Iz kupca v zvesto stranko – praktični primeri

Maj 21, 2025
Maj 21, 2025

V svetu, kjer so konkurenca in hitro spreminjajoče se potrebe potrošnikov vsakodnevni izzivi, postaja zvestoba strank bistven dejavnik uspeha podjetij. 

Kljub temu pa je vzdrževanje te zvestobe vse prej kot preprosto. Na trgu, kjer podjetja tekmujejo za vsak klik in nakup, je vedno težje pritegniti in obdržati stranke. 

zadovoljne stranke, ki se vračajo

Visoki stroški pridobivanja novih strank in konkurenca, ki ne spi, postavljajo pred podjetja izziv, kako zagotoviti, da bodo kupci ostali zvesti njihovim blagovnim znamkam. 

Vendar pa je odgovor preprost – marketing odnosov s strankami. Gre za dolgoročen pristop, kjer podjetje stavi na gradnjo zaupanja, čustveno povezanost in ne le na enkratne prodaje. 

S tem lahko podjetja ustvarijo trajne in vredne odnose, ki so pomembni za njihovo rast in uspeh.

V tem članku bomo raziskali: 

  • kaj pomeni spremeniti kupce v zveste stranke, 
  • zakaj je to pomembno in, kar je najpomembneje, 
  • kako to doseči. 

Pogledali bomo praktične nasvete in strategije, ki jih lahko podjetja uporabijo za izboljšanje uporabniške izkušnje, povečanje zvestobe strank in dolgoročni uspeh.

Kaj je marketing odnosov s strankami?

Marketing odnosov s strankami je pristop, ki se osredotoča na gradnjo trajnih in vrednih odnosov med podjetjem in njegovimi strankami. 

Namesto da bi podjetja zgolj stremela k posameznim prodajam ali kratkoročnim ciljem, marketing odnosov stavi na dolgoročno povezanost, ki temelji na zaupanju, lojalnosti in medsebojnem razumevanju.

V tem pristopu podjetje odgovarja na vprašanje: »Kako lahko zagotovimo, da se bo stranka vrnila?« 

Tak način marketinga se osredotoča na ustvarjanje trajnih in pozitivnih izkušenj za obstoječe stranke, kar vodi v ponovne nakupe, večjo zvestobo in večjo vrednost dolgoročnih strank.

stik s strankami

Glavni cilji marketinga odnosov s strankami

Gradnja zaupanja: Zaupanje je temelj vsakega odnosa. Podjetja morajo biti dosledna in iskrena, da pridobijo in obdržijo zaupanje strank.

Povezanost: Stranke želijo občutek, da jih podjetje razume in da so njihove potrebe pomembne. Z osebnimi izkušnjami se podjetja povežejo z njimi.

Dolgoročni odnosi: Marketing odnosov se osredotoča na vzdrževanje dolgoročnih odnosov preko proaktivne komunikacije in podpore, kar spodbuja zvestobo in ponovne nakupe.

Zakaj je zvestoba strank pomembna?

Zvesti kupci niso le tisti, ki se pogosto vračajo, ampak tudi tisti, ki ustvarjajo stabilen dohodek za podjetje. Zvestoba pomeni, da so kupci pripravljeni ponovno investirati v vaše izdelke ali storitve, kar povečuje prihodke in vrednost blagovne znamke na dolgi rok. 

Poleg tega so zvesti kupci manj občutljivi na cene in so pogosto odporni na konkurenčne ponudbe, saj že zaupajo vaši blagovni znamki, poznajo celoten nakupni proces – počutijo se varno in nakupovanje je enostavno.

Zvestoba strank prav tako zmanjšuje stroške pridobivanja novih strank. 

Študije* kažejo, da je petkrat lažje prodati obstoječim strankam kot pridobiti nove. Z vlaganjem v obstoječe stranke lahko podjetja dosežejo večjo donosnost naložbe, saj je stalni stik z zvestimi strankami manj stroškovno intenziven od iskanja in pridobivanja novih.

Formula za izračun LifeTime Value (LTV) stranke je lahko precej preprosta, vendar se lahko prilagodi različnim poslovnim modelom. Osnovna formula za izračun LTV je:

formula za izračun LTV
  • Povprečni prihodek na stranko na leto: Skupni prihodek, ki ga stranka prinese v podjetje na letni ravni.
  • Povprečna doba trajanja stranke: Povprečen čas, ki ga stranka ostane z vašim podjetjem (v letih).
  • Povprečen bruto dobiček: Bruto dobiček podjetja na enoto prodaje, ki je ob upoštevanju stroškov neposredno povezan s prihodkom stranke.

*Vir: https://www.business.com/

Kako spremeniti kupce v zveste stranke?

1. Personalizacija izkušenj

Uporabite podatke o svojih strankah, da jim ponudite prilagojene izkušnje. Personalizirane e-mail kampanje, priporočila izdelkov in posebne ponudbe lahko povečajo verjetnost ponovnega nakupa. 

Stranke se bodo počutile bolj cenjene, če bodo občutile, da podjetje pozna njihove preference.

Primer: Podjetje, ki prodaja športno opremo, lahko spremlja zgodovino nakupov svojih strank in na tej osnovi pošlje prilagojene e-mail kampanje, ki vsebujejo priporočila za nove izdelke, ki ustrezajo njihovim potrebam. 

Na primer, če stranka kupi kolo, ji lahko pošljete e-mail s popustom na vse dodatke, kot so čelada, kolesarska oblačila ali kolesarske torbe. 

2. Nagrajevanje strank

Implementirajte programe zvestobe, kot so točkovni sistemi ali ekskluzivne nagrade za ponovne nakupe. 

Stranke, ki se počutijo nagrajene za svojo zvestobo, bodo pogosteje kupovale in priporočale vaše izdelke drugim.

Primer: Restavracija lahko uvede program zvestobe, kjer stranke zbirajo točke za vsak obisk, ki jih lahko nato unovčijo za popuste ali brezplačne obroke. 

Na primer, za vsakih 10 obiskov restavracije stranka dobi brezplačno glavno jed. S tem se spodbuja ponoven obisk in stranke se počutijo cenjene, kar povečuje njihovo zvestobo.

3. Odlična podpora strankam

Proaktivna podpora je ključna za dolgoživost odnosov. Poskrbite, da bo pomoč vedno na voljo, bodisi prek klepeta v živo, bodisi preko hitro odzivnih kanalov na družbenih omrežjih. Stranke cenijo hitro in učinkovito rešitev težav.

Primer: Podjetje za prodajo elektronike lahko uvede “garancijo zadovoljstva”, kjer ponudi 24/7 pomoč strankam v primeru težav z izdelkom. 

podpora strankam

Stranka, ki ima težave z napravo, lahko stopi v stik s podporo preko klepeta v živo, kjer ji strokovnjak takoj pomaga rešiti težavo. S tem podjetje ne le ohranja zadovoljstvo strank, ampak gradi dodano vrednost in tudi zaupanje, saj stranke vedo, da lahko računa na hitro in učinkovito pomoč.

4. Konsistentna komunikacija

Redno komunicirajte s strankami, bodisi preko e-poštnih novic, SMS obvestil ali družbenih medijev. 

Pomembno je, da se ne obrnete nanje le, ko imate nekaj za prodati, ampak tudi, ko jih želite obvestiti o novostih ali jih preprosto pozdraviti ob pomembnih datumih (npr. ob njihovem rojstnem dnevu).

Primer: Spletna trgovina z oblačili lahko pošlje obstoječim strankam mesečno e-novico, kjer obvešča o novih kolekcijah, sezonskih popustih in ekskluzivnih ponudbah. 

grafične predloge za ecommerce e-novice

Ob tem jim pošljejo tudi “hvaležno” sporočilo za prejšnje nakupe, morda z dodatnim kuponom za naslednji nakup. 

S tem stranke občutijo povezanost z blagovno znamko in si bodo bolj verjetno zapomnile podjetje, ko bodo naslednjič potrebovale novo obleko.

Strategije za povečanje zvestobe strank

Da bi povečali zvestobo strank, podjetja potrebujejo strategije, ki niso le usmerjene v prodajo, ampak v ustvarjanje trajnih odnosov. Tukaj je nekaj preizkušenih metod, ki lahko pomagajo pri tem:

1. Ustvarjanje čustvene povezave

Stranke se bodo verjetno vračale k podjetju, ki jih čustveno poveže z blagovno znamko. Čustvena povezanost se doseže, ko podjetje ponudi nekaj več kot samo izdelek – ponudite zgodbo, vrednote in misijo, ki vaše stranke nagovorijo na osebni ravni.

zadovoljstvo strank - čustvena povezava

Vir: https://www.instagram.com/_skinfairytale_

Primer: Podjetje, ki izdeluje kvalitetno in učinkovito kozmetiko, lahko deli zgodbe o tem, kako njihovi izdelki pomagajo izboljšati zdravje kože in pozitivno vplivajo na dobro počutje uporabnikov. Stranke se bodo počutile povezane s podjetjem, ki postavlja kakovost in dobrobit strank v ospredje, kar bo povečalo njihovo zvestobo.

Za še večji učinek lahko podjetje omogoči strankam, da se vključijo v akcije, kot so deljenje osebnih zgodb o tem, kako jim je kozmetika pomagala, ali sodelovanje v izobraževalnih delavnicah o naravni negi kože. S tem podjetje ne le gradi odnos z obstoječimi strankami, ampak jih vključuje v širšo zgodbo blagovne znamke, kar še dodatno povečuje njihovo povezanost in zvestobo.

2. Ponudite izjemne izkušnje

Zadovoljstvo strank je temelj zvestobe. Če podjetje ponudi izkušnjo, ki presega pričakovanja, bodo stranke verjetneje vrnile. 

To vključuje vse od enostavnega nakupnega procesa do čudovite izkušnje ob nakupu in nadaljnje skrbi po prodaji.

Primer: Hotel lahko strankam, ki so že bivale pri njih, ponudi ekskluzivne ugodnosti, kot so brezplačno nadgradnjo sobe ob naslednjem obisku ali brezplačno masažo za pare. 

To ne le izboljša izkušnjo, ampak tudi poveča verjetnost, da se bodo stranke vrnile in postale stalni obiskovalci. Pomembno je, da podjetje prepozna in nagradi zveste stranke, kar jim daje občutek, da so cenjeni.

3. Uporaba tehnologije za izboljšanje uporabniške izkušnje

Spremljanje nakupnih navad strank omogoča podjetjem, da jim ponudijo bolj prilagojene izkušnje. Tehnologija lahko pomaga prepoznati, kaj stranke želijo, in jim omogočiti, da najdejo točno to, kar iščejo, brez dolgega iskanja. Personalizacija je ključ za ponovne nakupe.

Primer: Spletna trgovina, ki prodaja kozmetiko, lahko uporablja analitiko za spremljanje nakupnih navad svojih strank. Na podlagi teh podatkov lahko prilagodi spletno mesto tako, da prikazuje priporočene izdelke, ki temeljijo na prejšnjih nakupih.

Primer nakupov iz spletne lekarne:  

Tako lahko stranke najdejo točno tisto, kar iščejo, brez dolgega iskanja, kar povečuje verjetnost ponovnega nakupa. 

Poleg tega lahko podjetje pošlje prilagojene e-mail kampanje s popusti na izdelke, ki jih stranka pogosto kupuje.

4. Krepitev transparentnosti in zanesljivosti

Stranke želijo vedeti, da so izdelki in storitve, ki jih kupujejo, kakovostni in varni. Transparentnost je ključnega pomena pri gradnji zaupanja. Podjetje mora biti odprto glede kakovosti svojih izdelkov in storitev, saj to utrdi zaupanje strank.

Primer: Podjetje, ki prodaja prehranske dodatke, lahko na svoji spletni strani objavi certifikate, rezultate testiranj kakovosti in preglede strokovnjakov, ki potrjujejo učinkovitost in varnost njihovih izdelkov. 

Stranke, ki so prepričane v kakovost in varnost izdelkov, se bodo pogosteje vračale. Transparentnost pri komunikaciji in odgovornost do kupcev gradi dolgoročno zaupanje.

Povečanje življenjske vrednosti strank (LTV)

Povečanje življenjske vrednosti strank (LTV) je pomembno za dolgoročno uspešnost podjetja. LTV predstavlja skupni prihodek, ki ga lahko podjetje pričakuje od stranke skozi celoten čas trajanja odnosa s to stranko. 

Višji LTV pomeni večji dohodek brez potrebe po nenehnem pridobivanju novih strank. Za optimizacijo LTV je ključno, da podjetja zmanjšajo trenje v nakupnem procesu in optimizirajo celotno uporabniško izkušnjo. S tem se poveča verjetnost ponovnega nakupa, kar neposredno vpliva na višji LTV.

1. Zmanjšanje trenja v nakupnem procesu

Stranke, ki naletijo na ovire med nakupovanjem ali naročanjem, bodo verjetno opustile nakup. 

To pomeni, da morajo podjetja poenostaviti in optimizirati nakupni/naročniški proces, da strankam omogočijo hitro, enostavno in brezskrbno izkušnjo.

enostaven nakupni proces v spletni trgovini

Praktični nasvet: Podjetje, ki prodaja oblačila, lahko na svoji spletni strani omogoči enostaven in hiter postopek nakupa, ki vključuje funkcijo “hitrega nakupa” brez registracije. 

To pomeni, da stranke, ki se morda ne želijo registrirati, lahko opravijo nakup zgolj z vnosom osnovnih podatkov. 

Poleg tega lahko podjetje ponudi različne možnosti plačila, kot so kreditne kartice, PayPal ali plačilo po povzetju, da omogoči večjo fleksibilnost in zmanjša tveganje za zapuščanje nakupovalne košarice.

V primeru naročila storitve pa mora biti kontaktni obrazec čim krajši in čim bolj izpostavljen, da je proces oddaje naročila/povpraševanja čim krjaši! 

2. Enostavno obnavljanje naročil in naročniški modeli

Za podjetja, ki prodajajo izdelke na redni osnovi (kot so prehranski dodatki, kozmetika ali kava), je naročniški model lahko odlična strategija za povečanje LTV. Stranke, ki se odločijo za naročniški model, pogosto nadaljujejo z nakupi, ker so že vključene v proces.

Praktični nasvet: Podjetje, ki prodaja prehranske dodatke, lahko ponudi mesečno naročnino, pri kateri stranke prejmejo svoj izdelek enkrat mesečno. 

Naročnikom ponudite poseben popust ali brezplačno pošiljanje, da spodbudite dolgoročno zvestobo. 

Takšni modeli zagotavljajo redne prihodke in zmanjšujejo potrebo po nenehnem iskanju novih strank.

Zaključek

Zvestoba strank ni nekaj, kar se zgodi čez noč – gre za dolgoročen proces, ki zahteva doslednost, osredotočenost na izkušnje in stalno prilagajanje potrebam strank. Podjetja, ki vlagajo v gradnjo zaupanja, povezanosti in ponudbo personaliziranih izkušenj, lahko dosežejo trajne in donosne odnose s svojimi strankami.

Ključno je, da podjetja ne gledajo zvestobe zgolj kot na “nagrado” za ponovne nakupe, ampak kot na širši odnos, ki vključuje: 

  • odprto komunikacijo, 
  • vrhunsko podporo in 
  • stalno vrednost za stranke. 

Z uporabo zgoraj navedenih strategij, kot so personalizacija, programi zvestobe, enostavnost nakupovanja in nagrajevanje strank za ponovne nakupe, lahko podjetja znatno povečajo LTV svojih strank.

Vlagajte v odnose s strankami in rezultat bo dolgoročna zvestoba, ki bo vašemu podjetju prinesla stabilnost in rast na dolgi rok. 

Ekipa Spletnik

Andreja Ogrinc Vidic

Glej… tole je zate

Prijavi se na e-novice in prejmi brezplačen dostop do Spletnik Akademije.

Ocenite to stran

ANALIZIRAJ SPLETNO STRAN