Posodobljeno 13. 11. 2024
SEO analiza je postopek preučevanja spletnega mesta z namenom boljšega razumevanja trenutnega obstoječega stanja optimizacije, ter kaj vse je možno storiti, da izboljšamo oz. še bolj optimiziramo izbrano spletno mesto. Bolj enostavno povedano – dobra SEO analiza vam bo pokazala vsa področja izboljšav, s katerimi lahko vaša spletna stran pride na višje pozicije v iskalnikih, kot je Google. SEO analiza je ključna pred začetkom optimizacije spletnih strani.
Z analizo SEO stanja lahko prav tako ugotovite, katere vaše trenutne SEO strategije delujejo dobro in katere vas trenutno omejujejo, ter vam preprečujejo višje uvrstitve. Poglobljena analiza SEO vključuje pregled vsebine, kode, strukture in avtoriteto vašega spletnega mesta, ter vam nato poda nek “rezultat” v obliki številk ali črk. Ta rezultat lahko potem primerjamo s konkurenco in na podlagi tega vidimo, kje imamo najboljšo možnost za to, da konkurenco prehitimo.
Pomnite – SEO optimizacija spletnih strani se začne z dobro SEO analizo. To velja tako za spletne tgovine, kot pisce blogov oz. informativnih vsebin.
Kazalo
Zakaj je SEO analiza pomembna?
Informacije, ki jih pridobite s SEO analizo spletnih strani so ključnega pomena za vsakogar, ki se ukvarja s SEO optimizacijo, saj vam dajo naslednjo ključno stvar – smernice glede vsebine in tehničnega vidika spletne strani. Analiza vam omogoča, da ne tavate v temi in izvajate naključne spremembe, ampak sprejemate strateške odločitve, kar zmanjša vaš porabljen čas in sredstva.
Poleg revizije vašega lastnega spletnega mesta pa lahko SEO analizo izvedete tudi za vašo konkurenco. Na podlagi vseh pridobljenih informacij lahko pripravite temu ustrezno SEO strategijo, s katero boste premagali vašo konkurenco in na Googlu zasedli višje pozicije od njih.
SEO analiza je prav tako orodje, s katerim lahko sledite (čedalje bolj) hitrim spremembam iskalnih algoritmov in rezultatov, ter konkurenčnemu okolju na spletu.
Kako se izvaja SEO analizo?
Dobra SEO analiza je sestavljena iz celega kupa majhnih tehničnih podrobnosti, ki pa jih lahko razdelimo na 3 glavne skupine:
- Analiza On site SEO
Zajema aspekt vsebine vaše spletne strani, kakovost in uporabo ključnih besed, strukturne težave, H naslove, izvorno HTML kodo, slike in meta oznake.
- Analiza Off site SEO
Se nanaša na elemente, ki se nahajajo zunaj vašee spletne strani in na njih ne morete neposredno vplivati. So pa ti elementi še zmeraj povezani z vašim spletnim mestom in na njih lahko vseeno posredno vplivate z t.i. “link buildingom”, prikazi in uvrstitvami na ostalih kredibilnih spletnih straneh, ter gostujočim bloganjem.
tehnični vidiki SEO analize se nanašajo na strukturo in delovanje spletne strani, ter njegovo optimizacijo za Googlove pajke. Sem je vključena tudi optimizacija za telefone in mobilne naprave.
Kar se tiče samega izvajanja analize predlagamo sledeče: najprej naredite seznam elementov, ki jih jih boste preverili in jim dali prednost. Nato se odločite, če želite vse dele SEO analize opraviti sami, ali pa del njih prestaviti na kakšno digitalno agencijo. Za slednji pristop se mnogo podjetij odloči zlasti za off site optimizacijo, saj je njena izvedba v lastni režiji zelo velik zalogaj.
Popularna orodja za izvajanje SEO analize
Pri izvedbi posamičnih korakov analize lahko uporabite orodja za SEO (obstajajo tudi brezplačne verzije), nekatere korake je pa v veliko primerih bolj smiselno prepustiti agencijam, ki imajo bolj specializirana orodja (ter znanje) in lahko posledično naredijo bolj kakovostne SEO analize. Pa si poglejmo nekatera najbolj popularna:
- Moz: Ker so izumili avtoriteto domene (ang. Domain authority), so strokovnjaki za to. Na svojem spletnem mestu ponujajo obilico informacij in orodij, ki se nanašajo na avtoriteto domene spletne strani.
- SEMrush: To orodje vam omogoča, da spremljate, kako je vaše spletno mesto uvrščeno. Omogoča poglabljanje v posamezne ključne besede, primerjava s konkurenco, sledenje tehničnim napakam in izvedba številnih drugih uporabnih funkcij.
- Ubersuggest: Orodje Neila Patela, ki uporabnikom omogoča iskanje po določenih domenah ali ključnih besedah. Orodje vam omogoča sledenju ključnim besedam, odkrivanju povezanih izrazov in vpogled v iskalne poizvedbe.
- Alexa: Na Alexa lahko analizirate in najdete svoje konkurente na podlagi njihovega prekrivanja z občinstvom vaše spletne strani, poiščete vrzeli v ključnih besedah za vaše spletno mesto (in druga spletna mesta), ter določite najboljše pogoje za ciljanje.
- Google Search Console: Eden od najbolj uporabnih vidikov te platforme je ta, da lahko pogledate vse poizvedbe, ki jih ljudje iščejo, preden vstopijo na različne strani vaše spletne strani. Omogoča tudi vpogled v to, kako obiskovalci odkrivajo vašo vsebino. Je brezplačno orodje – vsaka dobra SEO analiza spletne strani ga mora vključevati.
- Googlov načrtovalnik ključnih besed: to orodje ima mogoče malo manj funkcij, vendar vam še vedno omogoča, da si ogledate različne ključne besede, najdete sorodne izraze, preteklo uspešnost in stopnjo konkurence, povezano z vsako ključno besedo.
Izvedba SEO analize vašega spletnega mesta v 10 hitrih korakih
Zdaj, ko smo obdelali osnove in razloge ze izvedbo SEO analize, bomo predstavili katere ključne elemente preveriti v vaši analizi. Čeprav obstaja več kot 200 dejavnikov, ki vplivajo na uvrstitev strani pri iskanju, pa nimajo vsi enake teže. Za namen tega članka, bomo predstavili 10 ključnih korakov, ki jih je potrebno opraviti za dobro SEO analizo.
1. Preverite svojo vidnost na Googlu
Vsaka dobra SEO analiza spletnih strani se začne s preverjanjem vidnosti na Googlu. Kako je vaše spletno mesto uvrščeno na Googlu? Kakšna je povprečna pozicija v SERP rezultatih? Ko začnete SEO analizo, je pomembno, da se tega lotite iz ptičje perspektive. Prvo ugotovite, koliko strani vašega spletnega mesta je sploh uvrščenih v iskalniku. S tem pridobite boljše razumevanje splošne vidnosti vašega spletnega mesta v Googlu. Najlažje je to urediti kar v orodju Google Search console, kjer se beležijo tudi vsi podatki o morebitnih napakah posamičnih podstrani vaše spletne strani.
2. Preverite URL naslove in meta opise
Dobra praksa URL naslovov je takšna, da so skrajšani na približno štiri do pet besed, ki opisujejo vsebino na strani. Naš članek »Kaj je SEO analiza in kako jo pravilno izvedemo”ima na primer preprost URL “SEO-analiza”.
Če so vaši URL-ji dolgi ali nepomembni, jih optimizirajte in vsekakor uredite tako, da bodi iskalniki (kot je Google) bolje razumeli, kaj je na strani.
Meta opise lahko urejate kolikor želite in imate bolj proste roke pri eksperimentiranju ko poskušate ugotoviti, kakšen meta opis deluje najbolje. V osnovi naj vaši meta opisi vključujejo primarne in sekundarne ključne besede, ter kratek povzetek vsebine vaše spletne strani.
3. Analizirajte naslove in podnaslove
Naslovi morajo pritegniti pozornost in spodbujati uporabnike, da kliknejo nanje. V naslovih in podnaslovih se prepričajte, da uporabljate ustrezne ključne SEO besede za svojo stran. Pomembna je tudi dobra H struktura strani – sem uvrščamo glavni naslov (H1) in ostale naslove (H2,H3,H4,..). To lahko primerjate z diplomsko nalogo, kjer je glavni H1 naslov ime vašega članka / določene strani, ostale H naslove pa preverite, ali si sledijo v smiselnem zaporedju. Poskrbite, da imate samo en H1 naslov na podstran.
Upoštevajte, da je ključne besede z velikim obsegom iskanja težko uvrstiti, zato poskusite najti tudi ključne besede z dolgim repom (ang. long tail keyword), ki je nekoliko manj konkurenčna in bo izboljšala vaše možnosti, da se prikažete na prvi strani Googlovih rezultatov. To je zlasti pomembno, če je vaša spletna stran še dokaj nova in nimate še veliko avtoritete na svojem področju.
4. Ocenite zunanje povratne povezave, ki peljejo na vašo spletno stran (incoming links)
Vhodne oz. povratne povezave, so povezave do vašega spletnega mesta iz nekega drugega spletnega mesta. Povratne povezave lahko za iskalnike delujejo kot pokazatelji, da je vaše spletno mesto zaupanja vreden vir. Posledično imajo zelo veliko težo v SEO svetu. Vendar pozor! Takšne povezave vam pomagajo zgolj, če prihajajo iz relevantih strani in niso nizke kakovosti.
Analizirajte povratne povezave do vašega spletnega mesta, da boste lažje videli, kdo se povezuje z vašim podjetjem oz. spletno stranjo. Tako boste hitro lahko ugotovili, kaj morate storiti, da izboljšate svoje uvrstitve pri iskanju. Predvsem je treba gledati iz kje dobivate povezave, kakšni so anchor teksti in iz kako močnih strani prihajajo.
5. Analizirajte vaš SPAM rezultat (SPAM score)
Ta korak je v resnici nadaljevanje prejšnjega, vendar še kako zelo pomemben! Vaš SPAM score se poveča, če imate veliko povratnih povezav od spletnih mest z nizko avtoriteto. Zato, ko analizirate svoje vhodne oz. povratne povezave, naredite tudi seznam “slabih”, ki jih morate čimprej urediti..
Če želite takšne povezave odstraniti, se lahko poskusite obrniti na lastnika posamične povezave in ga prosite, naj odstrani povezavo iz svoje strani. Ker ta opcija dostikrat ni najbolj realistična, pa lahko to uredite tudi sami preko Google Search konzole z orodjem “Disawov tool”, kjer Googlu sporočite, da ste se odrekli tem povezavam.
6. Preverite svoje notranje povezave
Notranje povezovanje je praksa, ki vključuje dodajanje povezav do drugih strani na vašem spletnem mestu. Končni cilj je pomoč obiskovalcem in Googlu pri navigaciji po vaši spletni strani.
Notranje povezovanje je ena izmed velikokrat spregledanih močnih SEO taktik, ki pomaga izboljšati vaše uvrstitve v iskalnikih, saj vam pomaga vzpostaviti avtoriteto na nekem področju. Poleg tega lahko izboljša uporabniško izkušnjo, ki pa je čedalje bolj pomemben proces SEO optimizacije.
Preglejte novejše in starejše strani vašega spletnega mesta ter preverite, ali imate dodane relevantne notranje povezave do drugih ustreznih podstrani na vašem spletnem mestu. Prav tako upoštevajte najboljše prakse ključnih besed in sidrnega besedila (ang. Anchor text).
7. Raziščite nedelujoče (404) povezave
Nedelujoče povezave vplivajo na uporabniško izkušnjo, kar ima tudi negativne posledice pri SEO – zato bodite pozorni na nedelujoče povezave svojega spletnega mesta. Poklikajte čim več (idealno vse) povezave na vaši spletni strani in poglejte, ali dobite kakšno nedelujočo povezavo. Pri tem si seveda lahko pomagate tudi z orodji za SEO, kot je SEMrush.
Nedelujoče 404 povezave se največkrat rešit tako, da se določi preusmeritev 301 na drug, a ustrezen URL naslov.
8. Analizirajte vsebino svojega spletnega mesta
Vsebina ima zelo veliko vlogo pri določanju pozicij vašega spletnega mesta na Googlovem iskalniku in je pomemben del SEO analize spletnih strani. Vnesite vaše ključne besede v Google in preverite kaj se trenutno nahaj na prvih zadetkih. To vam bo dalo lepo osnovo za primerjavo z vašo vsebino. Priporočamo, da izbrano temo pokrijete tako dobro, kot jo vaša konkurenca in še za malenkosti bolje.
Preverite pa seveda tudi ali imate kje na vaši spletni podvojeno vsebino, kar lahko zelo škoduje vašim pozicijam. Podvojeno vsebino v takem primeru izbrišite ali pa preoblikujte; v nekaterih primerih pa (kadar bo nujno potrebna podvojena vsebina) uporabite canonical oznake, da bo Google vedel katero stran naj smatra kot original. Brezplačno orodje za pregled podvojene vsebine je Siteliner.
Na koncu pa zagotovite tudi, da je vaša vsebina visoke kakovosti in brez napak. Začnite s svojimi najbolj priljubljenimi stranmi, nato pa nadaljujte do manjših objav in podstrani.
9. Preglejte slike
Ker roboti iskalnikov ne znajo “gledati” slike, je pomembno, da optimizirate slike z ustreznim nadomestnim besedilom (ang. ALT text). To besedilo opisuje kaj se nahaja na sliki oz. kaj neka slika predstavlja. Samo z uporabo ALT zapisov bo Google točno vedel, kaj se na vaši sliki nahaja, kar bo pomagalo pri SEO optimizaciji.
Poglejte tudi velikost vaših slik. Namreč zlasti slike končnic .png zasedajo zelo veliko prostora – to vodi v počasnejše nalaganje spletne strani, kar Google rad “kaznuje” s slabšimi uvrstitvami na svojem iskalniku. Ko najdete takšne slike jih morate “skrčiti” (zmanjšati njihovo velikost), kar bo pomagalo pri izboljšanju hitrost nalaganja strani. V kolikor imate spletno stran na platformi WordPress, imate na voljo veliko vtičnikov (npr. Smush), ki lahko to lahko naredijo za vas.
10. Preverite hitrost strani
Uporabniška izkušnja in core web vitals so z vsako spremembo Googlovega algoritma bolj pomembni. Hitrost vaše spletne strani dejansko čedalje bolj vpliva na SEO in na splošno uporabniško izkušnjo vašega spletnega mesta. Zato dosledno analiziranje hitrosti nalaganja vaše spletne strani in si zagotovite, da deluje hitro in učinkovito.
Za hiter preizkus hitrosti nalaganja strani lahko uporabite Googlovo orodje PageSpeed Insights.
BONUS korak. Prepustite SEO analizo nam!
Izvajanje prve SEO analize zna bit kar velik zalogaj, saj je potrebno veliko znanja (in orodij) na tem področju, da se hitro najde glavne pomanjkljivosti in hkrati uspešno izvede vse izboljšave.
Če želite zagotoviti, da bo vaša prva SEO analiza spletne strani pravilno narejena, lahko ta del zaupate Spletnik ekipi. Pregledali bomo stanje vaše spletne strani, ter vam pripravili SEO poročilo z možnimi izboljšavami. Nato pa začnemo z optimizacijo spletne strani.
Za večjo spletno vidnost in uspeh se lahko obrnete tudi na naše strokovnjake po nasvet in strategijo za digitalni marketing. Pišite nam na blog@spletnik.si.
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023