Posodobljeno 14. 12. 2022
Globalni SEO je metoda optimizacije vsebine na vašem spletnem mestu za več lokacij in ciljnih skupin po vsem svetu. Od globalnega SEO imajo največ koristi podjetja, ki prodajajo in tržijo svoje izdelke ali storitve po vsem svetu.
Sama strategija se v tem primeru ne razlikuje kaj preveč od neke klasične SEO stragije. Glavna razlika je ta, da boste morali objaviti vsebino v več različnih jezikih – tisti, ki jih govori vaša publika in (ali) tisti, iz za regije, iz katerih prihajajo vaši mednarodni obiskovalci
Ključni povzetki
- Globalni SEO ima v zelo podobne cilje kot “splošen” SEO
- Služi za povečanje prodaje izdelkov/storitev in povečanje vaše globalne baze strank.
- Globalni SEO je tudi širjenje prepoznavnosti blagovne znamke in spletne prepoznavnosti na več platformah, po vsem svetu.
- Povzroča spodbujanje pozitivne povezave z mednarodnimi obiskovalci vašega spletnega mesta in vašo izbrano ciljno publiko po vsem svetu.
Trenutno globalni SEO ne zahteva velike razlike v vaši strategiji optimizacije. Le objavljati boste morali vsebino, ki bo delovala v različnih jezikih, ki jih govori vaša ciljna publika in za regije, od koder prihajajo obiskovalci vašega spletnega mesta. V mislih pa moramo imeti tudi, da ne iščejo vsi preko Googla in da imajo različne regije/države svoje preference glede priljubljenih iskalnikov.
Kazalo
Prednosti
Prehod na globalno raven SEO optimizacije se na prvo oko zdi morda zapleten, vendar prinaša izjemno priložnost za ogromen pritok novih obiskovalcev vašega spletnega mesta, v kolikor imate dobro globalno SEO strategijo.
Pridobivanje pozitivnih rezultatov s katero koli SEO kampanjo – mednarodno ali lokalno – zahteva veliko strateškega načrtovanja s strani kompetentne ekipe – pri SEO ni hitrih ovinkov ali bližnjic. Vse “skrite tehnike” ali tehnike črnega klobuka bodo iskalniki prej ali slej našli, ter takšne strani tudi ustrezno kaznovali.
Kako izvajati globalni SEO?
Sam proces izvajanja je zelo jasno definiran in zelo razumljiv, če si pripravite plan. V osnovi se lahko strategijo globalne optimizacije spletne strani izvaja v naslednjih enostavnih osmih korakih:
- Določite jezik ali državo, na katero želite ciljati
- Strukturirajte svoj URL, da bo primeren za globalni SEO
- Uporabite atribute Hreflang na svojem spletnem mestu
- Raziskava ključnih besed na globalni ravni
- Optimizirajte svojo vsebino za regije/države, na katere boste ciljali
- Ne osredotočajte se samo na google
- Drugi pomembni nasveti za SEO, ki si jih morate zapomniti
Pa si vsakega poglejmo malce bližje.
Določite jezik ali državo, na katero želite ciljati
Za prvi korak (uspešne) globalne SEO optimizacije je vsekakor temeljiva raziskava – kje so vaši izdelki in storitve najbolj iskani?
To je eden najpomembnejših korakov v vaši globalni SEO strategiji. Začnete lahko z ogledom zavihkov “jezik” in “lokacija”, ki se nahajajo v vašem Google analytics uporabniškem računu. Upoštevajte jezike in države, ki na vašem spletnem mestu že prinašajo konverzije – še posebej, če že poslujete mednarodno.
Če vaša spletna stran še ni mednarodno razširjena, lahko še vedno uporabite informacije z zavihkov Jezik in Lokacija v vaši Google analitiki – upoštevajte vedenje uporabnikov; zlasti klike, sodelovanje in čas, ki ga preživijo na vašem spletnem mestu.
Podatki, od kod prihaja vaš promet, so ključnega pomena. Posledično potrebujete orodja, kot je Google analitika, ki omogoča spremljanje obiskovalcev vaše spletne strani.
Strukturirajte svoj URL, da bo primeren za globalni SEO
Ko določite države za ciljanje je čas, da pripravite oz. optimizirate strukturo URL-jev. Pri sami strukturi URLjev imate dve glavni opciji:
- ccTLD
ccTLD, kot ga opisuje Google, uporablja dvočrkovne kode, ki iskalnikom in obiskovalcem spletnega mesta sporočajo, v kateri državi je spletno mesto registrirano. Naša domena bi v takih primerih bila: spletnik.si, spletnik.jp, spletnik.com, spletnik.hr
- Podimeniki (ang. Subdirectories)
Ko v svoji strukturi URL uporabljate podimenike, bo vsebina vaše spletne strani postavljena v določeno podmapo ali podimenik v korenski ali glavni domeni. Naša domena bi v takih primerih bila: spletnik.si/en, spletnik.si/gb, spletnik.si/hr,…
URL struktura na način podimenikov je enostavnejše in cenejše za vzdrževanje napram ccTLD, vendar pa istočasno pošilja šibkejši signal iskalnikom (kakor ccTLD).
Uporabite atribute Hreflang na svojem spletnem mestu
Atributi ali oznake Hreflang vam bodo pomagali, da Googlu (in drugim iskalnikom) sporočite jezik, ki ga uporabljate na določeni spletni strani. Preko tega bodo iskalniki lahko prikazali vašo stran uporabnikom, ki iščejo jezik, ki ste ga pripisali z oznako Hreflang.
Čeprav je na prvo oko Hreflang oznaka pri opisu zelo podobna zgornji točki URL naslovov, pa ne gre za isto stvar. Href oznaka je delček teksta, ki se nahaja v izvorni kodi vaše spletne strani in to ni nekaj, kar vaš obiskovalec vidi.
Primer za bolj tehnično podkovane: povezava rel=”alternate” href=”http://example.com” hreflang=”en-us” />
Z uporabo teh oznak v izvorni kodi spletne strani boste Googlu in drugim iskalnikom pravilno povedali, katero različico spletne strani naj prikažejo za posamezno državo ali jezik.
Raziskava ključnih besed na globalni ravni
Ko raziskujete ključne besede za svojo globalno strategijo SEO, ne pozabite, da če je nekaj ključnih besed priljubljenih v enem jeziku, to še ne pomeni, da so priljubljene tudi v različnih jezikih.
Uporabite lahko spletna orodja za raziskovanje ključnih besed, kot sta Google Keyword Planner in Ubersuggest, da poiščete prave ključne besede za svojo globalno strategijo SEO.
Optimizirajte svojo vsebino za regije/države, na katere boste ciljali
Prevajanje in prilagajanje vaše vsebine vsaki državi na katero želite ciljati, je nujno (če želite, da bo vaš globalni načrt za SEO optimizacijo uspešen). Če sami ne poznate jezika ali nimate nikogar, ki bi to za vas lahko naredil, so vam na voljo vedno spletne platforme, kot sta Fiverr in Upwork.
Bistvenega pomena je imeti prevajalce in urednike, ki dobro razumejo vsebino potrebno za prevod, trg, na katerega ciljate, in cilje, ki jih imate za svoje podjetje.
Bodite zelo pozorni pri uporabi avtomatiziranih orodih za prevajanje – velikokrat je kvaliteta zelo slaba, potrebnih popravkov pa je veliko.
Ne osredotočajte se samo na google
Če se v sklopu svoje globalne SEO optimizacije osredotočate samo za Google, zamujate veliko potencialnega prometa in konverzije.
Google je resda vodilni iskalnik na svetu, vendar pa niso edini igralci na tem trgu.
En del poznavanja vaše ciljne publike je prepoznavanje iskalnika, ki ga najraje uporabljajo. Nekatere države, npr. Kitajska, Rusija, Južna Koreja in Japonska, uporabljajo druge iskalnike, kot so Baidu, Yandex, Naver in Yahoo.
Raziščite kateri iskalnik uporablja vaše ciljno občinstvo v določeni državi.
Drugi pomembni nasveti za SEO, ki si jih morate zapomniti
- Pišite zelo kvalitetne in deljive vsebine. Poiščite uporabnike drugega jezika ter jih spodbudite, da delijo povezave z vašega spletnega mesta preko svoje e-pošte ali družbenih medijev.
- Zgradite povezave (offsite optimizacija) – ustvarite vrhunsko vsebino, ki jo bodo spletna mesta iz vaše ciljne regije povezala z vašim spletnim mestom v obliki povratnih povezav.
- Posodobite vaše kontaktne podatke na strani – zlasti, če imate pisarne v več različnih regijah/državah.
- Ne pozabite na lokalni SEO v regijah, ki jih targetirate
- Ko delate na globalnem SEO, vedno pomislite na ustreznost vsebine.
- Merite vaš SEO proces in napredke – poglejte, kaj deluje, in to povečajte, poiščite, kaj ne deluje, in izboljšajte svojo strategijo SEO.
Zaključek
Digializiran svet, v katerem se trenutno nahajamo, je proces globalizacije samo še bolj okrepil. Veliko podjetij širi svoja krila tudi v ostale države. Zato se vaša strategija SEO ne bi smela osredotočati samo na uvrstitev vašega spletnega mesta v eni državi ali samo na optimizacijo za angleško govoreče države. Ne pozabite, da lahko večina vaših ciljnih mednarodnih regij predstavlja le delček celotnega trga.
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023