Zahvalna stran – blagajničarka na vaši spletni strani

Apr 14, 2010
Apr 14, 2010

»Hvala za povpraševanje.« Ravnokar ste izpolnili kontaktni obrazec na spletni strani, s čimer ste izkazali resno zanimanje za nakup nekega izdelka. V istem trenutku pričakujete kup dodatnih informacij, odgovore na pogosta vprašanja, kontaktne podatke, ponudbo za soroden nakup, oglas za posebno ponudbo … Pa se ne zgodi nič. Le to suhoparno sporočilo. Vam je znano? Previdno, morda tudi sami uporabljate podobno neučinkovito zahvalno stran.

Kaj je zahvalna stran?

To je stran, ki se prikaže, ko izpolnite obrazec za oddajo povpraševanja (sporočila, vprašanja …) na spletni strani. Običajno vsebuje le pusto zahvalo, saj se večina ne zaveda, kako koristna in učinkovita zna biti zahvalna stran. Z njo lahko priskrbimo celo vrsto možnosti za konverzije, kar poviša povprečno višino nakupa in priskrbi dodano vrednost za kupce. Zahvalna stran ima moč enkratno poslovno transakcijo spreobrniti v dolgoročen poslovni odnos.

Kako oblikovati zahvalno stran?

Namen zahvalne strani oz. sestavni elementi se razlikujejo glede na trg, na katerem poslujete. Drugače se boste vedli do končnih kupcev kot do poslovnih partnerjev.

Kako povečati število konverzij na trgu končnih kupcev(B2C)?

Namesto iskanja novih kupcev lahko povečate nakup obstoječih strank s ponudbo sorodnih produktov. Po nekaterih raziskavah je kar 30-67 % kupcev pripravljenih na dodaten nakup tekom prvega. Ne zanemarite teh odstotkov in jim v trenutku, ko opravijo nakup (ali kakšno drugo konverzijo), ponudite naslednji nakup, prijavo na e-novice in podobno.

Elementi zahvalne strani (B2c)

Nekaj elementov, ki jih vključite v svojo zahvalno stran (B2C):

  • ponudba za naslednji nakup;
  • ankete zadovoljstva kupcev;
  • možnost posredovanja ponudbe prijatelju preko e-maila;
  • povezave na socialne medije;
  • datoteke za prenos (katalogi, brošure …);
  • pospeševanje prodaje s kuponi, klubi zvestobe ipd.;
  • prijava na e-novice …

Ko je nakup opravljen, lahko kupcem v sklopu zahvalne strani takoj odgovorite na vprašanja, ki si jih pogosto zastavljajo. Zelo vam bodo hvaležni, če bodo v hipu dobili želene informacije, njihova nakupna izkušnja pa bo pozitivna.
Nekaj pogostih vprašanj:

  • Je bilo naročilo zares oddano?
  • Ali bo plačilo izvedeno na izbran način?
  • Kdaj bo prispelo naročeno blago?
  • Kolikokrat bom prejemal e-novice?
  • Bodo objavljeni rezultati ankete zadovoljstva strank?
  • Na koga naj se obrnem, če želim oseben kontakt?

Kako povečati število konverzij na medorganizacijskem trgu(B2B)?

Ko je na spletni strani izvedeno povpraševanje, obiskovalca popeljite do več informacij o vaši ponudbi. Poslovni partner, ki pozna vaše produkte in storitve, se bo hitreje odločil za sodelovanje ter podpisal pogodbo, lažje bo zaključil prodajo in ponovil nakup.
Nekaj elementov, ki jih vključite v svojo zahvalno stran (B2B):

  • različna poročila;
  • promocijski katalogi;
  • dogodki (npr. udeležba na sejmu);
  • zadnje objave v medijih (članki, nagrade);
  • priporočila in reference.

Zahvalne strani spletnih trgovin

Če imate spletno trgovino, upoštevajte naslednja splošna navodila za oblikovanje zahvalnih strani:

  • bodite konsistentni – ohranite dizajn spletne strani tudi na zahvalni strani, saj lahko v nasprotnem primeru obiskovalci mislijo, da so naredili napako in se z gumbom »nazaj« umaknili z zahvalne strani še preden jo preberejo;
  • bodite specifični – jasno opišite, kaj pričakujete od obiskovalca, ko opravi nakup;
  • informirajte in izobražujte – dobra ideja je opozorilo stranki, da lahko nakup preveri preko elektronske pošte; omenite tudi možnost, da je povratno sporočilo v »spam« nabiralniku;
  • določite pričakovanja – povejte, v kolikšnem času boste posredovali povratno sporočilo (največ 24 ur); prav tako obvestite, če bodo prejeli dodatno sporočilo tekom dostave izdelka (še posebno, če gre za produkte, ki ne bodo dostavljeni sočasno);
  • zagotovite – uporabljajte zahvalne strani za zagotovitev uspešne transakcije in priskrbite odgovore na najpogostejša vprašanja za ublažitev morebitnih težav;
  • optimizirajte – na zahvalni strani uporabljajte različna orodja za povišanje konverzij.

Zahvalne strani in socialni mediji

Poseben vidik na zahvalni strani so socialni mediji, ki pomagajo ustvariti poslovne konverzije. Priporočljivo je uporabljati najbolj prepoznavne – Facebook, Twitter, LinkedIn in podobne. Na zahvalni strani naj obiskovalci postanejo vaši Facebook »fan-i«, vam sledijo na Twitterju, se z vami povežejo na LinkedIn … Enotnega vzorca poziva k akciji sicer ni, saj je odvisno od več dejavnikov, na kakšen način bo spodbudila socialne medije k aktivnostim na zahvalni strani – narava spletne strani, panoge podjetja, ciljev spletne strani ipd.. Predvsem je pomembno, da poznate svoje kupce in povezovanje svojega podjetja s socialnimi mediji prilagodite temu profilu.

Zahvalne strani in Google oglaševanje

Učinkovito zastavljene kampanje na Googlu si ne predstavljamo brez zahvalne strani. Poleg sestavnih delov, o katerih smo govorili, je pri oglaševanju na Googlu izrednega pomena tudi poseben element – koda za konverzijo. To je koda v HTML jeziku, ki omogoča merjenje števila obiskovalcev, ki so na spletno stran prišli preko Google oglasa in izpolnili kontaktni obrazec (ali obrazec za povpraševanje, prijava na e-novice …). Število konverzij je relevanten statistični kazalec, s katerim pojasnjujemo enega od vidikov učinkovitosti oglaševalske kampanje na Googlu.
Kakor vidimo je spletna stran gola in bosa brez zahvalne strani. To velja za spletne strani ali spletne trgovine, na medorganizacijskem ali trgu končnih uporabnikov. Prav tako kot celotno spletno stran, moramo tudi zahvalno stran opremiti z vsemi elementi prodajno naravnane strani, ki spodbujajo k nadaljnjemu nakupu, vpisu v bazo kupcev ali širjenju dobrega imena na socialnih medijih. Z dodatnimi informacijami, posebnimi ponudbami, kontakti in raznimi prijemi za pospeševanje prodaje lahko konkretno povišamo kredibilnost podjetja in dolgoročno povečamo prodajo.
Zahvalno stran brez poziva k nadaljnji akciji si predstavljajte kot blagajničarko v trgovini, ki vas ne vpraša, če bi želeli še kaj kupiti. Priznajte, da bi se vam zdelo nenavadno, če bi vam rekla le naučeni »hvala«. Prepričana sem tudi, da na svojem prodajnem mestu vsakega kupca vprašate, če potrebuje še kak izdelek ali sorodno storitev. Enako morate storiti tudi na zahvalni strani znotraj vašega spletnega mesta. Spletna stran navsezadnje je prodajno mesto, zahvalna stran pa nosi vlogo blagajničarke, ki vpraša: »Bi želeli še kaj?«


Želite, da vam pomagamo pri spletni strani? Kontaktirajte nas!
Želim vam lep dan in veliko uspeha!
Spletnik marketing

5/5 - (1 vote)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)