Posodobljeno 14. 12. 2022
Oglaševanja z bannerji oziroma oglasnimi pasicami, se dandanes poslužujejo mnogi oglaševalci ter raznolika spletna mesta. Najverjetneje bi našli veliko bannerjev na spletnih straneh, ki jih tudi sami redno obiskujete. Teh pasic morda niti takoj ne opazite, ker so vsebinsko sestavni del spletne strani in ne posegajo v vašo uporabniško izkušnjo kot recimo pojavna okna (angl. pop up).
Oglasne pasice so vrsta plačanega oglasa, zasnovanega tako, da se neopazno nahaja na vrhu, ob straneh ali na dnu spletnega mesta. V mnogih primerih so oglasi tako dobro umeščeni v vsebino strani, da so povsem nemoteči, kar pripomore k temu, da se obiskovalec ne počuti “napadenega” zaradi oglasov. Glavni namen bannerja je sicer pritegniti pozornost uporabnika in ga spodbuditi, da klikne nanj. Vendar mora to doseči na “naraven” in nevsiljiv način.
Oglejmo si, kaj je oglaševanje s pasicami, kako deluje in zakaj, nato pa raziščimo primere uspešnih oglasnih pasic različnih podjetij.
Kazalo
Kaj so oglasne pasice?
Oglasna pasica (angl. banner), znana tudi kot prikazni oglas, je podobna digitalnemu panoju, saj uporablja slike (od tod izraz “pasica”). Njen končni cilj je, da pripelje promet na spletno mesto oglaševalca. Zato mora pritegniti pozornost, da jo uporabnik sploh opazi in na njo klikne.
Oglasne pasice so postavljene na zelo obiskana mesta na spletnih straneh, kar ustvarja prepoznavnost blagovne znamke, klike, potencialne stranke ter navsezadnje nakupe. Vidna mesta oglasnih pasic vključujejo vrh strani, ob strani ali na samem dnu spletnega mesta. To so mesta, kamor običajno zaidejo oči obiskovalcev vaših spletnih strani.
Odlična oglasna pasica pritegne pozornost bralca in ga povabi, da izve več o tem, kar pasica oglašuje. Dizajn oglasa je prijazen uporabniku in nima veliko besedila, namesto tega vsebuje slike ali druge interaktivne elemente za posredovanje sporočila. Oglejte si to oglasno pasico kot primer:
Oglasna pasica na Linkedinu je bila najdena v stranski vrstici spletne strani. Je ravno dovolj velika, da pritegne naš pogled, in dovolj vabljiva, da se zadržimo na oglasu in navsezadnje kliknemo na CTA gumb.
Kako delujejo oglasne pasice?
Najbolje bo, da prikažemo delovanje oglasov s pomočjo primera. Recimo, da imate spletno stran kamor pritegnete veliko prometa oz. obiskovalcev, ker je vaša vsebina za njih koristna in dragocena. Vendar nimate načina ali ideje, kako bi vaša prizadevanja in ves promet tudi vnovčili. Kar pa še ne veste je to, da imate na strani veliko prostora, ki bi ga oglaševalci lahko izkoristili. Zaradi tega je “prodaja” tega oglasnega prostora na vašem spletnem mestu, za njih zelo privlačna ponudba. Verjemite, da bi veliko podjetij želelo vnovčiti vaš oglasni prostor za svojo ponudbo, če ta doseže ciljno publiko!
Za ta namen, se je potrebno vključiti v Google prikazno omrežje (angl. Google Display Network), ki je le eden od načinov digitalnega oglaševanja, ki ga ponuja orodje Google Ads. Obsega ogromno zbirko različnih spletnih mest ter aplikacij, ki vam omogočajo zakup pasic oziroma bannerjev. Oglaševanje je med drugim možno na največjih platformah kot so Youtube, Gmail ali Blogger.
Prikazno omrežje vam pomaga pri povezovanju z oglaševalci in njihovimi oglasi, saj ste vi tisti, ki ponuja zakup oglasnega prostora na svoji spletni strani. In kaj je pri vsem tem najboljša novica? Vi kot gostitelj prejmete plačilo “provizije” za vsak klik na oglas, ki prihaja z vašega spletnega mesta. Tako lahko poskrbite za dodatno monetizacijo vaše strani.
Zdaj pa poglejmo na to z druge plati. Recimo, da ste oglaševalec. Želite povečati vidnost svoje blagovne znamke, zato želite, da se vaši oglasi prikazujejo na spletnih mestih z visokim prometom, ki jih obiščejo vaši ciljni kupci. Za umestitve oglasov plačate neposredno Googlu (in ne podjetju, na strani katerega boste gostili svoj banner) ter izberete vrste spletnih mest, na katerih se bodo prikazovali vaši bannerji. V kolikor je pasica učinkovita, vas doletijo nizki stroški na klik, kar prinaša donosnost naložbe za vaše podjetje. To pomeni zmago za oglaševalca in podjetje, ki prodaja oglasni prostor na svoji spletni strani!
Kakšna je učinkovitost oglasnih pasic?
Oglasne pasice sodijo v kategorijo digitalnega oglaševanja in enega najbolj donosnih načinov ustvarjanja prihodka. Pravzaprav je v prvem četrtletju leta 2019 prihodek od digitalnih oglasov dosegel mejnik v višini več kot 28,4 milijarde dolarjev.
Oglasne pasice so donosne zaradi programatičnega oglaševanja, pojem, ki opisuje, kako oglaševalci umestijo svoje oglase. Tovrstna tehnologija omogoča nakup in prodajo oglasnega prostora s pomočjo avtomatiziranega in podatkovno usmerjenega postopka. Za uspeh obeh vpletenih (oglaševalca kot podjetja, ki nudi oglasni prostor) je pomembno, da se vsebina oglasov ujema z interesi obiskovalcev spletne strani.
Za lažje razumevanje si poglejmo naslednji primer. Recimo, da se oglaševalci Linkedina poslužujejo Google Ads prikaznega omrežja. Google bi prodal Linkedinu oglasni prostor v stranski vrstici na tistih spletnih mestih, ki jih strokovnjaki, poslovneži in lastniki podjetij pogosteje obiščejo. Stran, ki ima podoben profil uporabnikov kot Linkedin je recimo Investopedia. To pomeni, da bi Linkedinov oglas na tej strani dosegel želeno ciljno skupino, kar zagotavlja večji uspeh pasice in število konverzij.
Da bi ugotovili, ali bodo oglasne pasice učinkovite za vas morate razumeti, kako so stroški razčlenjeni s tem načinom oglaševanja.
Stroški oglasnih pasic
Stroški oglaševalske akcije s pasicami se bodo razlikovali glede na izbrano prikazno omrežje, velikost oglasa, konkurenčnost vaše panoge, priljubljenost, umestitev oglasa na spletni strani in veliko več. Glede na WordStream pa je cena na klik za oglas v obliki pasice v Google prikaznem omrežju v povprečju okoli 0,58 USD.
Oglaševanje s pasicami ima dva glavna cilja: prikaze in klike. Obstajata dva različna modela cen za oglasne pasice:
- Cost per mille (CPM) je cena za 1.000 prikazov (tj. oglas je bil ogledan 1.000-krat)
- Cost per click (CPC) ali cena na klik za vsak klik na oglas.
Strukture cen se med posameznimi prikaznimi omrežji razlikujejo, vendar običajno uporabljajo sistem “dražbe”, kjer se oglaševalec poteguje za umestitve oglasov. V mnogih primerih lahko izberete, ali jo boste izvajali na podlagi modela CPC ali CPM. Prvi je boljši za konverzije, drugi pa za vidnost ter prepoznavnost blagovne znamke.
Boljša kot je vaša ponudba, lažje boste dosegli svoje oglaševalske cilje. V mnogih primerih vam bo prikazno omrežje pomagalo optimizirati proračun in časovni okvir, da boste kar najbolje izkoristili svoje oglase. V kolikor sami nimate ne časa ali volje, da bi preučili in izpeljali Google Ads oglaševanje je morda pametno, da se obrnete na strokovnjake. Škoda bi bilo izpustiti priložnost za tako učinkovito Google oglaševanje!
Zdaj, ko imate predstavo o povprečni ceni za oglasne pasice, si lahko predstavljate, da imata umestitev oglasa in velikost pasice velik vpliv na to, kako pogosto se vaši oglasi vidijo in kliknejo. Oglejmo si podrobneje ti dve spremenljivki spodaj:
Postavitev bannerjev/oglasnih pasic
Prikazno omrežje, ki ga izberete, mora imeti pregledne informacije o tem, na katerih spletnih mestih podjetij/organizacij se bodo prikazovali vaši oglasi. V najboljšem primeru želite, da se vaši oglasi umestijo pred vašo idealno ciljno skupino in ne ostalimi obiskovalci strani, ki jih vaša ponudba ne zanima. S tem prejmete kvaliteten promet potencialnih strank in več možnosti klikov. Zato želite biti dobro seznanjeni z zmožnostmi ciljanja, ki jih ponuja vaše prikazno omrežje, da boste to lahko učinkovito nadzorovali.
Banner oz. oglasna pasica najbolje doseže svoj namen, če je:
- Blizu glavne vsebine
- Above the fold
- Na levi strani
Standardne velikosti bannerja za spletne strani
Eden od glavnih dejavnikov učinkovitosti vaše oglaševalske akcije so dimenzije, ki jih izberete za svoje oglase. Prava velikost in dizajn lahko močno vplivata na razmerje med prikazi in kliki ter splošno učinkovitost vašega oglasa. Običajne dimenzije tradicionalne vodoravne oglasne pasice na spletni strani so 468 x 60.
Poglejte si najpogostejše velikosti oglasov, ki jih izberejo oglaševalci:
- Srednje velik banner/pasica: 300 x 250
- Leaderboard: 728 x 90
- Wide Skyscraper: 160 x 600
- Pol stranski banner: 300 x 600
- Large leaderboard: 970 x 90
- Jumbo plakat (angl. billboard): 970 x 250
- Pravokotni banner: 336 x 280
- “Skyscraper” podolgovati banner: 120 x 600
- Majhen kvadratast banner: 200 x 200
- Štirikoten banner: 250 x 250
- Navpičen banner: 120 x 240
- “Half banner”: 468 x 60
- “Full banner”: 234 x 60
- Portret: 300 x 1050
Ključnega pomena je, da poznate možnosti dimenzij za vaše oglasne pasice – vendar to ni edina stvar, ki jo morate vedeti. Da bo vaš oglas s pasico učinkovit pri ciljnem občinstvu, je dobro poznati nekaj trikov, ki jih morate upoštevati, ko načrtujete in grafično oblikujete svoj spletni oglas ali pasico.
Kako ustvariti uspešne oglasne pasice?
Oblikovanje spletnih pasic oziroma bannerjev naj gre “z roko v roki” z nekaterimi univerzalnimi smernicami pri izdelavi oglasov:
- Vključite CTA.
- Dodajte svojo blagovno znamko.
- Ne pozabite uporabiti ključnih besed.
- Izberite visokokakovostne vizualne elemente.
- Naj bodo stvari preproste, lahko razumljive.
Pomembno je, da vključite zgoraj omenjene elemente, saj želite da vaš oglas doseže svoj namen, ne pa da le “obremenjuje” spletno stran.
Za ponazoritev korakov uporabimo pasico velikosti 300 x 200 podjetja Mailchimp na spletnem mestu Entrepreneur.
1. Vključite CTA
Poziv k dejanju (CTA ali “call to action”) je tisto, kar vabi bodoče kupce, da odkrijejo več o vašem izdelku ali storitvi. To jih spodbudi, da kliknejo oglas in prejmejo več informacij. Mailchimpov CTA je modri gumb »Začnite« (angl. Get started) na dnu njihovega oglasa.
Opazen ter privlačen CTA usmerja vašo ciljno publiko v pravo smer. Povezava na stran z izdelkom (spletno trgovino) pa je dober način za pridobivanje klikov na vašem spletnem mestu.
2. Dodajte svojo blagovno znamko
Če vaš logotip ni viden, le kako bodo ljudje vedeli za katero podjetje gre? Mailchimpov logotip je na dnu oglasa na vidnem mestu. Ni potrebno, da logotip zavzema celoten oglas, mora biti le vizualno opazen in prepoznaven med ostalimi elementi spletne pasice.
3. Vedno uporabite ključne besede
Uporaba ključnih besed, ne bo samo optimizirala vaš oglas za iskalnike, ampak boste imeli več možnosti, da uporabnik klikne na vaš banner, saj bo vsebina pasice ustrezala njegovim potrebam. Mailchimp recimo uporablja besede, kot so »nagrajeni«, »podpora« in »začnite«. Razmislite, katere so vaše ključne besede, ki jih lahko uporabite za oglasno pasico. Naj bodo te premišljene in dovolj spodbudne, da bo uporabnik kliknil na oglas in pristal na vašo spletno stran.
4. Uporabite kvalitetne vizualne elemente
Da bo vaš oglas profesionalen, morajo biti vsi vizualni elementi, kot so slike ali GIF-i, visoke kakovosti. Mailchimpove slike so zabavne in jasno razložijo bistvo. Njihov zabaven ter opazen logotip tudi poskrbi, da njihova blagovna znamka ostane v spominu uporabnikov.
5. Poenostavite stvari
Natrpan oglas ni nič drugega kot nadloga za spletne brskalnike. Učinkovit oglas ima minimalno besedilo, eno ali dve sliki in poziv k dejanju (CTA). Mailchimpov oglas vsebuje en stavek in velike črke. Nekateri oglasi s pasicami sploh nimajo besedila ali slik, le logotip in CTA. Ni nujno, da je vaš oglas tako minimalističen, pazite le, da ne vsebuje preveč informacij.
Najboljši primeri oglasnih pasic
Potrebujete navdih ali konkretne ideje za vaše oglasne pasice? Oglejmo si nekaj odličnih bannerjev in razloge, zakaj so tako učinkoviti.
1. Pottery Barn
Ta oglas podjetja Pottery Barn je dober primer pravila “manj je več”. S fotografijo iz razstavnega prostora za poudarjanje praktičnosti miz lahko vidimo, kako enostavno se njihovo pohištvo prilega prostoru.
Z logotipom, privlačnim pozivom k dejanju in preprostim dizajnom je pokritih vseh pet zgornjih točk izdelave spletnega oglasa. Za študente, ki brskajo po Amazonu, ali strokovnjake, ki gradijo svojo domačo pisarno, bi bil ta oglas kot nalašč zanje.
2. Mangools
Oglas podjetja Mangools je prava paša za oči. Je vizualno privlačen in opazen, kar pritegne pozornost uporabnika. Poleg dizajna ter velikosti je zelo posrečen tudi njihov močan in kreativen poziv k dejanju: »povišajte svoj SEO v nebo«.
Poleg tega je omemba cene odličen način za filtriranje občinstva od samega začetka. Ljudje, ki niso pripravljeni plačati, ne bodo kliknili na oglas in tako prihranili denar oglaševalcev. Tako bo število klikov bolj ali manj omejeno na tiste, ki jih cena ne zmoti. In take stranke si želite!
3. Shopify
Shopify s tem prikaznim oglasom opravlja odlično delo. Barve so mehke in v veliki harmoniji, sam dizajn pa je zelo estetski. Prav tako nasmejano dekle povečuje pristnost in zaupanje v blagovno znamko.
Poleg tega je ponudba nečesa »brezplačnega« vedno odličen način, da navdušite svoje občinstvo. Tudi če gre le za preizkus izdelka. Zato tudi mnogi bannerji IT podjetij ponujajo možnost brezplačne demo verzije z namenom, da privabijo potencialno stranko na poskusno obdobje njihove storitve.
4. Hubspot
Naslednji na našem seznamu primerov Googlovih prikaznih oglasov je pasica podjetja Hubspot, vodilnega podjetja na področju programske opreme za vhodni marketing in prodajo. Zelo všečen je zaradi svoje preprostosti. In seveda dejstva, da so izpostavili vsem nam poznano marketinško frustracijo in ponudili svojo rešitev.
5. Discovery+
Oblikovanje te pasice podjetja discovery+ je prav pohvalno! Vsakemu, ki vidi oglas je ponudba takoj jasna. Sporočilo je preprosto in ustvarjalno, saj ljudi spodbuja, da kupijo storitev kot darilo, namesto da bi kupili zase. Oglas izstopa s svetlo, tematsko barvno paleto. Nauk? Poskrbite za dobro postavitev oglasnih elementov in barve, da bodo vaši bannerji poželi pozornost uporabnikov.
6. The Ridge
Ta pasica ne predstavlja le izdelka. Pozornost pritegne s primerjavo svoje “konkurence”. Slika pojasnjuje, zakaj je ta denarnica drugačna, nato pa ponuja preprost poziv k dejanju. Barve so nevtralne, zaradi česar je lahko oglas nevsiljivo umeščen na mnogih straneh. Bannerji se lahko odlično odrežejo, kadar podate primerjave, izboljšave ali efekt “prej in potem”.
7. Slack
Slackovi bannerji s svojim sporočilom zadanejo naravnost v bistvo. Ne ponuja samo rešitve, ampak je tudi zelo specifičen glede te rešitve. Ne trdi le, da lahko njihova storitev zmanjša količino e-pošte, ampak tudi natančno pove, za koliko. Kar zagotovo pritegne pozornost na njihovo podjetje in daje storitvi večjo kredibilnost.
Bannerji so idealni tudi za branding
Rast vaše blagovne znamke ni lahka naloga. Ko razmišljate o različnih marketinških strategijah, ne pozabite na preizkušene in raznolike možnosti, kot je oglaševanje z bannerji.
Bodite ustvarjalni in se osredotočite na to, kar išče vaša idealna stranka. Upoštevajte njene potrebe in poskrbite, da bo vaše sporočilo jasno.
Oglaševanje z bannerji je idealno tudi za branding. Bannerje lahko izkoristimo za hiter prodor z našo znamko, ki bo ljudem ostala v spominu. Pa tudi če na banner ne bodo (takoj) kliknili. Podoba, logotip in sporočilo jim bo ostalo v zavesti, če le upoštevate pravila za izdelavo spletne pasice. Res je, da boste uspeh težko takoj izmerili, vendar je pri brandingu potrebno malo potrpežljivosti. Tudi Rim ni bil zgrajen v enem dnevu!
Predstavljene strategije in primeri v članku vam bodo pomagale premagati slepoto na spletnih pasicah, ki se lahko pojavi, ko uporabniki interneta znova in znova vidijo preveč istega vizualnega hrupa. Poskrbite, da bo vaš spletni oglas viden in ne spregledan!
Za pomoč ali nasvete pri Google Ads oglaševanju se lahko obrnete na nas. Pišite nam na blog@spletnik.si, z veseljem vam bomo pomagali!
Uspešno! Spletnik