Kaj je landing page in kako ga izkoristiti za povečanje prodaje?

Jun 23, 2021
Jun 23, 2021

Posodobljeno 14. 12. 2022

Contact and communication icons on yellow background

V žargonu digitalnega marketinga poznamo izraz “landing page”, ki prevedeno v slovenščino pomeni “pristajalna stran”. Kot že samo ime nakazuje, je to praviloma podstran ali samostojna spletna stran, ločena od domačega spletnega mesta podjetja ali katerekoli druge strani in ima en sam, glavni namen. To, da obiskovalec take strani postane (potencialna) stranka.

Glavni namen pristajalne strani je torej opravljena konverzija, ne glede na to ali gre za izpolnjen kontaktni obrazec, grajenje email baze uporabnikov ali nakup izdelka oziroma storitve. Pristajalna stran ima posebno misijo.

V praksi je to spletna stran, namenjena samo enemu izdelku ali storitvi, ki jo želite izpostaviti. Brez motečih dejavnikov in dodatnih navigacijskih elementov, se uporabnik lahko osredotoči na to kar izpostavljen izdelek / storitev in vse informacije dobi na enem mestu. Poleg informacij, obiskovalca pristajalne strani vodimo tudi do nakupa, zato je lahko landing page tudi del PPC oglaševalske strategije.

Kaj pristajalno stran razlikuje od spletne strani?

Glavna razlika je predvsem ta, da je landing page oz. pristajalna stran, v nasprotju z domačo, prvo stranjo, usmerjena na funkcijo zbiranja naročil, povpraševanj ali e-mail naslovov. Takšna stran običajno v URL naslovu nosi ime storitve ali izdelka oz. ključno besedo, ki opisuje ponudbo, ki se tam nahaja. Na pristajalni strani ne sme biti ničesar, kar bi uporabnika preusmerilo ali zmotilo njegovo željo po izdelku ali storitvi.

Torej je cilj pristajalne strani ta, da nanjo prihajajo kvalificirani kupci, ki imajo dve možnosti: oddaja obrazca oz. nakup ali pobeg s spletne strani. V drugem primeru, na podlagi podatkov skušamo ugotovit, zakaj obiskovalci zapuščajo pristajalno stran in jo optimiziramo, da bo takih čim manj.

Domača spletna stran je tista, ki se odpre, ko vpišemo domeno v brskalnik ali pa pridemo do nje preko organskih rezultatov v Google iskalniku. Ta stran vsebuje informacije, kako dostopati do ostalih vsebin oz. drugih strani, tako notranjih kot tudi zunanjih in ob tem prepričuje obiskovalca v čim daljši in večkratni obisk spletne strani, pridobivanje zaupanja ter seveda končno naročilo ali najmanj oddajo nekega obrazca.

Kako se torej izdela prilagojena vhodna stran, ki ima samo en in edini cilj: prejeti izpolnjen kontaktni obrazec oz. oddano naročilo?

Hand clicking subscribe button on social media

Takšna (pod)stran je idealna za Google oglaševanje, oglaševanje preko bannerjev (pasic) ali pošiljanje tedenskih oz. mesečnih e-novic, od koder nato na „landing page“ usmerjate prejemnike novic. To so načini preko katerih se uporabnike spleta (ki so se ali se bodo zanimali za vašo ponudbo) preusmeri na vaše pristajalne strani, kjer so zbrane vse najbolj pomembne informacije z enim samim ciljem: pridobiti kontakt potencialnega ali „že pečenega“ kupca.

Kako narediti učinkovite pristajalne strani

Oglejmo si 10 ključnih elementov, ki jih je priporočljivo vključiti v dizajniranje in pisanje vaše pristajalne strani. Kako torej sestaviti in napisati dobro pristajalno stran?

1. Upoštevajte lokacijo

Prepričajte se, da se vaš naslov nanaša direktno na lokacijo, s katere je prišel obiskovalec oz. na oglas iz iskalnika Google, ki ga je kliknil vaš potencialni kupec. Sporočilo mora biti čimbolj podobno, če ne celo enako (podobno je dobro, enako je odlično!). Na tak način boste obiskovalca, ki točno ve kaj išče, z lahkoto vodili po vaših vsebinah. To je ena najbolj pomembnih stvari na vaši pristajalni strani.

2. Izpostavite “call to action” (CTA ali poziv k dejanju)

SEO monitor landing

Ne glede na to, ali uporabljate gumbe, ali z rdečo označen tekst (ali oboje), dajte svojim obiskovalcem vedeti, kaj morajo narediti. Pri izdelavi krajše pristajalne strani lahko uporabite vsaj dva CTA, da izpostavite akcijo. Za malo daljšo stran, pa nastavite več pozivov k akciji v obliki gumba “kupi” ali obrazca za recimo “lead magnet” kot je E-knjiga. Cilj je obiskovalcem čim bolj olajšati konverzijo, pri tem pa zagotoviti čim manjšo razdaljo in čim manj ovir med točkama A in B. Naslednji korak mora biti vedno očiten. Ta strategija se razlikuje glede na želeno konverzijo.

3. Pišite v drugi osebi

Malo bo takšnih obiskovalcev, ki jih bodo zanimale izključno informacije o vašem podjetju ali celo o izdelku in storitvi. Bolj jih bo zanimalo, kaj imajo oni od tega, zato izpostavite prednosti produkta za uporabnika!

4. Prepričljivo sporočilo

Tukaj ni potrebno biti preveč kreativen, vendar je koristno, da znate prepričati z besedami. Prodajni nagovor mora biti jedrnat a vseeno dovolj prepričljiv, da doseže želeno akcijo uporabnika.

5. Selekcija vsebine

Kadar pišete tekste za pristajalne strani, vedno raje dodajte čim več vsebine, ki jo naknadno oklestite. Vedno je bolje narediti selekcijo in izbrati najboljše od teksta, kot pa da selekcije sploh ni. Vaš bralec bo bral tekst toliko časa, kolikor časa bo pri branju oz. dojemanju ostal skoncentriran in motiviran. To še ne pomeni, da mora vsaka pristajalna stran vsebovati čisto vse opisane elemente, kajti izdelki in storitve se med seboj razlikujejo. Je pa res, da če zaključujete prodajo, je bolje dodati še kakšne dodatne trditve, izjave, podatke, torej več teksta, ki pomaga ovreči dvome obiskovalcev pred nakupom. In nasprotno, če želite pridobiti samo kontakt oz. e-mail nekega obiskovalca, je vedno bolje imeti krajšo pristajalno stran, saj bo o dodatnih informacijah obiskovalec še obveščen v samem procesu nadaljnje komunikacije.

6. Držite se plana

Spletnik SEO prednosti

Pristajalna spletna stran naj vsebuje vse od naslova, podnaslova, prednosti, ponudbe do končnega naročila. Naj bo tekst takšen, da bo bralca vodil proti dnu, kjer bo ta želel le še izpolniti obrazec ali opraviti nakup. V tem trenutku kaj drugega niti ni pomembno. Namreč, če bi želeli poenostaviti jezik, ter uporabiti medmete ali besede, ki izražajo navdušenje oz. želijo vnesti komičnost, bi vas kaj hitro lahko zaneslo.

Vse kar ni v kontekstu zgoraj navedenega, je enostavno preveč. Še vedno bo obstajal odstotek ljudi, ki jih bo to odneslo s spletne strani ali zamotilo pri končnem naročilu. S tem si boste dejansko „pljunili v lastno skledo“.

7. Poudarek na začetku in koncu

Ljudje radi najprej preberejo začetek in konec, šele nato se spravijo na osrednji del strani. Naj se na teh mestih torej nahajajo tudi najbolj prepričljivi argumenti.

8. Naredite estetsko spletno stran

Naloga pristajalnih strani je, da obiskovalca navdušijo in pritegnejo ne le z vsebino ampak tudi s premišljenim dizajnom in barvami. Želite si pridobiti pozornost uporabnika, kar je najlažje doseči z opazno in dobro narejeno stranjo ter jasnim sporočilom. Marketing zajema tako dobro vsebino kot tudi privlačno “preobleko”.

9. Preglednost in berljivost

Za uspešnost pristajalne strani je lahko odločilno tudi tvorjenje vsebine. Namreč nikoli ni priporočljivo vključevati odstavkov, ki bi imeli več kot 4 do 5 vrstic, kar se tiče osrednjega dela in 1 do 2 vrstici uvoda ter zaključka.

10. Optimizacija strani

Slack Landing Page

Vzemite kos papirja in na njem narišite, kako naj bi izgledala vaša pristajalna stran. Kje bo stal naslov, kje se bodo nahajale prednosti, izjave zadovoljnih kupcev in kam boste postavili tista dva, tri ali štiri klice k akciji?

Razmislite o tem, da bo zgornji del obiskovalcem viden takoj, medtem ko se bodo do morebitnega spodnjega dela (ob daljših tekstih), obiskovalci morali navzdol premakniti s pomočjo kolesca na miški. Če je temu tako, je prednosti in klice k akciji potrebno ponoviti tudi na „spodnjem delu“ spletnih strani. Prvo pravilo je: gumb za klic k akciji mora biti viden v vsakem položaju, ne glede to kje na strani se uporabnik nahaja.

Dobro je vedeti in upoštevati tudi naslednje tri “bonus” nasvete:

Odstranite “odvečno” vsebino

To naj bi vključevalo navigacijske menije, vizualne efekte in predvsem povezave na druge strani. Namen pristajalne strani je, da se obiskovalci skoncentrirajo samo in izključno na tekst in ponudbo na teh spletnih straneh. Zato ne sme biti povezav do pogostih vprašanj, do partnerskih strani ali celo do konkurenčnih strani, kjer naj bi se nahajalo še več informacij.

Ne odvračajte obiskovalcev

Vaše obiskovalce oz. potencialne kupce morate povprašati po informacijah o njih. Toda, kaj naj takšen obiskovalec v bistvu sploh vpiše v obrazec za naročilo ali oddajo povpraševanja?

Zavedajte se, da to ni anketa ali nek on-line intervju. Vsako dodatno vprašanje, ki ga zastavite obiskovalcem, bo odgnalo nek odstotek interesentov. Bodite torej razsodni in vnaprej pomislite, koliko ljudi bi dejansko sploh izpolnilo kontaktni obrazec oz. obrazec za oddajo povpraševanja/naročila. Vsebuje naj ključne podatke: ime, E-mail, telefon, komentar in morebitni naziv artikla ali storitve, vendar le v primeru, če gre za izbiro med večimi možnostmi.

Testirajte vse

S pomočjo teh nasvetov in trikov, boste zlahka pričeli ustvarjati učinkovito pristajalno stran za svoj posel. Vendar, tukaj ne smemo pozabiti še na grafične elemente, ki pa so nekako razred zase. Namreč malo težje je ustvariti video, avdio ali animacijo s katerimi bi še pospešili proces konverzije potencialnega kupca v končnega kupca. Če pa imate kaj takšnega že na spletni strani, pa to seveda s pridom uporabite. Vse omenjeno se navezuje na merjenje, testiranje, skratka preizkušanje katera verzija pristajalne strani bolj učinkovito proizvaja konverzije. Več kot boste merili in imeli več podatkov, bolj se vam bo to poznalo pri končni prodaji.

Primeri dobre prakse vsebin in dizajna pristajalne strani

Najlažji način, da se naučite kako ustvariti najboljšo pristajalno stran, je preveriti, kako so drugi ustvarili svojo. Analizirajte pristajalne strani konkurence z vidika kupca.

Vprašajte se:

  • Ali je jasno, kaj se pričakuje od mene? (npr. nakup, registracija)
  • Bi po ogledu te pristajalne strani izvedel želeno dejanje?
  • Katere informacije niso prepričljive ali manjkajoče?
  • Ali se dizajn ujema s sporočilom? Ali me barve, pisave, slike, video posnetki itd. uspešno prepričujejo ali mi zbujajo dvom?

Z vašimi odgovori boste dobili vpogled v to, kako zgraditi svojo pristajalno stran, da dosežete želeno konverzijo.

Za lažji prikaz kako analizirati pristajalne strani, navajamo nekaj konkretnih in uspešnih primerov.

Gift Rocket

GiftRocket pristajalna stran

Zelo dobra pristajalna stran podjetja, ki vsebuje naštete elemente:

  • Opazni grafični elementi pritegnejo pozornost
  • Naslov na kratko pojasni, za kaj gre
  • Informacije pod naslovom so vidne in berljive
  • Gumb oz. “poziv k akciji” je jasen in enostaven za klik
  • Prisotni so gumbi za deljenje vsebine na družbenih omrežjih
  • Več informacij in pričevanja zadovoljnih uporabnikov se nahaja v spodnjem delu strani

Kiss Metrics

Kissmetrics pristajalna stran

Podjetje ima pristajalno stran po meri za obiskovalce, ki jih zanima njihov paket marketinških orodij. Katere elemente dobre “landing page” so uporabili?

  • Jasen naslov, ki pojasnjuje ponudbo
  • Minimalistični obrazec zahteva samo e-poštni naslov
  • Barvit svetel gumb
  • Navedeni so poslovni partnerji/stranke, kar poveča kredibilnost in zaupanje obiskovalca.

Pinterest

Pinterest pristajalna stran

Pinterestov pristop je drugačen, saj ne porabijo veliko časa za razlago, kaj je Pinterest, ker domnevajo, da je večina ljudi že slišala zanje. Namesto tega je ob vsakem obisku spletne strani prikazan drugačen primer dodane vrednosti Pinteresta (“poiščite in shranite vse stvari, ki vas navdihujejo”).

Gre za učinkovito in jedrnato sporočanje. Kateri elementi na pristajalni strani izstopajo?

  • Poenostavljen “poziv k akciji” spletne strani – uporabnik klikne enega od dveh gumbov
  • Poudarek na enostavni in hitri prijavi, za katero trdijo da traja le 45 sekund
  • Podatek o številu uporabnikov uporabljajo kot dejavnik zaupanja. Vsaka spletna stran s 25+ milijardami vsebin, ki jih ustvarijo uporabniki, zagotovo dela nekaj prav.

Constant Contact

Constant Contact pristajalna stran

Podjetje nudi programsko rešitev, ki malim podjetjem pomaga pri oglaševalskih kampanjah po e-pošti.

Konverzija je zelo enostavna – potrebno je vpisati le e-mail naslov. Besedilo obiskovalcu na pristajalni strani zagotavlja, da ga podatek e-maila, ne bo “stal denarja”. Kratek in jedrnat tekst, z zelo neposrednim sporočilom.

Kakšna bo torej vaša pristajalna stran/landing page?

Text Call To Action typed on retro typewriter

Najboljše pristajalne strani so usmerjene na potrebe ciljne skupine. Jasno navedejo, kaj lahko obiskovalec pričakuje po kliku na gumb ali izpolnitvi obrazca, za kar uporabijo privlačen in prepričljiv tekst. Dizajn strani, barve in slike ustrezajo sporočilu in pomagajo pri povečanju konverzij.

Ni nujno, da bo ob prvem poskusu uspelo narediti “zmagovalno” pristajalno stran, zato je potrebno stalno testiranje in nadgrajevanje. Z A / B testom lahko opravljate optimizacijo posameznih delov na spletni strani, dokler ne najdete različice, ki vodi do želenih konverzij.

Če bi radi izvedeli več o pristajalnih straneh, spletni prodaji ali pa bi radi stopili v stik s strokovnjakom, ki lahko izboljša vašo celostno strategijo na spletu, nas kontaktiraje na blog@spletnik.si .

Uspešno,

Spletnik

5/5 - (1 glas)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 glas)