Trendi spletnega marketinga v 2023

Dec 27, 2022
Dec 27, 2022

Ob koncu leta se podjetja ozrejo nazaj, analizirajo svoje trenutno poslovanje in nato pripravijo nove plane, organizirajo svoje poslovanje in cilje za prihodnje leto. Tudi marketing plan pri tem ni nobena izjema.

Dejstvo je, da bo trženje vašega izdelka ali storitve potekalo bistveno bolj tekoče, hitreje in bolj učinkovito, če boste svoje aktivnosti v naprej dobro načrtovali – seveda v smeri trendov leta 2023.

Pri tem si lahko pomagate tudi z našim marketing koledarjem, ki vam bo v veliko oporo pri načrtovanju. Prenesete si ga lahko brezplačno na spodnjem obrazcu:

.

Vseeno se vam bo prej kot slej porajalo vprašanje:

  • V katero smer bomo marketing peljali v naslednjem letu?
  • Kateremu kanalu bomo dali fokus?
  • Kam se bo marketing usmeril?
  • Čemu moram posvetiti več časa?
  • Kakšni bodo trendi v naslednjem letu?

Da bo načrtovanje leta 2023 še lažje, smo vam v ekipi pripravili pregled marketinških trendov, ki jih v naslednjem letu nikakor ne smete spregledati.

📍Google Ads oglaševanje in SEO optimizacija sta marketinški stalnici vsakega leta in vsakega spletnega nastopa, zato ju tokrat nismo prav posebej izpostavljali. V kolikor pa do sedaj v nobenega od teh kanalov še niste investirali, je (skrajni) čas, da ju dodate na seznam za leto 2023.

Facebook oglaševanje

Facebook je platforma, kjer so tudi vaše potencialne stranke – bodisi prodajate v B2B ali B2C segmentu. Če so podjetja z oglaševanjem na tej platformi še kakšno leto nazaj (tudi zaradi iOS posodobitve) poročala o čedalje slabših rezultatih oglaševanja, lahko danes beležimo izredno dobre rezultate.

Pričakujemo lahko, da se bo vpliv Facebooka in njegova moč pri izvedbi spletnega oglaševanja v naslednjem letu še okrepila.

Poglejmo si nekaj podatkov:

  • Facebook je najbolj priljubljen socialni medij za populacijo 35-44 let.
  • Povprečen čas uporabe Facebooka je 33 minut dnevno.
Facebook trendi za leto 2023
Povprečen čas, ki ga ljudje dnevno preživijo na določenih socialnih medijih.
  • 50% uporabnikov Facebooka uporablja story-je za ogled blagovne znamke, kar 31% uporablja Facebook trgovino za brskanje med produkti.
  • Facebook je poleg Youtube najbolj priljubljena platforma za ogled kratkih video vsebin (po raziskavah še vedno v prednosti pred TikTok-om)
  • Facebook ima največji doseg ljudi (2,11 milarde ljudi) v primerjavi z ostalimi socialnimi mediji.

Kljub temu, da se je povprečna cena na klik za Facebook oglaševanje zvišala za 13%, lahko to sprejmemo in optimiziramo oglase za naslednje leto.

Kako pripraviti dobre Facebook oglase?

Trendi na Facebooku se usmerjajo v bannerje in video oglase, ki prikazujejo čustva, oglasi so čedalje bolj personalizirani, direktno usmerjeni v vašo potencialno stranko.

Pri pripravi oglasov si lahko pomagate s programom Canva, v oglase vključite malo besedila, ki pa naj bo udarno.

V oglas vključite osebo, ki izraža močna čustva (veselje, presenečenje, zadovoljstvo, začudenje, ipd.), oglase pripravite v toplih barvah, ne pozabite na klic k akciji (CTA), npr. “Naroči sedaj”, “Poglej več”, … 

Po naših izkušnjah je Facebook odličen kanal, ki ga nikakor ne smete zanemariti v naslednjem letu – sploh, ker ima izjemne multiplikativne učinke.

Z aktivnim in kvalitetnim oglaševanjem na Facebooku, se bo povečal obisk na vašo spletno stran iz vseh kanalov (direktni obisk, iz Google Ads oglaševanja, organski obisk, …), saj bo splošno zanimanje po vaši ponudbi večje.

Video vsebine

O trending vezanih na video vsebine se spletne agencije ponavljamo že zadjnih nekaj let – pa vendar ne moremo mimo enakega dejstva tudi tokrat: “video vsebine morajo biti obvezen sestaven del vašega spletnega nastopa tudi v 2023”.

Z nastopom Facebook / Instagram story-jev, TikTok-a, Youtube kratkih videov… se je vpliv video vsebin dodatno povečal. Ljudje smo se navadili na tako vsebino in jo kot tako čedalje raje spremljamo.

Želja po video vsebini se je dodatno povečala v obdobju med covid-19 – kar 96% potrošnikov je izpostavilo, da video vsebine gledajo pogosteje kot poprej (raziskava HubSpot 2021).

S tem nazaj v ospredje prihajajo vertikalni video posnetki z dodanimi podnapisi, da so kot taki primerni za ogled z zvokom ali brez.

Kar 92% ljudi bo vaše video vsebine začelo z ogledom brez vklopljenega zvoka, zato so podnapisi toliko bolj pomembni. Na spodnji grafiki lahko vidite analizo iz leta 2019 – kar 50% uporabnikov socialnih medijev trdi, da so podnapisi na video posnetku pomembni, saj jih gledajo brez zvoka.

Podnapisi v video vsebini

Eden največjih trendov so tudi vertikalni posnetki. V enem od intervjujev je Dan Knowlton izpostavil, da jim je pristop z video posneteki v pokončnem formatu povečal oglede za 507% in povprečen čas gledanosti za 319%

Ni zanemarljiv podatek, kaj ne? Za več podatkov o pokončnem formatu si lahko pogledate v spodnjem videu.

Že leta 2020 (po raziskavah https://www.wyzowl.com/) so ljudje za informiranje o nekem produktu raje pogledali video posnetek, kot brali besedilo, infografiko ali gledali slike. Ta trend se je v letošnjem letu le še povečal, nič drugače ne bo v 2023.

Oblike oglasov, ki jih potrošniki zanimajo

Ob tem je zgovorno tudi dejstvo, da se verjetnost za nakup nekega izdelka ali storitve v povprečju poveča za 45%, če potencialni stranki ponudite video vsebine, ki dobro opiše ponudbo.

Čas je torej, da tudi vi začnete s kreacijo video vsebin – četudi prodajate izdelke ali storitve.

Kreirajte cca. 15s dolge posnetke (taka dolžina je med uporabniki najbolj priljubljena), posnetki naj imajo izredno kratke kadre, vsebina naj se hitro odvija, na začetku izpostavite nekaj, kar bo osebo pritegnilo k nadaljnjemu ogledu.

V zadnjem času so popularni tudi loop- video posnetki, za katere izgleda, kot da se nikoli ne konča oz. se neprestano ponavlja. 

Taki posnetki bodo nehote pripeljali do tega, da bo ena oseba enak video pogledala 2x, kar je za algoritme socialnih medijev izjemno dobro, posledično bo imel vaš video lahko večji doseg ljudi. 

E-mail marketing

Še ena točka, ki se ponavlja v vsakemu članku o digitalnih trending. Tudi danes je e-mail marketing lahko najbolj profitabilen kanal online marketinga – orodja kot so Mailerlite ali Mailchimp so izjemno ugodna glede na izplen. 

Najbolj uspšeni kanali digitalnega marketinga

V naslednjem letu, bodo v ospredju še bolj osebni e-maili s personalizirano vsebino – bodisi izjemno kratka vsebina ali vsebina s konkretno zgodbo. Predlagamo vam, da take e-mail vsebine testirate in tako ugotovite, kaj pri vaši ciljni publiki prinese boljše rezultate.

V zadevo sporočila poskusite vnesti ime naslovnika, v sporočilu jim ponudite tisto, kar ocenjujete, da jih zanima.

Bazo prejemnikov segmentirajte (morda s kratkim vprašanjem v e-mailu ali z analizo odprtih povezav), da dosežete optimalno personalizacijo. 

Personalizacija e-mail sporočil

V 2023 bodo v ospredju bolj interaktivna sporočila, ki bodo uporabniku pregledna in iz katerih bo uporabniška izkušnja še boljša. Skoraj 60% uporabnikov ima raje interaktivno vsebino, iz katere lahko hitro izvedejo neko akcijo:

  • dodajo izdelek v košarico,
  • zaključujo nakup, 
  • preverijo zalogo, 
  • si ogledajo video posnetek, 
  • oddajo mnenje oz. oceno.

Uporabniška izkušnja

Ko govorimo o uporabniški izkušnji (UX), mislimo o vaših izkušnjah, ki ste jo dnevno deležni na vseh spletnih straneh, aplikacijah, spletnih trgovinah ipd. Potrošnik iz dneva v dan postaja bolj zahteven, vse informacije si želimo takoj.

Vedno večja uporaba mobilnih naprav nas je privedla, da vse informacije dobimo takoj, z enim klikom, v istem trenutku.

Skladno s tem razvijajte tudi svoje spletne strani oz. trgovine. Če danes želite biti najboljši v svojem poslu, potem spletne strani z v naprej zakupljenimi temami, narejene na hitro, niso več dovolj.

V Spletniku zato izjemno veliko časa namenimo načrtovanju vsake spletne strani, razmišljamo o nakupnih poteh, načrtujemo pozicije vsakega elementa na strani za optimalno uporabniško izkušnjo.

povprasevanje povprasevanje

Kateri so torej glavni trendi, ki bodo zaznamovali prihodnje leto?

Prvi je vsekakor tipografija – večja pregledna pisava, ki spletnim stranem, trgovinam ali bannerjem vnese določeno hierarhijo, preko katerih uporabniki vsebino lažje preletijo.

Glavne naslove, slike, ikone, ipd. izpostavite z večjo velikostjo – primer:

Tipografija na spletnih straneh

Primer spletne trgovine, kjer smo upoštevali najnovejše trende je https://yankeecandle.si/ – na njej vidite večje slike, veliko pisavo in ikone.

Zavedati se morate, da uporabniki spletne strani nikoli ne preberejo v celoti, vendar jo vedno preletijo oziroma “skenirajo”, da najdejo za njih pomembne informacije.

Dizajni spletnih strani bodo naslednje leto še bolj minimalistični, brez odvečnih elementov in tako bolj pregledni. Cilj vsake strani je namreč, da uporabniki takoj najdejo pravo informacijo. Tudi vam zato predlagamo, da odstranite odvečne elemente, ki na strani nimajo konkretnega namena.

Spletna trgovina tomba.si
Referenčni primer čistega minimalističnega dizajna brez odvečnih elementov – tomba.si.

Influencer marketing

Z vzponom TikTok socialnega omrežja se je tudi v Sloveniji dvignil trend influencer oz. vplivnostnega marketinga.

Če so še pred nekaj leti sloveli le večji vplivneži, ki so si postavili visoko ceno za sleherno promocijo, je danes količina influencerjev izjemno v porastu, enako bo tudi v prihodnjem letu.

Namreč kar 56% podjetij, ki sodelujejo v influencerje, bodo investirali v mikro-influencerje. Zgovoren je tudi podatek, da bo kar 89% marketingašev, ki trenutno že sodelujejo z influencerji, povečalo svoj vložek v ta del oglaševanja.

Vplivnostni marketing
Eva Kljun, Ciril Komotar in Jani Jugovic. Vir: https://www.dnevnik.si/1042795209

Kdo so mikro-influencerji? Gre za osebe na socialnih medijih z relativno manjšim krogom sledilcev (cca. nekaj tisoč), ki pa so bolj aktivni in zato oglaševalcem prinesejo relativno dober izplen glede na vložek.

Mnenje influencerja njegovim sledilcem veliko pomeni in v precejšnji meri vpliva tudi na njihove nakupovalne odločitve.

Verjetnost, da bodo kupili enak izdelek in koristili isto storitev, kot jo priporoča vplivnež, je zelo velika.

Sledilci delijo objave dalje in tako širijo glas med druge ljudi. Influencer marketing vam tako pomaga pri brandingu oziroma pozicioniranju vaše blagovne znamke na trgu.

Objave, video vsebine in zapisi na blogih so zaradi prisotnosti influencerja sprejeti precej bolje kot sicer. Pozitivni učinki influencer marketinga so hitro opazni in vodijo h končnemu cilju, ki je vsekakor povečanje prodaje.

Kako torej začeti z influencer marketingom?

Na eni strani si lahko najdete svojega mikro-influencerja, ki vas bo promoviral na vseh socialnih medijih ter vam na ta način zagotovil dodatno prepoznavnost, ali pa influencerja / strokovnjaka za socialne medije najamete, da vam skozi svoje kretivne viseo vsebine zgradi vaš TikTok / Facebook profil. Kontaktirate jih lahko na socialnih medijih – za začetek lahko seznam influencerjev najdete tudi v naslednjem seznamu: http://vsebine.futura.si/seznam-slovenskih-influencerjev

Še bolj konkretne predloge za začetek influencer marketinga si lahko pogledate v nasednjem videu:

Koliko pa stanejo influencerji?

Z influencer marketingom slovenski influencerji z manjšim številom sledilcev zaslužijo do nekaj sto evrov na objavo, vplivnež z milijon sledilci približno desetkrat toliko, v tujini pa je ta številka še 10x večja.

Preprosta fotografija izdelka z influencerjem stane okoli 300 evrov (vir: omisli.si).

Ste pripravljeni na 2023?

Vsako leto se razvoj spletnega marketinga odvija hitreje, trendi se spreminjajo z vsakim mesecem, zato je vsem zadevam danes že izjemno težko slediti. Da bo naslednje leto še bolj uspešno, vam torej predlagamo da:

  • investirate dodaten čas v kreiranje zanimivih vsebin za Facebook kanal,
  • kreirate kratke video vsebine,
  • testirate uporabniško izkušnjo vaše spletne strani in jo izboljšajte,
  • poslužujte se interativnih in zanimivih vsebin za e-mail marketing,
  • povežite se z mikro-influencerji.

Uspešno!

5/5 - (1 vote)
Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.