Posodobljeno 29. 01. 2021
Ustvarjate razne spletne vsebine, ste bloger ali pa nekdo, ki uporablja spletno stran za lastno izražanje ali podajanje svojih mnenj ter zanimivih informacij? Imate poleg tega že neko število sledilcev ali uporabnikov, ki jih zanima vaša vsebina in spletna stran? Potem vas lahko preseneti ali navduši dejstvo, da je možno z obiskom spletnih strani tudi zaslužiti, ne glede na to ali ste podjetje ali posameznik. Mnogi blogerji ne pomislijo takoj na to možnost, po drugi strani pa se nekateri odločajo za načrtno izdelavo spletnih strani izključno z namenom ustvarjanja zaslužka. Monetizacija spletne strani je dokaj preprosta, izbrati moramo le najbolj primerne načine, ki so pogojeni z vrsto obiskovalcev strani. Najtežji del je v bistvu pridobivanje kvalitetnega obiska, za kar poskrbite z optimizacijo spletnih strani in kvalitetnimi vsebinami. Tudi Google vas bo za to nagradil z višjo pozicijo in več prometa.
Izdelava preprostih spletnih strani je dandanes resnično preprosta in hitro narejena. Blogi, kot najbolj informativna oblika spletnih strani, že vrsto let kraljujejo kot izjemen vir za razne podatke, uporabna orodja in informacije. Take strani lahko na podlagi zanimivih objav pridobijo veliko količino spletnih obiskovalcev, ki imajo podobne interese in iščejo koristne informacije. Zakaj ne bi z njihovo pomočjo tudi nekaj zaslužili?
Kazalo
Kdaj začeti z monetizacijo bloga in spletnih strani?
Težko boste našli točne podatke o tem, koliko obiska mora imeti vaša stran ali število nabranih e-mailov, da bi lahko s tem zaslužili. Ogromno je odvisno od tega, kaj je vaša niša, kako kvalitetne so vsebine in s tem SEO, ter na kakšen način bi svoje spletno mesto želeli monetizirati. Uporabite lahko tudi različne spletne kalkulatorje, ki ocenijo potencialen dobiček iz vaše spletne strani, a vse te ocene jemljite z rezervo, ker je na koncu največ vredna moč vaše publike in ne nujno njena velikost.
Kako lahko monetizirate svojo spletno stran?
Izbrati morate strategijo monetizacije, ki se ujema s tem, na kateri točki se trenutno vaša spletna stran nahaja in kje želite, da bo v prihodnosti. Oglejmo si nekaj najpopularnejših možnosti monetizacije spletne strani:
1. Oddaja oglasnega prostora
Vaša spletna stran lahko vsebuje prostor, ki ga ponudite potencialnim oglaševalcem za oglaševanje njihovih produktov na spletu. Navadno so to slikovni oglasi, preko katerih uporabniki dostopajo do spletne strani oglaševalca, ki je malo ali veliko podjetje. Fiksna vrednost oglasa se lahko izračuna na podlagi števila obiska, bolj popularni možnosti pa sta plačilo na klik in plačilo na prikaz. Pod to oglaševanje lahko štejemo tudi objavo PR člankov. V tem primeru vam oglaševalec dostavi vsebino v kateri trži svojo storitev ali izdelek, vi pa članek objavite na vaši spletni strani.
2. Oglaševalske mreže
Podobno kot pri oddaji oglasnega prostora, tudi pri oglaševanju s pomočjo oglaševalskih mrež pripravite prostor namenjen oglasom. Oglase vam nudijo oglaševalske mreže, ki pa se glede na oglaševanje delijo na dva sklopa. Prvi sklop zajemajo mreže, ki oglase prilagajajo vsebini vaše spletne strani, nad oglasi pa imate navadno zelo malo kontrole. Do plačila ste upravičeni v primeru, da obiskovalec vaše strani klikne na objavljeni oglas. V ta sklop štejemo naslednje mreže: Google Adsense, Bidvertiser, Clicksor ali slovenski iPROM. Drugi sklop predstavljajo CPA mreže, ki ponujajo raznovrstno paleto oglasov, ki jih izberete sami. Do plačila ste navadno upravičeni ob izvedeni akciji. Te se med sabo lahko zelo razlikujejo, od klika na oglas, izpolnjevanja anket, pridobitve email naslova obiskovalca ipd.
3. Promoviranje produktov drugih in “affiliate” prodaja
Na spletni strani lahko oglašujete produkte kakega podjetja, vi pa za plačilo dobite delež od prodaje. Običajno gre za fizične ter informacijske produkte, ali storitve, ki niso v vaši lasti. Oglaševalce lahko poiščete sami ali pa se obrnete na Google in poiščete affiliate (posredniško) mrežo, kjer nudijo kopico produktov, med katerimi boste zagotovo našli tiste, ki bodo ustrezali vaši spletni strani. Seveda boste preko mrež upravičeni do manjših odstotkov prodaje, po drugi strani pa imate hiter in lahek dostop do velikega števila produktov, ki jih z lahkoto implementirate na vašo spletno stran in obogatite oglaševanje svojih produktov.
4. Prodaja lastnih izdelkov ali storitev na spletu
Prodaja in oglaševanje fizičnih ali digitalnih izdelkov ter storitev je običajna taktika za vplivneže, podjetja ter blogerje, ki so specializirani za določeno področje in imajo veliko sledilcev. Veliko njih se odloči za izdelavo informativnega produkta, ki ga naredimo z malo ali nič vložka in ga nudimo po ugodni ceni. Bodisi so to spletni tečaji, e-knjige ali druga koristna spletna gradiva. Izkoristite prednosti vhodnega (inbound) marketinga in z uporabo podatkov optimizirajte SEO za boljšo uvrstitev spletne strani na Googlu, kar lahko prinese več ljudi na vašo stran. Pred obdelavo podatkov za oglaševanje ne pozabite dodati obvestilo na strani, da spletno mesto uporablja piškotke.
5. Monetizacija člankov in uporabe vašega spletnega mesta
Obiskovalcem spletne strani lahko nudite omejen dostop na vašo stran in do določenih člankov. V zameno za dostop do teh vsebin, ponudite članstvo in zgradite sistem naročnikov, ki imajo VIP dostop do podrobnejših podatkov ali člankov. Tovrsten način monetizacije postaja tako pri nas kot v svetu vedno večji trend. Uporabljajo ga tudi velika podjetja in založniki kot so The New York Times, The Washington Post, Delo in Finance. Bralci bodo prišli, če jim boste nudili uporabne podatke in tisto, kar jih najbolj zanima.
6. Donacije bralcev kot oblika podpore spletne strani
Nekateri namesto oglaševanja prosijo obiskovalce za donacijo uporabe spletne strani. Številni blogerji ustvarjajo vsebino in mnogo podatkov razdajajo brezplačno, ker jih neka tema zanima in je to postal njihov hobi. Velikokrat imajo zveste oboževalce in obiskovalce, ki se vračajo, zato lahko vzpostavijo sistem donacij. Bralci podprejo delovanje njihovih najljubših spletnih mest tako da prispevajo s svojo donacijo prek platform, kot je recimo PayPal. Odličen primer tega je portal Astra.si, ki vse poučne vsebine ponuja brezplačno, donacije pa sprejema na PayPal, TRR ali v Bitcoin denarnico.
Katero obliko monetizacije boste izbrali za vaše spletno mesto?
Vedite, da spletna stran služi kot prvi vtis vaše osebne blagovne znamke. Tudi, če pišete blog in se še ne ukvarjate s spletno prodajo, lahko iz svoje spletne strani ustvarite prihodek, a pazite, da vaša izbira načina monetizacije ne bo izničila kvalitete in zaupanja vaše publike. Razmislite, katero obliko monetizacije lahko uporabite na najbolj naraven način, obenem pa poskrbite, da so znamke oz. izdelki, ki jih v sklopu monetizacije promovirate, še vedno skladni z vašo nišo in predvsem z vašimi vrednotami. Najslabše, kar lahko naredite, je da svojo spletno stran “polepite” s cenenimi oglasi za nekvalitetne/nerelevantne produkte in tako izgubite publiko, za katero ste tako trdo garali.
Uspešno,
Spletnik