Kako se izogniti napakam pri pridobivanju zunanjih povezav?

Sep 4, 2024
Sep 4, 2024

Pridobivanje povezav je ključni del SEO optimizacije (imenovan tudi offsite optimizacija), ki lahko bistveno poveča vidnost in uvrstitev vaše spletne strani. Kljub temu je to občutljiv proces, ki lahko ob nepravilnem izvajanju privede do neprijetnih posledic. V resnici je bolje, da nimate nobenih povezav, kot da imate povezave slabe kakovosti.

Kakovostne povezave bodo izboljšale verodostojnost vaše spletne strani, medtem ko vas lahko slabe povezave privedejo do hudih kazni s strani iskalnikov, česar pa si nihče ne želi, saj je pot nazaj do prve strani težja kot je bila na začetku. 

Najbolj pogoste napake pri pridobivanju povratnih povezav

V nadaljevanju bomo podrobneje predstavili 6 najbolj pogostih napak in tudi razložili, kako se jim izogniti.

1. Dajanje prednosti količini pred kakovostjo 

Pogosta zmota je, da več povratnih povezav samodejno vodi do boljših SEO rezultatov. Kakovost povratnih povezav je pomembnejša od njihove količine. Pridobivanje številnih nizkokakovostnih povezav lahko celo negativno vpliva na vašo uvrstitev.

Iskalniki, kot je Google, so postali zelo napredni pri prepoznavanju kakovosti povezav, ki vodijo do vaše spletne strani. Povezave z nizkokakovostnih ali nepovezanih spletnih strani lahko dejansko škodujejo vaši spletni strani, saj iskalniki takšne povezave obravnavajo kot poskus manipulacije z uvrstitvami. V najslabšem primeru lahko takšna strategija privede do kazni, ki bo drastično znižala vašo uvrstitev ali celo povzročila, da vaša stran izgine iz rezultatov iskanja.

Primer kako se skozi čas konsistentno zvišjue število kakovostnih povratnih povezav na spletno stran www.medicofit.si

rast močnih povratnih povezav

💡Nasvet: Osredotočite se na pridobivanje visokokakovostnih povezav z uglednih spletnih strani, ki so povezane z vašo nišo. To bo bistveno izboljšalo vašo SEO optimizacijo–  bolj kot večje število povezav nizke kakovosti. 

Ko se povezujete z uveljavljenimi in kredibilnimi spletnimi stranmi v vaši industriji, ustvarjate mrežo zaupanja, ki jo cenijo tako iskalniki kot uporabniki. Google, na primer, prepozna, da so povezave s spletnih mest, ki imajo visoko avtoriteto in so tematsko povezane z vašo vsebino, veliko bolj dragocene. Te povezave prenašajo večjo vrednost, saj jih iskalniki dojemajo kot potrditev, da je vaša vsebina relevantna in uporabna.

2. Zanemarjanje notranjega povezovanja 

Medtem ko je pridobivanje povratnih povezav ključno, se včasih pozabi na pomen dobre strategije notranjega povezovanja. Notranje povezave pomagajo prenašati vrednost povezav na relevantne strani in pomagajo iskalnikom razumeti strukturo vaše spletne strani, kar lahko izboljša vaše SEO rezultate.

Notranje povezave služijo več pomembnim namenom. Prvič, pomagajo prenašati vrednost povezav (tako imenovani “link juice”) na različne, bolj relevantne strani znotraj vaše spletne strani. To pomeni, da lahko s strateškim notranjim povezovanjem usmerite pozornost iskalnikov na tiste strani, ki so za vas najbolj pomembne, in s tem izboljšate njihovo uvrstitev v rezultatih iskanja. Na ta način lahko okrepite svoje ključne strani in izboljšate njihovo vidnost, kar prispeva k boljši uporabniški izkušnji in večji verjetnosti, da bodo obiskovalci našli vsebino, ki jo iščejo.

Primer, kjer štrevilo povratih in notranjih povezav pada.

zmanjševanje povratnih in notranjih povezav

Poleg tega notranje povezave pomagajo iskalnikom razumeti strukturo vaše spletne strani. Ko so strani med seboj dobro povezane, lahko iskalni pajki učinkoviteje pregledujejo in indeksirajo vašo spletno stran. To je še posebej pomembno za večje spletne strani z obsežno vsebino, kjer lahko brez ustreznega notranjega povezovanja nekatere pomembne strani ostanejo neopažene in zato neuvrščene v iskalnikih.

💡Nasvet: Uvedite močno strategijo notranjega povezovanja. Poskrbite, da bodo vaše strani medsebojno povezane, kar bo uporabnikom in iskalnim botom omogočilo učinkovito navigacijo po vaši strani ter poskrbelo, da bo vrednost povezav prenesena na vse relevantne strani.

Ko povezujete strani med seboj, ne pozabite na kontekst. Povezave naj bodo smiselne in uporabne za obiskovalce – to pomeni, da morajo voditi do vsebine, ki dodaja vrednost ali dodatno pojasnjuje obravnavano temo. Na primer, če pišete o določeni temi na enem delu svoje spletne strani, lahko dodate povezavo na drugo stran, kjer je ta tema obravnavana bolj podrobno ali kjer ponujate sorodne izdelke ali storitve.

3. Ignoriranje relevantnosti povezav 

Povezave z nepovezanih spletnih strani ali strani lahko zmedejo iskalnike in potencialno škodujejo verodostojnosti vaše spletne strani. Googlovi algoritmi so vse bolj osredotočeni na relevantnost, zato je ključnega pomena, da pridobivate povezave s spletnih strani v vaši industriji ali čim bližje temu področju. Na primer, če se ukvarjate z marketingom, lahko pridobite povratne povezave s spletne strani, ki se ukvarja s poslovnimi temami, vendar ne s spletne strani, ki se osredotoča na zdravje.

💡Nasvet: Vedno si prizadevajte za pridobivanje povezav s spletnih strani, ki so relevantne za vašo nišo. Prav tako se izogibajte povezavam s spletnih strani, ki nimajo jasno opredeljene niše. Takšne povezave ne le izboljšajo vaš SEO, temveč lahko na vašo spletno stran pripeljejo tudi kakovosten obisk.

Ko pridobivate povezave s spletnih strani, ki so relevantne za vašo nišo, ne izboljšujete samo svojih SEO rezultatov, temveč tudi povečujete možnosti za pridobivanje kakovostnega obiska. Obiskovalci, ki prihajajo s teh povezanih spletnih strani, so običajno bolj zainteresirani za vašo vsebino, izdelke ali storitve, kar povečuje verjetnost, da bodo opravili konverzijo – bodisi skozi nakup, prijavo na novice, ali drugo obliko sodelovanja z vašo blagovno znamko.

4. Izogibanje ‘NoFollow’ povezavam 

Čeprav ‘NoFollow’ povezave morda ne vplivajo neposredno na vaše uvrstitve, so še vedno pomemben del naravnega profila povezav in lahko prinesejo obisk na vašo spletno stran. Vsaka povezava ima velik potencial za usmerjanje obiska.

Poleg tega ‘NoFollow’ povezave prispevajo k bolj uravnoteženemu in naravnemu profilu povezav, kar je pomembno za dolgoročno zdravje vaše spletne strani v očeh iskalnikov. 

nofollow povezave

Google pričakuje, da bodo naravni profili povezav vsebovali mešanico ‘DoFollow’ in ‘NoFollow’ povezav, saj to kaže, da vaša spletna stran pridobiva povezave organsko in ne poskuša manipulirati z uvrstitvami. Ignoriranje ‘NoFollow’ povezav lahko privede do nenaravnega profila povezav, kar lahko negativno vpliva na vašo SEO strategijo. Zato je pomembno, da si prizadevate za ravnovesje med obema vrstama povezav, saj boste tako ustvarili bolj verodostojen in robusten profil povezav, ki bo prispeval k dolgoročnemu uspehu vaše spletne strani.

💡Nasvet: Ne ignorirajte popolnoma ‘NoFollow’ povezav. Stremite k ravnovesju med ‘DoFollow’ in ‘NoFollow’ povezavami za bolj naraven profil povratnih povezav. Zato stremite k ustvarjanju ravnovesja med ‘DoFollow’ in ‘NoFollow’ povezavami. ‘NoFollow’ povezave so pogosto prisotne na pomembnih in uglednih spletnih mestih, kot so večji blogi, forumi, družbena omrežja in spletna mesta za novice. Te povezave, čeprav ne prenesejo neposredne SEO vrednosti, lahko prinesejo dragocen promet, povečajo prepoznavnost vaše blagovne znamke in pomagajo pri gradnji zaupanja med širšo publiko.

5. Zanašanje na avtomatizirano pridobivanje povezav 

Uporaba avtomatiziranih orodij za pridobivanje povezav lahko privede do nenaravnega profila povezav in posledično do kazni s strani iskalnikov. Mnoga taka orodja gradijo povezave na vprašljivih spletnih straneh ali pa se povezave po nekaj mesecih odstranijo.

Poleg tega avtomatizirana orodja ne upoštevajo nujnosti konteksta in relevantnosti, kar so ključni dejavniki, ki jih iskalniki ocenjujejo pri določanju vrednosti povezav. S slepim zanašanjem na avtomatizacijo tvegate, da bo vaš profil povezav izgledal nenaravno in neavtentično, kar lahko sproži rdeče zastave pri iskalnikih, kot je Google. To lahko vodi do zmanjšanja uvrstitve v iskalnikih ali celo do popolne odstranitve vaše spletne strani iz indeksov, kar bi lahko imelo uničujoče posledice za vašo spletno prisotnost.

💡Nasvet: Čeprav je mogoče določene naloge avtomatizirati, se pri prizadevanjih za pridobivanje povezav raje osredotočite na ročno, personalizirano navezovanje stikov.Takšne povezave ne samo izboljšajo vašo SEO strategijo, temveč tudi povečajo prepoznavnost in ugled vaše blagovne znamke. Ročno pridobivanje povezav vam omogoča tudi boljši nadzor nad tem, kam bodo usmerjene povezave, in zagotavlja, da so te povezave resnično smiselne in uporabne za vaše ciljno občinstvo.

Poleg tega, ko ročno navezujete stike, lahko prilagodite svojo komunikacijo glede na specifične potrebe in interese vsakega posameznega spletnega mesta. To vam omogoča, da ustvarite bolj osebno in prepričljivo sporočilo, ki bo bolj verjetno pritegnilo pozornost in pridobilo pozitivne odzive. Takšen pristop ne vodi samo k pridobivanju kakovostnih povezav, temveč tudi k vzpostavitvi dolgoročnih partnerstev, ki lahko prinašajo koristi še dolgo po začetnem povezovanju.

6. Ne spremljanje vašega profila povratnih povezav 

Nazadnje, vendar ne najmanj pomembno, morate spremljati svoj profil povratnih povezav. Brez nadzora nad vašim profilom ne boste vedeli, kdaj pridobite ali izgubite povezave. Spremljanje vam prav tako pomaga prepoznati potencialno škodljive povezave, ki bi lahko privedle do kazni.

spremljanje povratnih povezav

Spremljanje profila povratnih povezav vam omogoča tudi hitro prepoznavanje in odpravljanje potencialno škodljivih povezav. Povezave s spletnih strani, ki so označene kot spam, ali s spletnih mest z nizko avtoriteto lahko močno škodijo vaši SEO strategiji in povzročijo kazni s strani iskalnikov. Iskalniki, kot je Google, vedno bolj pozorno spremljajo naravnost in kakovost profilov povezav, zato lahko zanemarjanje tovrstnega spremljanja privede do drastičnega poslabšanja vaše uvrstitve ali celo do popolne deindeksacije vaše spletne strani.

💡Nasvet: Redno izvajajte revizijo svojega profila povratnih povezav z uporabo SEO orodij. To vam bo pomagalo razumeti zdravje vašega profila in narediti potrebne prilagoditve.Z rednim pregledovanjem in analizo vaših povratnih povezav boste dobili natančen vpogled v to, kako dobro deluje vaša strategija povezovanja, in lažje prepoznali morebitne težave ali priložnosti za izboljšave.

Revizija povratnih povezav vam omogoča, da natančno razumete, katera spletna mesta so se povezala z vami, kako kakovostne so te povezave, in kako so razporejene med različnimi stranmi na vaši spletni strani. Na ta način lahko prepoznate, ali obstajajo strani, ki pridobivajo večino povezav, in ali morda zanemarjate druge, prav tako pomembne strani. Poleg tega lahko odkrijete, ali imate na svoji spletni strani povezave iz vprašljivih ali neželenih virov, ki bi lahko škodile vašemu SEO rezultatu.

Zaključek 

Učinkovito pridobivanje povezav je skrbno uravnotežen proces, ki zahteva premišljeno načrtovanje in dosledno izvajanje. Ni dovolj, da zgolj pridobivate čim več povezav; pomembno je, da skrbno izberete vire, s katerih prihajajo te povezave, in zagotovite, da so relevantne in visoke kakovosti.

Povezave nizke kakovosti ali s spletnih strani, ki niso povezane z vašo industrijo, lahko povzročijo več škode kot koristi, saj lahko iskalniki vašo spletno stran kaznujejo zaradi nepravilnega ravnanja.

Z izogibanjem pogostim napakam, kot so:

  • dajanje prednosti količini pred kakovostjo,
  • zanemarjanje notranjega povezovanja,
  • ignoriranje relevantnosti povezav in
  • zanašanje na avtomatizirana orodja,

lahko oblikujete strategijo pridobivanja povezav, ki ne samo izboljša vidnost vaše spletne strani, ampak tudi utrdi njeno verodostojnost v očeh iskalnikov. S tem pristopom se ne boste le izognili tveganju kazni, temveč boste tudi ustvarili trdno osnovo za dolgoročen uspeh v spletnih iskalnikih.

Poleg tega je ključnega pomena redno spremljanje vašega profila povratnih povezav. Brez natančnega pregleda in prilagajanja svoje strategije ne morete vedeti, katere povezave so zares koristne in katere morda povzročajo škodo. S proaktivnim pristopom k nadzoru in optimizaciji svojih povezav boste vedno korak pred konkurenco in boste lahko hitro ukrepali, če bo prišlo do sprememb v algoritmih iskalnikov ali dinamiki trga.

Na koncu se je treba zavedati, da je uspešno pridobivanje povezav dolgoročna investicija, ki zahteva vztrajnost, natančnost in razumevanje dinamike digitalnega okolja. Če se osredotočite na izgradnjo kakovostnih, relevantnih in naravnih povezav ter se izognete pogostim pastem, boste dosegli trajne rezultate, ki bodo prispevali k trajni rasti in uspehu vaše spletne strani.

Vaš Spletnik

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran