Tiktok za podjetja – zakaj in kako začeti?

Apr 13, 2022
Apr 13, 2022

Moči vpliva TikToka ni mogoče zanikati. Z več kot 1 milijardo mesečnih aktivnih uporabnikov je to trenutno eno najbolj popularnih in cvetočih družbenih omrežij. Zato bi ga moralo vsako podjetje jemati resno kot potencialno marketinško orodje za promocijo izdelkov in storitev. Dobro je vedeti, da sta Facebook in Instagram potrebovala skoraj desetletje, da sta dosegla tako obsežno uporabniško bazo, kar je uspelo TikToku v zelo kratkem času.

Z vidika podjetij in blagovnih znamk, bi to lahko pomenilo dostop do večjega občinstva in možnost za večjo prepoznavnost.

Morda mislite, da je TikTok le še ena (nepotrebna) aplikacija ali družbeno omrežje, a če pogledate globlje, boste ugotovili, da se precej razlikuje od drugih platform ali socialnih omrežij. Zaradi večje izpostavljenosti, ki jo ta aplikacija/platforma ponuja, so mnoga podjetja dosegla uspeh na TikToku preprosto tako, da so izkoristila dostop do občinstva, ki ga druge platforme v takem obsegu nimajo. Na kratko; s TikTok-om ima vaše podjetje več možnosti pri pridobivanju novih strank ter krepitvi splošne prepoznavnosti vaše blagovne znamke. Z uporabo manj formalnega pristopa, osredotočenega na video – lahko vaše podjetje posreduje želene vsebine na najbolj naraven, zabaven, realističen in pristen način. In to je pomembna sestavina zmagovalne formule na tem omrežju.

Oglejmo si nekaj zanimivih vidikov in priložnosti, ki jih TikTok ponuja ter razloge, zakaj bi morali razmisliti o uporabi TikToka za svoje podjetje.

TikTok – prihodnost marketinga

TikTok je aplikacija oziroma družbeno omrežje za ustvarjanje, skupno rabo in odkrivanje kratkih videoposnetkov. TikTok pravi, da je “vodilna destinacija za kratke video posnetke za mobilne naprave, z misijo navdihniti ustvarjalnost in prinašati veselje”.

Aplikacijo mladi uporabljajo kot sredstvo za izražanje in skupno rabo videoposnetkov s spletno skupnostjo. Uporabniki pa uporabljajo TikTok zaradi zabave in tudi informativnih, izobraževalnih vsebin.

Za aplikacijo s tako preprostim poslanstvom — “zabavati uporabnike”— pa biti dober v TikToku zahteva presenetljivo veliko prakse. Zakaj? Potrebno je biti na tekočem z aktualnim dogajanjem ter trendi in poznati vsaj osnove video montaže.

TikTok za podjetja

Kakšna je zgodovina TikTok-a?

Gre za pravzaprav “drugo verzijo” Musical.ly aplikacije, ki je sta jo leta 2014 lansirala kitajska podjetnika Alex Zhu in Luyu Yang in je skoraj identična TikToku. Musical.ly je novembra 2017 za približno 1 milijardo dolarjev kupilo tehnološko podjetje ByteDance s sedežem v Pekingu, ki je že imelo v lasti priljubljeni TikTok (opomba: na Kitajskem se TikTok imenuje Douyin). Avgusta 2018 se je TikTok spojil z Musical.ly in vsi računi so bili samodejno preseljeni v TikTok.

V čem se TikTok razlikuje od drugih družbenih omrežij?

TikTok uporabnikom omogoča ustvarjanje 15 ali 60-sekundnih, zdaj pa tudi do 3-minutnih videoposnetkov, ki posameznikom in podjetjem omogoča ustvarjanje vsebine, na izjemno kreativen način.

Platforma omogoča urejanje v aplikaciji in različne filtre, zabavne zvočne učinke, prekrivanje glasbe in integracijo z drugimi platformami družbenih omrežij.

Nekateri priljubljeni formati vsebine na tem omrežju vključujejo komične skeče, “lip sync”, plesne videoposnetke in veliko več. Doseg te aplikacije je boljši od večine drugih platform ali aplikacij, kar povečuje možnosti, da bodo videoposnetki postali viralni.

Zavedati se je potrebno, da priljubljenost TikTok-a vsak dan narašča in vse več blagovnih znamk meni, da je ta aplikacija bistveno orodje za trženje.

Kdo so uporabniki TikTok-a?

Začelo se je z mladino, vendar se tudi ta trend počasi spreminja. Največja skupina uporabnikov je še vedno v starosti od 16 do 24 let.

Zanimivo pa je, da ljudje, stari 40-80+ let, ustvarjajo vsebino in vse pogosteje obiskujejo aplikacijo. Ob upoštevanju teh številk in glede na to, da družbeni mediji vplivajo na 71 odstotkov nakupnih odločitev potrošnikov, bi bilo podjetjem pametno posvetiti pozornost.

Odrasli uporabniki v ZDA v povprečju porabijo 33 minut na dan za TikTok in ga uvrščajo na 2. mesto po dnevni dejavnosti za Facebookom.

Še ena zanimiva statistika: odrasli Američani, ki uporabljajo TikTok, so se samo v zadnjih 18 mesecih povečali za 5,5-krat, z razmerjem med spoloma med ženskami in moškimi 2:1.

TikTok se je iz ustvarjalne video platforme, namenjene izključno ustvarjalcem, da izrazijo svojo ustvarjalnost, razvil v pravo pristanišče za oglaševanje in marketing.

TikTok za podjetja in blagovne znamke

TikTok slovi kot aplikacija/družbeno omrežje za kratke zabavne videoposnetke, kjer lahko uporabniki objavljajo sebe, prijatelje, družino ali druge zadeve, ki se jim zdijo zanimive ali smešne. Skozi čas so se spremenile tudi vsebine in tako je zrastlo veliko informativnih ali izobraževalnih video vsebin uporabnikov ter podjetij.

TikTok množično uporabljajo podjetniki, ter mala in velika podjetja za oglaševanje svojih izdelkov in promocijo svojega podjetja globalnemu občinstvu. Če ste podjetje – veliko ali majhno –vam TikTok lahko koristi.

TikTok za podjetja in blagovne znamke

10 razlogov, zakaj bi morala podjetja uporabljati TikTok

Tista podjetja, ki niso na TikTok-u, lahko veliko zamujajo. Zato navajamo 10 razlogov, zakaj bi morali biti prisotni na tem mogočnem omrežju in aktivirati “TikTok for Business”.

1. TikTok za podjetja podpre vaš marketing

Obstaja nešteto prednosti uporabe TikTok-a za trženje vaše blagovne znamke. S pretežno mladostno demografijo TikTok-a se lahko povežete in sodelujete z večinsko mlado ciljno skupino. Na TikTok-u dobite lahko vse, kar potrebujete za zagon učinkovite marketinške kampanje. In pri tem lahko uporabite domišljijo ter uberete različne načine, da predstavite svojo blagovno znamko ali produkte.

2. Hitreje dosežete večje občinstvo

Omenili smo že, da ima TikTok milijardo aktivnih uporabnikov mesečno. In če pogledamo stvari v globalni perspektivi, je na svetu 4,8 milijarde uporabnikov interneta. To pomeni, da zavzema to vplivno družbeno omrežje skoraj 21 % vsega deleža. Ko imate toliko ljudi, ki uporabljajo določeno aplikacijo/družbeno omrežje, imate tudi občinstvo, ki “čaka” na vaše videoposnetke. Zaradi viralne narave aplikacije, je možno hitreje prodreti na različne trge – nekaj, česar tradicionalni mediji ne zmorejo.

3. Izbirate lahko med širokim naborom oglasov

Druga prednost TikTok-a je, da vam omogoča ustvarjanje inovativnih oglasov, ki ustrezajo vsem trženjskim potrebam in naredijo vašo blagovno znamko priljubljeno pri množicah. Z uporabo TikTok-a za posel, lahko oblikujete izzive vaše blagovne znamke za uporabnike in jih povabite k sodelovanju. Če je izziv nekoliko drugačen in izven okvirja, bo imel več možnosti, da postane viralen na platformi, kar bo ustvarilo več publicitete za vašo blagovno znamko.

TikTok podjetjem omogoča prikazovanje oglasov v različnih oblikah: In-feed oglasi, top-view oglasi, brand takeover, hashtag izziv in branded lenses.

4. Dostop do raznolikih vplivnežev

TikTok ima ogromno ustvarjalcev vsebin, ki so mednarodnemu ali lokalnemu okolju poznani kot “influencerji”. Glavna značilnost teh spletnih vplivnežev je, da imajo veliko zvesto občinstvo oziroma število sledilcev, ki jim sledijo in spremljajo vsebine. Vplivnostni marketing je priljubljen način trženja vašega izdelka ali storitve, kjer sodelujete z vplivnežem pri ustvarjanju vsebine, ki izpostavlja vaše podjetje/blagovno znamko.

Podjetja lahko sodelujejo s spletnimi vplivneži na svetovnem ali lokalnem nivoju, če je ciljna skupina, ki jo vplivnež nagovarja – tista, ki jo podjetje želi doseči. To sodelovanje običajni poteka tako, da vplivnež govori o vaših izdelkih ali storitvah v videoposnetku na čim bolj sproščen ali celo zabaven način. S tem vas približa publiki, ki vas morda še ne pozna ali pa pomaga okrepiti zavedanje in zaupanje v vašo blagovno znamko. Prav tako lahko objavijo povezavo do vaše spletne strani v opisu videoposnetka in motivirajo svoje sledilce, da obiščejo vašo spletno stran in/ali kupijo vaše izdelke. Med najbolj uspešne vplivneže pri nas spada zagotovo akrobatska skupina svetovnega slovesa – Dunking Devils. Njihovi videoposnetki na TikToku dosegajo po več milijonov ogledov in uporabnikov, kar so izjemne številke. Mnoge njihove vsebine so postale tudi viralne.

Študija kaže, da imajo vplivneži na TikToku stopnjo angažiranosti 17,96 %, medtem ko enaki podatki za Instagram in YouTube znašajo 3,86 % oziroma 1,63 %. Vse to pomeni, da ima vplivnostni marketing na tej platformi lahko zelo velike koristi (in potencial) za vaše podjetje.

TikTok vplivneži

5. Dosežete segment sledilcev, ki je za vas pomemben

V digitalnem marketingu je ključnega pomena najti pravo občinstvo. TikTok vam omogoča, da dosežete želeno ciljno skupino. Vendar je preudarno vedeti, da TikTok ni najboljša platforma (vsaj ne še) za pridobivanje starejše publike. Več kot 60 % uporabnikov TikTok-a je v starostni skupini 16 in 24 let; zvišajte najvišjo starost na 34 let in več kot 80 % uporabnikov ustreza temu kriteriju. Zato je TikTok najboljša platforma za lovljenje mlade publike.

6. Ustvarite vsebino kot profesionalec

TikTok uspeva predvsem zaradi viralnih vsebin. Potrebujete močno povezavo s temo ali občinstvom, da bodo uporabniki vzljubili vaše vsebine in jih tudi delili. Tako bo vaša blagovna znamka postala hitreje prepoznavna in priljubljena. Zato je koristno izbrati dober urejevalnik videoposnetkov.

Vrhunski urejevalniki videoposnetkov, kot je InVideo, vam omogočajo oblikovanje videoposnetka v formatu, ki je primeren za platformo, na katero želite naložiti vsebino. Tako so videoposnetki na Twitterju videti in izgledajo nekoliko drugače kot videoposnetki na YouTubu. Na platformi YouTube si lahko recimo privoščite daljše, informativne videoposnetke, medtem ko je na TikToku logika povsem obratna. Vaš fokus mora biti izdelava živahnih in kratkih videoposnetkov, ki bodo zabavali ter navdihovali vaš krog sledilcev in drugih uporabnikov.

7. Ne pozabite na hashtag

Hashtag oziroma uporaba ključnikov na TikToku, vam pomagajo doseči občinstvo na organski način.

1. Poiščite priljubljen hashtag – ta hashtag (ali več njih) lahko poiščete na strani »Discover«. Ugotovite, ali kateri koli hashtag ustreza vaši blagovni znamki/podjetju ali ne, in naredite objavo s priljubljenim hashtagom.

2. Oglejte si vplivneže – oglejte si, kateri hashtag uporabljajo vplivneži, ki imajo krog sledilcev zanimiv za vaše podjetje. Najverjetneje bodo uporabljali večji nabor hashtagov – uporabite jih tudi v vaših objavah in preizkusite učinek.

3. Uporabite standardne hashtage – Nekateri hashtagi, kot so #viral, #love itd., so na splošno priljubljeni. Take vrste hashtag lahko uporabite za preverjanje učinka na vaše objave. Vprašajte se: ali zaradi teh ključnikov – vidi več ljudi vaše vsebine? Pomagajo pri večji prepoznavnosti blagovne znamke?

Hashtag izziv

Izzivi so izjemno priljubljeni med uporabniki TikTok-a. To je eden najhitrejših načinov, da postanete viralni. Da bi postala viralna, ima vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki, specifičen hashtag oziroma ključnik. Vaša naloga je, da sprejmete izziv in ustvarite nove vsebine (ali poustvarite obstoječe) ter uporabite hashtag tega izziva. Ko ljudje kliknejo hashtag, so usmerjeni na vse videoposnetke, ki so jih ustvarili uporabniki in so sodelovali v izzivu hashtag.

8. Poudarek je na vsebini

Za razliko od Instagrama je TikTok predvsem vsebinsko usmerjen. Vsebina je ključnega pomena za uspešen marketing na TikToku.

Uporabniki TikTok-a cenijo, če ne ustvarjate (zgolj) oglasov in se bolj osredotočate na zabavo ljudi. Zato bi morali v idealnem primeru najti tisto, kar navdušuje gledalce, in izbrati vsebino, ki najbolje ustreza njihovim potrebam. Ko bo vaša vsebina imela elemente viralnosti, se bo uvrstila na stran uporabnikov »Za vas« in naredila vašo blagovno znamko bolj vidno.

9. Dovolj zgodaj ujemite in prepoznajte trende

TikTok je odličen kraj za prepoznavanje najnovejših trendov, ki še niso zares postali priljubljeni. TikTok-ov algoritem pomaga ustvarjalcem vsebin, da opazijo najnovejše trende in ustvarijo ustrezno vsebino.

Druga odlična stvar pri TikTok trendih je, da niso nikoli statični. To pomeni, da se boste zabavali pri ustvarjanju vsebine in jih večkrat testirali za namene svoje blagovne znamke. Imejte v mislih, da sestavite vsebino s pomočjo trendov, ki bo pritegnila želene uporabnike.

10. Vaša ustvarjalnost je nagrajena

TikTok je idealno družbeno omrežje, kjer lahko pokažete svojo ustvarjalnost in izstopate po drugačnosti. Oblikujte vsebino, ki izzove razpravo in sproži odziv.

V kolikor vam uspe z vašo vsebino (zgodbo ter z zvočnimi efekti) ustvariti trend, boste zagotovo pozitivno presenečeni nad odzivom uporabnikov in pozornostjo, ki jo bo vaša vsebina požela. In bolj, ko se povezujejo z vašo temo objave, več publicitete boste dobili.

TikTok za podjetja – zakaj in kako začeti

Družbeno omrežje, ki raste na popularnosti

TikTok še vedno raste in pridobiva večjo moč. To je še vedno relativno nova platforma, ki bi jo morala podjetja uporabljati kot del svojega marketinškega arzenala. Čeprav se morda zdi, da gre le za platformo polno zabave, vendar je v resnici zmogljivo orodje, ki lahko vaše podjetje/blagovno znamko pripelje pred ljudi, katere želite ciljati.

V kolikor želite raziskati priložnosti za uspeh na spletu preko družbenih omrežij ali drugih digitalnih načinov, vam z veseljem pomagamo! Pišite nam na blog@spletnik.si.

Srečno, ekipa Spletnik

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

POŠLJI POVPRAŠEVANJE