Posodobljeno 11. 04. 2024
Eden od najbolj zapostavljenih a enostavnih načinov za doseg ciljnega občinstva preko interneta je pošiljanje e-novic (newsletter). To je zelo poceni in nekompleksna oblika tehnologije “pritiska” na potencialne kupce, ki zelo hitro pridobiva tudi na komercialni vrednosti.
Večja in nekatera redka manjša podjetja v Sloveniji že nekaj časa koristijo prednosti tovrstne komunikacije s potencialnimi kupci in na ta način pridobivajo nove kupce, oglašujejo znamko in na koncu koncev večajo dobiček.
Ne glede na to kakšna je spletna stran in s kakšno poslovno dejavnostjo se ukvarjamo, vsakdo od nas ima popolnoma enake možnosti za takšen način nagovora ciljnega občinstva.
Dobro načrtovano, brezplačno in redno dostavljano e-mail sporočilo (newsletter), se kmalu lahko razvije v konsistentno kampanjo, s pomočjo katere lahko analizirate interes vsakega posameznega naslovnika iz vašega e-mail seznama. Na ta način lahko kreirate nove interesne skupine, ki jih nato vse bolj nagovarjate tudi na osebni ravni.
Nekaj kar morate in nekaj kar ne smete delati, ko pošiljate e-novice (Newsletter):
Nujno morate:
Večkrat prebrati sporočilo in ob tem biti prepričani kaj hočete s sporočilom doseči. Dovajati mora uporabne informacije in NE vedno eno in isto vrsto ponudbe.
Naučiti se morate pošiljati e-novice v njeni najenostavnejši obliki. To pomeni, da uporabljate e-mail sporočilo urejeno s pomočjo HTML kode, kar omogoča veliki večini bralcev, da ga dobijo v takšni obliki kot ste ga oblikovali. Ljudje uporabljajo preveč različnih e-poštnih odjemalcev, ki so narejeni v različnih tehnologijah in prav zato je nekako potrebno najti tisti skupni imenovalec. Najboljša rešitev je (če zanemarimo obliko in upoštevamo samo tekst) da pošljete e-mail v enostavni ASCII tekstovni obliki.
Naj bo e-mail sporočilo kratko in jedrnato. Bolje je če namesto daljšega teksta, bralca preusmerite na spletno stran s pomočjo povezave: “Več o tem tukaj >>”…
S tem skrajšate sporočilo in poleg tega dosežete namen, torej da čimveč ljudi obišče vašo spletno stran, kjer še bolj podrobno predstavite svojo ponudbo.
Zelo pomembno je da dodate še povezavo za odjavo in ta naj ne bo na vrhu temveč v spodnjem delu sporočila, ki je še vedno vidno bralcu. Vsako skrivanje odjavne povezave namreč zmanjša mero zaupanja bralca v vas in v vašo ponudbo.
Česa ne smete narediti za nobeno ceno:
Ne pošiljajte priponk ali posebnih elementov kot so RTF ali HTML datoteke, razen če ste prepričani da prejemniki sporočila to želijo izrecno prejeti.
Ne pošiljajte nezaželene pošte (spam-ov). S tem si lahko za vedno pokvarite svoj ugled. Vzemite si malo več časa in se ne zanašajte na sezname e-mailov, ki bi jih lahko pridobili na nelegalen način. Poleg odjavne povezave mora sporočilo nositi tudi pravno obvestilo, kar bralcu da vedeti, da gre za legalno pošiljanje e-pošte.
Ne pošiljajte e-novic prepogostokrat. Za začetek je enkrat mesečno dovolj. Intervale prilagajajte povpraševanju in pričakovanjem naslovnikov.
Izdelava seznama e-mailov vaših potencialnih kupcev
Kako torej začeti z izdelavo?
Začnite z zbiranjem e-mail naslovov takoj, četudi še niste sestavili niti prvega newslettra. V seznam je dovoljeno dodati le tiste naslovnike, ki so se s tem strinjali v enem izmed njihovih kontaktov z vami. To so lahko nagradne igre, brezplačni preizkusi, prenos e-priročnika, itd. V nasprotnem primeru, bo šel vaš ugled zelo hitro po zlu.
Dodajte možnost za odjavo na dno e-mail sporočila in po drugi strani, na vašo spletno stran dodajte obrazec, kjer obiskovalcem ponujate možnost, da se prijavijo na prejemanje e-novic, nove ponudbe, brezplačnih materialov, itd.
V vsakem primeru pa ni priporočljivo oz je prepovedano posojati ali preprodajati sezname e-mail naslovov drugim podjetjem.
Pošiljanje Newslettra (e-novic)
Če s seznamom lahko upravljate samostojno (npr. nekaj sto naslovov), lahko tudi pošljete newsletter samostojno. Največja napaka, ki se lahko zelo rada zgodi je da naslovnike vstavite v polje CC, kar pomeni da bo vsak naslovnik imel vpogled v seznam na katerega pošiljate. To lahko povzroči zlorabo celotnega seznama tudi s strani enega od naslovnikov. Če uporabljate funkcijo Bcc, se pravtako raje večkrat prepričajte in potestirajte, preden dokončno pošljete.
S tem ko vaš seznam e-mail naslovov narašča, boste morali biti vse bolj prepričani, da sistem pošiljanja ter zbiranja in odjave e-mail naslovov deluje brezhibno. Z večjim številom e-mailov, boste sčasoma prišli do situacije, ko boste imeli več interesnih skupin in zaradi tega tudi več različnih kampanj. Če se boste razvrščanja in analize lotili ročno, vam bo to vzelo preveč časa in vsekakor so tukaj napake lahko pogoste.
Prav zato je za načrtno pošiljanje newslettra na večje število e-mail naslovov bolje izbrati podjetje, ki se s tem ukvarja na profesionalni ravni. Kaj to pomeni?
Poleg načrtovanja kampanj, določanja deleža ponudbe in novic v sporočilu, zbiranja e-mail naslovov ter pošiljanja, vam pri takem podjetju na koncu predajo še poročilo o uspehu. Torej koliko naslovnikov je odprlo e-mail sporočilo, kdo je kliknil na katero povezavo in kdo sedaj spada v katero preddoločeno interesno skupino.
Še nekaj najboljših nasvetov za efektivno komunikacijo preko newslettra (e-novic)
Ti nasveti se nanašajo na vse e-maile, ki jih pošiljate in ne samo newsletter!
Prvi vtis vedno ostane
Enostavnost pošiljanja e-mailov, ki jih uporabljamo v vsakodnevni komunikaciji, nas ne sme zavesti. Kadarkoli pošljete kak e-mail je potrebno preveriti slovnico in seveda podpis. Še posebej če komunicirate z vašimi klienti, potencialnimi klienti ali partnerji. Poleg avtoritete ki jo s tem potrjujete, bo omemba spletne strani in priložitev logotipa pripomogla tudi k vašemu globalnemu trženju znamke.
Odgovorite na e-mail sporočilo takoj!
Čas na internetu teče veliko hitreje kot v realnosti. V skladu s tem je pametno pripraviti e-mail predloge (vnaprej pripravljene odgovore), ki se lahko pošljejo samodejno (glede na to kar je bralec kliknil) ali pa jih pošljemo ročno. Vse v največ 24 urah. V primeru da ste prejeli e-mail sporočilo z vsebino, vključite del te vsebine, da bo tisti ki bo od vas prejel povratno e-mail sporočilo vedel za kaj gre. S tem ko boste “hitro odzivni”, boste pozitivno presenetili marsikoga.
Uporabljajte simbole, slikice in barve
Običajen tekst (ascii) v vašem e-mail sporočilu pravzaprav ne dopušča prekomernega “packanja”, kar je iz vidika izvedbe (berljivosti sporočila) pozitivna stvar. Po drugi strani je tekst potrebno urediti tako, da bo ta zanimiv za branje in nam ne bo postalo prehitro dolgčas. Za označevanje povezav uporabite modro in podčrtaj, za naslove, podnaslove in izpostavljen tekst uporabite odebeljene črke, medtem ko za klice k akciji lahko uporabite tudi rumeno in rdečo barvo.
Nikakor pa ne uporabljajte velikih tiskanih črk, SAJ LAHKO DAJO OBČUTEK, DA SE DERETE NA VES GLAS!!!
Nikoli ne pošiljajte nepričakovanih priponk
Vprašajte naslovnike, če želijo prejemati priponke in če jih, v katerem formatu. Stvar je v tem, da če boste npr. pošiljali wordov dokument, ki ste ga ustvarili v verziji MO-2007, tega pa večina prejemnikov še nima, se jim ta enostavno ne bo odprl in vi ne boste dosegli svojega namena. Poleg tega se e-mail sporočila s priponko, za katere ne vemo od koga prihajajo ali se nam zdijo sumljiva, ponavadi brišejo ekspresno.
Spoštujte kulturne razlike
Čeprav sedaj živimo v “globalni vasi”, morate vedno upoštevati da še vedno obstajajo velike kulturne razlike med narodi v svetu. Tudi v Sloveniji.
Razmislite o različnih navadah in običajih različnih narodov. V vaših e-mail sporočilih bodite formalni do trenutka ko boste videli, da se lahko približate še bolj osebno. Toda še vedno je potrebno biti pazljiv. Izogibajte se slengu, kletvicam in nadimkom, kajti te stvari lahko marsikoga užalijo. Tudi osebnega mnenja se je včasih dobro vzdržati.
Ne pošiljajte e-mailov, takrat ko ste jezni
Včasih se zgodi, da vaš e-mail prejme nekdo, ki ni ravno dobre volje (ker je vstal na levo nogo ali pa… ) in vam pošlje e-mail, kjer ne vidite drugega kot rdečo barvo. Pustite ga na miru, dajte mu možnost da se pomiri, da premisli in mu nato naslednji dan odogovorite na spoštljiv in umirjen način. Zanimivo je da zelo malo ljudi lahko kuha mulo dlje kot pa 24 ur.
Vsekakor je pošiljanje newslettra (e-novic) lahko vaš edini in najbolj uspešen prodajni kanal.
E-maile pošiljate tistim, ki so se večinoma že zanimali za vašo ponudbo, poleg tega pa lahko na ta način osebno nagovorite veliko več potencialnih kupcev. Začnite torej zbirati e-mail naslove takoj.
V primeru, da za vaše podjetje potrebujete tovrsten način komunikacije z vašimi potencialnimi kupci in ste že v fazi zbiranja e-mail naslovov ali pa takšen seznam že imate, nas kontaktirajte in podali vam bomo iztočnico.
Pokličete nas lahko preko brezplačnega telefona 080 33 39, nam pišete preko e-maila info@spletnik.si ali kontaktnega obrazca.