Posodobljeno 14. 12. 2022
Tudi vi beležite povečanje obiska iz neznanega vira, bounce rate pa je poskočil kar na 100%? Se vam je zazdelo, da ste ob branju Google Analytics statistike opazili nenavadno povečano število obiskovalcev iz virov kot so Semalt, share-buttons in recimo darudar? Gre za spam robotke in pajke, ki obiskujejo vašo spletno stran. In jo največkrat tudi izredno hitro zapustijo.
V tem je pa velik problem, saj ima takšno obnašanje negativen vpliv na pozicije v Googlovem iskalniku.
Kazalo
Kaj so spletni robotki in pajki?
To so avtomatični računalniški programi in ne pravi ljudje, ki spletno stran obiskujejo iz različnih razlogov. Eden takšnih je prav gotovo indeksacija spletne strani. V večini primerov gre za obisk, ki ga Google Analytics niti ne zabeleži in take vrste “obiskovalci” ponavadi nimajo vpliva na statistiko spletne strani, ne sprožijo t.i. seje. Dobri pajki in robotki so na primer tisti, ki jih pošlje spletni iskalnik z namenom, da pregledajo vsebino na vaši spletni strani, si jo zapišejo in to nato sporočijo dalje, da jo na osnovi tega potem rangirajo v iskalnih rezultatih – Zato pravimo, da je vsebina spletne strani in tehnična prilagodljivost le te nadvse pomembna!
No, članek ni namenjen tem robotkom in pajkom, motijo nas dejansko SPAM robotki in pajki.
Kaj so SPAM robotki in pajki?
Kot sem že v uvodu omenila. se najbrž mnogi sprašujete, odkod kar naenkrat toliko obiska na spletni strani? Če preverite denimo segment – viri obiska, med njimi skoraj zagotovo lahko najdete tudi t.i. referral obisk iz naslova domen semalt, darudar ali shared-buttons. Pri speltnih straneh, ki imajo manj obiska, je njihov obisk še lažje zaznati.
Skratka, ti “nevidni” obiskovalci, ki jim pravijo “Ghost visitors” so plod avtomatičnih računalniških programov oz. skript, ki na ta način ustvarjajo obisk povsem umetno. Ker pa spletna stran ne zna preveriti ali je URL referrala pristen ali ne, lahko na ta način nekdo poljubno ustvarja obisk “pod krinko” domene, ki jo želi spromovirati.
Enostavno torej. Globalno nekdo sproži skripto, ki s spam robotki in pajki “napade” milijone in milijone spletnih strani. Pod “priporočeni” (referral) obisk se zapiše domena semalt.com in vsakdo, ki ga bo zanimalo, kaj za vraga je ta spletna stran, od koder kar naenkrat prihaja veliko obiska, bo seveda obiskal to spletno stran in tam po možnosti še kaj kupil. Tisti, ki veste o čem govorim, ste (tako kot jaz) zagotovo že obiskali njihovo spletno stran :).
Negativen vpliv na SEO
Nažalost niti jaz, niti vi in niti milijoni drugih (v isti situaciji) nimajo nič dobrega od takšnih robotkov, še posebej iz vidika SEO (search engine optimization). Kvečjemu zelo pokvarjeno statistiko v Google Analytics poročilu in kar je najhuje, ti “nevidni obiskovalci” (poleg tega, da sprožajo seje) povečujejo tudi stopnjo obiskanosti ene strani (Bounce rate)!
Ker ti pajki in robotki sploh ne obiščejo strani, je Bounce rate avtomatično 100%! To pa je zelo slabo. To namreč lahko drastično vpliva na to, kako nato Google in ostali iskalniki, ki prav tako pošiljajo robotke in pajke, dojemajo, da je vaša spletna stran kakovostna iz vidika uporabniške izkušnje. Stopnja obiska ene strani ali t.i. Bounce rate je namreč eden glavnih pokazateljev ali je vaša spletna stran sploh dovolj bogata z informacijami, vsebino in raznovrstnostjo, ki naj bi ugodili pričakovanjem obiskovalca, ki skozi iskalnike išče določeno stvar.
Večja kot je stopnja obiskanosti ene strani, manjša je verjetnost, da vas bo Google na iskalniku dajal na “prednostno listo”. V kolikor pa Google presodi, da je vaša stran nezaupljiva oz. nima dobrih informacij, vas bo “nagradil” z slabšo pozicijo v svojem iskalniku.
Kako odstranim Spam obisk iz Google Analytics statistike?
Pripravila sem vam navodila, kako v nekaj kratkih korakih odstranite spam robote in pajke iz analize, ki jo tudi Google uporablja pri svojem dojemanju vaše spletne strani.
Kljub temu, da v statistiki ti “nevidni obiskovalci” ne bodo vidni, bodo ostali zabeleženi v zgodovini statistike, kar ima še vedno vpliv na vzorec obiskovalcev, ki obiskujejo vašo spletno stran. Vendar, več kot bo preteklo časa, bolje bo.
V nastavitvah obkljukajte okence »Izključite vse zadetke iz znanih botov in pajkov«
V primeru, da boste še vedno imeli težave ali pa želite boljšo SEO optimizacijo, večjo spletno vidnost, in uspeh se lahko obrnete tudi na naše strokovnjake po nasvet in strategijo. Pišite nam na blog@spletnik.si.
Uspešno!
Spletnik
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023