Posodobljeno 11. 04. 2024
Če bi secirali spletno stran, bi dobili cel kup majhnih sestavnih delcev – dizajn, video posnetki, povezave, besedilo, barve … Vsak element je poglavje zase, skupaj pa pišejo celostno zgodbo predstavitve na spletu. Prav posebno vlogo pa ima pisava, v kateri je napisana tekstovna vsebina.
Poleg optimizacije strani na izbrane ključne besede, je odločilen tudi tip pisave. Tukaj pomembno vlogo odigra psihologija, podobno kot pri barvah na strani.
Različni tipi pisave
Na spletni strani lahko uporabimo različne tipe in velikosti pisave. Vse od najbolj enostavnih (morda celo dolgočasnih) do artističnih, pri katerih črke govorijo same zase. Dizajnerji novinci pogosto pozabljajo, kako pomembna je ustrezna izbira pisave za spletno stran. Poskrbeti moramo namreč, da je pisava lahka za branje, pri čemer pazimo na velikost in tip pisave.
Pri menjavanju pisav na spletni strani ne smemo pretiravati. Vsaka sprememba pisave naj ima svoj namen – naslov, podnaslov, poseben poudarek in podobno. Imejte v mislih, da nimajo vsi računalniki integriranih vseh tipov pisav, zato pazljivo z nevsakdanjimi črkami.
5 pisav s pozitivnim odzivom uporabnikov
– Arial – pogostokrat uporabljena pisava za naslove, redkeje za glavno besedilo;
– Tahoma – dobro se obnese za glavne naslove; je čista in lahka za branje; pritegne pozornost, uporablja se tudi kot alternativa pisavi Arial;
– Georgia – dizajnerji jo uporabljajo za glavno besedilo;
– Verdana – je odlična za besedilo, toda za naslove je ne uporabljamo;
– Trebuchet MS – obsega več črk kot Arial in Verdana; enako kot slednja služi za besedilo, za naslove ne.
Razlog, zakaj so te pisave popularne, je v tem, da je besedilo zlahka brati na monitorju, tudi tistem z nizko resolucijo. Drugačne in unikatne pisave so uporabljene redko, da ne bi odvrnile bralca od dejanske vsebine.
Nasveti za uporabo pisave za spletno stran
– ne uporabite veliko različnih tipov – večina obiskovalcev pričakuje jasno in pregledno vsebino na strani in preveč vrst pisave lahko povzroči zmedo;
– uporaba san serif pisave – pisave, ki nimajo zavihkov in lokov pri črkah (primerjaj: »g« ali »g«); še posebej to velja za naslove, s katerimi želite pritegniti pozornost;
– velika in odebeljena pisava – uporabljajte za naslove ali podnaslove strani, ko želite kaj poudariti; za besedilo v meniju; odebeljene besede pogosto dodajamo med besedilo;
– enostavna pisava – naj vas ne zavede lepota ali izvirnost pisave; enostavno je varno, zato se uprite skušnjavim, da bi delali vtis z umetniško pisavo.
4 primeri dobre prakse:
Google – iskalnik Google in njegove sorodne strani (npr. YouTube) uporabljajo Arial in Sans-Serif.
Facebook – na socialnem mediju boste našli pisave po naslednjem vrstnem redu: Lucida Grande, Tahoma, Verdana, Arial, Sans-Serif.
Yahoo! – Arial, Helvetica, Clean, Sans-Serif so pisave, ki jih zasledite na Yahoo! straneh.
Microsoft – Microsoft za stran Live.com uporablja pisavo, ki je bila dizajnirana posebej zanje. Imenuje se »Segoe UI«, izvira pa iz pisav Tahoma, Verdana in Arial. To je prvi primer, da je ena izmed gigantskih strani za besedilo prevzela čisto svojo pisavo.
Morda se vam na prvi pogled zdi nesmiselno veliko časa izgubljati z izbiro pisave. Vse prej mislite na samo besedilo. Prav je, da dobršen del časa posvetite vsebini, saj še vedno velja »content is king« (ang: vsebina je kralj). Toda ne pozabite: tip pisave je dizajn vaše tekstovne vsebine na strani. In kakor je dizajn spletne strani pomemben z vidika psihologije barv, ne smemo zanemariti niti vidika črkovnega sloga, ki nosi svoj del vpliva na uporabnika.
Ne izbirajte pisave naključno, upoštevajte psihologijo pisave in izberite pravo pisavo – pisavo uspeha.
Želim vam lep in uspešen dan!
Spletnik Marketing