Optimizacija spletnih strani – več kot le SEO

Dec 13, 2022
Dec 13, 2022

Na kratko povedano, optimizacija spletnih strani je postopek uporabe orodij, naprednih strategij in eksperimentov, s končnim namenom izboljšanja uporabniške izkušnje spletnega mesta, dodatno spodbujanje obiska, povečanje konverzij in rast prihodkov.

Eden najbolj kritičnih vidikov optimizacije spletnih strani je optimizacija za iskalnike – SEO. Tu je končno cilj, da se čim več različnih strani vašega spletnega mesta uvrsti visoko v iskalnikih kot je Google za določene ključne besede. Istočasno pa– potencialnim strankam omogoča, da na najlažji možni način najdejo vašo blagovno znamko.

Čeprav je SEO bistveni del optimizacije spletnega mesta, pa ni edini faktor. Celosten pristop optimizacije spletnih strani sestavlja več faktorjev. Sem spadajo:

Za vsakega od zgornjih faktorjev smo pripravili obsežen vodič, ko katere pridete enostavno s klikom na željeni faktor optimizacije.

Zakaj je optimizacija spletnih strani pomembna?

Če začnemo z malo statistike: leta 2020 so globalni spletni nakupi zrasli na skoraj 4,29 milijard EUR. Leta 2021 je maloprodajna prodaja e-trgovine narasla na približno 5,2 milijard evrov in pričakuje se, da se bo v naslednjih nekaj letih povečala za kar dodatnih 56 %.

Internet dobiva čedalje večjo vlogo pri vplivu na končno odločitev kupcev in potrošnikov v vseh panogah. Kaj to pomeni za podjetja? S pravilnim pozicioniranjem na spletu lahko pretvorite ljudi, ki še niso nikoli slišali za vas, v kupce.

Če svojega spletnega mesta in vsebine ne optimizirate je popolnoma vseeno koliko ljudi išče izraze oz. ključne besede, ki so pomembne za vaše podjetje – vaše spletno mesto ne bo prikazano v rezultatih. Z drugimi beseda: vašega spletnega mesta in posledično vašega podjetja ne bo nihče opazil.

Ko pa dobro uredite optimizacijo vaše spletne strani, se s ten postavite na “spletni zemljevid”. Potrošniki bodo iskali ustrezne izraze, vaše spletno mesto in podjetje pa bosta vedno prikazana. Višje ko ste, lažje vas bodo ljudje našli in tudi hitreje obiskali vašo spletno stran.

SEO in CRO z roko v roki

Z dobro SEO optimizacijo spletne strani boste količinsko povišali število obiskovalcev vašega spletnega mesta. Vendar to ni (več) dovolj.

Če samo povečate promet in vaša vsebina ni privlačna in ne pritegne potencialnih strank, bo zelo malo ljudi kupilo vaš izdelek ali storitev. Obiskovalci bodo zapustili vaše spletno mesto praznih rok.

Če želite izkoristiti ves vaš novi promet, morate v sklopu optimizacije spletnih strani izboljšati tudi uporabniško izkušnjo in učinkovitost vaše konverzije.

Z obvladovanjem optimizacije stopnje konverzije (CRO) povečate število potencialnih strank in prodaje, ki jih ustvarite s plačanim in organskim prometom.

Kako deluje optimizacija spletnih strani?

V prvi vrsti je pri procesu izboljšav vsekakor potrebno prvo prepoznati obstoječe težave. Ugotoviti morate, kaj je narobe z vašim trenutnim spletnim mestom, preden ga lahko izboljšate.

Pri tem vam lahko pomaga veliko spletnih orodij, ki smo jih pripravili v spodnji tabeli: Pri vsakem orodju smo dodali povezavo, s katero lahko takoj dostopite do orodja. Večina jih je brezplačnih, nekateri so pa plačljivi (Ahrefs, SurferSEO).

Področje optimizacijeOptimizacijsko orodje
Hitrost spletne straniPageSpeed Insights
SEO – tehnični elementiScreamingFrog, Ahrefs, Google konzola
Prijaznost mobilnim napravamMobile-friendly Test (GSC)
SEO – povezaveAhrefs
SEO – vsebinaSurferSEO

Pisci vsebine lahko izboljšajo vsebino, skrbniki spletnih mest lahko izboljšajo strukturo spletnega mesta (in druge SEO težave), oblikovalci pa lahko izboljšajo uporabniško izkušnjo ter videz in občutek vašega spletnega mesta.

Izbira SEO strategije

Omenili smo že, da SEO predstavlja glavnino procesa optimizacije spletnih strani. V sklopu tega je v prvem koraku potrebna izbira dobre strategije, ki vam služi kot osnova za rast in doseganje najboljšega potenciala vaših pozicij.

Za vas smo pripravili poglobljen prispevek o SEO strategiji, kjer najdete vse informacije, ki jih rabite rabite za razvoj vrhunske strategije.

Ko imate strategijo enkrat izbrano in plan pripravljen, se lahko premaknemo na različna področja SEO optimizacije, če še nismo začnemo odpravljati obstoječe probleme (najdene s pomočjo zgoraj omenjenih orodij) in nadaljujemo po seznamu, ki smo ga navedli čisto na začetku-

Onsite in offsite SEO

Onsite in offsite SEO sta dva glavna gradnika SEO optimizacije. Onsite se izvaja direktno na strani in je vezan na tehničen del in vsebino, medtem ko se offsite osredotoča na dejavnosti, ki se ne dogajajo neposredno na vašem spletnem mestu, ampak izven njega.

Celosten vodič za On-site SEO optimizacijo.

Celosten vodič za Off-site SEO optimizacijo.

Kontrolni seznam optimizacije spletnih strani

V nadaljevanju pripravljamo nekaj osnovni smernci za spremljanje in nadzorovanje uspešnosti različnih elementov optimizacije vašega spletnega mesta.

Optimizacija hitrosti spletnega mesta

  • Uporabite CDN za medijske datoteke in razne skripte.
  • Aktivirajte t.i. “Lazy Loading”
  • Uporabite odzivne slike.
  • Zmanjšajte velikost slik, preden jih naložite (končnice .jpeg, .webP)
  • Zmanjšajte število zahtev HTTP.
  • Uporabite vtičnik za predpomnjenje (zlasti WordPress CMS sistem)
  • Omogočite predpomnjenje brskalnika.

Optimizacija konverzij

  • Dobro poznavanja svoje ciljne skupine bralcev oz. obiskovalcev, ter prilagoditev vsebina njim (npr.
  • V svojih naslovih naslovite glavne težave ali izzive, s katerimi se sooča vaša ciljna skupina obliskovalcev
  • Poudarite funkcije namesto prednosti (velja zlasti za izdelke).
  • Optimizirajte uporabniško izkušnjo (vse strani dostopne znotraj 4 klikov)
  • Gradite na zaupanju s pridobivanjem in izpostavljanjem mnenj obiskovalcev/kupcev (ang. social proof)
  • Na ključnih straneh vedno vključite prepričljiv klic k akciji oz. CTA (ang. call to action)
  • Testiranje naslovov, obrazcev, umestitve slik.

Optimizacija SEO

  • Preverite in odpravite napake, ki se pojavijo v vaši Google Search Konzoli
  • Poskrbite, da so vse ključne strani ustrezno indeksirane
  • Uporabite kratke, jasne in optimizirane URL-je za izdelke, blog objave in ostale podstrani
  • Uredite H strukturo (1x H1 naslov, nato po zaporedju H2/H3/H4,…)
  • Ustvarjanje mrežo notranjih povezav do podpornih ali sorodnih vsebin
  • Pridobitev povratnih povezav od ostalih, močnih in relevantnih spletnih mest
  • Optimizacija slik z ALT oznakami
  • Privlačni meta naslovi in opisi, ki bodo dosegala visoko stopnjo klikabilnosti oz. CTR (ang. click-through rate)

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.