Ste prepričani da spremljate prave statistike na spletni strani?

Nov 9, 2015
Nov 9, 2015

Posodobljeno 27. 03. 2023

spremljate-prave-podatke
Velikokrat slišimo, da podjetja redno spremljajo statistike na spletni strani, pa se na koncu izkaže, da jim je glavni podatek “obiskanost spletne strani”. Ste se kdaj vprašali kaj vam ta podatek sploh pomeni? Ali veste zakaj imate tako obiskanost? Kako povečate prodajo in ne le obisk spletne strani?

Dejstvo je, da človek stvari ne more voditi, če jo ne meri in spremlja statistike, vendar je pri tem treba vedno razmisliti kakšno spremembno je potrebno narediti, če se določen podatek v vaši statistiki spletne strani spremeni. Podatek, ki ga spremljate mora s svojo spremembo voditi v spremembi v vašem marketingu.

Kaj morate spremljati?

Poglejte si seznam statistik, ki jih bi morali spremljati za kvaliteten marketing podjetja:

  • konverzija iz obiskovalca v kupca (delež ljudi, ki izpolni določen obrazec na spletni strani)
  • rezultati testiranja (A/B testiranje spletne strani )
  • najboljša prodaja po urah
  • ključne besede po katerih vas ljudje iščejo na iskalniku Google
  • najbolj prodajan izdelek
  • vedenje uporabnikov na spletni strani (iz katere spletne podstrani najpogosteje odidejo drugam)
  • iz katere spletne strani prihajajo

Vaša statistika, ni sama po sebi namen. Uporabljamo jo v dva namena: za izboljševanje spletne strani in s tem povečanje prodaje in za analiziranje uspešnosti določene marketinške akcije.

Izboljšanje spletne strani – A/B testiranje spletne strani

V kolikor želite svojo spletno stran izboljšati, je nepogrešljivo A/B testiranje. Gre za spremembe na spletni strani, ki jo pokažete nekemu vzorcu ljudi (nekaj časa je objavljena verzija A in nekaj časa verzija B) in spremljate spremembo v vedenju.

V kolikor bo sprememba vodila v daljšo zadržanost na spletni strani in povečano prodajo, potem seveda obdržite le boljšo verzijo. Pomembno pri tem je, da na enkrat ne spreminjate preveč stvari – verzija A in B naj se razlikujeta le po drugačni sliki, drugačnem gumbu, drugačni postavitvi.

V kolikor spremenite celotno strukturo strani, ne boste vedeli kaj od vseh sprememb je glavni vzrok izboljšanja, če pa veste da npr. drugačna barva gumba vodi v več klikov po strani, boste tako spremembo lahko uvedli tudi na drugih spletnih straneh. In v dokaz, naj vam povem, da smo pri nekomu na spletni strani premaknili samo gumb za naročilo na malo bolj vidno mesto, kar nam je vzelo 5 minut, prodaja pa se je povečala za 30 %!

Pri spremembi na strani spremljajte konverzijo tj. procent ljudi, ki je na spletni strani naredilo neko spremembo. Najpogostejša je konverzija izpolnjevanja kontaktnega obrazca, kot izkaz uspešnosti spletne strani.

Kje najti potencialne stranke?

Odgovor na to boste našli v podatku o tem, po katerih ključnih besedah vas ljudje iščejo v Googlu in iz katere strani prihajajo. Če želite ugotoviti iz katere strani prihajajo lahko uporabite Google Analytics in tam najdete seznam vira obiskovalcev.

Če ste v preteklosti objavili PR članek na treh spletnih straneh, tako spremljajte uspešnost glede na to, iz katere spletne strani so prišli koliko od teh je pri vas naročilo produkt. Ne vlagajte v marketing kar tako počes, ker bi želeli biti povsod. Za vsako akcijo seštejte stroške, jih razčlenite na področja (npr. PR članek na 24ur, Google oglaševanje, Facebook oglaševanje) in primerjajte s prodajo glede na prihod obiskovalce iz določenega vira strani.

Če želite najti podatek o tem, po katerih ključnih besedah vas ljudje iščejo na spletu, vam Google analytic popolnoma nič ne koristi. Razmislite o Google oglaševanju na iskalnem omrežju, zakupite ključne besede po katerih želite da bi vas ljudje našli in spremljajte uspešnost določenih ključnih besed. 2 besede, ki bodo najbolj uspešne vam bosta povedali, kaj morate na spletu večkrat omeniti oziroma bolj izpostaviti.

Obisk spletne strani

Recimo, da se je vaš obisk spletne strani nenadoma spremenil iz 100 obiskovalcev na dan na 300. Kaj vam ta podatek pove? Popolnoma nič 🙂 ! Pomeni, da morate upoštevati zgoraj navedene napotke in poiskati vzroke, za spremembo obiskovalcev ter pogledati, kar je to doprineslo k spremembi prodaje.

Tudi če nimate namena spreminjati spletne strani si zapomnite – v kolikor za svoj marketing veste kakšen je strošek za pridobljen kontakt in za pridobljeno stranko, vsaj veste kako uspešen je vaš marketing.

Prepogosto se na trgu marketinško akcijo testira na principu “bom vložil 1000€ za nekaj reklamnih panojev, in za 2 PR članka in videl kaj bo”. Ker se na Spletniku zavedamo, da je statistike potrebno spremljati in pametno vložiti vsak vaš evro, nas kontaktirajte preko kontaktnega obrazca info@spletnik.si ali pokličete na brezplačno telefonsko številko 080 33 39 in svetovali vam bomo pri načrtu vašega marketinga.

Uspešno,

Spletnik

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran