SEO izrazi za začetnike

Nov 18, 2022
Nov 18, 2022

SEO optimizacija lahko hitro zveni kot nek tuj jezik, predsvsem za začetnike, ko se enkrat soočijo z mnogimi SEO izrazi, ki so pogosti znotraj sveta optimizacije. V kolikor razmišljate o najemu SEO agencije ali pa želite sami optimizirati vaše spletno mesto za Googlov iskalnik, potem se boste prej ali slej morali spoznati z osnovno terminologijo optimizacije.

V nadaljevanju predstavljamo osnovne SEO izraze, kateih poznavanje vam bo izredno olajšalo navigacijo v svetu optimizacije za iskalnike.

Seznam najpomembnejših SEO izrazov

301 preusmeritve

To je stran, ki uporabnike ob obisku takoj pošlje na neko drugo stran istega spletnega mesta. 301 preusmeritve se uporablja v primeru, ko izbrišemo neko podstrani in želimo vse potencialne bodoče uporabnike avtomatično “preusmeriti” na neko drugo koristno stran, ki je idealno vsebinsko povezana.

Pomagajo ohraniti dobro uporabniško izkušnjo vašega spletnega mesta in spadajo pod primer dobre SEO prakse.

404 napaka

Ta napaka se pojavi, ko obiskovalec poskusi dostopiti do strani, ki ne obstaja več. V kolikor nimamo predhodno narejene 301 preusmeritve, potem vedno dobimo 404 napako oz. stran, ki nam prikazuje 404 napako.

Primer 404 strani

(Googlov) algoritem

Algoritem je v osnovni zaporedje nekih izvedenih dejanj, vključno z izračuni in avtomatiziranim razmišljanjem. V primeri SEO optimizacije govorimo o Googlovnem algoritmu, ki avtomatizira uvrščanje spletnih mest preko upoštevanja več kot 300 različnih signalov oz. faktorjev.

ALT opis

To je SEO element, ki služi za opisovanje slik iskalnikom (kot je Google). Ker roboti ne “vidijo” slik kot jih ljudlje, jim je treba informacije o tem kaj je na neki sliki, predstaviti drugaće – pri tem imajo glavno vlogo ALT opisi pri slikah, ki tudi pogostokrat vključujejo glavno ključno besedo.

Več o ALT opisih si lahko preberete v našem članku za optimizacijo slik.

Analitika

Gre za sistem računanja in analize nekega nabora podatkov ali statistik. V SEO svetu se uporablja analitično statistiko, ki meri pomembne dogodke na vaši spletni strani, kot je število obiskovalcev, profili obiskovalcev, prihodni, viri prometa, vedenjski vzorec uporabnikov itd. Standardna programska oprema v tej kategoriji je Google Analitika (ang. Google Analytics).

Sidrno besedilo (ang. Anchor text)

Gre za besedilo na spletnem mestu, ki ga je mogoče klikniti in je povezano z neko drugo stranjo na vašem ali drugem spletnem mestu. To besedilo je dostikrat tudi drugačne barve od ostalega besedila okoli njega. Za SEO se sidrno besedilo uporablja za povezavo ustrezne ključne besede z ustrezno stranjo. Primer:

primer sidrnega besedila

Black Hat SEO / White hat SEO

Black Hat (slo. črni klobuk) SEO je izraz za agresivno strategijo, ki ni v skladu s politiko, smernicami in priporočili Googla (ter ostalih iskalnikov). Te aktivnosti lahko zajemajo stvari, kot je: skrivanje besedila na spletnem mestu, prepogosto navajanje ključnih besed, ustvarjanje neželenih povezav, avtomatizacijo vsebine, prikrivanje itd. Takšne taktike se ne izplačajo, saj jih Google zelo strogo kaznuje, ko jih enkrat odkrije.

White hat SEO (slo. beli klobuk) je pa ravno nasprotno – gre za tehnike, ki so v skladu s smernicami Googla in so posledično tudi nagrajene iz strani Googla.

CTR

CTR (ang. click-through rate) je razmerje med prikazi in kliki. V SEO svetu gre tu za stopnjo, po kateri uporabniki iskalnikov kliknejo na vašo spletno stran (velja tako za organske kot plačljive zadetke). CTR je v osnovi način merjenja uspešnosti vaših naslovov in opisov spletnega mesta/spletnih oglasov.

CMS (Content Management System)

CMS je aplikacija, ki se uporablja za upravljanje digitalne vsebine nekega spletnega mesta. Med trenutno popularne CMS sisteme spadajo: WordPress, Wix in Magento.

Konverzija

Do konverzije pride, ko uporabnik izvede najpomembnejše dejanje na spletnem mestu. Dejanja lahko vključujejo nakup izdelka, prijavo na glasilo, izpolnitev kontaktnega obrazca, registracijo za spletni seminar itd.

Crawl

Crawlanje na enostaven način pomeni uporaba neke aplikacije za iskanje in zbiranje podatkov po spletnem mestu, vključno s stranmi, statusnimi kodami (200, 301, 404) in SEO elementi (kot sta naslov in opis). Crawl se lahko nanaša tudi na Googlove robotke, ki potujejo po vaši spletni strani in analizirajo strukturo strani.

crawlanje spletne strani

Disavow / Zavrnitev

Postopek prepoznavanja neželenih povratnih povezav do spletnega mesta in ukaz iskalnikom, naj te neželene povezave tudi ignorirajo. To orodje je bilo narejeno za pomoč spletnim mestom, ki imajo šibek ali slab profil povratne povezave.

H1 naslov

H1, znan tudi kot glavni naslov, je običajno največje besedilo na strani, ki nakazuje na glavno temo neke podstrani ali bloga. Za bloge je to pogosto ime objave v blogu. Lahko je podoben naslovu, vendar ne enak, da povečate prizadevanja za SEO. H1 naslov pritegne pozornost, saj najbolj izstopa na strani.

Notranja povezava

Hiperpovezava besedila ali slike na spletnem mestu, ki vodi do druge strani na istem spletnem mestu. Za SEO je to dobra priložnost za vključitev ustreznega sidrnega besedila na podlagi ključnih besed.

Pristajalna stran/ Landing page

Stran na spletnem mestu, ki je specifična in edinstvena za neko skupino uporabnikov. V sklopu SEO optimizacije s takšno stranjo ciljamo na določeno ključno besedo. Gre za stran na katero obiskovalec “pristane”, ko klikne povezavo v npr. svojem emailu, na oglasu, preko Facebooka ali preko Googla.

Meta opis in naslov

Meta opis in naslov so v osnovi koščki kode HTML, ki se nahajajo v glavi spletne strani. Iskalnikom pomagajo razumeti vsebino strani. Naslovna oznaka in meta opis strani sta običajno prikazana vsakič, ko se stran pojavi v rezultatih iskalnika.

Primer meta naslov in opisa

Organski rezultat

Rezultati v iskalniku glede na ustreznost ključne besede, ki jo uporabnik išče. Ti so običajno prikazani takoj plačljivih zadetkih oz. glasih, ki so pa čisto na vrhu strani.

organski zadetek

PageRank

Gre za neko vrednost, dodeljeno spletni strani kot merilo njene priljubljenosti ali pomembnosti. Google to v glavnem uporablja za določanje vrstnega reda, v katerem so prikazani rezultati iskalnika.

Robots.txt

Besedilna datoteka na spletnem mestu, s katero lahko Googlu (ali ostalim iskalnikom) damo navodila ali naj kakšne določene dele spletnega mesta ne upošteva. Ta navodila so ustvarjena v glavnem zato, da preprečijo iskalnikom, da bi “pajkali” (iskali) po straneh, kot so skrbniške, prijave, strani z vozički itd.

SERP

Strani, ki jih iskalnik prikaže na podlagi uporabnikove ključne besede. Običajno sta to naslov in meta opis, ki uporabniku dajeta vse potrebne in ustrezne informacije o spletnem mestu, preden klikne na povezavo.

Zemljevid spletnega mesta (ang. Sitemap)

Seznam strani na spletnem mestu, ki je zlahka dostopen iskalnikom, pajkom in uporabnikom. Običajno so zemljevidi spletnih mest oblikovani kot datoteka XML in organizirani v neki hierarhiji. Zemljevidi spletnih mest so še posebej uporabni za indeksiranje novih in posodobljenih spletnih strani.

spletnikov zemljevid spletnega mesta sitemap

Naslovna oznaka (ang. title tag)

Gre za HTML element na spletni strani predstavlja najbolj relevantno ključno besedo in informacije o strani. Naslovna oznaka se uporabnikom prikaže na vrhu brskalnika in pa tudi v rezultatih iskalnika. Naslovna oznaka je eden najpomembnejših dejavnikov pri razvrščanju spletne strani za določeno ključno besedo.

Zaključek

Zgornji SEO izdrazi ne pokrivajo vsega, kar spada po SEO optimizacijo spletnih strani, vendar pa vseeno služijo kot dobra izhodiščna točka. Razumevanje teh izrazov vam bo odlična odskočna deska pri razumevanju zapletenosti in analize pri vseh procesih SEO optimizacije.

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran