Vodič za pripravo Facebook kampanje

Mar 1, 2022
Mar 1, 2022

Ali razmišljate o pripravi Facebook oglaševalske kampanje?

Oglaševanje na tem družbenem omrežju, je za začetnike ali celo izkušene oglaševalce morda najučinkovitejši način za promocijo podjetja in ponudbe več kot 2,8 milijardam uporabnikom po vsem svetu.

Gre za nepredstavljivo veliko številko in vplivno omrežje, toda namen Facebook oglasov je predstavitev sporočila vašega podjetja pravemu segmentu uporabnikov.

To so ljudje, ki bodo najverjetneje želeli kupiti vaše izdelke ter storitve ali pa se prijaviti na e-novice. Možnosti konverzij je več, vse zavisi od vaših ciljev oglaševanja.

In v kolikor želite doseči najboljše rezultate, je pomembno, da razumete kaj vse Facebook omogoča in kako se po korakih lotiti Facebook oglaševanja.

V tem vodiču za pripravo Facebook oglaševalske kampanje vas bomo vodili skozi vse, kar morate vedeti, od načrtovanja prvega oglasa do konkretnega primera oglaševanja z majhnim proračunom.

Vodič Facebook kampanje po korakih

Ugotovljeno je bilo, da so družbena omrežja najučinkovitejši kanal digitalnega marketinga za pridobivanje več prikazov, klikov in konverzij. Še posebej izstopa oglaševanje na Facebooku – v nekaterih primerih je 7x cenejši od naslednjega najbolj dostopnega kanala za oglaševanje v družbenih omrežjih (Twitter).

Za Facebook oglaševanje lahko porabite samo 5 € na dan, da prejmete vidne rezultate.

Sliši se super, kajne?

Da pa bo vaša strategija stala na trdnih temeljih in prinašala želene konverzije; izpostavljamo in opisujemo sedem glavnih korakov, ki jih je dobro poznati in upoštevati preden se posvetite Facebook oglaševanju.

1. korak: Postavite cilje za svoje oglaševanje

Preden skočite v akcijo in ustvarite kakršne koli oglase je pomembno, da najprej razmislite, zakaj se boste lotili oglaševanja na Facebooku in kaj želite z njim doseči. Namreč le z zastavljenimi cilji, lahko tudi merite svoj uspeh.

Na primer, če želite povečati število prenosov svoje mobilne aplikacije prek oglasov na Facebooku, si lahko v prvem mesecu zastavite cilj 100 prenosov. To vam bo pomagalo tudi pri izbiri pravega cilja za vašo oglaševalsko akcijo Facebook v 3. koraku spodaj.

Še nekaj primerov vaših oglaševalskih ciljev:

  • Povečanje prometa na spletno stran
  • Večja udeležba na dogodku
  • Pridobivanje leadeov (to so potencialne stranke)
  • Večji doseg vsebine na Facebooku
  • Večja angažiranost Facebook strani
  • Večja spletna prodaja

2. korak: Pojdite na Facebook Ads Manager

Vse Facebook oglaševalske kampanje potekajo prek orodja Facebook Ads Manager, do katerega lahko dostopate direktno.

Ko ste v upravitelju oglasov, se lahko pomikate z menijem na levi strani. V kolikor želite začeti s svojim prvim oglasom, kliknite zeleni gumb v zgornjem desnem kotu strani.

3. korak: Izberite namen kampanje

Preden boste aktivirali svoj Facebook oglas, boste morali izbrati namen (angl. objective) svoje kampanje.

Prikazalo se vam bo 11 možnosti, ki vam lahko pomagajo doseči namen/cilj vaše kampanje:

S Facebookom imate na voljo veliko različnih načinov pristopa k oglaševalski kampanji. Ti spadajo znotraj treh glavnih kategorij:

Namen Facebook kampanje

Prepoznavnost (angl. Awareness)

Prepoznavnost (angl. Awareness) so cilji, ki vzbujajo zanimanje za vaš izdelek ali storitev:

  • Sponzoriranje objav
  • Promocija spletne strani
  • Dosežete ciljne skupine v bližini vašega podjetja
  • Povečate prepoznavnost blagovne znamke
  • Povečate svoj doseg

Mali nasvet: pri majhnih proračunih boste verjetno najbolje izkoristili svoj denar z vrstami “awareness” oglasov.

Premislek (angl. Consideration)

Cilji, zaradi katerih bodo ljudje začeli razmišljati o vašem podjetju in poiskali več informacij o njem:

  • Usmerjanje uporabnikov na Facebook profil ali drugam (spletno stran ipd.)
  • Pridobite namestitve vaše aplikacije
  • Povečate udeležbo na vašem dogodku
  • Pridobite oglede videoposnetkov
  • Pridobite leade

Konverzije (angl. Conversion)

Konverzija je cilj, ki spodbuja ljudi, da kupijo ali uporabljajo vaš izdelek ali storitev:

  • Povečate število konverzij na vaši spletni strani
  • Povečate udejstvovanje v vaši aplikaciji
  • Uporabniki/potencialne stranke lahko zahtevajo vašo ponudbo
  • Promovirate produkt ali katalog
  • Privabite ljudi k obisku vaših trgovin

Ko izberete namen/cilj svojih oglasov, boste morali poimenovati svojo kampanjo.

Nova Facebook kampanja

4. korak: Določite svojo ciljno skupino in proračun

Prilagajanje ciljne skupine

Ta korak je izjemno pomemben za uspeh vašega oglaševanja na Facebooku. Ciljno skupino lahko prilagodite glede na vse naslednje demografske kategorije:

  • Lokacija, začenši z državo, mestom, poštno številko ali naslovom.
  • starost
  • spol
  • jeziki
  • zanimanja – interesi, dejavnost uporabnikov, strani, ki so jim všeč in povezane teme
  • obnašanje – vedenje in namen nakupa, pa tudi uporabljena vrste naprave obiskovalcev
  • povezave – izberite, da se oglas prikaže vsem ljudem, ali samo tistim, ki so povezani z vašim podjetjem ali tistim, ki niso.

Poleg tega lahko z nastavitvijo “connections” izberete napredno ciljanje, ki vam omogoča, da vključite ali izključite osebe, ki so povezane z določenimi stranmi, aplikacijami ali dogodki.

Svoje ciljanje lahko dodatno prilagodite z uporabo ciljne publike po meri (angl. custom audiences), da ponovno ciljate uporabnike, ki so že sodelovali z vašim podjetjem.

Občinstvo po meri (angl. Custom Audiences)

S pomočjo občinstva po meri (custom audiences), svoje Facebook oglaševanje še bolj učinkovito ciljate na določeno skupino ljudi, ki so že sodelovali z vašo blagovno znamko.

Torej, namesto da poteka ciljanje “na slepo” ali preko široke demografske skupine, kot sta starost ali spol – lahko ciljate na podlagi podatkov, pridobljenih z vašega spletnega mesta, aplikacije, “offline lists” ali iz Facebooka.

Uporaba občinstva po meri vam omogoča, da naredite nekaj zelo koristnih stvari, kot so:

  • Ponovno ciljanje oglasov na ljudi, ki so bili v interakciji z eno od vaših objav na Facebooku.
  • Ustvarite oglase za določene segmente svojega občinstva, za recimo zbiranje e mail naslovov.
  • Prodajajte nove ali dražje izdelke ljudem, ki so že vaše aktualne stranke (angl. upsell).

Skratka, ciljne publike po meri lahko naredijo vaša tržna prizadevanja veliko bolj natančna.

facebook ciljna publika

Poljubna ciljna skupina (angl. Lookalike Audiences)

Poljubne ciljne skupine (Lookalike audiences) so ciljne skupine, ki jih lahko Facebook ustvari za vas na podlagi vaših ciljnih skupin po meri ali zunanjega vira podatkov.

Ljudje, ki bodo v vaši poljubni ciljni skupini, morda še nikoli niso slišali za vašo blagovno znamko. Z naprednimi algoritmi Facebook identificira uporabnike, podobne tistim v vaši ciljni skupini po meri, in jih cilja z vašimi oglasi.

To deluje takole:

  • Oglase prikazujete ciljni skupini po meri, ki jo sestavljajo stranke, ki so kupile kolesa v vaši lokalni kolesarski trgovini.
  • Svoje oglaševanje nato usmerite na podobno občinstvo (lookalike audiences) na podlagi podatkov uporabnikov iz občinstva po meri (custom audiences).
  • Facebook analizira ljudi na vašem seznamu in oblikuje profil potencialnih strank, ki bodo najverjetneje želeli iti v vašo trgovino – morda so to osebe, ki živijo na tem območju, radi kolesarijo, se radi gibajo na prostem in so stari med 25 in 50 let.
  • Zato se loti oglaševanja na tiste uporabnike, ki ustrezajo vašemu profilu, in se še naprej prilagaja glede na uspešnost oglasov.

Nastavitev proračuna

Na točki, ko imate izbrano svojo ciljno skupino se morate odločiti, koliko želite investirati v oglaševanje. Ko nastavite proračun morate vedeti, da ta številka predstavlja največji znesek denarja, ki ga želite porabiti. Proračun lahko nastavite tudi na “daily” ali “lifetime” porabo:

  • Daily: dnevni proračun je povprečje, ki ga boste porabili vsak dan.
  • Lifetime: “doživljenjski” proračun je najvišji znesek, ki ga boste porabili v času trajanja vaših oglasov.

5. korak: Ustvarite svoj oglas

Tukaj pa postanejo zadeve bolj zabavne! Zdaj je čas, da izberete slike (ali video), naslov, vstavite tekst in določite kje bo vaš oglas prikazan na Facebooku. Za kratko besedilo, ki se bo prikazalo nad vašimi slikami ali videoposnetki imate na voljo 90 znakov.

Obstajata dva načina za ustvarjanje oglasov: z uporabo obstoječe objave ali ustvarjanjem novega oglasa. Tukaj je hiter pregled obeh možnosti.

Uporaba obstoječe objave

Za nekatere vrste oglasov na primer za sponzoriranje objav, lahko ustvarite oglas z obstoječo objavo, ki je že bila javno objavljena na vaši Facebook strani. Kako to naredite? V nadzorni plošči Facebook ads manager izberite možnost »use existing post” in določite s katere Facebook strani želite izbrati objavo, ki jo želite uporabiti za oglas:

Facebook oglas

Ustvarjanje novega oglasa

Za ustvarjanje oglasa od samega začetka pa morate izbrati obliko, ki jo želite uporabiti. Facebook oglasi izgledajo namreč nekoliko drugače glede na rezultate, ki jih želite. Facebook trenutno ponuja 5 različnih formatov za oglase:

  • Vrtiljak: oglasi z 2 ali več pomičnimi slikami ali videoposnetki
  • Ena slika (angl. Single image): do 6 različic oglasa z 1 sliko
  • En video (angl. Single video): oglas z enim videoposnetkom
  • Zbrika: video oglas do 10 slikami

Opomba: formati, ki so vam na voljo, se bodo razlikovali glede na namen/cilj, ki ste ga zastavili za vaš oglas v zgoraj opisani 3. točki.

Ko je format izbran, morate oglasu dodati vsebino (slike ali video in tekst). Ta del je izjemno pomemben, da vaši oglasi dosežejo pozornost ciljnih skupin. Zato najdite način, da bosta vaša slika/video in tekst dovolj vabljiva, da bodo uporabniki želeli klikniti.

Priporočene specifikacije slike ali videa so navedene na zaslonu, kamor naložite svojo vsebino, vendar praviloma velja:

Za slike:

  • Priporočena velikost slike: 1200 x 628 slikovnih pik
  • Razmerje slike: 1,91:1
  • Za “boost” oglasov, uporabite sliko, ki vsebuje malo ali nič prekrivnega besedila.

Specifikacije videa:

  • Format: datoteke .MOV ali .MP4
  • Ločljivost: vsaj 720 pixlov
  • Velikost datoteke: največ 2,3 GB
  • Priporočeno razmerje stranic: širok zaslon (16:9)
  • Facebook: največ 60 minut.
  • Instagram: največ 60 sekund.

6. korak: izberite umestitve oglasov

Pri Facebook oglasih lahko izberete, na katerih lokacijah se bo vaš oglas prikazoval. Oglasi se lahko pojavijo v viru novic za mobilne naprave, v namiznem viru novic in desnem stolpcu. Ustvarite lahko tudi oglase za prikazovanje na Instagramu ter messengerju.

Umestitev Facebook oglasov

Facebook priporoča uporabo privzetih umestitev za cilj, ki ste ga izbrali. To mu omogoča, da optimizira umestitve namesto vas in doseže najboljše možne rezultate po najnižji skupni povprečni ceni. Lahko pa sami izberete kje želite, da se vaš oglas pojavi in kje ne .

Umesitve Facebook oglasov

Za več informacij o umestitvah oglasov obiščite uradno Facebook stran in si poglejte ta vodnik.

7. korak: Aktivirajte vaše oglase

V zadnjem koraku so oglasi pripravljeni za uporabo oziroma aktivacijo oglaševalske kampanje.

Če želite oddati oglas, kliknite zelen gumb »Objavi« v spodnjem desnem kotu strani.

Ko je vaš oglas oddan, ga bo Facebook pregledal preden bo objavljen (ko bo oglas objavljen, boste od Facebooka prejeli potrditveno e-poštno sporočilo).

Spletne strani in Facebook Pixel

Za učinkovito Facebook oglaševanje, morate začeti uporabljati eno specifično orodje, da kar najbolje izkoristite svoj proračun za oglase: to je Facebook Pixel (oz. Meta Pixel).

Ena največjih prednosti oglaševanja na družbenih omrežjih je zmožnost testiranja, sledenja, izboljševanja in ciljanja vaših oglasov z lasersko natančnostjo.

Facebook Pixel je orodje za zbiranje podatkov, ki pomaga kar najbolje izkoristiti vaše oglase na Facebooku in Instagramu.

Lahko ga sicer nastavite sami in sledite splošnim navodilom ali pa prepustite te pomembne detajle in facebook oglaševanje strokovnjakom, ki bodo poskrbeli, da bo vse teklo tako kot mora.

Od februarja 2022 je Facebook Pixel spremenil ime v Meta Pixel. V nadaljevanju bomo uporabljali oba izraza.

Facebook Pixel

Kako deluje Facebook Pixel?

Ko se boste lotili resnega Facebook oglaševanja, je Facebook Pixel (ali Meta Pixel) orodje, ki ga morate uporabiti. Gre za del kode, ki jo namestite na svojo spletno stran.

Zbira podatke, ki vam pomagajo slediti konverzijam iz oglasov na Facebooku, jih optimizirati, zgraditi ciljne publike za prihodnje oglase in ponovno tržiti ljudem, ki so na vašem spletnem mestu že opravili kakšno dejanje.

Slednje lahko pomeni, da so si obiskovalci ogledali določene izdelke vendar jih (še) niso kupili.

Deluje tako, da namesti in sproži piškotke za spremljanje potencialnih strank, ko komunicirajo z vašim podjetjem tako na Facebooku in Instagramu kot zunaj njega.

Zagotovo ste že kdaj doživeli, da ste po obisku profila ali spletne strani nekega podjetja začeli opažati oglase tega istega podjetja na družbenih omrežjih. Ne gre za naključje ampak skrbno nastavljen sistem remarketinga ali ponovnega trženja.

Za podjetja je to zelo priročen način, da opomnijo uporabnike, naj se vrnejo in kupijo tiste izdelke, ki so si jih ogledovali ali pustili v spletni košarici. Remarketing ni edina funkcija Facebook Pixla.

Pomemben je tudi za sledenje, analitiko in splošno optimizacijo oglasov. Pixel sledi različnim dejanjem, ki jih ljudje izvedejo na vaši spletni strani, na primer nakup, ogled, klik ali dodajanje nečesa v spletno košarico. Facebook ta dejanja imenuje »dogodki«.

Standardni dogodki Facebook Pixlov

17 standardnih dogodkov Facebook Pixlov, katere lahko preprosto kopirate in prilepite kodo dogodka Facebook:

  1. Nakup (angl. purchase): oseba opravi nakup na vašem spletnem mestu.
  2. Potencialna stranka (angl. lead): oseba se prijavi za preizkus ali se kako drugače identificira kot potencialna stranka na vašem spletnem mestu.
  3. Dokončana registracija (angl. complete registration) : nekdo izpolni obrazec za registracijo na vašem spletnem mestu ali obrazec za naročnino.
  4. b (angl. add payment info): stranka v postopku nakupa na vašem spletnem mestu vnese svoje podatke o plačilu.
  5. Dodaj v košarico (angl. add to cart): stranka doda izdelek v nakupovalni voziček na vašem spletnem mestu.
  6. Dodaj na seznam želja (angl. add to wishlist): uporabnik doda izdelek na seznam želja.
  7. Podatki plačnika (angl. Initiate checkout): uporabnik začne postopek nakupa.
  8. Iskanje (angl. search): oseba s funkcijo iskanja poišče nekaj na vašem spletnem mestu.
  9. Ogled vsebine (angl. view content): nekdo pristane na določeni strani na vašem spletnem mestu.
  10. Stik (angl. contact): stranka stopi v stik z vašim podjetjem.
  11. Prilagodite izdelek (angl. customize product): oseba izbere določeno različico izdelka, na primer določeno barvo.
  12. Donacija (angl donate): nekdo donira za vaš namen.
  13. Najdi lokacijo (angl. find location): uporabnik išče fizično lokacijo vašega podjetja.
  14. Urnik (angl. schedule): oseba rezervira sestanek v vašem podjetju.
  15. Začnite preizkusno različico (angl. start trial): oseba se prijavi za brezplačno preskusno različico vašega izdelka.
  16. Pošlji prijavo (angl. submit application): uporabnik se prijavi za vaš izdelek, storitev ali program.
  17. Naročite se (angl. subscribe): oseba se naroči na e novice, storitev ali kaj drugega.

Standardnim dogodkom lahko dodate tudi več podrobnosti z dodatnimi deli kode, imenovanimi parametri. Ti vam omogočajo prilagajanje standardnih dogodkov na podlagi dejavnikov, kot so:

  • Koliko je vreden “conversion event”
  • valuta
  • vrsta vsebine
  • predvidena dolgoročna vrednost

Na primer, Pixle za sledenje na Facebooku lahko uporabite za beleženje ogledov določene kategorije na vašem spletnem mestu, namesto da bi sledili vsem ogledom. Recimo, da želite ločiti lastnike psov od lastnikov mačk na podlagi tega, katere razdelke spletnega mesta o ponudbi hišnih ljubljenčkov so si ogledali.

Facebook pixel in iOS 14.5

Zaradi sprememb v sledenju tretjih oseb (angl. third-party) v iOS 14.5 bodo nekatere funkcije Pixlov onemogočene za posodobljene naprave Apple.

Ni potrebe po paniki, vedite pa, da le 14,7 % mobilnih uporabnikov Facebooka dostopa do družbenega omrežja z napravami iOS. Kljub temu bodo spremembe, ki bodo ustrezale zahtevam iOS 14.5, vplivale na vse oglaševalce.

Ena od večjih sprememb je, da lahko oglaševalci nastavijo največ osem standardnih dogodkov in konverzij po meri.

Oglaševalci bodo zagotovo morali spremeniti način razmišljanja o Facebook Pixlu, ko bodo te spremembe začele veljati.

Zakaj bi morali namestiti Facebook Pixel?

Povečajte donosnost naložbe (ROI) za Facebook oglaševanje.

Pridobljeni podatki pomagajo zagotoviti, da bo vaše oglase videla ciljna skupina, za katero je najverjetneje, da bo izvedla želeno konverzijo.

To vam omogoča, da izboljšate stopnjo konverzije oglasov na Facebooku in pridobite boljšo donosnost naložbe.

Še preden se posvetite oglaševanju na družbenih omrežjih, je koristno, da se lotite umestitve Pixla na stran. Le-ta bo začel zbirati podatke, tako da vam ne bo treba začeti iz nič, ko boste pripravljeni ustvariti svoje prve oglase in kampanjo.

Kaj pomeni 5 EUR na dan za Facebook oglaševanje

Da bi pokazali, kaj je možno doseči v Facebook oglaševalsko kampanjo z majhnim proračunom, je podjetje Buffer preizkusilo kaj se zgodi z le 5 € na dan. Preizkusili so tri različne vrste Facebook oglasov, od katerih je vsak zasnovan z drugačnim ciljem.

Rezultati njihovega oglaševanja:

  • Všečki strani – 0,57 € na všeček
  • Kliki na pristajalno spletno stran Buffer for Business – 4,01 EUR na klik
  • Sponzorirana objava – 6,35 € na dodatnih 1000 doseženih ljudi

Koliko vam torej prinese investicija 5 € na dan? Poglejmo si še te številke:

  • Število všečkov Facebook strani (angl. Page likes) – 9 všečkov na dan
  • Kliki na domačo spletno stran Buffer – 1 na dan
  • Sponzorirana objava – doseglo je 787 novih ljudi

Naj vaše podjetje raste s pomočjo Facebooka

Oglaševalska platforma Facebook je zasnovana tako, da je dokaj enostavna za uporabo tudi za tiste, ki nimajo izkušenj z digitalnim marketingom, zaradi česar je še bolj privlačna za podjetnike, ki so ambiciozni in si želijo videti, da podjetje raste.

Zdaj je čas, da sledite zgornjim korakom in ustvarite svojo prvo uspešno oglasno kampanjo na Facebooku.

Mimogrede, če želite pomoč pri ustvarjanju ali upravljanju oglaševalskih akcij na Facebooku, nam pišite na oglasevanje@spletnik.si. Z veseljem uporabimo naše bogate izkušnje in dobre prakse s področja Facebook oglaševanja za rast podjetij!

Uspešno!

Vaš Spletnik

5/5 - (1 glas)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 glas)