Struktura spletne strani

Nov 19, 2022
Nov 19, 2022

Posodobljeno 13. 11. 2024

Pravilna struktura spletne strani je ena najpomembnejših tehničnih osnov SEO optimizacije, ki je (pre)pogosto spregledana.

Spletno mesto nikakor ne sme biti le naključna zbirka strani in objav. Celotna vsebina mora biti korektno organizirana na način, da se lahko tako obiskovalci kot Googlovi robotki preprosto in razumljivo premikajo pa njej.

V nadaljevanju bomo predstavili, kako zgraditi strukturo spletnega mesta, ki pomaga vašemu spletnemu mestu doseči še večji uspeh na SEO področju.

Kaj spada pod strukturo spletne strani?

Enostavo povedano – struktura vašega spletnega mesta je način, kako je vsebina (strani in objave) razvrščena. Včasih jo boste našli tudi pod pojmom “arhitektura spletne strani” – nanaša se na to, kako je vaša vsebina povezana in predstavljena uporabnikom in iskalnikom. To je ogrodje vašega spletnega mesta.

Kot smo že v uvodu načeli je ključno razumeti, da dobra arhitektura spletnega mesta uporabnikom olajša navigacijo med stranmi in iskalniki, da preiščejo vašo vsebino in razumejo, o čem govori vaše spletno mesto.

Razmislite o tem, kako so posamične strani na vašem spletnem mestu povezane med seboj – zlasti ko se premikate bolj in bolj stran od vaše domače strani (ang. homepage)

Ko načrtujete vašo strukturo spletne strani, upoštevajte sledeče elemente:

  • URL struktura
  • Navigacijski meniji
  • Kategorizacija
  • Drobtine (ang. Breadcrumbs)
  • Notranje povezovanje

Kako izgleda dobra struktura spletne strani?

V začetku smo že določili, da dobra arhitektura neke spletne strani zajema:

  • Združite tematsko povezano vsebino
  • Posebej označite svoje najpomembnejše strani
  • Naj bo vsebina preprosta in organizirana v neki logični hierarhiji

Slikovno si dobro strukturo lahko predstavimo tako:

arhitektura spletne strani
Vir: semrush

Iz zgornje slike je hitro možno videti kako je vsebina razvščena okoli ključnih strani, ki izhajajo iz domače strani (ang. homepage).

Takšna vrsta arhitekture spletnega mesta je znana kot tematski grozd in je ena od najbolj razširjenih ter efektivnih strategij. Če povzamemo na hitro:

Tematski grozd je skupek neke vsebine, ki se vrti okoli t.i. osrednje teme in uporablja eno stran (imenovano stebrna stran ali pillar page), ki služi kot neke vrste glavni dostop do osrednje teme. Skratka, tematski grozdi so osredotočeni okoli ene same teme in ponujajo več priložnosti za notranje povezovanje.

Vizualno si lahko tematski grozd predstavljamo tako:

vsebinski grozd
Vir: semrush

Najboljše prakse postavljanja kvalitetne strukture spletne strani

V nadaljevanju predstavljamo nekaj najboljših praks, ki jih upoštevajte tekom izgledanje svašega spletnega mesta.

Uporabite “plitko” strukturo

Plitka arhitektura pomeni, da lahko vaši in uporabniki in Google pajki dosežejo katero koli stran na vašem spletnem mestu v 4 klikih ali manj. Splošno gledano je takšna struktura tudi izjemno prijazna za SEO optimizacijo.

Nasprotje plitke strukture je globoka struktura spletne strani, ki jo pa odsvetujemo. Pri takšni pridemo do določenih podstrani v več kakor 4 klikih.

Ravna struktura je boljša iz dveh vidikov:

  • Lažje gradimo in prenašamo avtoriteto iz najbolj močnih strani (kot je npr. homepage) na tiste, ki jih želimo bolj uvrstiti.
  • Googlovi pajki lahko hitreje najdejo podstrani na vašem spletnem mestu

Naj bodo stvari preproste

V kolikor pišete samo blog, ali pa imate bolj enostavno spletno trgovino z malo izdelki oz. podstranmi, potem ta točka ni niti tako zelo pomembna.

Problem nastane pri straneh, ki imajo na tisoče različnih podstrani in tam je velikokrat struktura spletnega mesta izjemno zakomplicirana in kaotična.

Poglejmo si primer zakomplicirane strukture spletnega mesta:

zakomplicirana struktura spletne strani

Vir: Backlinko

Predstavljate si, da se znajdete na naključni podstrani v zgornjem primeru. Kako enostavno bi se lahko premikali po spletni strani, da bi našli kar vas zanima? Skoraj nemogoče. Prav tako ima takšna kompleksna struktura slab vpliv na kvalitetno optimizacijo spletne strani.

Ko pa je arhitektura vašega spletnega mesta preprosta, je uporabnikom (in Googlovim robotom) izjemno preprosto brskati po vašem spletnem mestu in najti, kar potrebujejo. Kako izgleda preprosta arhitektura pa smo že naslovili v začetku te objave.

Uporabite kategorijske strani

Kategorijske strani na dolgi rok omogočijo izjemno preprosto organizacijo arhitekture vaše spletne strani. Želi dodati novo podstran? Dodajte jo v obstoječo relevantno kategorijo in vzpostavite notranje povezave.

V kolikor pa imate v planu dodati bolj zajetno število novih podstrani pa ustvarite kar novo kategorijo, v katero potem vključite vse te nove podstrani.

V kolikor ne upoštevamo nobene vrste kategorizacije in strani samo dodajamo naključno, pa to hitro vodi v zapleteno in kompleksno strukturo, ki je slaba tako za SEO, kot za uporabnika.

URL struktura

URL naslov mora biti jasen in logično slediti vašim glavnim kategorijam. V osnovi bo idealno izgledal nekako talo:

https://primer.si/kategorija/podkategorija/ključnaBesedo

Seveda ne rabijo čisto vsa spletna mesta imeti enako strukturo, vendar se čim bolj držite zgornjega okvirja.

Uporabite notranje povezovanje

Celostno gledano je vaša struktura spletne strani določena s tem, kako dobro so posamične podstrani povezane med seboj. Iz tega razloga je nujno potrebno vse vaše glavne kategorije in podkategorije vključiti v navigacijski meni vaše domače strani. Enako pomembno je povezati tudi kategorijske strani z individualnimi (relevantnimi) podstranmi.

Notranje povezovanje pa ne omejite samo na relacije homepage – kategorija in kategorija – posamična podstran. V kolikor je smiselno, ustvarjajte povezave tudi med posamičnimi podstranmi znotraj istega vsebinskega sklopa.

S tem ne pomagate samo graditi avtoriteto vašega spletnega mesta (SEO vidik), ampak tudi uporabnika peljete na relevantne podstrani, ki bi ga utegnile zanimate.

Izgradite zemljevid spletnega mesta

Zemljevid spletnega mesta je odličen način za povečanje hitrosti Googla pri odkrivanju vašega spletnega mesta in vseh podstrani, ki ga sestavlja. Istočasna pa pomaga s vizualizacijo vseh kategorij, podkategorij in strani na vašem spletnem mestu.

Do zemljevida spletnega mesta lahko dostopamo tako, da v url vašega spletnega mesta na koncu dodamo /sitemap.xml

https://primer.si/sitemap.xml

Velikokrat najdemo povezavo do spletnega mesta kar v nogi spletne strani. Pa si poglejmo primer Spletnika:

izgradnja zemljevid spletnega mesta

Zaključek

Pomembno si je zapomniti, da je struktura spletnega mesta del nekega večjega, spreminjajočega proces. Z rastjo spletnega mesta se posodablja tudi struktura, ki zahteva redno vzdrževanje.

Posledično mora biti Izboljšanje in vzdrževanje strukture spletnega mesta osrednji vidik vsake SEO strategije. Je prav tako faktor, na katerega imate veliko vpliva in možnosti precej hitre izboljšave!

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran