Posodobljeno 16. 04. 2024
Ste že slišali, za psihologijo spletne strani? Verjemite mi, da se na pogled mogoče malo abstraktne teorije, še kako “primejo” v realnosti. Naša podzavest obdeluje postavitev elementov, dojema različne barve in barvne postavitve drugače. Ta nas potem tudi vodi, da naredimo določeno akcijo.
1. Slike na spletni strani
Ljudje na slikah naj bodo srečni in v skladu z etično kulturo, ki je vaša ciljna publika. Upoštevajte tudi verske in ostale omejitve, sploh če ciljate trge, ki so na to občutljivi. Najbolj učinkovite so tiste slike, kjer so ljudje srečni, zadovoljni – saj to pozitivno vpliva na posameznika, ki obišče vašo spletno stran. Če je le možno, naj vsaj ena slika (kjer je kontakt), prikazuje človeka, za bolj oseben občutek. Če vam ni preveč nerodno, vam svetujem, da objavite kar svojo sliko ali fotografijo svoje ekipe.
Kot dober primer pozitivnih fotografij si poglejte 2 taki strani:
V kolikor kvalitetnih in zgovornih slik nimate v svoji zbirki slik, jih lahko kupite. Virov za to pa je tudi kar nekaj. Jaz osebno najraje uporabim stran Fotolia ali pa Istockphoto. Dejstvo je, da bo dobra fotografija na strani povedala več kot 1000 besed.
2. Povezave na strani
Nikakor ne dovolite, da bi povezave, ki jih boste objavili na vaši spletni strani, kazale izven vaše spletne strani. Tako boste obiskovalca, ki je prišel na vašo spletno stran takoj odgnali. In vprašanje je, če se bo vrnil nazaj. Poskrbite za to, da bo spletna stran polna notranjih povezav, kar bo vplivalo tudi na samo uvrščanje vaše spletne strani med naravnimi rezultati. Če vlagate v to, da na stran pridobivate obiskovalce, potem jih ne pošiljate drugam!
3 . Barve na spletni strani
Spletna stran mora biti v prvi vrsti pregledna in enostavna. In na to imajo zelo velik vpliv tudi barve, njihova kombinacija na strani. Pomembno je, da se barvna shema spletne strani ujema z vašim logotipom ali pa vsaj vašimi osnovnimi barvami, ki jih uporabljate. V kolikor celostne grafične predloge nimate, je pametno barve prilagoditi vaši dejavnosti. Če se ukvarjate z vrtnarstvom, naj bo rdeča nit vaše spletne strani zelena barva. Če imate računovodstvo ali katero drugo dejavnost, ki ji je težko “določiti” barvo, potem je najbolj smiselna in varna izbira modra barve. Ki deluje resno, a hkrati ne preveč vsiljivo, kar s psihološkega vidika uporabnika interneta ključnega pomena.
4. Naj stran ne bo predloga
Velikokrat opazim strani, ki so predloge. Moj prst na miški se kar vrti in vrti in vrti in strani še vedno ni videt konca. Tak »dizajn« strani uporabljajo predvsem tisti, ki si na eni sami podstrani želijo prodati čim več (take strani načeloma ne vsebujejo nobene druge podstrani). Problem takih strani je predvsem v tem, da lahko napačen pristop predstavitve vaše spletne strani vpliva na vašo znamko, na dojemanje vas kot ponudnika. Zato se raje držite načela manj je več in stran naredite tako dolgo, da bo obvladljiva. Itak pa mora stran izgledati tako, da obiskovalec v vidnem polju pride do vseh ključnih informacij, ki jih potrebuje. (glavni meni in kontaktne informacije).
5. Kontaktni obrazec na vsaki podstrani!
Če izhajamo iz dejstva, da smo ljudje po naravi leni, potem je brez dvoma na mestu, da moramo obiskovalce na strani motivirati, da bodo nekaj dali od sebe. Največkrat je cilj spletne stani oddaja povpraševanja oziroma izpolnjen kontaktni obrazec. Poznamo pa tudi druge cilje, ki so lahko:
- Prijava na e-novice
- Prenos priročnika in ostalih brezplačnih vsebin…
Zato moramo na strani poskrbeti, da bo obiskovalec na vsakem koraku motiviran. To nam omogočajo »klic k akciji« elementi, ki so največkrat veliki gumbi, ki »kričijo«:
- Oddajte povpraševanje!
- Kontaktirajte nas!
- Pišite nam!
- Prijavi se na e-novice!
- Zahtevaj brezplačni priročnik!
In ostali, odvisno od tega kaj je cilj vaše spletne strani.
6. Kontaktni podatki na vidnem mestu
Kot največjo prednost »psihološko« prijazne strani bi izpostavila vidnost hitrih kontaktnih podatkov. Kar pomislite kako grozno ste se počutili, ko na strani niste našli niti telefonske, niti kontaktnega e-mail naslova in o kontaktnem obrazcu ne duha ne sluha. Na strani je potrebno na lahek in enostaven način obiskovalcu omogočit, da bo z enim korakom lahko stopil v stik z vami. Če mu tega ne boste omogočili, se lahko kar poslovite od njegovega klica ali e-mail sporočila. Vas zanima zakaj? Zato, ker si ne bo vzel časa, da bi na strani preživel 2 do 3 minute in iskal zavihek s podatki. Ker si bo v sklopu vaše konkurence raje poiskal stran, ki mu bo z enim klikom omogočila, da stopi v kontakt.
Danes smo naravnani tako, da hočemo vse tukaj in zdaj. In če spletna stran obiskovalcu tega ne omogoča, potem to ni prodajno naravnana niti psihološko prijazna spletna stran. Zakaj jo pa potem imate?
Ker sem bila danes res dolga in kar izčrpna, a je za povedati še veliko, več naslednjič. Vi pa poglejte svojo spletno stran in jo ocenite. Če vam manjka vsaj ena izmed naštetih lastnosti (ki še zdaleč niso vse), potem potrebujete novo. Lahko pa za oceno prosite nas – zato nas kontaktirjate!
Andreja Ogrinc