Posodobljeno 06. 05. 2024
Če želite, da bo vaša spletna stran lepa, pregledna, zanimiva, hitra, predvsem pa nasploh učinkovita, dobro uvrščena v iskalnikih in prodajno uspešna, potem se izdelave spletne strani lotite po korakih.
Kazalo
1. Korak: Določite cilje spletne strani
Pri izdelavi vsake spletne strani je potrebno najprej določiti njene cilje. Komu je stran namenjena, kaj želimo od obiskovalcev doseči, kako jih bomo na spletno stran pripeljali, kaj bodo na spletni strani videli in počeli
2. Korak: Način izdelave
Prijatelji in znanci na dolgi rok niso dobra rešitev za izdelavo spletne strani, samostojna izdelava pa ima številne pomanjkljivosti, ko je govora o izbiri primerne tehnologije, optimizaciji ali stroških vzdrževanja. Spletno stran si lahko s pomočjo številnih orodij za izdelavo izdelate sami, ali pa si jo naročite pri podjetju, ki se s tem profesionalno ukvarja. Priporočamo slednje.
3. Korak: Vsebine za spletno stran
Vsebine so tisto, kar bo na vašo spletno stran pripeljalo obiskovalce in vašo spletno stran uvrstilo med rezultate iskalnikov. Koristne, zanimive in bogate vsebine so za uspeh spletne strani ključnega pomena, zato je primerno, da vaše storitve, izdelke ali dejavnosti čim podrobneje predstavite in se pri opisih posvetite tistim stvarem, ki vaše potencialne kupce najbolj zanimajo. Priložite tudi priponke, tabele, videe in druga gradiva, ki vsebujejo informacije za vaše kupce. Več = bolje.
Slike vaših izdelkov, prostorov, zaposlenih ali referenc naj bodo kvalitetno posnete, pri izbiri fotografij za vašo spletno stran pa se poslužite tudi spletnih strani, kjer lahko te preprosto tudi zakupite (istock, gettyimages).
4. Korak: Tehnologija za vzpostavitev spletne strani
Za izdelavo vaše spletne strani izberite dolgoročno najprimernejšo platformo za izdelavo, urejanje in vzdrževanje. Tehnologije za izdelavo spletnih strani so namreč funkcionalno zelo različne, pri čemer se pogosto poseže po brezplačnih, a manj varnih odprtokodnih platformah. Zagotovo ne želite za izdelavo spletne strani izbrati tehnologije, ki bo zastarala, ki bo omogočala vdore in zlorabe, jo bo drago vzdrževati in posodabljati ali pa je ne boste znali uporabljati. Če je mogoče, uporabite rešitve, ki omogočajo brezplačen preizkus ali se o izbiri primerne tehnologije posvetujte s podjetjem, ki se profesionalno ukvarja z izdelavo spletnih strani.
5. Korak: Optimizacija spletne strani za iskalnike
Optimizacija za iskalnike je proces prilagajanja spletne strani iskalnikom z namenom, da jo ti čim višje prikažejo med naravnimi rezultati. Začne se že z izbiro domene za spletno stran in nadaljuje s pisanjem vsebin za spletno stran, pisanjem kode, izbiro naslovov strani in prepleta celoten proces izdelave in kasnejšega urejanja spletne strani. Iskalniki pri razvrščanju rezultatov analizirajo številne dejavnike spletne strani, večkrat letno pa svoje algoritme tudi prilagajajo, zato se je za izdelavo optimizirane spletne strani priporočljivo posvetovati s strokovnjaki za optimizacijo ali pa slednjega za to tudi najeti.
6. Korak: Objava in merjenje obiska spletne strani
Z objavo spletne strani bodo na vašo strna prišli prvi obiskovalci. Že takoj je primerno vzpostaviti merjenje obiska spletne strani (z npr. Google Analytisc) in z izboljšavami spletne strani preko Search Console spletno stran prilagajati iskalnikom. Zbrane podatke lahko uporabite za pripravo dodatnih vsebin, izboljšave in prilagoditve vsebin spletne strani ali za učinkovitejše oglaševanje na spletu. O tem, kaj vse lahko ugotovite, če merite obisk spletne strani, se lahko posvetujete z vašim ponudnikom ali s podjetjem, ki profesionalno izdeluje spletne strani.