Zaključek nakupa v spletni trgovini – ključen korak uspeha!

Maj 17, 2023
Maj 17, 2023

Posodobljeno 30. 05. 2024

Številna podjetja vložijo veliko časa in truda v videz in občutek svoje spletne trgovine, saj vedo, da lahko ravno ti detajli pritegnejo nove stranke in izboljšajo splošno uporabniško izkušnjo.

Obenem pa pričakovanja potrošnikov do podjetij še nikoli niso bila večja, saj jim splet ponuja veliko možnosti ter izbire pri nakupovanju.

Da bi izpolnili pričakovanja teh strank, se je tradicionalno digitalno poslovanje razvilo v večkanalno poslovanje, kjer potrošniki pričakujejo mešano digitalno izkušnjo. Ta nova pričakovanja od podjetij zahtevajo brezhibno in dosledno izkušnjo na vseh kanalih in prodajnih mestih.

Medtem ko je vsaka stopnja digitalne nakupne poti strank bistvenega pomena pri pretvarjanju le-teh v kupce, je zaključek nakupa oziroma izkušnja checkout procesa – korak, ki ostaja izziv za spletne trgovine. Negativna izkušnja zaključka nakupa lahko namreč vpliva na odločitev strank, da kupijo od vas ali da se ponovno vrnejo v vašo spletno trgovino.

zaključek nakupa v spletni trgovini

Počasna ali nerodna checkout stran lahko povzroči frustracijo in opustitev nakupovalne košarice, kar vas stane dragocene prodaje.

Zato je postopek zaključka nakupa ali checkout, eden najbolj kritičnih korakov nakupne poti stranke na spletu. Ta članek vam bo pomagal optimizirati potek nakupa in obdržati stranke vse do končnega koraka – nakupa.

Raziskali bomo tudi ključne funkcije in prednosti modula WooCommerce FunnelKit Cart in kako vam lahko pomaga dvigniti vašo spletno trgovino na višjo raven.

Kaj je zaključek nakupa

Zaključek nakupa je niz korakov, ki jih stranka izvede, da opravi nakup.

Predstavljajte si, da nakupujete v fizični trgovini s športnimi oblačili. Izberete neko oblačilo, ga primerjate z drugimi in pomerite. Ko najdete, kar iščete, greste na blagajno in opravite plačilo. To je checkout postopek v fizični trgovini.

V spletni trgovini je to, ko uporabnik klikne na ‘na blagajno’ in nadaljuje s plačilom. Kadar je plačilo opravljeno običajno prejme tudi takojšnjo potrditev nakupa.

Zdi se preprosto, a za checkout korakom se lahko skrivajo kompleksni procesi, ki ovirajo nakup in vplivajo na uporabniško izkušnjo.

?? Na primer: predolg obrazec za dokončanje postopka plačila na strani, omejeni načini plačila ali spletna trgovina, ki se predolgo nalaga.

Skratka, potencialnega kupca moramo zelo dobro poznati, da čim bolj optimiziramo korake nakupa.

Zakaj bi morali optimizirati zaključek nakupa svoje spletne trgovine?

Optimizacija checkout procesa je obvezna, saj je to zaključek nakupnega procesa in najpomembnejši trenutek, ko kupci oddajo naročilo (kliknejo na konec nakupovalne košarice in so usmerjeni na blagajno). Stran za checkout ali dokončanje nakupa lahko vsebuje več elementov in osebnih podatkov:

Povzetek nakupa,

Naslov za pošiljanje, možnosti ter stroški dostave;

Način plačila,

Kodo za popust ali promocijsko kodo.

Optimizacija je namenjena temu, da pride do uspešnega zaključka nakupa in odlične uporabniške izkušnje. Da bi to naredili, je pomembno, da se zavedate izzivov, ki vplivajo na postopek nakupa na spletu (pomisleki glede dostave, nezadovoljstvo s stroški pošiljanja, tehnične težave spletne strani, počasno nalaganje, omejene možnosti načina plačila ali dolgotrajni postopki registracije).

Slabe prakse v najpomembnejšem trenutku prodaje zelo negativno vplivajo na stopnjo opustitve nakupovalne košarice. Katere korake torej upoštevati, da kupce uspešno vodite na blagajno in preprečite slabo uporabniško izkušnjo?

3 preizkušene tehnike za nemoten in učinkovit checkout

Z izvajanjem naslednjih korakov oziroma tehnik lahko povečate zadovoljstvo strank, zmanjšate opustitev košarice in dosežete večjo stopnjo konverzije.

Te tehnike so bile preizkušene in so se izkazale za učinkovite pri ustvarjanju brezhibne uporabniške izkušnje, od optimizacije poteka nakupa do poenostavitve obrazcev in ponujanja več možnosti plačila.

1. Poenostavite prodajno mesto

Poenostavitev postopka nakupa ni samo nekaj, kar si potrošniki želijo – to namreč že pričakujejo. Po podatkih Accenture bo 87 % spletnih kupcev zapustilo svoje košarice, če je blagajna prezapletena, 55 % pa jih bo v celoti zapustilo spletno trgovino.

Kupci torej pričakujejo, da izkušnja na blagajni čim bolj preprosta in brez trenja. To pomeni, da iščejo funkcije, kot so:

• Avtomatsko plačilo,

• checkout opcije z enim klikom (angl. One-click checkout options);

• možnosti nakupa kot “gost” (angl. Guest checkout options);

• jasni in natančni skupni stroški.

zaključek nakupa v enem koraku

Da bi zagotovili preprosto in priročno izkušnjo plačevanja, ki jo zahtevajo potrošniki, lahko spletni trgovci izkoristijo tehnološke integracije, da naredijo blagajno skoraj tako preprosto kot preostanek nakupne poti.

Nudenje številnih možnosti plačila, kot so PayPal, Apple Pay in druge, na primer odpravlja obotavljanje strank in vašemu spletnemu mestu doda verodostojnost. Spletni trgovci lahko uporabljajo tudi druge kanale, kot so družbeni mediji, da kupcem omogočijo enostavno nakupovanje.

Poenostavitev checkout procesa je lahko različnih oblik, odvisno od vašega podjetja. Na srečo je na voljo vrsta možnosti in integracij, ki omogočajo čim bolj preprost nakup.

2. Optimizirajte začetek nakupa v košarici

Drug način, kako lahko spletne trgovine izboljšajo checkout je, da naredijo prilagoditve, preden kupec sploh doseže blagajno, kar se zgodi v nakupovalni košarici. Večina spletnih kupcev ne mara presenečenj, ko pridejo na blagajno/checkout, zato lahko navedba natančnega zneska košarice med brskanjem po spletni trgovini – pomaga ublažiti presenečenja. Eden od načinov, kako lahko spletni trgovci to naredijo, je z uporabo avtomatiziranih orodij za samodejni vnos točnih davčnih izračunov in ocene stroškov dostave.

Optimiziranje nakupovalne košarice zagotavlja dodatno preglednost in natančnost v zgodnjih fazah nakupne poti, česar si mnogi potrošniki želijo pri spletnem nakupovanju.

3. Zagotovite možnosti globalne trgovine

Na današnjem globalnem trgu imajo kupci več možnosti, prodajalci pa priložnost, da dosežejo večje občinstvo kot kdaj koli prej. Vendar pa povečane možnosti in priložnosti ne pridejo brez dodatne kompleksnosti pri nakupovanju oziroma plačilih. Zagotavljanje različnih možnosti plačila za globalno občinstvo je bistvenega pomena za čezmejno prodajo. Popularne ali prednostne vrste plačila v domači državi spletne trgovine morda ne bodo delovale za stranke v drugi državi.

Prav tako je pomembno, da se seznanite o davčnih in carinskih predpisih za tujino, saj se le-te razlikujejo od države do države. Kadar gre za čezmejne carinske dajatve in davke, lahko poravnava stroškov takoj na blagajni (checkout) vpliva na kasnejšo izkušnjo strank – torej po nakupu.

?? Primer: Tuja stranka opravi nakup in domneva, da so bili vsi davki in stroški pošiljanja obdelani že na checkout koraku. Vendar, ko prispe njen paket, jo doleti nepričakovan račun, ker spletna trgovina ni upoštevala in zaračunala vseh zahtevanih carin in davka. Neprijetna izkušnja stranke, ki jo želite preprečiti.

Kaj je Funnel Builder in FunnelKit?

Funnel Builder je poenotena rešitev z optimiziranimi zaključki nakupa, hitrimi naročili, dodatnimi prodajami z enim klikom in seveda stranmi za prijavo, prodajo in zahvalo. Poleg tega vključuje kontaktne dejavnosti, poglobljeno analitiko in nadzorno ploščo uspešnosti z možnostjo A/B testiranja vsega.

FunnelKit je vtičnik prodajnega lijaka za WooCommerce. Potrebovali boste račun za gostovanje na WordPressu z nameščenim in aktiviranim WooCommerce.

FunnelKit je marketinška platforma, ki podjetjem pomaga ustvariti prodajne tokove z visoko stopnjo konverzije in optimizirati njihov prodajni proces.

Platforma ponuja vrsto funkcij, ki podjetjem pomagajo povečati konverzije. Zasnovan je tako, da je uporabniku prijazen in dostopen tudi za podjetja z malo ali brez tehničnih izkušenj. FunnelKit s svojo zmogljivo zbirko orodij in intuitivnim vmesnikom omogoča podjetjem vseh velikosti, da prevzamejo nadzor nad svojim prodajnim procesom in povečajo prihodke iz svoje spletne trgovine. Poleg tega FunnelKit ponuja integracije s številnimi priljubljenimi platformami za spletno prodajo, kar olajša vključitev v vaš obstoječi potek dela in takojšnje opazovanje rezultatov.

Kako deluje FunnelKit Cart/zaključek nakupa?

FunnelKit Cart (t.i. košarica oz. zaključek nakupa) je sodoben “side cart” vtičnik/modul WooCommerce, ustvarjen za brezhibno uporabniško izkušnjo. Ponuja vrsto funkcij, ki podjetjem pomagajo povečati konverzije, od prilagodljivih strani za dokončanje nakupa do upsell funnels z enim klikom. Poleg tega se FunnelKit Cart integrira s številnimi priljubljenimi platformami za spletno prodajo, kar podjetjem olajša takojšnjo uporabo. Na splošno je FunnelKit Cart odlična rešitev za spletne trgovine, ki želijo povečati prodajo in svojo spletno trgovino dvigniti na višjo raven.

V primeru, da uporabnik klikne gumb za dodajanje v košarico, bi voziček zdrsnil s strani, namesto da bi ga preusmeril na stran košarice. Od tu lahko uporabniki spremenijo vsebino vozička in gredo neposredno na stran za zaključek nakupa.

kako deluje funnelkit

Na nadzorni plošči FunnelKit Cart, boste videli pet razdelkov.

Prikaz ikone nakupovalne košarice

Odločite se, kje želite, da se prikaže ikona vozička – na celotnem spletnem mestu, straneh WooCommerce ali pa je ikona skrita. Če želite skriti ikono stranskega vozička za WooCommerce, jo lahko dodate v meni glave ali noge. Povezane nastavitve so v razdelku menija košarice.

Ikona za košarico - FunnelKit

Razdelek cart menija oziroma nakupovalne košarice vam omogoča, da dodate košarico v meni ali jo vdelate na stran prek shortcode.

Nastavitve prikaza ikon lahko konfigurirate, ko košarico dodate v meni ali jo vdelate na stran na svoji spletni strani.

Prikaz checkouta - FunnelKit

Ta način omogoča, da vaša nakupovalna košarica dobi najboljši položaj za prikaz v vaši spletni trgovini.

Ikona za košarcio - FunnelKit

Nakupovalna košarica po meri

Smart FunnelKit slide-out voziček, vam omogoča nastavitev in konfiguracijo nakupovalne košarice WooCommerce, kot želite. To pomeni, da boste lahko prilagodili prikaz košarice, naslov, položaj, razdelek s kuponi, gumb za zaključek nakupa in drugo – vse z enim samim klikom.

Nakupovalna košarica po meri - FunnelKit

Ponuja vam vse standardne funkcije, ki jih želite prikazati v WooCommerce stranski košarici (t.i. side cart).

Dodajte Upsells in Cross-sells

Izberite, katere upsell in cross-sell želite prikazati, da jih lahko uporabniki dodajo. Vsak element ima lahko različna priporočila. V primeru, da izdelek nima nobenega nadaljnjega koraka (upsell ali cross-sell), vam FunnelKit Cart nudi možnost privzetih upsell-ov (angl. Default Upsells).

Upsell and cross-sell možnosti v FunnelKit modulu

WooCommerce vam omogoča dodajanje upsell in cross-sell v razdelku povezani izdelki (angl. Linked Products) na straneh posameznih izdelkov. Vedno jih lahko dodate na posamezne strani izdelkov, pravzaprav jih morda že imate definirane v svoji trgovini. Če ne, vam ni treba iti na vsako stran posebej. S FunnelKit Cart jih lahko zdaj preprosto dodate iz enega vmesnika. To je podrobneje opisano v nadaljevanju članka.

Konfigurirajte nagrade kot spodbude

75 % kupcev bo po prejemu spodbude ali nagrade verjetno opravilo še en nakup. Zato nagrade spodbujajo kupce k nakupu in celo krepijo zvestobo blagovni znamki.

To lahko uporabite kot mejnik za kupca. Kadar kupec doseže določen znesek (torej mejnik) v višini nakupa, takrat odklenete poseben bonus oziroma nagrado.

Na primer: ko vaš kupec porabi 50 EUR, prejme brezplačno poštnino. Če pa nakupi za še dodatnih 25 EUR, bo prejel brezplačno darilo.

FunnelKit vam omogoča skupno 3 različne nagrade:

  • Brezplačna dostava
  • Kupon za popust
  • Zastonj darilo

Gamificiranje nakupovalne izkušnje uporabnikov, spodbudi k nadaljevanju nakupovanja. Tukaj je opisano, kako to nastavite:

Nagrade in spodbude v spletni trgovini

Takole izgleda na sprednji strani:

Nagrade in spodbude v nakupovalni košarici

Tovrstne nagrade spodbujajo kupce, da kupijo več.

Oblikovanje sekcije nakupovalne košarice

Naj bo vaša stranska košarica (angl. side cart) in ikona WooCommerce v skladu z vizualno podobo vaše blagovne znamke. Uporabite barve svoje blagovne znamke, da poenotite voziček in ikono s svojo WooCommerce spletno trgovino . Spremenite lahko barvo besedila, gumba, ozadja upsell in drugo.

Oblikovanje košarice - FunnelKit

Večjezična združljivost

FunnelKit Cart je združljiv z večjezičnimi vtičniki, kot so WPML, Polylang, TranslatePress in Weglot. V kolikor imate v svoji spletni trgovini aktiviranih več jezikov, boste videli dodaten razdelek z jeziki.

večjezična kompatibilnost funnelKit cart

Tukaj lahko napišete besedilo prevoda za različne jezike, ki jih imate v svoji spletni trgovini.

Preprosto izberite dodatni jezik v svoji trgovini in napišite prevode za različne razdelke.

Različni jeziki košarice- FunnelKit

Uporabnik iz določene države bo v prevedenem besedilu videl svojo nakupovalno košarico.

6 načinov, kako lahko FunnelKit Cart izboljša vašo povprečno vrednost naročila

FunnelKit Cart ni le “pametna” WooCommerce košarica/side cart, ampak tudi mogočno orodje, ki vam omogoča, da z vsako prodajo zaslužite več.

1. Hitrejša pot do zaključka nakupa

Glede na Baynardovo raziskavo 26 % kupcev zapusti svoje vozičke zaradi dolgega in zapletenega postopka nakupa. Zato v kolikor svojim strankam zagotovite priročen in enostaven postopek zaključka nakupa, ste v prednosti!

FunnelKit Cart skrajša pot kupca od strani z izdelkom do strani za zaključek nakupa. Side cart ali stranski voziček WooCommerce preprosto zdrsne slides in coolly, ko uporabnik pritisne »dodaj v voziček«. Tako preprečite zapuščanje vozička.

Kratka nakupna pot - FunnelKit

To uporabniku prepreči, da bi nenadoma zapustil nakupovanje in pristal na strani, kjer spet piše – add to checkout. Vaš kupec lahko tam tudi vnese kodo za popust in se nato hitro odloči za nakup.

2. Brezhibna uporabniška izkušnja

Ena največjih pomanjkljivosti privzete strani vozička WooCommerce je, da vam ne omogoča ponudb za večjo prodajo.

FunnelKit Cart vam omogoča, da svoje vrhunske izdelke prikažete neposredno na blagajni, s čemer se izboljša uporabniška izkušnja. To ponovno skrajša uporabnikovo nakupovalno pot, saj vam ga ni treba usmeriti na namensko stran za upsell ali cross-sell. Več upsell-ov lahko prikažete v različnih slogih in celo prilagodite njihovo ozadje na zavihku za slog.

Boljša uporabniška izkušnja - FunnelKit

3. Eno mesto za upravljanje vseh upsell in cross-sell ponudb

V razdelku Products and Upsells lahko dodate upsell and cross-sell ponudbe za posamezne izdelke.

Zdaj vam WooCommerce ponuja možnost dodajanja upsells/cross-sells pod povezane izdelke (angl. linked products). Toda za to morate obiskati vsako produktno stran in povezati upsell in cross-sell. Tukaj lahko to storite tako, da kliknete ime izdelka in povežete povezane elemente.

1.Dodajanje upsell ponudb

Upsell je prodajna strategija, ki stranke spodbuja k nakupu dražje, nadgrajene ali premium različice izbranega artikla. Ideja je, da kupca motiviramo k večji vrednosti nakupa. FunnelKit Cart vam omogoča, da ustvarite premium upsell, ko uporabnik doda izdelek v svoj voziček.

2.Dodajanje cross-sell ponudbe

Navzkrižna prodaja ali cross-sell spodbuja nakup česar koli v povezavi s primarnim izdelkom. Na primer, če je stranka v svoj voziček dodala športne čevlje, lahko ponudite trpežne dodatne vložke ali komplet za čiščenje.

Upsell in Cross sel v košarici - FunnelKit

4. Dodajte različice izdelka iz same košarice

Predstavljajte si, kako priročno bi bilo, če bi kupcem omogočili, da v svoj voziček dodajo določeno različico izdelka izmed priporočenih izdelkov. Na primer 100 mg mazilo ali skodelico. FunnelKit Cart vam omogoča, da predstavite svoje različne izdelke neposredno v nakupovalnem vozičku. Kupec lahko sam zamenja sorto izdelka v košarici. Ni mu treba obiskati strani košarice ali strani izdelka.

Uporabniški vmesnik je uporabniku prijazen in olajša izbiro različic ter njihovo dodajanje v košarico. Dodate lahko celo spremenljive izdelke oz. upsell/cross-sell ponudbo in pustite svojim uporabnikom, da izbirajo med razpoložljivimi različicami – neposredno v košarici.

Dodajanje izdelkov - FunnelKit

Glavni cilj tukaj je poenostaviti kupcu izkušnjo dodajanja v košarico in zmanjšati število klikov, ki so potrebni, da obišče stran za nakup.

Dodajanje izdelkov v košarico - FunnelKit

Zdaj lahko vaši kupci izbirajo različice kar iz svoje nakupovalne košarice.

5. Gamifikacija nakupovalne izkušnje z nagradami

Gamifikacija se nanaša na uporabo elementov in oblikovanja iz iger. Glavni cilj je narediti izkušnjo bolj vznemirljivo in koristno za uporabnike. Običajno se uporablja za povečanje angažiranosti stranke in utira pot drugim ciljem.

S FunnelKit Cart lahko nakupovalno izkušnjo svojega uporabnika spremenite tako, da dodate sistem nagrajevanja.

Obstajajo torej tri vrste nagrad, ki jih lahko ponudite prek svojega WooCommerce stranskega vozička/side cart :

  • Brezplačna dostava: Spodbudite kupce, da dodajo več izdelkov v svoj voziček in tako omogočijo brezplačno dostavo. Če želite omogočiti nagrado za brezplačno dostavo, jo morate nastaviti v WooCommerce shipping backend. Nato določite najmanjši znesek nakupa, ki aktivira brezplačno pošiljanje. Za nastavitev brezplačne dostave glejte ta vodnik.
  • Popust: Kdo ne obožuje popustov? Nastavite popuste, ki se samodejno uporabijo, ko stranka doseže določeno vsoto nakupa.
  • Brezplačna darila: Ena najbolj priljubljenih nagrad, ki jih kupci obožujejo – brezplačno darilo ob nakupu. Upoštevajte, da lahko izdelek v svoji trgovini ponudite kot darilo. Zato ga je treba dodati v katalog izdelkov.
Brezplačna dostava, popusti,darila - FunnelKit

Priporočamo, da ustvarite obogateno nakupovalno izkušnjo za svoje kupce z uporabo vseh treh razpoložljivih nagrad.

stranska košarica z nagradnim sistemom - funnelKit

Ti mejniki bodo kupce spodbudili, da kupijo več, saj s tem odklenejo več nagrad – kar vam bo sčasoma prinesli večji dobiček.

6. Omogočite hitrejši dostop do blagajne/checkout

Vaša spletna trgovina ima kot končni cilj privabiti kupce na blagajno in jih spodbuditi, da dokončajo nakup. Z gumbom za dokončanje nakupa v sami slide-out nakupovalni košarici lahko naredite stran za dokončanje nakupa le en klik stran!

Zato vam FunnelKit Cart omogoča dodajanje ikone vozička/košarice na dnu strani vaše spletne trgovine. Ikona vidno izstopa in ima tudi polje za štetje, ki prikazuje, koliko artiklov je v košarici.

Boljša nakupovalna izkušnja - FunnelKit

Kadar nekdo klikne ikono vozička, se le-ta prikaže z desne strani in kupec se lahko preprosto odpravi na checkout stran in zaključi nakup.

Checkout: ključni korak za uspeh spletne trgovine

Glede na trende in globalizacijo lahko v prihodnosti pričakujemo le še porast nakupovanja prek spleta. Medtem ko si spletne trgovine prizadevajo razširiti svoje spletne kanale, bo igrala izkušnja nakupa pomembno vlogo pri konverzijah in zvestobi strank.

Ogromno dejavnikov vpliva na izkušnjo strank ter konverzije, zato bo uporaba prave tehnologije in najboljših praks za optimizacijo spletne trgovine in predvsem checkout procesa, ključna za uspeh v svetu spletne prodaje.

Med ključne elemente dobre spletne trgovine se in se bodo uvrščale naslednje funkcionalnosti:

  • uporabniku prijazna spletna trgovina (ki jo je enostavno uporabljati)
  • kvalitetne vsebine (predvsem slike in opisi izdelkov)
  • enostavna nakupna pot (hiter in enostaven zaključek nakupa, v čim manj korakih)
  • odzivnost trgovca in odlična podpora kupcem

V kolikor želite optimizirati ter pospešiti svojo spletno prodajo, ne oklevajte in nas kontaktirajte še danes! Naša ekipa strokovnjakov vam je pripravljena pomagati in optimizirati vaš celoten prodajni proces za največji uspeh. Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si

Uspešno!

Vaš Spletnik

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran