Lokalni SEO – kaj je in kako izboljšati lokalno uvrstitev

Avg 24, 2022
Avg 24, 2022

Stranke pogosto iščejo na spletu najboljše izdelke ter storitve v njihovi bližini – in se pri tem zanašajo na informacije, ki jih najdejo na Googlu ali drugih iskalnikih. Se bo vaše podjetje pojavilo točno takrat, ko bo oseba iskala nekaj, kar ponuja tudi vaše podjetje? Ali vas bodo uporabniki izbrali izmed vseh lokalnih podjetij, ki imajo enake ali podobne izdelke in storitve?

V kolikor vaše podjetje ni optimizirano za lokalno iskanje, lahko zgrešite in izgubite potencialne stranke, ki so pripravljene nakupovati na vašem območju. Lokalni SEO ali optimizacija za lokalne iskalnike zahteva strateški in ciljno usmerjen pristop, ki se razlikuje od splošnega SEO pristopa. Lokalni SEO je tudi prava pot, če želite pridobiti več strank v svoje lokalno podjetje z organskim iskanjem.

Toda kaj je lokalni SEO, kako deluje in kateri dejavniki razvrščanja so pomembni? V tem zapisu se boste naučili, kako uvrstiti svoje podjetje v lokalnem iskanju in katera orodja uporabiti, da boste skozi svoja vrata pridobili več strank.

Kaj je lokalni SEO?

Lokalni SEO je praksa povečanja spletne prepoznavnosti lokalnih podjetij. Je podoben organskemu SEO, vendar z dodano geografsko komponento. Podjetje si pri lokalnem SEO želi uvrstiti visoko na straneh z rezultati iskalnika (SERP) za lokalna iskanja.

Nima smisla, da se ljubljanska restavracija uvrsti visoko v lokalnih rezultatih iskanja v Kopru. Se pa pričakuje, da jih ljudje, ki iščejo restavracije v Ljubljani, tudi tam najdejo. Zato je nujno, da izboljšate vaš lokalni SEO, če želite povečati organski lokalni promet.

Iskalniki se zanašajo na signale, kot so lokalna vsebina, strani družbenih profilov, povezave in navedbe, da uporabniku zagotovijo najbolj ustrezne lokalne rezultate iskanja. Z lokalnim SEO lahko podjetja to uporabijo za pozicioniranje svojih izdelkov in storitev lokalnim potencialnim strankam in vsem, ki jih iščejo.

Lokalni SEO - Spletnik

Nasveti za lokalni SEO

1. Optimizirajte profil na Google My Business

Google My Business je postal “crème de la crème” lokalnega iskanja. Ker Google podpira, preverja in velikodušno deli lastno vsebino, je Google My Business idealno orodje za pomoč vašemu podjetju pri izpolnjevanju Googlovih potreb.

Da zagotovite optimizacijo profila Google My Business, je dobro da:

  • ustvarite in preverite stran Google My Business,
  • uporabite Google objave (t.i. Google Posts) v svojem računu,
  • spodbujajte svoje stranke, da vam podajo oceno na spletu,
  • odgovarjajte na ocene in navedite lokacijo. Na primer: »Cenimo vaše povratne informacije o [izdelku/storitvi] v [mesto, država]. Cenimo vaš prispevek in se veselimo ponovnega sodelovanja z vami. Hvala od ekipe [polno ime podjetja].«

V kolikor lahko Google preveri ali je vaše podjetje pristno, bi lahko potencialno nagradil vaše podjetje z zaželenim mestom v stranski vrstici v Googlovem lokalnem iskanju.

Vendar tega ne počnite le zaradi SEO optimizacije. Kajti, če imate mnenja, ocene strank in posodabljate svoje kontaktne podatke ter delovni čas – izboljšujete uporabniško izkušnjo, da vas potencialne stranke lažje najdejo.

Google My Business profil - Spletnik

2. Sodelujte na družbenih omrežjih in dodajte objave v Google My Business

Google meni, da je vsebina, ki se deli na družbenih omrežjih, bolj pomembna kot kadar koli prej. Zdaj, ko ste ustvarili in dopolnili profil Google My Business, ga delite na družbenih omrežjih, s čimer še bolj uskladite/povežete socialna omrežja z iskalnikom oz. iskanjem.

3. Poskrbite za točne in ažurne osebne podatke spletne strani

Ljudem in iskalnikom morate olajšati, da vas najdejo, za to pa morate nastaviti svoj NAP.

Kaj pomeni NAP v lokalnem SEO?

Akronim, NAP, pomeni ime, naslov in telefonsko številko (z območno kodo) podjetja. Vaš NAP je besedilo HTML na vašem spletnem mestu, ki ga je mogoče indeksirati, da ga bo Google bolje prikazal glede na rezultate iskanja na podlagi lokacije.

Nasvet: Izogibajte se pogosti napaki, da že na samo sliko napišete kontaktne podatke. Googlovi pajki namreč ne morejo preiskati/prebrati slike oz. fotografije, ki vsebujejo tekst – v nasprotju z HTML besedilom.

Najpogostejša lokacija za osebne/kontaktne podatke je v nogi ali glavi spletne strani. Poleg tega morate te podatke vključiti tudi na spletni strani »Kontakt« ali »O nas«.

👉🏼 Za brezplačno analizo spletne strani lahko uporabite naš SEO monitor.

4. Optimizirajte spletne imenike in lokalne navedbe

Google in drugi iskalniki menijo, da je število omemb spletnega mesta eden ključnih dejavnikov razvrščanja, ki vas lahko popelje na vrh lokalnih rezultatov iskanja. Zunanje povezave potrjujejo kredibilnost, avtoriteto in zanesljivost lokalnih podjetij. Ko se popolnoma enaki podatki o podjetju pojavijo tudi na drugih spletnih straneh in virih po internetu, to poveča Googlovo zaupanje v vaše spletne strani.

Lahko gre za omembo vašega podjetja v poslovnih imenikih, kot je TripAdvisor ali družbenih omrežjih. Dobro optimizirane omembe vam lahko prinesejo dvoje stvari – pomagajo vašim strankam odkriti vaše podjetje in se uvrstiti višje na Googlovi lestvici lokalnih iskanj.

  • Doslednost je ključnega pomena: preverite, ali so vaše omembe/navedbe dosledne in popolne v vseh zbiralnikih podatkov (imenikih).
  • Neskladja, kot so črkovalne napake, okrajšave ali napačna telefonska številka, so lahko problematična.
  • V primeru, da Google ne more ugotoviti, kateri podatki o vašem podjetju so pravilni, morda vašega podjetja sploh ne prikaže v rezultatih iskanja.

👉🏼 Nasvet: odstranite vse podvojene vnose, ki jih najdete v spletnih imenikih. In ko ste že pri tem, pridobite članstvo v gospodarski zbornici vaše regije, da pridobite zunanjo vhodno povezavo, specifično za vaše območje.

5. Izvedite lokalni SEO pregled

SEO optimizacija vam pomaga izvesti celovit pregled stanja, da vidite, kako gre vaši spletni strani in na čem morate še delati, da dosežete svoje cilje. Lokalna SEO revizija naj vključuje naslednje:

  • Revizija Google My Business – Kako je vaš profil podjetja na Google My Business prikazan v rezultatih SERP? Ali so informacije točne?
  • Revizija Google Search Console – ali je vaše spletno stran mogoče preiskati po vsebini? Ali ima kakšne napake, ki bi ovirale indeksiranje?
  • On-Page SEO pregled – Ali vaša spletna stran vsebuje vse SEO elemente na strani, ki pomagajo pri uvrstitvi?
  • Revizija navedb (angl. citation) – Ali so vse vaše navedbe pravilne v vodilnih poslovnih imenikih?
  • Analiza konkurence – Kako se vaše spletno mesto ali spletne strani primerjajo s konkurenčnimi? Ali obstajajo vrzeli, ki jih morate zapolniti? Kakšno je stanje vhodnih povezav, vsebine, dizajna in pozicioniranja?
  • Analiza spletnega mesta – kako uspešno je vaše spletno mesto?
Google Search Console - URL indeksiranje

6. Izboljšajte notranje povezave spletnega mesta

Čeprav so zunanje povezave, ki usmerjajo na vaše spletno mesto, idealne, bo prilagoditev strukture notranjih povezav prav tako povečala vašo uvrstitev na prvi strani Googla.

Zakaj so notranje povezave (angl. internal links) pomembne:

  • Podpirajo navigacijo spletne strani
  • Pomagajo pri informacijski arhitekturi in hierarhiji spletnega mesta
  • Porazdelijo avtoriteto spletnega mesta in moč razvrščanja spletnih strani

7. Optimizacija spletnih strani

Vsaka nova objava na vašem blogu prinese novo indeksirano stran za vaše spletno mesto, novo stran na katero ciljate iskalni izraz določenega geografskega območja in priložnost, da vas najdejo na straneh z rezultati iskalnika (SERP).

Vsakič, ko spišete vsebine, jih morate optimizirati za iskalnike z uporabo popularnih/relevantnih ključnih besed v URL-ju, naslovu, glavi, meta opisu in v samem tekstu. Če imate težave pri ustvarjanju geo-targetirane vsebine, razmislite o izpostavitvi zgodb o uspehu strank in študij primerov.

👉🏼 Nasvet: Več specifikacij kot dodate (zlasti za vsako fizično lokacijo vašega podjetja), bolje boste lahko optimizirali lokalna iskanja »v moji bližini«.

8. Dodajte strani z lokacijo

Ustvarite strani z lokacijo, sploh v primeru, ko imate dve ali več poslovalnic. Lokacijske strani nudijo bralcem vaše ime, naslov, telefonsko številko, delovni čas poslovalnice, edinstvene opise trgovin, informacije o parkiranju/prevozu, promocije in pričevanja zadovoljnih strank.

Prav tako je pomembno, da se izognete podvajanju vsebine na straneh z več lokacijami. Za podjetja z eno lokacijo ustvarite lokalno opisno stran “O nas”. Dobite lahko celo dodatne točke, če svojemu spletnemu mestu dodate Google Zemljevid na stran svoje lokacije.

9. Ustvarite lokalno vsebino

Medtem ko, bo pisanje o splošnih temah pritegnilo veliko množico, je včasih bolj pomembno, da se osredotočite in pišete o lokalnih novicah ali novicah iz industrije, da pritegnete lokalno občinstvo. Postanite lokalni “glavni vir” za svojo panogo, tako da na svoji spletni strani promovirate lokalne novice ter dogodke z vašega področja oziroma vaše panoge in drugo izobraževalno vsebino.

SEO za pametne telefone - Spletnik

10. Naj bo vaša spletna stran prijazna do mobilnih naprav

Lokalno in iskanje na mobilnih napravah gresta z roko v roki (61 % vseh iskanj v Googlu se izvede na mobilnih napravah).

Nekateri najpogostejši načini, s katerimi bodo ljudje uporabljali vaše spletno mesto v mobilnem okolju, so iskanje mnenj, navodil do vaše lokacije in iskanje kontaktnih podatkov. Pravzaprav so se iskanja »v bližini« na mobilnih napravah od leta 2017 povečala za 250 %. Zato poskrbite, da bodo imeli uporabniki dobro izkušnjo z vašo stranjo tudi na mobilnih napravah.

11. Pridobite vhodne (inbound) povezave in izboljšajte lokalni SEO

Vhodne povezave so odlične in koristne za izboljšanje vašega lokalnega SEO – vsaka vhodna povezava pove Googlu, da ste legitimno podjetje, poveča pa lahko tudi avtoriteto vaše domene. Tukaj je nekaj načinov za pridobivanje vhodnih povezav:

  • Sponzorstva ali partnerstva
  • Objava gostujočega bloga
  • Sodelovanja
  • Objava člankov na močnih, kredibilnih medijih

Začnite s svojo mrežo in članstvi, vključno z gospodarsko zbornico, uradi za izdajanje dovoljenj/certifikatov, trgovinsko zbornico, prodajalci, proizvajalci in drugimi ustanovami ali pomembnimi deležniki.

Razmislite o sponzoriranju dogodka, spletnega seminarja ali srečanja, gostovanju dogodka, promoviranju nečesa lokalnega, kar imate radi, in vzpostavljanju odnosov z (lokalnimi) odločevalci in vplivneži. Tudi gostujoči blog lahko pomaga ustvariti vhodne povezave. Mrežite se z drugimi ljudmi v vaši panogi in delujte kot ponudnik virov za skupnost.

12. Sodelujte v svoji lokalni skupnosti

Bolj ko sodelujete v lokalni skupnosti, več digitalnega PR-ja boste prejeli. Partnerstvo z neprofitno organizacijo v kampanji, dan prostovoljstva v vaši organizaciji, sponzoriranje dogodka (tudi spletnega!) ali pojavljanje v lokalnih medijih kot avtoriteta v vaši panogi so dobri načini za publiciteto, prepoznavnost blagovne znamke in vhodne povezave.

Orodja za lokalni SEO - Spletnik

Orodja za lokalni SEO

Sedaj, ko smo se naučili kako optimizirati svoje podjetje za lokalni SEO, si poglejmo nekaj praktičnih orodij, ki jih lahko uporabite za izboljšanje svoje uvrstitve na področjih, ki največ štejejo.

1. Whitespark Local Citation Finder

Cene: paket za mala podjetja; 25 EUR/mesec, specialistični načrt; 50 EUR/mesec, agencijski načrt; 100 EUR/mesec, Enterprise načrt; 200 EUR/mesec

Lokalna navedba je vsaka spletna omemba imena, naslova in telefonske številke lokalnega podjetja. Orodje Whitespark zelo dobro pokriva to področje. Ponuja upravljanje lokalnih seznamov, priporoča, kje uvrstiti svoje podjetje, preučuje vašo konkurenco ter gradi in spremlja vašo rast navedb za boljše uvrstitve pri lokalnem iskanju.

2. Screaming Frog

Cene: brezplačna osnovna različica, plačljiva različica; 185 EUR/leto

Orodje išče povezave spletnih mest, slike, CSS, skripte in aplikacije z vidika SEO. Vas zanima, če imate kakšne 404 strani? Ali pa se sprašujete o manjkajočih meta opisih ali H1? Screaming Frog bo v svoji plačljivi različici brezplačno analiziral do 500 URL-jev in neomejeno število v plačljivi verziji.

3. Moz Local

Cene: Lite načrt; 14 EUR/mesec, prednostni načrt; 20 EUR/mesec, načrt Elite; 33 EUR/mesec

Moz Local, ki je cenejši od večine konkurenčnih storitev, bo zagotovil, da bo vaš vnos podjetij preverjen na Googlu in Facebooku, ter ga razdelil v iskalni ekosistem.

Poleg tega bo Moz Local sodeloval z agregatorji podatkov, da pomaga pri izpostavljanju seznamov (help push listings), s čimer zagotovi prepoznavnost vašega podjetja.

4. Buzzstream

Cene: začetni plan; 24 EUR/mesec, plan rasti; 124 EUR/mesec, profesionalni plan; 299 EUR/mesec, plan po meri; 999 EUR/mesec

BuzzStream omogoča pridobivanje lokalnih povratnih povezav, kar vam pomaga prepoznati in zgraditi odnose z lokalnimi vplivneži z raziskovanjem le-teh, sledenjem pogovorom in zagotavljanjem vpogledov v poročanje o vaših oglaševalskih kampanjah uspešnosti ekipe in umestitvah povezav.

5. BrightLocal

Cene: za mala podjetja; 29 EUR/mesec, za večja podjetja; 49 EUR/mesec, plan SEO Pro; 79 EUR/mesec

BrightLocal je obsežen nabor orodij za SEO, ustvarjen izrecno za trženjske potrebe lokalnih podjetij. Orodje vam lahko pomaga ustvariti in spremljati ocene na lokalnih spletnih mestih, razumeti uspešnost vašega lokalnega iskanja in analizirati bližnje konkurente.

Ponuja tudi dostop do strank in “white-labeled” poročanje, zaradi česar je primeren za agencije in blagovne znamke.

Prepoznavnost podjetja - lokalni SEO - Spletnik

Izboljšajte prepoznavnost svojega podjetja z lokalnim SEO

Boj za vzpenjanje na lestvici SERP je izziv za podjetja, še posebej, če ste majhno podjetje z omejenimi viri. Toda ravno lokalni SEO je ključnega pomena za vaš poslovni uspeh. Uporabniki se zanašajo na iskalnike in rezultate iskanj, da najdejo tisto, kar potrebujejo, zato morate izboljšati lokalno uvrstitev, da vas bodo našli med glavnimi ponudniki.

Izboljšajte lokalne iskalne poizvedbe z optimizacijo spletnih strani, ustvarjanjem odlične lokalne vsebine, pridobivanjem navedb in ocen strank. Vendar se ne omejujte le na tehnične lokalne prakse SEO optimizacije. Gradite odnose z drugimi ustreznimi lokalnimi podjetji, sodelujte v dogodkih skupnosti in se pridružite lokalnim organizacijam.
V primeru, da so vaše stranke druga podjetja, se prepričajte, da uporabljate lokalne prakse SEO za B2B. Omogočite ljudem oziroma vaši ciljni publiki, da hitro in enostavno najdejo na spletu informacije o vašem podjetju, raziščejo ponudbo in so tako korak bližje konverziji.

Z veseljem vam pomagamo doseči rezultate po meri za vaše podjetje!

Uspešno!

Vaš Spletnik

5/5 - (1 vote)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.