Posodobljeno 29. 01. 2021
Ste že slišali, kako lahko z enim preprostim dodatkom v spletni trgovini povečate količino zaključenih nakupov za 20% ali več? Preberite si v tem članku.
Predstavljajte si, da greste v fizično trgovino po knjigo. Stopite v trgovino in nato knjigo iščete nekaj 10 minut. Ko jo končno najdete morate najprej stopiti do prvega trgovca in se tam prijaviti v klub zvestobe, nato stopite naprej, kjer oddate svoje podatke kot pogoj za nakup. Porabili ste že dodatnih 10 minut, da ste prišli do blagajne, kjer izpolnete obrazec za zaključek nakupa, plačate z gotovino in knjigo odnesete domov. V tako trgovino ne stopim več, si mislite.
Enako je v vaši spletni trgovini. V kolikor želite, da večina ljudi izbere svoj izdelek in ga takoj naroči, morate skrajšati pot do košarice.
Kako boste to naredili?
1.) Pregled izdelkov že na prvi strani
Ko stopimo v fizično trgovino, imamo že nad policami jasno napisane oddelke, ko pa pridemo do našega oddelka pa nam najbolj prodajani izdelki kar skačejo v oči. Tudi na spletni trgovini moramo narediti podobno. Na prvi oziroma domači strani spletne trgovine naj bodo jasno izpostavljene kategorije izdelkov, ki jih ponujate, pod tem pa pregled nekaj izdelkov.
• priljubljeni izdelki
• izdelki v akciji
• najbolj prodajani izdelki
• najbolj ocenjeni izdelki
Napake, ki se jim morate izogniti
Glavna napaka, ki jo opažamo na spletnih trgovinah je ta, da so produkti skriti v podkategorijah. To pomeni, da bi morali najprej izbrati kategorijo, nato podkategorijo, nato dobimo šele izdelke pred oči. Temu se izogibajte! Ljudje smo navajeni, da željen izdelek najdemo v nekaj sekundah, brez da dolgo brskamo po spletni trgovini. V kolikor se želite prepričati, da kupec pravi res pravi izdelek zase, uporabljajte filtre ob strani in zmanjšajte število klikov, ki bi ljudi pripeljalo do prvega pregleda produktov.
2.) Kratek nakupni proces
Vaša potencialna stranka je končno našla svoj izdelek, sedaj pa je vaša naloga, da jim pomagate pri zaključku nakupa. Kako? Vaš proces v zaključevanju nakupa naj ne bo predolg. Ste vedeli, da velika večina izdelek doda v košarico in ga nato ne kupi ravno zaradi tega, ker je nakupni proces predolg? V ta namen vam toplo priporočamo, da v spletno trgovino namestite modul “hitra blagajna”, po angleško “one step check out”. S tem bodo vsi koraki nakupa na enem mestu / na eni strani (prijava, izpolnitev osebnih podatkov, dostava, način plačila, opombe, … in gumb “oddaj naročilo”).
Prednosti hitre blagajne, ko smo jih našteli že v tem članku, so:
• le en korak do zaključka nakupa,
• poenostavljen proces nakupa,
• boljša uporabniška izkušnja,
• stranka se izogne dolgotrajni registraciji,
• vključuje nastavitve dostave in način plačila,
• onemogočene nepotrebne informacije kot so ime podjetja, faks številka…,
• omogoča prijavo na e-novice v spletni trgovini,
• omogoča odobritev splošnih pogojev,
• več možnosti za registracijo.
Naredite kratek test
V kolikor vas zanima, če imate optimalni nakupni proces v vaši spletni trgovini in s tem odlično uporabniško izkušnjo, lahko naredite naslednji test > Izberite naključni izdelek iz spletne trgovine in ga poskusite naročiti z minimalno število klikov. Najprej začnite pri prvi strani, poglejte če ga imate med pregledom izdelkov, kliknite na kategorije, nato naprej vse do zaključka nakupa.
Ko preštejete klike, spodaj poglejte svojo uspešnost:
ŠTEVILO KLIKOV USPEŠNOST
3-4 Vaš nakupni proces je več kot optimiziran.
5-6 Dobro
7-8 Vam manjka hitra blagajna?
9-13 Morda imate veliko kategorij v spletni trgovini, vendar naj vas to ne vstavi, da skrajšate nakupni proces
več kot 14 Vaša spletna trgovina ima slab nakupni proces.
Vedeti morate, da vi najbolj poznate vašo spletno trgovino in da se bodo kliki vašega kupca lahko povečali za 5. Kaj sedaj?
V kolikor še nimate nameščene hitre blagajne na vašo spletno trgovino, to naredite danes. V nasprotnem primeru, pa nam lahko naša Spletnik ekipa pomaga skrajšati vaš nakupni proces. Pokličite nas na 01 600 99 30, nam pišite na info@spletnik.si ali izpolnite kontaktni obrazec.
Uspešno prodajo vam želim
Matjaž Sedlar