Kako zmanjšati stopnjo odboja na spletni strani?

Maj 10, 2016
Maj 10, 2016

Posodobljeno 27. 12. 2022

Stopnja odboja (po angleško “bounce rate”) je odstotek, koliko ljudi, ki obišče vašo spletno stran stran zapusti takoj – si ne pogleda nobene druge podstrani v sklopu vaše spletne strani.
Namen skoraj vsake spletne strani je, da po obisku spletne strani obiskovalec naredi več kot obišče le domačo stran – ampak gre na podstran, kjer lahko prebere več, si prenese e-priročnik ali pa izpolni kontaktni obrazec, opravi nakup ali naročilo.

Res je, da si vsi želimo, da bi bila stopnja odboja čim nižja, a pričakovanja moramo postaviti realistično in z vidika idealnega rezultata, saj je le ta skoraj nemogoč.
Poglejmo si statistike na različnih spletnih straneh kakšna je v praksi stopnja odboja, tako, da boste lahko na podlagi teh podatkov postavili realno pričakovanje o tem kakšna naj bo stopnja odboja v vašem primeru.

  • Vsebinske spletne strani > stopnja odboja 40 do 60 %
  • Spletne strani z zajemalci kontaktov > stopnja odboja 30 % do 50 %
  •  Blog >stopnja odboja 70 %-98 %
  • Prodajne spletne strani >stopnja odboja 20 % do 40 %
  •  Storitvene spletne strani > stopnja odboja 10 % do 30 %
  •  Pristajalne spletne strani >stopnja odboja 70 % -90 %

stopnja odboja, bounce rate, spletna stran, spletne strani, google analytics

In kaj lahko za nižjo stopnjo odboja naredite vi?

a.) Izberite prave ključne besede, ki bodo na vašo spletno stran pripeljale take obiskovalce, ki jih vaša vsebina zanima. To lahko počnete na dva načina, in sicer:
optimizacijo spletne strani (spletno stran osvežujete s ključnimi besedami, ki so za vas pomembne)
zakup ključnih besed na prvi strani Google iskalnika. Moj prijateljski nasvet je, da ključne besede zakupite, preden se lotite optimizacije spletne strani, saj vam zakup besed pomaga, da pridete do besed, ki so za vaš posel pomembne, preko katerih dobivate povpraševanje, se zgodijo prenosi vsebin, naročila … Hkrati pa je dobro za vas, da veste zakaj sta oba načina potrebna za čim boljše rezultate, zato si preberite članek Google oglaševanje in optimizacija z roko v roki.
b.) ustvarite več različnih strani ali podstrani, ki jih targetirate z različnimi ključnimi besedami in tako na svojo stran privabite različne obiskovalce, ki jih zanimajo različne stvari
c.) vzdržujte visoke pozicije za ključne besede vaše znamke, ohranjajte pozicije tako med naravnimi rezultati kot z zakupom ključnih besed. Najbrž se vam je že zgodilo, da je kdo vaši konkurentov zakupil ključno besedo vaše znamke, zato jim ne dovolite, da so oni edini, ki bodo na prvi strani pod vašo blagovno znamko.
d.) napišite izčrpne in zanimive meta opise, ki jih bodo brali spletni pajki. boljši kot bodo, bolj, ko bodo zgovorni in polni ključnih besed, bolje je to za naravne uvrstitve vaše spletne strani.
Pomembno je, da izboljšate targetiranje vseh svojih spletnih kampanj. In če ste v spletnem oglaševanju bolj na začetku s svojim znanjem, potem je tukaj moj drug prijateljski nasvet. Če želite, da bo vaše spletno oglaševanje učinkovito in čim bolj rentabilno, potem ga prepustite nekomu, ki ve, kaj dela. In če oglaševanje za vas izvaja agencija, imate na drugi strani vedno nekoga, ki ga lahko pocukate za roka in od njega “zahtevate”, da stvari izboljša in vam hkrati pomaga, svetuje. Tudi če govorimo o stopnji odboja.

Navodila za vsebino na spletni strani

  • Barvni kontrast > poskrbite, da bodo vsebine (sploh besedila) vidni na spletni strani. Če ima spletna stran temno podlago, uporabite bele črke. Če ima spletna stran svetlo podlago, uporabite temno pisavo.
  • Velika pisava > uporabite različne pisave za različne dele vsebine na spletni strani. naslovi naj izstopajo, gumbi naj bodo malo manjši, vsebine pa majhne, ampak še vedno dovolj velike, da bodo berljive
  • Veliki naslovi > kot sem omenila že zgoraj, naj bo naslov velik in naj izstopa od druge vsebine
  • Besedilo podajte v alinejah > lažje in hitreje preberemo besedilo, ki je napisan v kratkih alinejah, sploh, če naštevamo. opremite jih z grafičnimi elementi, ki bodo obiskovalcu takoj padli v oči
  • Prazen prostor na strani > praznina naj kar bo na spletni strani, a ne pretiravajte. ohranite občutek preglednosti, izločite tiste elemente, ki so odveč oziroma ki jih lahko prestavite kam drugam v sklopu spletne strani
  • Smiselna postavitev vsebine na strani > držite se pravila – maj je več, ne pozabite na preglednost in smiselno postavitev vsebine, ki jo podpira smiselna navigacija

 

spletna stran, spletne strani, postavitev spletne strani, elementi spletne strani

Postavitev spletne strani


 

Odzivna spletna stran

Ključnega pomena leta 2016 pa je seveda odzivnost spletne strani. Trend gre v to smer, da vedno več ljudi obiskuje internet preko mobilnih (pametnih) telefonov in tablici, zato na stopnjo odboja vpliva tudi, če je vaša spletna stran prilagojena ali ne. Kar pomislite, kako vam je ko ste zvečer na kavču pa iščete novo preprogo. Greste na prvo stran Google iskalnika, najdete oglas, pridete na spletno stran, ampak si ne morete odpreti galerije, ker stran ni odzivna. Jaz osebno tako stran zaprem in skoraj vedno se zgodi, da se nanjo nikoli več ne vrnem.
Ne pozabite niti na izpostavljene klice k akciji, kakovostne in sporočilne fotografije, na zanimivo in berljivo vsebino.
Veliko lahko naredite sami, sploh če se držite teh navodil, ki sem vam jih danes pripravila. Če pa se vam vse skupaj še vedno zdi prevelik zalogaj nas, pokličite na 080 33 39, nam pišite na info@spletnik.si, ali izpolnite kontaktni obrazec.
Srečno!
Andreja Ogrinc

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

POŠLJI POVPRAŠEVANJE