Google spremenil algoritem za iskanje. Kaj to pomeni za vašo spletno stran?

Apr 20, 2015
Apr 20, 2015

Se še spomnite sprememb Googlovega algoritma, ki smo jima rekli Panda in Pingvin? Marsidko se je takrat pošteno zasekiral. No, tukaj pa je še nekaj večjega, kot Panda in Pingvin skupaj. Google naredil zgodovinsko spremembo v algoritmu za iskanja na mobilnih napravah.

Prilagojenost spletne strani za mobilne naprave

Glavni kriterij pri tej veliki spremembi za Google iskanje je bil, kako je spletna stran prilagojena mobilnim napravam (ang. mobile-friendly).

To pomeni, da se bodo uporabnikom, ki bodo na iskalniku Google preko mobilne naprave iskali določeno ponudbo, od zdaj naprej prikazovale le še spletne strani, ki so prilagojene mobilnim napravam. Ostale, neodzivne spletne strani, pa bodo počasi drsele po lestvici, oz. jih tam kmalu niti ne bo več.

V preteklosti, so bile mobilne strani na poddomenah tiste, ki so še nekako prevzemale “odgovornost” za promet iz mobilnih naprav, od danes naprej, pa če spletna stran ni odzivna na različne naprave, to lahko dejansko zelo slabo vpliva na uvrstitve v iskalnikih, ne glede na to, preko katere naprave iščete preko Googla.

google iskanjeSicer naj bi bil iskalniški pajek še nekako dovzeten za tiste prvotne različice mobilne strani, ki se nahajajo na mobilni poddomeni (m.domena.si), ker je algoritem povsem nov in še neomadeževan, vendar pa tu ne gre zgolj za uporabniško izkušnjo na pametnem telefonu, tu govorimo tudi o namiznih računalnikih, tablicah, igričarskih konzolah, pametnih TV-jih in celo “pametnih urah”. Vsaka naprava tukaj nastopa s svojo velikostjo zaslona, barvami in ločljivostjo. In če je spletna stran ena, lahko pa se prikazuje enako kakovostno, ne glede na napravo, je to seveda najbolje.

Cilj te spremembe je zadovoljiti uporabniško izkušnjo na kar najvišji možni ravni in Google pri tem ne odstopa.
Za spletno stran, ki se slabo prikazuje, ki se prepočasi nalaga in ki jo zelo težko beremo in s e po njej težko sprehajamo (ker moramo recimo scrollati v desno), to pomeni, da bo uporabnik na njej preživel veliko manj časa. Glede na to, da se bo obisk iz mobilnih naprav le še povečeval, pa je le še vprašanje tega istega časa, kdaj bo, zaradi slabše uporabniške izkušnje in posledično slabšega uvrščanja v iskalnikih, podjetje močno občutilo zmanjšanje pri obisku in posledično zmanjšanje tudi pri prodaji.

Eno od vprašanj, ki se poraja, je, ali sprememba neposredno vpliva tudi na uvrstitve spletne strani, v primeru, da uporabljamo notesnik ali namizni računalnik?

Ne, neposredno ta sprememba ne vpliva na rezultate v iskalniku Google, vpliva pa posredno, in sicer tako, da se zaradi slabše uporabniške izkušnje zvišuje stopnja obiskanosti ene strani in prej ali slej to nehote lahko “okuži” tudi zdravje organskih rezultatov, pri iskanju preko vseh ostalih naprav.

google algoritem za iskanjeKako lahko sami ugotovite, ali je vaša spletna stran prijazna mobilnim napravam?

Uporabite lahko Googlov test za “prijaznost do mobilnih naprav”. Preverite tukaj
Podajam vam še nekaj podatkov o tem, kakšna je povprečna uporaba mobilnih naprav pri iskanju v različnih dejavnostih.
Da dobite občutek, za kakšno količino obiskovalcev tukaj gre. Prepričan sem, da se jim niste pripravljeni kar tako odpovedati.

  • Toplotne črpalke – 29% obiska preko mobilnih naprav
  • Prodaja vozil – 35% obiska preko mobilnih naprav
  • Prodaja kozmetike – 51% obiska preko mobilnih naprav
  • On-line prodaja mešano – 40% obiska preko mobilnih naprav
  • Turistične atrakcije – 44% obiska preko mobilnih naprav
  • Keramične ploščice – 37% obiska preko mobilnih naprav

V dobi, ko velika količina prometa prihaja preko mobilnih naprav, ni več priporočljivo zgolj optimizirati povezave za mobilne uporabnike in jih prilagajati z “dodatnimi paddingi”, nujno je, da vašo spletno stran prilagodite tako, da podpira promet iz različnih naprav in se prilagaja različnim dimenzijam zaslona. Če se vsebina zlaga zaslonu primerno in so še vedno izpostavljene glavne informacije, povezave in možnost oddaje kontakta, potem je to to.

Takšen pristop je pomemben ne glede na to ali optimizirate blog stran, spletno trgovino ali celotno spletno stran. Vse mora biti prilagojeno mobilnim napravam!

Kako pomembna je mobilno-prijazna stran v letu 2022?

Čeprav je od zgornje posodobitve Googlovih algoritmov je minilo že kar nekaj let, pa je ta tematika še toliko bolj relevantna danes. Namreč število iskanj preko telefona se je astronomsko povečalo. Posledično je telefonom in ostalim mobilnim napravam prilagojena spletna stran dandanes nujnost. V kolikor tega na vaši spletni strani nimate urejenega, potem lahko pričakujete, da vaša stran ne bo dosegala visoke pozicije na Googlu.

Mobile-friendly spletna stran je danes osnova vsake on-site seo optimizacije spletnih mest. V kolikor imate že staro spletno stran vsekakor preverite še ta zelo pomemben vidik moderne spletne strani. Orodje za pregled lahko najdete na začetku tega članka – uporabite ga, ne bo vam žal! Če uporabljate platformo WordPress, vam že oni ponujajo obilico mobilnim telefonom prijaznih, brezplačnih tem za vašo spletno stran. Na splošno pa je iz vidika SEO optimizacije WordPress ena izmed lažji CMS urejevalnikov.

Želite izdelati spletno stran prilagojeno tablicam in mobilnim napravam?

Naša spletna storitev Spletnik za izdelavo spletne strani vključuje tudi izdelavo spletne strani ali spletne trgovine z odzivnim grafičnim dizajnom. S tem imamo ogromno izkušenj in vam zagotovo znamo odlično svetovati. Preveri našo ponudbo izdelave spletnih strani >>
Ponudite tudi vi vašim kupcem prvovrstno uporabniško izkušnjo.
Želimo vam veliko uspeha!

5/5 - (1 vote)
Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.