To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kaj je dobra cena za klik (CPC)? Kako se dobro odločiti?

Družbeni mediji in iskalne platforme neprestano spreminjajo igro oglaševanja in v letu 2019 je več kot 40% oglaševalskih stroškov bilo namenjenih prav digitalnim kanalom. 

Ker bo tudi v prihodnosti več kot 80 % vseh digitalnih marketinških budgetov namenjenih prikaznim oglasom in iskalnemu oglaševanju, pa je razumevanje ustreznih meritev za izvajanje učinkovitih spletnih oglaševalskih kampanj kritičnega pomena.

Kaj točno je cena za klik?

Cena za klik (oziroma CPC) predstavlja strošek za oglaševalca vsakokrat, ko nekdo klikne na njegov oglas. Večina spletnih oglaševalskih platform zahteva ciljno ceno za klik preden nove kampanje sploh lahko pričnejo z delovanjem. To seveda vodi v vprašanje; “Kaj sploh je dobra cena za klik?”

Kratek in jedrnat odgovor je, da je odvisno

Cena za klik je lahko zaradi različnih dejavnikov zelo spremenljiva. Med dejavnike vključujemo platformo na kateri oglašujete, način oglaševanja, ki ga uporabljate, občinstvo, na katerega ciljate, produkt ali storitev, ki jo oglašujete in vašo strategijo ponudb.

Bolj podroben odgovor na vprašanje, ki ga tukaj obravnavamo, je doseganje tiste cene za klik, ki doseže vašo željeno donosnost naložbe (oziroma ROI).

Opozorilo: sledi matematika!

Določanje vašega ciljnega ROI

Vaša idealna cena za klik bo določena glede na vaš ciljni ROI oziroma donosnost naložbe. Za večino poslov je sprejemljiv 5:1 prihodek na oglas. To pomeni, da pridobite 5 EUR za vsak 1 EUR zapravljen pri oglaševanju. Še en način izražanja tega razmerja je 20% strošek na akcijo, oziroma CPA.

Kako vaša prodajna cena vpliva na ceno za klik?

Pri oglaševanju na iskalnikih je izdelek ali storitev, ki se oglašuje, tisto kar najbolj prispeva k sami ceni za klik.

Večina spletnih oglaševalskih platform (tudi nov vmesnik Google Ads) temelji na principu dražb. Oglaševalci določijo, koliko so pripravljeni plačati za vsak klik in tisti, ki so pripravljeni plačati več, imajo svoje oglase postavljene višje na strani med Google rezultati ali pa je večja verjetnost, da bo prikazan ravno njihov oglas.

Dražji kot je vaš izdelek ali storitev, več bodo vaši tekmeci pripravljeni plačati za klik

Poglejmo si primer; če prodate izdelek v vrednosti 20,000 € in vaša spletna stran ter prodajna ekipa lahko spremeni enega izmed vseh 200 klikov na oglas v nakup (0.5 % stopnja konverzije), bi morali biti vi pripravljeni plačati 20 € za klik na vašem oglasu.

Posledično to pomeni, da plačate 4,000 €  za stroške oglasa in pridobite 20,000 € pri prodaji izdelka oziroma storitve (tukaj je ta 0.5 % stopnja konverzije).

Pri podjetjih, ki prodajajo izdelke nižjega cenovnega razreda, je matematika sledeča: če se vaš izdelek prodaja za 200 € in vi pretvorite enega izmed petdesetih klikov na oglas v prodajo, morate ciljati na 0.80 € cene za klik. Petdeset klikov po 0.80 € torej predstavlja eno prodajo vredno 200 €, torej vaša naložba v vrednosti 40 € doseže razmerje 5:1.

Za pomoč pri računanju vaše ciljne cene za klik uporabite spodnjo formulo:

Ciljna cena za klik = (prihodek na prodajo X stopnja konverzije na vaši spletni strani) x  20 %

Spodnji grafikon prikazuje več scenarijev za določitev vaše ciljne cene-za-klik, z ozirom na  prihodek od prodaje in stopnje konverzije vaše spletne strani.

Ciljna cena za klik pri pridobivanju potencialnih B2B kupcev

Večina spletnih strani, zlasti B2B strani, ne prodaja neposredno na spletu. Obiskovalcem predložijo obrazec, vlogo ali telefonsko številko, ki jih nato posredujejo prodajni ekipi.

Če želite izračunati svojo ciljno ceno-za-klik v tem primeru, morate upoštevati svojo interno stopnjo konverzije pri zgornji formuli (ali koliko povpraševanj iz spletne strani vaša prodajna ekipa pretvori v nove stranke).

Ciljna cena-za-klik = (prihodek na prodajo X stopnja pridobivanja potencialnih kupcev X interna stopnja konverzije) x 20 %

Spodnja tabela domneva 40 % uspešnost prodaje. Drugače povedano, vaša prodajna ekipa je zmožna spremeniti štiri od desetih povpraševanj na vaši spletni strani v nov posel za vaše podjetje.

Dodaten vir: 5 mitov o digitalnem marketingu

Vrednost življenjske dobe stranke zviša vaš ciljni CPC in CPA

Vrednost življenjske dobe stranke upošteva celotno vrednost stranke skozi celotno sodelovanje z vašim podjetjem. 

Za izračun te vrednosti morate upoštevati koliko novega posla vam bo stranka prinesla in kolikokrat se bo ta posel ponovil (glede na povprečno vrednost vaše stranke). To zviša njihovo vrednost za mnogo več kot samo za prvi nakup in posledično zviša tudi vrednost, ki ste jo vi pripravljeni plačati, da jih pridobite.

Visoka vrednost življenjske dobe kupca lahko opraviči visok strošek na pridobljeno stranko oz. CPA na njihov prvi nakup. Nekatera podjetja so se tudi pripravljena pobotati ali celo prodati z izgubo pri prvi transakciji. V mislih imejte celoten življenjski cikel vaše stranke, ne samo njen prvi nakup. Na ta način si boste lahko naredili veliko bolj natančen izračun. 

Če na hitro povzamemo; dobro ceno-za-klik določi vaš ciljni ROI. Za večino podjetij je sprejemljiv 20 % strošek na akcijo ali 5:1 razmerje prihodka na oglas. Od tu dalje pa lahko uporabite zgornje formule, da določite ciljno ceno-za-klik vaših oglaševalskih kampanj.

Uspešno,
Spletnik

Poganja Spletnik | Vse pravice pridržane © 2017