Posodobljeno 29. 01. 2021
Pri prodaji izdelkov preko interneta ne gre toliko za to, kako lepo in bleščeče zgleda spletna trgovina, ampak predvsem za to, kako na to spletno trgovino privabiti prave obiskovalce in jih nato vljudno »sprehoditi« do blagajne.
Med spletno prodajo »za nekaj ob strani« in spletno prodajo v katero je vključenih cela vrsta vzvodov (ki jo lahko drastično pospešijo) je velika razlika. Boste videli zakaj.
Potrebno je omeniti, da je vsaj 90% spletnih trgovin ponavadi že takoj obsojenih na propad. 🙁 V večini primerov se to zgodi zaradi prevelikih pričakovanj, da bodo obiskovalci kar drli in se gnetli »na vhodu«. Teh pa nato ni od nikoder. Ne glede na to, za kako ekskluziven produkt gre. Takšnih primerov je nešteto in vsak dan nekdo »zapre« trgovino, še preden ta sploh začne prodajati.
Seveda obstajajo tudi takšne, ki so uspešne. Zato si je najbolje najprej ogledati, kaj te trgovine sploh počno, da so tako učinkovite.
Tokrat sem za vas pripravil 9 NASVETOV,
zaradi katerih tudi vaša spletna trgovina lahko postane popularna in prodajno učinkovita.
Kazalo
1.Komentarji izdelkov
Roko na srce, Slovenci zelo neradi komentiramo izdelke, pišemo poročila o njihovi uporabi, hvalimo storitev ali pa izdelek priporočamo naprej. Tega je zelo malo. Premalo. Spletnih trgovin katerih prodaja temelji tudi na »dobri ali slabi besedi« skoraj ni. Zato včasih našim naročnikom raje celo svetujemo, da se umaknejo gumbi za všečkanje, dodajanje oznak, ali oddajanje komentarja. Ker pač delajo »gužvo« in pozornost odvračajo od tistega kar je najbolj pomembno – klik na gumb za oddajo izdelka v košarico, neposreden nakup ali oddajo povpraševanja.
Po drugi strani, če pa ima spletna trgovina v ozadju gromozansko skupnost, ki deli, všečka, komentira, ali celo piše članke, potem ima to lahko prav tako zelo veliko moč pri nakupni odločitvi povprečnega internetnega uporabnika. Saj veste, če se je nekdo pred nami že opekel, tega produkta zagotovo ne bomo kupili. Če pa je nekdo z izdelkom neizmerno zadovoljen in ga je z deljenjem povezave še celo priporočal naprej, potem se ne bi veliko zmotil, če bi ga kupil še jaz.
Še nekaj dejstev, ki govorijo o prednostih uporabe komentiranja izdelkov :
- Komentarji izdelkov v povprečju pripomorejo k 18% večji prodaji (Reevoo)
- 58% potrošnikov raje nakupuje na spletnih trgovinah, kjer si lahko najprej preberejo komentar o izdelku (MarketingSherpa)
- Uporabniki 12x bolj zaupajo v komentarje o izdelkih, ki jih podajo uporabniki, kot pa v opise, ki jih poleg izdelka priloži proizvajalec (EXPO Communications)
- Obiskovalci, ki berejo komentarje o izdelkih pri svojih nakupih porabijo za 6% več denarja kot tisti, ki jih ne berejo (Bazaarvoice)
Če ima vaša spletna trgovina možnost oddaje komentarja o izdelku, potem prosite vaše kupce, da oddajo svoje mnenje in pri tem bodite vztrajni. Saj veste, vsi dejansko samo čakajo, da se nekdo zgane prvi :).
2. Kakovostne slike izdelkov
Glede na to, da kupujemo z očmi in da izdelka najbrž ne plačamo, če ga prej vsaj ne vidimo, je zelo pomembno, da so slike izdelkov kakovostne.
Današnja tehnologija nam omogoča, da kakovostne slike produciramo že s pomočjo pametnih telefonov, zato to ne bi smel biti noben problem. Je pa zelo pomembno, da si izdelek lahko kar najbolje predstavljamo v svojih rokah. Zato ni slaba ideja, da naredite še kakšno sliko izdelka med vsakdanjo uporabo. To bo zagotovo zažgalo.
3. Enostaven nakup – Checkout
Ker je vaša zadnja stran pred nakupom, ki ji rečemo »checkout page« obenem tudi uporabnikov zadnji korak v sklopu njegovega nakupnega »potovanja«, mora biti ta kar se da enostaven. Smešno enostaven!
Če si predstavljamo spletno trgovino, kjer moramo izpolniti 6 korakov preden sploh pridemo do blagajne, verjemite, da je tam verjetnost nakupa znatno manjša. Če teh 6 korakov združimo v en korak, eno podstran (kjer se bohoti gumb za Oddajo naročila), pa je verjetnost konverzije veliko večja. In s tem seveda tudi prodaja.
Strošek nakupa in vgradnje modula za t.i. One step Checkout ni popolnoma nič v primerjavi s prihodkom, ki ga lahko zaradi tega ustvarite. Res neprimerljivo.
Še nekaj idej za več nakupov:
- Imejte na voljo več plačilnih metod (več možnih kupcev)
- Ne silite obiskovalcev v članstvo in registracijo. Naj imajo možnost nakupovati tudi kot Gost.
- Zadnja stran (Checkout page) naj bo znotraj istega grafičnega dizajna. Naj obiskovalec ne dobi občutka, da je odtaval nekam drugam.
- Ne preusmerjajte obiskovalcev na druge spletne trgovine ali strani proizvajalcev.
- Obiskovalca ne sprašujte po nepomembnih informacijah (manj podatkov ko morajo dati, več jih bo).
- Gradite zaupanje tudi s pomočjo varnostnih certifikatov
- Odstranite nepotrebne distrakcijo (naj se ne vidi drugega kot gumb za oddajo naročila).
- Gumbi naj bodo v kontrastnih barvah in tako vidni tudi uporabnikom, ki imajo težave z vidom.
4. Hitro nalaganje spletne trgovine
Glede na današnje hitrosti interneta čas nalaganja spletne trgovine niti ni več toliko na tapeti. V bistvu so vse spletne trgovine hitrejše kot pred leti. Toda, ali gre za spletne trgovine ali samo za hitrejši internet? Ljudje ne čakamo več dolgo in naše potrpljenje je krajše.
- 25% uporabnikov spletno trgovino zapusti, če se ta ne naloži v prvih 4 sekundah (Mashable).
- 1 sekunda zamika pri nalaganju strani lahko povzroči do 7% upada števila nakupov! (Kissmetrics).
Optimizirajte nalaganje vaše spletne trgovine in se tako izognite nepotrebnemu osipu obiskovalcev že takoj ob njihovem prihodu. Če mislite, da je vaša spletna trgovina počasna jo lahko testirate s pomočjo orodja Pingdom Website Speed Test
Če za merjenje strani uporabljate Google Analytics ali katerokoli drugo spletno analitično orodje, preverite kakšen je čas nalaganja vaše strani in kakšen vpliv ima to na bounce rate strani. Če se ta slabša, mora že nekaj biti narobe.
5. Kakovostna grafična podoba
Po raziskavah podjetja KISSmetrics je dejavnik »privlačni grafični dizajn« pomemben 42% uporabnikom, medtem ko pri 52% obiskovalcih ta ne igra takšne vloge.
To pomeni, da je grafični dizajn pravtako pomemben del vaše spletne trgovine in se lepo dopolnjuje z nakupno izkušnjo uporabnika. Saj veste, trgovina s prašnimi policami, pajčevinami v kotu in prodajalko (ki se skriva) ne more biti ravno vabljiva. 🙂 Grafični dizajn ne le da mora obiskovalcu vlivati občutek ugodja, hkrati mora dajati tudi poudarek na znamčenju (Brandingu) in kredibilnosti podjetja, ki mora v tem primeru odkrito stati za spletno trgovino.
Spodaj lahko vidite primere grafičnih dizajnov, ki so po Templatemonster-u ocenjeni za najlepše.
6. Povezani izdelki – Cross-sell & Up-sell
Gre za minimalni trud, ki prinaša velik prodajni učinek. Na produktnih straneh in v košarici spodaj izpostavite izdelke, ki so ali druge barve, ali pa druge vrste. Ki so si komplementarni ali pa skupaj tvorijo celoto.
- Če prodajate ženske obleke, lahko izpostavite še klobuk in rokavičke v isti barvi.
- Če prodajate rože, lahko dodate še kakšne dobre Bajadere ali parfum.
- Če prodajate proteine, lahko dodate še ogledalo in Selfie-stick.
To je definitivno vaša priložnost, da še povečate prihodek. Obiskovalci vidijo izdelke, ki jih drugače ne bi in to je dejstvo.
Pomembno: Povezanih in sorodnih izdelkov ne prikazujte na blagajni!
Primeri, kako izpostavite povezane ali sorodne izdelke v spletni trgovini
7. Enostavna navigacija
Spletne trgovine, kjer se lahko že v nekaj klikih »prebijemo« do želenega izdelka, kjer vidimo ceno in imamo hkrati takojšnjo možnost nakupa v zgolj enem koraku, so tiste zaradi katerih nakupujemo preko spleta in pri tem uživamo. Še posebej, če je spletna trgovina enako zabavna in uporabna preko mobilnih naprav. Glede na to, da na spletnih trgovinah v nekaterih dejavnostih preko mobilnih naprav nakupuje že več kot 50% uporabnikov, si danes seveda ne smemo dovoliti, da nekomu, ki želi izdelek naročiti preko mobilne naprave zaradi neberljivosti strani izgubi potrpljenje in se na spletno trgovino ne vrne nikoli več.
Pri spletnih trgovinah ne rabimo odkrivati tople vode. Navigacija je jasna.
- Prva stran
- Kategorijska stran
- Produktna stran
- Košarica
- Blagajna
- Zahvala za nakup
V primeru, da imamo veliko izdelkov, ki so razvrščeni v veliko število podkategorij, na pomoč priskočita še iskalnik izdelkov in možnost filtriranja izdelkov po njihovih lastnostih.
8. Privlačni opisi izdelkov
Ker ne morete biti na več kot enem mestu in razlagati kaj vse določen produkt vsebuje, poleg slike veliko pomeni tudi privlačen opis izdelka. S kakovostnim kratkim in daljšim opisom, videom in dodatnimi informacijami (npr. tehničnimi) o izdelku, vašim obiskovalcem ne bo treba iti drugam po informacije. S klicem k akciji pa samo še zaključite prodajo.
Besede so tiste, ki prodajajo in če jih vlečete »iz rokava«, si dajte duška! Na srečo za pisanje ne potrebujete faksa. Zato samo razmislite, kaj bi želeli vaši kupci slišati najraje. Tukaj vam podajam še nekaj predlogov:
- Izpostavite prednosti. Kako si lahko kupci pomagajo z njim?
- Uporabite enostavne besede. Izognite se žargonu.
- Pišite v kratkih stavkih.
- Vprašajte se, kaj je to kar vaše kupce motivira v nakup.
- Pišite kot, da bi se pogovarjali v živo.
- Dodajte dodatno ponudbo, popust ali kaj unikatnega, zaradi česar bi se naj vaš izdelek razlikoval od izdelka vašega tekmeca.
9. Odlična podpora kupcem
Glede na to, koliko različnih dejavnikov je vpletenih v prodajo preko spleta, gre vedno lahko kaj narobe. Prepočasen strežnik, izdelki v slabem stanju, ali pa je nekaj narobe z dostavo. Ne glede na vse to, pripravljeni morate biti tudi na nezadovoljne kupce. Pa čeprav veste, da vse delate na vrhunskem nivoju.
Spletnih trgovin in različnih znamk je veliko, zato za prehajanje med njimi potrebujemo samo en klik. Če ima nekdo že takoj slab občutek, ali pa ne dobi takoj informacij o izdelku, ponavadi ne mine niti 3 sekunde in že je lahko nekje drugje. Najhuje pri tem je, da za slabo uporabniško izkušnjo ponavadi izvemo prej kot pa za dobro.
Skoraj 14% kupcev je za izdelek, ki so ga kupili preko spleta, izvedelo od svojih prijateljev in znancev. (The CBS 2014/2015)
Za kupce zelo pomembna stran je stran z najbolj pogostimi vprašanji. Ne le, da ima lahko spletna stran zaradi tega višji rang v iskalniku Google, že vnaprej lahko na ta način odgovorite na morebitna vprašanja, ki se zastavljajo večini kupcev. Če po cel dan trošite za odgovore na ena in ista vprašanja, ki vam ne prinašajo prodaje in vas samo frustrirajo, se lahko tako razpišete in si prihranite dagoceni čas.
In še najbolj pomembna stvar!
Ko v veliki trgovini tipa Bauhaus, Rutar, Lesnina kupujem določene stvari, skoraj vedno za to potrebujem nekoga, ki mi lahko svetuje. (Ker sem nagnjen k temu, da kdaj kupim nekaj kar ne »paše«.) Kot je v takšnih trgovinah v navadi, je na voljo kar nekaj svetovalcev, a dostikrat so ti vedno zasedeni.
Kaj pravite? Mislite, da bi bilo dobro imeti na koncu vsake vrste na voljo gumb ali zvonec, s katerimi bi jih lahko priklicali kadarkoli bi želeli? 🙂
Zelo podobno je pri spletni prodaji.
Ali ne bi bilo idealno, da ko kupujete nek izdelek, da lahko vedno pritisnete na gumb »V primeru vprašanj nas »pocukajte« za rokav ;)« in še v isti sekundi se vam na livechat ali preko telefona javi vaš svetovalec?
S temi 9 nasveti lahko vašo spletno prodajo dvignete na višjo raven. Zagotovo!
Če k temu dodate še učinkovito pridobivanje kupcev preko Googla ali Facebooka in vse to skupaj merite tako, da veste kakšen je vaš ROI in ne »koliko klikov je imel posamezni oglas«, potem vedite, da ste že 1 korak pred tekmeci. Definitivno!
s čim bi pa VI radi impresionirali VAŠE kupce?
Ste dobili kakšno dobro idejo?
Ker se že več kot 10 let profesionalno ukvarjamo s spletno prodajo in smo pri ustvarjanju kakovostne spletne prisotnosti in pridobivanju kvalificiranega obiska pomagali že več kot 1500 podjetjem, smo prepričani, da vam lahko še dodatno svetujemo, kako se spletne prodaje lotiti profesionalno. Zato nas kontaktirajte (neobvezujoče) ali preizkusite Shop123.si brezplačno 30 dni.
Veliko uspeha pri vaši spletni prodaji in zadovoljne kupce vam želim!
Uroš Bogdanović