Posodobljeno 29. 01. 2021
Smo leta 2015 in še vedno mi ni najbolj jasno kako lahko nekatere spletne strani delujejo kot, da so iz leta 2000. Ne mislim na izgled. Pišem o funkcionalnosti in na nekatere osnovne elemente, ki morajo biti urejeni, da se spletna stran normalno odziva nasproti iskalnim pajkom in da ponuja dobro uporabniško izkušnjo. Imam občutek, da domet nekaterih strani ne zna preseči sodobnega izgleda. Tukaj se ustavi in že pri osnovni optimizaciji pa se zalomi. Kot da so te osnove nekaj, kar ne spada v osnovno konfiguracijo spletne strani. Veliko govorimo tudi o prodajni naravnanosti spletne strani. Kako razumem prodajno naravnanost? To so elementi spletnega mesta, ki pomagajo pospeševati prodajo ali oddajo kontakta s pomočjo vaše spletne strani. V ta sklop spada več elementov in redkokdaj opazim vsaj enega, kaj šele vse, na spletnih mestih. Zakaj bi se morala izdelava spletnega mesta končati pri izgledu? Saj ne gredo na lepotna tekmovanja. Sodoben izgled je pomemben. Ne more pa sam od sebe narediti prodajno naravnano spletno stran. Pred izdelavo spletne strani morate razmisliti kateremu namenu, cilju bo služila. Temu je potrebno slediti. Kaj so tisti elementi, ki jih ne videvam prav pogosto na novonastalih spletnih mestih?
Kazalo
Uporabniku prijazni URL naslovi
To je osnova optimizacije! Ne morem verjeti očem, ko zagledam URL naslov, ki namesto kratkega opisa vsebine pod strani, vsebuje ID številke in znake, ki iskalniku sporočajo bistveno bolj pomanjkljive informacije. URL naslovi morajo biti berljivi, kratki in vsebovati morajo vsaj eno primarno ključno besedo.
Dobro strukturirani naslovi strani
Tudi to je osnova optimizacije. Opažam, da ta element na veliki večini spletnega mesta ni pravilno umeščen. Tudi naslovi morajo biti kratki. Najbolje je, da so sestavljeni iz dveh delov: imena spletnega mesta in opisa pod strani. Tudi ta opis mora vsebovati ključno besedo, ki je primarna za specifično pod stran.
Kontaktni podatki
Dan danes ne zadošča zgolj pod stran, ki vsebuje kontaktne podatke. Glede na to, da je primarni cilj spletnega mesta obiskovalcem omogočiti to, da vas lahko brez težav kontaktirajo po telefonu, preko kontaktnega obrazca ali po spletni pošti, je pomembno, da so ti podatki na dosegu “roke” na vsakem koraku, na vaši spletni strani. Dostopnost teh podatkov ne sme biti več kot dva klika stran. Razmislite tudi o mestu na spletni strani, ki vsebuje hitri kontakt. Ta mora biti v vidnem polju in na vsaki pod strani. Primerno mesto je nekje na vrhu navigacije.
Pravilno strukturirani kontaktni obrazec
Kontaktni obrazec je zelo pomemben element spletnega mesta. Je element, ki omogoča oddajo povpraševanje 24 ur na dan. Marketing strokovnjaki sanjarimo o dnevu, ko bo vsak kontaktni obrazec vseboval zahvalno stran. Zakaj je to tako pomembno, smo napisali v objavi, ki razčleni funkcije, ki jih zahvalna stran omogoča. Dobro pomislite tudi na to, katere podatke želite prejeti od obiskovalca, ki kontaktni obrazec izpolni in konec koncev, katere podatke je obiskovalec pripravljen pustiti vam.
Jasna navigacijska struktura
Navigacijski meni je pomemben dejavnik, ki obiskovalcem omogoča enostavno in intuitivno premikanje po spletni strani in iskanju vsebin. Po drugi strani pa iskalniku sporoča tudi strukturo vašega spletnega mesta. Pri spletnih straneh, ki imajo majhno število pod strani to še ni tako velik problem. Problem se pojavi pri tistih straneh, ki imajo veliko število pod strani. Tiste strani ki kombinirajo vodoravne in navpične menije ali tiste menije, ki imajo krovne kategorije brez vsebin. Če je zgornja menijska postavka za plesno šolo “zvrsti plesa” in če ta vsebuje pod postavke “tango”, “samba”, “valček”, mora tudi najvišja kategorija v strukturi, “zvrsti plesa” vsebovati vsebino, kadar meni izbereš. Velikokrat se zgodi, da kliknem vrhno kategorije in pod stran se ne naloži. Vsebina se naloži šele takrat, ko izberem pod kategorijo.
Glede na to kako veliko informacij je dostopnih na spletu o najboljših praksah spletne optimizacije in spletnih strani me zares čudi, da osnove niso urejene. Sprašujem se čemu je tako. Pri izdelavi spletnega mesta ne vidim smisla, da se gleda na vsaki evro in poizkuša privarčevati na vsaki funkcionalnosti. Namen spletnega mesta je pospeševanje prodaje in če želite ta učinek doseči je potrebno nekoliko več investirati, da se vam investicija povrne. Konec koncev izdelujete spletno mesto za daljše časovno obdobje. Vsaj za 2 leti!
Že poznate Spletnik urejevalnik za izdelavo spletnih strani? Ta je enostaven za uporaba in bogat z sodobnimi funkcionalnostmi. Največji čar pa je, da se lahko prijavite in preverite vse to. Ponujamo vam popolnoma brezplačni preizkus!
Za vas sem pisal,
Damjan Avsec