iščejo, kaj porebujejo, kaj jim je všeč, … Vse to je prvi korak marketinga start-up podjetja. Ne izgubite niti evra za “nepotencialno stranko”!
Druga faza marketinga je “lepljivost produkta”. Po domače povedano moramo doseči, da se vaš nov izdelek dotakne ljudi, da ga priporočajo drugim, da stranke opravljajo ponovne nakupe in da izdelek postane viralen. Opozarjam vas, da tu še vedno ne smete vlagati v kakršni koli branding blagovne znamke, saj je podjetje še vedno v kritični fazi. Gremo lepo počasi. Del sredstev nedvomno vložite v e-mail marketing. Strank, ki bodo izdelek kupili enkrat in na vas pozabili, si ne želite! Zato nase opozarjajte z e-poštnimi sporočili. Zakaj je to najboljši način? Ker ne vložite niti evra vaših sredstev za stranko, ki vas ne pozna ali sploh ni vaš potencialni kupec. Če imate spletno trgovino ali pa spletno stran – začnite delati bazo obstoječih strank.
Kako pošiljati e-novice?
Pozor! Če se vam zdi, da boste s pošiljanjem masovne pošte preko klasičnega poštnega odjemalca prihranili, SE MOTITE! Edini način, da pridobite dovolj povratnih informacij vaših potencialnih strank. je pošiljanje e-novic preko profesionalnega orodja, ki vam omogoča analitike. V ta namen si že danes odprite brezplačen demo račun za pošiljanje e-novic!
Kaj je orodje Newsletter?
To je orodje, s katerim lahko enostavno oblikujete vašo e-novico, vstavite besedilo, slike in gumbe z internetnimi povezavami. Pri tem nikakor ne pozabite na Facebook povezave, da ljudem omogočite posredovanje vaše ponudbe svojim prijateljem. E-novica naj izraža vaše znanje iz področja, ki ga pokriva vaš produkt. Ljudem posredujte nasvete, predloge, ideje in s tem svojo rešitev ponudite posredno (odjava od e-novic je za vas strošek!).
Za več vprašanj nam pišite preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali nas poklicite na 080 33 39.
Veliko uspeha vam želim,
Matjaž Sedlar