Vse o pop-up sporočilih

Okt 6, 2021
Okt 6, 2021

Pojavna okna (angl. pop-up) ostajajo ena izmed najbolj priljubljenih metod generiranja potencialnih strank iz spletnega mesta. Oblikovalci so sicer mnenja, da preveč kršijo pravila najboljših praks uporabniške izkušnje (UX). Prodajniki ter marketingaši pa pravijo, da so vredni tveganja zaradi visokih konverzij. Verjetno imata obe strani po svoje prav. Dejstvo pa je, da najdemo pojavna okna na zelo velikem številu spletnih strani. In to z razlogom.

V zadnjih nekaj letih so se pop-up ponovno pojavili kot priljubljena taktika trženja za promocijo vsebine, spodbujanje naročnin, rastoče e-poštne sezname in ustvarjanja potencialnih strank. Nekatera pojavna okna so precej neopazna in skoraj ne zmotijo naše uporabniške izkušnje na spletnem mestu. Vendar nas pogosteje preseneti pojavno okno, ki se nenadoma pojavi in zasede celo stran ali večji del vsebine, kar prekine našo trenutno aktivnost na strani. Zato imajo uporabniki do teh sporočilnih oken zelo mešane občutke.

Veliko jih meni, da so preveč vsiljivi in ​​za nemoteno brskanje po spletnih mestih uporabljajo različna orodja, ki avtomatično blokirajo pojavna okna.

Primer pop-up sporočila na Cult Beauty

Kljub tem oviram, še vedno veljajo za odličen način, da pritegnete pozornost uporabnikov in jim predate želeno informacijo. Mnoga podjetja se sprašujejo: Ali se splača lotiti pojavnih oken? Kljub temu, da jih vsi ne marajo? Odgovor je DA! Vendar je tako kot pri vsaki stvari, potrebna zmernost in prava stategija.

Kaj so pop-up ali pojavna okna?

Gre za sporočilna okna, ki se iznenada pojavijo na ekranu obiskovalcem vašega spletnega mesta, glede na njihovo vedenje/aktivnosti na določeni spletni strani. Ta sporočila običajno zahtevajo, da izvedejo določeno dejanje (CTA), na primer:

  • poziv k ogledu novih izdelkov in storitev ali obvestilo o posebni akciji
  • vnos osebnih podatkov, na primer: ime ter e -mail naslov za prenos lead magneta, kot je recimo za uporabnika zanimiva e -knjiga ali vpis na e-novice podjetja

Pojavljajo se v različnih oblikah in na različnih mestih spletne strani, kar vam omogoča popolno prilagajanje vašim ciljem, obiskovalcu in čim boljši uporabniški izkušnji.

Primer pop-up sporočila na IWOOT

Kako pametno uporabiti pop-up?

Poglejmo si načine, kako lahko neko podjetje smiselno uporabi pojavna okna za obstoječe ali nove obiskovalce spletnega mesta.

Način za grajenje e-mail baze

Najpogostejša vrsta pojavnih oken je za grajenje e -mail baze. Velikokrat jih boste videli v obliki poziva za prijavo na prejemanje e-novic. Recimo, da ciljate na tiste, ki prvič obiščejo vašo stran s ponudbo 10% popusta na prvi nakup. Lahko bi jim prikazali pojavno okno s kodo kupona, vendar zamudite priložnost za pridobivanje novih naročnikov, ker ne bodo vpisali svojega maila. Boljši pristop bi bil, da v pojavno okno dodate obrazec za vpis e-maila. Na ta način morajo uporabniki vnesti svoje e -mail naslove, preden lahko unovčijo kodo kupona. Oni dobijo popust, vi pa kakovostne e-maile, kar je obojestranski win-win.

Primer pop-up sporočila na Smalletics

Povečanje sledilcev na družbenih medijih

Družbeni mediji so pomembni za privabljanje in zadrževanje strank, povečanje spletne vidnosti vašega podjetja, oglaševanje najnovejših izdelkov ali storitev ter za prejemanje povratnih informacij sledilcev. Pop-up so lahko pri tem v veliko pomoč. Namen pojavnega okna spletnega mesta je lahko spodbujanje obiskovalcev k sodelovanju z vašim podjetjem na različnih platformah oziroma na družbenih medijih. Lahko jih dodate ob vstopu ali zapuščanju spletnega mesta.

Pop-up z opcijo »Všeč mi je« uporabnika spodbudite k temu, da všečka vašo Facebook stran. To je odličen način za povečanje števila obiskovalcev oziroma sledilcev na vaših družbenih omrežjih.

Odgovorite na najbolj pogosta vprašanja

Eden od najbolj pogostih razlogov, da potencialne stranke predčasno zapustijo spletno mesto je, ko imajo vprašanje na katerega ne najdejo odgovora. Če razumete svojo stranko, se potrudite, da jo čim prej usmerite do odgovorov, ki jih potrebuje! Pop-up so učinkovito orodje za podajanje različnih ter uporabnih informacij obiskovalcem spletnega mesta. Nekaj ​​primerov:

  • Ob nakupu nad 30 EUR imate brezplačno dostavo!
  • Popusti trajajo do nedelje 23:59h
  • Prvih 100 strank prejme brezplačno darilo

Vsak podatek ali sporočilo, ki se vam bo zdelo koristno za stranko, je lahko del vsebine pojavnega okna za informiranje stranke ter spodbujanje nakupa.

Izvedite anketo

Ljudje radi izražajo svoja mnenja. Uporaba vtičnika za ustvarjanje zanimive ankete, ki bo ponudila tudi nekaj koristnih informacij o vaših strankah in njihovih mnenjih, je ustvarjalna uporaba pojavnega okna. Polje za anketo se lahko pojavi ob vstopu na spletno stran ali pa ob zapuščanju le-te. Namenjeno naj bo pridobivanju povratnih informacij o njihovi izkušnji na vašem spletnem mestu. Naj bo kratko in jedrnato, brez daljših tekstov.

Kako pojavna okna vplivajo na SEO?

Strani, ki prikazujejo vsiljive pop-up ali oglase, uporabnikom ponujajo slabšo izkušnjo kot druge strani, na katerih je vsebina takoj dostopna. To je lahko problematično predvsem na mobilnih napravah, kjer so zasloni manjši. Blokiranje dostopa do vaše vsebine, z motečimi ali napačno umeščenimi pop-up sporočili, lahko povzroči:

  • večjo zapustno stopnjo t.i. bounce rate, kar pomeni višjo stopnjo obiska le ene podstrani,
  • manj časa, porabljenega na vaših spletnih straneh (v primeru, da uporabnika pop-up tako odvrne, da ga zapre in takoj zapusti vašo stran)  
  • manj obiskanih strani in povezovanja z vašo vsebino

V prizadevanju za izboljšanje uporabniške izkušnje v mobilnih napravah je Google napovedal, da bodo začeli kaznovati spletna mesta, ki uporabljajo tako imenovane »vsiljive vmesne oglase«-z drugimi besedami, pop-up, ki motijo ​​uporabniško izkušnjo. Če želite zagotoviti uporabniku prijazno mobilno izkušnjo in se izogniti kaznovanju s strani Googla, izključite pojavne obrazce za mobilne naprave ali uporabite pop-up, ki ne zavzame celotnega zaslona strani v mobilnih napravah. Večina pojavnih orodij že ponuja to vrsto funkcionalnosti, v nasprotnem primeru boste morali najti novo rešitev.

Zato pazite kje in kako boste umestili svoj pop-up, da ne bo preveč zmotilo ali pokvarilo uporabniške izkušnje.

Zakaj so tako uspešni?

Do sedaj ste že ugotovili, da: pop-up ne smejo biti nadležni, invazivni ali moteči za uporabnika. Svojo funkcijo opravijo veliko bolje, ko so privlačni za obiskovalce vašega spletnega mesta in izboljšajo njihovo izkušnjo. Zato si poglejmo v čem je “trik”, da so ta sporočilna okna lahko zelo uspešna.

Povprečno pojavno okno – skoraj dveh milijard, ki jih je testiralo podjetje Sumo-je imelo 3,09% stopnjo konverzije, najboljši primeri pa okoli 9,28%. S takšnimi številkami, bi le s 100 obiskovalci na dan in z uporabo pojavnega okna za poziv k vpisu na e-novice, dobili med 92 in 274 naročniki vsak mesec. Podjetje Aweber je ugotovilo, da se je z zamenjavo opt-in obrazca stranske orodne vrstice s pojavnim oknom – povečal delež naročnin za 1,375%.

Ampak zakaj? Zakaj te stvari delujejo, ko se toliko ljudi pritožuje nad njimi? Obstaja nekaj ključnih razlogov:

  • Pojavna okna se prikažejo vsem. Obiskovalci strani so že tako zelo vajeni banner-jev in oglasnih pasic, da trpijo za t.i. “slepoto na oglasne pasice”. To pomeni, da velikorat ne opazijo ali preprosto ignorirajo vsebino. Pojavna okna imajo 100 % stopnjo ogled, saj jih je potrebno videti, da jih lahko zapremo.
  • Pojavna okna se sprožijo, le kadar obiskovalci izvedejo neko aktivnost na strani. Dobro izpeljana sporočilna okna se prikažejo le takrat, ko bodo uporabniki izvedli neko specifično aktivnost, ki bo služila kot sprožilec za pojav okna. Običajno se to zgodi ob premiku miške proti izhodu iz spletne strani, klik na določen artikel ali ko obišče neko vsebino.
  • Pojavna okna morajo nujno ponuditi neko dodano vrednost. Premišljena ter ustrezno nameščena sporočilna okna prinašajo vrednost vašim bralcem in obiskovalcem spletnega mesta.
  • Pojavnih oken ni mogoče prezreti. Obiskovalci si ne morejo pomagati, da ne bi videli sporočila, ko se jim pojavi pred očmi. Tudi če ga zaprejo, je bilo sporočilo zagotovo opaženo in informacija uspešno posredovana.

Kateri pop-up izbrati za vašo spletno stran?

Na voljo imate več načinov v kakšni obliki in kje se pop-up prikaže na vaši spletni strani. In pa kakšno akcijo mora izvesti uporabnik na strani, da bo le-ta sprožila želeni pop up. Spoznajte šest vrst pop-up sporočilnih oken, ki vam ob pravilni uporabi lahko pomagajo doseči vaše želene cilje.

1. Pop-over

Je verjetno najbolj razširjena vrsta pojavnega okna, ki se pojavi nad vsebino strani na kateri ste. Okno je opazno in lahko zmoti uporabniško iizkušnjo, zato poskrbite, da boste obiskovalcem predstavili njim zanimive ter relevantne informacije.

2. Lightbox ali overlay

Pri tej opciji se vse v ozadju pop-up oziroma sporočilnega okna vse zatemni, ko se le-ta pojavi na vašem ekranu. Ta efekt povzroči, da je pop up najbolj viden element na spletni strani.

3. In-line

To pojavno okno je kot pasica ali preprost obrazec za vpis podatkov, ki se pojavi kot del vsebine na spletni strani. Podobno je pogovornemu oknu, vendar nima vrstice glave, naslova ali gumba za zapiranje.

4. Ob zapiranju spletne strani

Ta pop-up se pojavi kadar se uporabnik z miško približuje gumbu X, ker želi zapreti spletno stran ali zavihek. To vrsto pojavnega okna lahko premišljeno izkoristite za ˝neustavljivo˝ ponudbo preden uporabnik dokončno zapusti vašo spletno stran.

Pop-up sporočilo ob zapiranju spletne strani na Tiskajpoceni.com

5. Ob premikanju po strani

Pop up se lahko sproži le kadar uporabnik pride do določene vsebine na vaši spletni strani. Recimo, da se pomakne na dno strani, kar sproži pojavno okno s pozivom, da se vpiše na vaše e-novice.

Pop-up na Spletnik Blogu

6. Ko zapusti stran

Ta vrsta pojavnega okna se pojavi, ko je uporabnik že kliknil ˝X˝, da bi zapustil vašo stran. Slabost tega okna je, da zmoti uporabniško izkušnjo – saj je obiskovalec že zapustil vašo stran – obenem pa lahko ta pop-up izkoristite za sporočila urgentne narave – kot je obveščanje uporabnika o trajanju popustov npr: ˝le še 2 uri do zaključka popustov…˝

5 nasvetov kako narediti popoln pop up

1. Uporabnikom zanimivi ter informativni

Preden se odločite, da se na vašem spletnem mestu prikaže kakršen koli pop up, morate najprej pretehtati, kakšno sporočilo bo pomembno za obiskovalca. Obstaja nekaj zakonitosti, ki se jim ne morete izogniti. Če je obiskovalec na vašem spletnem mestu 5 sekund, verjetno ne ve, ali vam želi že takoj zaupati e-mail ter se vpisati na vaše e-novice. Pop-up lahko takemu uporabniku ponudi kakšno drugo prilagojeno vsebino in ne zahteva takoj osebnih podatkov.

Aktivirajte pop-up na podlagi nekaterih pravil, kot so:

  • Naj se pojavi le na straneh, ki kažejo, da bi jih lahko zanimala določena vrsta ponudbe.
  • Pojavi se lahko potem, ko se uporabniki premikajo navzdol po domači strani ali ko so bili na strani dovolj dolgo, da so prebrali prvo nekaj vsebine.
  • Pop up naj se prikaže le nekajkrat, ne pa vsakič, ko se uporabnik vrne na določeno stran.
  • Ne ponavljajte se. Ne zahtevajte od uporabnika akcije, ki jo je v preteklosti že izvedel – recimo prijava na e-novice. Ponudite mu naslednjo logično stvar.

Primer uporabe v praksi: obiskovalcem, ki so prvič na vaši strani ponudite popust

Takoj ko pridete na spletno mesto e-trgovine Revolve, se prikaže ponudba s kodo popusta:

pop-up advertising on Revolve

Zakaj je ta taktika tako zelo učinkovita? Oseba, ki se že zanima za nakup pri vas bo zagotovo vesela prihranka ali podobne akcije, ki jo bo še dodatno motivirala in prepričala, da izvede nakup. Sporočilno okno prinaša obiskovalcu uporabno vrednost- ob pravem času in na pravem mestu.

2. Naj bodo preprosti

Ni potrebno preveč skrbeti za vizualno privlačnost ali bogato vsebino. Pop-up naj bo v prvi vrsti pomemben za uporabnika in preprost. Spodnje prvo okno je imelo 30% boljše rezultate. Je preprosto, ponuja nekaj, kar želite, in ne traja več kot 2 sekundi, da preberete in razumete na kaj se prijavljate.

Primer uporabe v praksi: skrijte prijavni obrazec

Inovativen in učinkovit način uporabe pojavnih oken: skrivanje obrazca za vpis osebnih podatkov na pristajalni strani. Tu je primer podjetnika Pat Flynna (affiliate marketing). Takole izgleda prvo okno, ki ga opazite na strani:

Opazite, da kaj manjka? Točno tako. Kje je obrazec? Ko kliknete»Prenesite brezplačni vodnik«, se odpre obrazec kamor dejansko vpišete podatke – v zameno za lead magnet.

Zakaj je to učinkovit način uporabe pojavnih oken? Več kot je na vaši pristajalni strani obrazcev, nižja je stopnja konverzije. Če je torej vaša stran brez vidnih polj obrazca, bi morala biti njena stopnja konverzije še boljša.

3. Klepet v živo/chatbot za vprašanja

V kolikor uporabljate klepet v živo ali klepetalnico (angl. chat bot), dajte obiskovalcu nekaj trenutkov, preden se pojavi okno. Večina ljudi bi želela oceniti vsebino, po katero so prišli, nato pa bi morda v 15-25 sekundah po tem, ko bi imeli vsaj malo časa za začetek branja, želeli zastaviti kakšno vprašanje.

Primer uporabe v praksi: ponudite brezplačni demo

Kadar obiščete stran podjetja Wishpond in ostanete na strani s cenikom več kot 10 sekund, nato pa jo poskušate zapustiti, se prikaže to pojavno okno:

92% obiskovalcev vašega spletnega mesta še ni pripravljenih za nakup, vendar to ne pomeni, da jih ne zanima več o vas. Možnost klepeta za razpravo o stroških/koristih vašega produkta je odličen način za pojavno okno, ki ga lahko umestite na dva načina: da se pojavi po nekaj sekundah, ki jih uporabnik preživi na vaši strani. Ali pa, ko jo ima namen zapustiti in se z miško že približuje oznaki “X” za odhod iz strani.

4. Izberite pravo mesto za pojavno okno

Sporočilno okno naj bo vidno ter opazno, vendar pazite, da obiskovalcu ne preprečuje dostopa do vsebine, ki jo resnično želi obiskati ali prebrati. Dobre pozicije za pop-up:

  • Na vrhu strani kjer je banner – kot pasica,
  • v spodnjem desnem kotu,
  • sredi zaslona, ​​vendar z jasnim in vidnim načinom, kako ugasniti pop-up.

Obstajajo storitve, ki vam omogočajo ustvarjanje različnih vrst pojavnih oken. Ena od možnosti je HubSpot, ki vključuje veliko (brezplačnih) marketinških orodij, med njimi tudi pop-up.

5. Spremenite jih na osnovi rezultatov

Pomembno si je zapomniti, da pri prvem poskusu stvari niso vedno popolne. Zato opazujte rezultate pojavnega okna in ugotovite ali prinaša želeno konverzijo. Poskusite nekaj različnih vrst ter oblik, da vidite, kaj najbolje deluje. V kolikor vaše orodje za upravljanje pojavnih oken omogoča testiranje A/B, je to lahko dobra ideja, če imate na svojem spletnem mestu dovolj prometa, da bo dovolj relevantna velikost vzorca.

Kakšen bo vaš pop-up?

Pop-up ali pojavna okna na spletnem mestu prinašajo dobre rezultate – če jih uporabljate na pravi način. Lahko so zelo učinkovito orodje za privabljanje obiskovalcev vašega spletnega mesta ali, če se jih lotite na napačen način, lahko postanejo nadloga, ki vaše obiskovalce zmoti in odvrne. Pomembno je, da skrbno premislite kako boste pop-up izvajali ter oblikovali, saj odražajo vaše podjetje in blagovno znamko. Za številna podjetja predstavljajo dragocen (in uspešen) način za rast. To je že zadosten razlog, da se splača poskusiti, kajne?

Za vprašanja glede vaše vidnosti na spletu, nam lahko vedno pišete na  blog@spletnik.si.

Uspešno,
Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.