Zakaj ni več dovolj samo to, da ste poznani na spletu?

Nov 26, 2019
Nov 26, 2019

Za podjetja je že dolgo časa najpomembnejši cilj doseči prepoznavnost lastne blagovne znamke. In to je precej razumljivo. Torej, ko kupci spoznajo vaš produkt, je težkega dela po predvidevanju in mnenju večine konec, kajne?

Temu žal že dolgo časa ni več tako. 

Tukaj se v resnici vse skupaj šele začne. Zadnje študije kažejo, da čeprav se potrošniki zavedajo obstoja različnih ponudnikov, ponavadi vedno kupujejo samo pri določenih posameznikih. Kljub temu, da se stopnja prepoznavanja določenih spletnih trgovin morda razlikuje glede na njihovo kategorijo, pa se dejanski odstotek spletnih trgovin, v katerih kupci kupujejo, ne spreminja.

Vas zanima širitev vaše spletne prodaje v tujino? Potem velja spoznati navade današnjih potrošnikov na posameznih trgih, ne samo na domačem trgu. 

Spletni kupec v Nemčiji za primer v povprečju pozna približno 16 spletnih trgovin, Španci vedo za obstoj 13, medtem ko jih Italijani poznajo komaj 10. Vseeno pa potrošniki v vseh omenjenih državah najpogosteje kupujejo samo v 3 izbranih spletnih trgovinah.

Če na kratko povzamemo; samo zato, ker ljudje poznajo vašo blagovno znamko in jo morebiti tudi cenijo, še ne pomeni, da bodo pri vas tudi kupovali

Živimo v času, ko je ponudba na trgu bistveno večja od povpraševanja. Poleg tega pa se podjetja premalokrat zavejo, da je povpraševanje na posameznem trgu na koncu dneva še zmeraj omejeno. 

Tudi vprašanje “ali ste lahko na posameznem trgu uspešni”, ni toliko povezano samo s tem ali je vaša blagovna znamka dobra in prepoznavna, ampak predvsem od tega ali se zavedate kako se danes kupcu na posameznem trgu prilagoditi, katere minimalne standarde glede vlaganja v posamezen trg vam narekuje že obstoječa konkurenca in ali imate pravo miselnost kaj vstop na novi trg od vas dejansko zahteva tudi z vidika agilnosti, da boste ravno vi tisti, ki boste na svojo stran lahko pridobili zadostno količino tržnega potenciala.

Kaj naj torej naredijo spletni trgovci v kolikor želijo obstati, se dodatno širiti doma ali celo planirajo vstop v tujino?

Doseči prepoznavnost znamke je še vedno zelo pomembno, ni pa zagotovilo, da bo prineslo konverzijo (nakup oz. zaslužek). To velja tako za domač, kot tudi za tuj trg. Na Norveškem, Danskem in Švedskem na primer kar 69 % kupcev trdi, da so neverjetno zadovoljni s trgovinami v katerih že kupujejo

Kljub temu pa v omenjenih državah samo 44 % ljudi trdi, da imajo močno prednost določene trgovine. To nakazuje, da je težje kot zadovoljstvo, doseči to, da si danes pri kupcih prva izbira. 

Na Češkem za primer, je ta odstotek malo manjši, in sicer 39 %. Tudi potrošniki v Španiji in Turčiji pravijo, da imajo določene znamke prednost, medtem ko je ta odstotek v Nemčiji, Franciji in na Nizozemskem povprečno 53%.

Znamke naj se torej ne osredotočajo zgolj in samo na dobro poznavanje in razširjenost svojega imena, vlagajo naj tudi v doseganje drugih ciljev kot so; optimalen zajem in poznavanje obnašanja današnjega kupca, izboljšanje same nakupne poti, zagotavljanje dobre uporabniške izkušnje ter vlaganje predvsem v dolgoročno ohranjanje strank (gradnja CLV – lifetime value, je eden ključnih faktorjev za uspeh posameznega podjetja na določenem trgu).

Osredotočite se na kupca

Izboljšanje celotne izkušnje kupca bo pripomoglo k priporočilom in napotkom ter posledično k večjemu številu strank. Da pa se lahko tega lotite, morate podrobno razumeti kako se danes obnaša vaš kupec in kaj je higienski minimum, ki vaše obiskovalce spreminja v kupce.

Poleg izvajanja raznoraznih raziskav in testiranj uporabnikov, je odlična odskočna deska ravno v naprejšnje poznavanje že uveljavljenih minimalnih predpogojev za potencialni uspeh na posameznem trgu. Torej zaletavost pri širitvi spletne prodaje na tuje trge ni priporočljiva.

  • Današnji kupci so zelo radovedni

Uporabniki v Združenem Kraljestvu, Nemčiji in Turčiji cenijo široko paleto različnih izdelkov, medtem ko italijanske kupce najbolj prepriča enostavnost iskanja ter logična navigacija po spletni trgovini. Zavedajte se, kdo točno so vaši kupci.

  • Kupci so zelo zahtevni

Na vrhu seznama prioritet je tudi varno plačevanje, še sploh za kupce v Franciji, Italiji in Španiji – medtem ko imajo v Nemčiji, Združenem Kraljestvu in na Poljskem potrošniki radi vidno izpostavljene in jasno razdelane cene. 

Spletnim kupcem je zelo pomemben element tudi personalizacija. S tem mislimo predvsem na vsebino in podporo, ki sta prilagojeni njihovim osebnim nakupovalnim navadam in željam. Kot najpogostejši primer se omenja nagrajevanje kupčeve zvestobe npr. s promocijskimi kodami, s personaliziranimi ponudbami iz kategorij v katerih posamezen kupec kupuje najpogosteje, itd.

  • Kupci nimajo veliko časa

Spletni kupec danes najbolj ceni;

  •  hitro nalaganje spletne trgovine (še posebej mobilnega prikaza),
  •  čimprejšnji postopek nakupa,
  •  preprost dostop do razpoložljivih izdelkov. 

Današnji spletni nakupi so odvisni predvsem od zavedanja in prilagajanja ponudnikov zahtevam današnjega kupca na posameznem trgu.

Pomembno je tudi zagotoviti, da bo kupljen izdelek prišel do cilja hitro in v enem kosu. Ta zahteva je močno zaželena predvsem v Nemčiji, kjer se je vrednost posameznega ponudnika v očeh kupca na račun zmožnosti sledenja pošiljki precej dvignila, in sicer iz 48 % v letu 2018 na kar 52 % v 2019.

Lažja pot do spremembe

Čeprav lahko znamke storijo še mnogo za izboljšano nakupno izkušnjo, pa je stanje najboljših spletnih trgovin kot tudi dojemanje le teh s strani kupcev, večinoma kar pozitivno. V tem trenutku morajo znamke svojo energijo in trud usmeriti v izboljšanje zvestobe, bolj pregledne spletne strani in ustvarjanje najboljše nakupne izkušnje.

Na koncu dneva je namreč poznavanje znamke samo začetek. Da pa lahko omenjeno zagotavljate, brez analitične obdelave zajetih podatkov, analize spletne strani, hitrih reakcij in precejšnjega testiranja, uspeh na tujih trgih danes ni več nekaj samoumevnega, prej obratno. 

V kolikor potrebujete več informacij o tem, kako povečati število nakupov na vaši spletni strani, stopite v stik z našo ekipo, ki vam bo z veseljem pomagala!

Uspešno,
Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran