To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

10 NASVETOV: Kako začeti z e-mail marketing kampanjo leta 2020?

Email marketing nasveti Spletnik

Začeti z e-mail kampanijo ni tako lahko, kot se zdi na prvi pogled. Potrebno je zgraditi zdravo e-mail bazo, jo segmentirati – tako, da pridejo prava sporočila do pravih ljudi, kreirati različne vsebine za različne baze in paziti na konstantnost, analizirati vsebine in redno spremljati rezultate.

Poleg tega je izredno pomembno osnovno poznavanje uredbe o varovanju osebnih podatkov (ang. General Data Protection Regulation ali s kratico GDPR), ki določa tudi pravila o zbiranju in hranjenju osebnih podatkov.

Vsekakor pa je uporaba e-mail marketinga lahko najcenejša in najuspešnejša marketinška taktika, katero bi moralo uporabljati vsako podjetje. Kar nekaj orodij za pošiljanje e-novic je namreč brezplačnih za pošiljanje do 2000 prejemnikom (npr. mailchimp), zato je pravi čas, da si vzpostavite nov marketinških kanal, ki vam bo stalno prinašal povpraševanja.

Taka strategija seveda potrebuje svoj čas in trud. Vendar brez strahu – ta članek vas bo vodil čez celoten proces in vas opozoril na kaj vse morate biti v začetnih fazah pazljivi.

1. Prečistite svoje podatke

Glavna sprememba, ki jo je prinesla GDPR uredba  27. aprila 2016 sprejeta v Evropskem parlament, ki je v veljavo stopila s 25. majem 2018 je izraženo soglasje za privolitev pošiljanja e-novic.

Če ste v preteklosti že zbirali prijave na e-novice in imate v svoji baze osebne podatke (e-mail, ime, priimek, …) morate tako bazo prečistiti. 

To nikakor ne pomeni, da vsem v neprečiščeni bazi pošljete e-mail, kjer prosite za soglasje vendar bi morali za vsak e- mail preveriti ali strinjanje že obstaja oziroma ali so bili e-mail naslovu zbrani skladno s trenutno veljavno zakonodajo – vse ostale e-mail naslove in ostale osebne podatke pa izbrisati.

Za pravilno pridobljene e-mail naslove oseb v vaši bazi se štejejo tisti, ki so se zavestvo prijavili na prejemanje e-novic. Prijava na e-novice ne sme biti pogojena npr. s prenosom e-priročnika ali obvezno polje ob zaključku nakupa na spletni trgovini. Prijava mora biti vedno izbirna opcija, ki ni vnaprej obkljukana / izbrana – razen seveda, če je sam prijavni obrazec namenjen izključno za prijavo na e-novice in to jasno komunicira.

prijava na novice

Kljub temu, da določene e-mail naslove lahko zberemo iz spletnih strani javnega značaja (npr. ime.priimek@spletnik.si), se ti ne štejejo kot javni podatki, ampak osebni, zato na take naslove nimate pravice pošiljati e-novic, če od njih nimate eksplicitnega dovoljenja. Pri tem pa generični e-mail naslovi (npr. info@spletnik.si) niso osebni podatki in niso predmet restrikcij GDPR uredbe, vendar vam predlagam, da se na tako e-mail bazo ne zanašate, saj je preveč splošna in verjetno ne bo prinesla uspeha.

Po mojih izkušnjah sodeč, vam bo ta proces v začetni fazi vzel precej časa, vendar se na dolgi rok obrestuje, saj boste v nadaljevanju, ko bodo vse baze zgrajene in podatki čisti, imeli popoln sistem v katerega boste samo vnašali nove kontakte. Urejeno bazo uvozite v program za pošiljanja e-mailov in začnite. Priporočam vam, da za pošiljanje email kampanje uporabite naše orodje Newsletter, seveda pa za to obstajajo tudi druga orodja, kot so MailChimp, Litmus, Target Hero, …

2. Zgradite si bazo

Razvijanje odnosa s kupci oz. povečavanje baze je delo, ki zahteva čas. Ni dovolj le poslati nekaj e-mail sporočil in pričakovati da se bodo vsi odzvali na vašo ponudbo in postali vaše zveste stranke. Z izkušenj, ki jih imam, vam svetujem, da ljudi nagovarjate osebno. Ime prejemnika vključite ali v naslov email sporočila ali v sam tekst.

Pobiranje kontaktov pa naj vam postane prioriteta. Če je vaš glavni cilj povečevanje vaše baze, potem morata ljudem dati več možnosti, da se na njih prijavijo. Prijavo izpostavite na začetku spletne strani – desno zgoraj ali/in na koncu.

Pomembna sprememba z GDPR uredbo :  zbiranje kontaktov si lahko olajšate tako, da ob prijavi na e-novice osebi ponudite še priročnik, vendar to ne sme biti pogoj. Ko na spletno stran objavite priročnik mora biti prijava na e-novice izbirno polje, ki ne sme biti že vnaprej obkljukano.

Za zbiranje baze vam predlagam, da potencialnim strankam predstavite vse ugodnosti, ki jih bo dobila ob prijavi. Primer: 

Bi rad vzpostavil uspešno e-mail kampanjo?

Te zanima več informacij o marketinških strategijah?

Bodi prvi, ki ga bomo tedensko obvestili o novostih na področju e-mail marketinga, prejemaj trike in nasvete. Prijavi se na e-novice: [vpiši e-mail naslov]

P.s.: tak nagovor nad obrazcem ne potrebuje dodatnega polja za soglasje za prejemanje e-novic.

3. Segmentacija baze

Osnovni cilj zbiranja baze je, da e-mail marketing peljemo na osnovi pravilo zbranih e-mail naslovov z visoko stopnjo branosti e-novic (70% ali več)  in posledično tudi visoko stopnjo konverzije (3% ali več). 

Še boljšo statistiko uspešnosti si boste zagotovili, če bodo vaši e-mail naslovi dobro segmentirani. Če so podjetja še pred GDPR uredbo izvažali podatke iz svojih poštnih odjemalcev, iz administracije spletne trgovine ali svojega zalednega sistema, danes to ni več mogoče. S tem ste prikrajšani za več osebnih podatkov po katerih bi lahko segmentirali e-mail bazo.

Danes lahko svojo bazo segmentirate na 3 načine:

3.1. Segmentiranje na podlagi zbranih podatkov

V vašem prijavnem obrazcu osebo lahko povprašate po spolu, imenu, priimku, lokaciji … vendar mora oseba, ki vam bo svoje podatke posredovala izraziti eksplicitno strinjanje, da svoje osebne podatke posreduje za potrebo prejemanja e-novic in s tem obdelave ter segmentiranja osebnih podatkov.

Tako soglasje lahko dodate npr. ob zaključku nakupa vaše spletne trgovine, vendar to ne sme biti niti v naprej obkljukana možnost niti obvezno polje.

3.2. Segmentiranje na podlagi vira prijave

Najbolj primerno segmentacijo baze e-mail naslovov lahko dosežete s tem, da baze oblikujete glede na “lokacijo” obrazca za prijavo na e-novice in glede na sam prijavni obrazec.

Če npr. prodajate oblačila na spletni trgovini in pri tem pišete blog, lahko pod člankom vezan na žensko kolekcijo oblačil objavite prijavni obrazec in ga v svoji evidenci vodite kot “ženske, aktualnosti”. Pod člankom za moško kolekcijo lahko vodite prijavni obrazec, pod katerim boste vodili bazo “moški, aktualnosti”. Prijavni obrazec z nagovorom “Bodi prvi, ki bo obveščen o popustih in akcijah…” bo zbiral e-mail naslove, na katere boste pošiljali kode za popuste, akcije ob posebnih priložnostih, itd.

Možnosti po takem segmentiranju je ogromno, strategija pa je najbolj učinkovita. Paziti morate le, da na spletno stran objavljate relavantno vsebino usmerjeno v vam primerne segmente potencialnih strank.

3.3. Segmentiranje na podlagi analitike poslanih e-mail kampanj

Vsako orodje za pošiljanje e-novic vam omogoča, da svojo poslano kamapnjo analizirate glede na stopnjo odrtja e-maila, glede na količino klikov določene povezave v e-mailu, … in na podlagi tega ugotovite katera vsebina je prijavljenim na e-novice ljubša. 

Tako segmentiranje lahko dopolnjuje segmentiranje na podlagi vira prijave.

Pomembna sprememba z GDPR uredbo :  v sklopu analize poslanih e-mail kampanje ne smete spremljati klike na povezave v poslanem e-mailu določene osebe.

Primer: podatek, da je oseba “Matjaž” z e-mail naslovom matjaz.sedlar@spletnik.si odprla e-mail 3x in odprla povezavo x, ni v skladu z GDPR uredbo. Analize morajo biti agregatne (npr. skupno število klikov na povezavo v e-mailu, procent odprtih e-mailov).

4. Spoznajte svoje orodje

Ker vemo, da je za marketing potrebna velika mera premišljenosti ter profesionalnost, je nujno, da za pošiljanje email marketing kampanj uporabimo orodje, ki nam omogoča vse kar potrebujemo, da se tega lotimo pravilno.

Orodje mora vključevati:

  • Urejevalnik teksta
  • V naprej pripravljene predloge
  • Priprava seznamov
  • Nastavitve časa pošiljanja
  • Avtomatski odgovori
  • Pregled rezultatov (koliko ljudi je odprlo vaše sporočilo, koliko jih je odgovorilo, … več o tem sem napisala pod 7. točko

5. Naredite akcijski načrt

Predno začnete pošiljati si pravite načrt. Pripravite si ga vsaj za en mesec naprej in preverite, da se ujema s sezono, trenutnim povpraševanjem in drugimi objavami (Facebook, Twitter…) in oglaševanjem (Google oglaševanje, Facebook oglaševanje…), ki jih imate.

  • Kaj pošiljate? Kakšna bo vsebina?
  • Komu pošiljate? Kdo bo prejemnik določenih vsebin, torej kateri del vaše baze
  • Kako pogosto? Kako pogosto se bo pošiljalo vsebine določenemu delu baze

6. Ustvarite vsebino

Vsebina in struktura kampanije naj bo narejena za bralca. Mora biti kratka in jedrnata. Seveda naj se razlikuje in deli na:

  • E-novičke: Tukaj trenutne in potencialne stranke obveščamo o novostih in zanimivostih, ki so za nas ali njih trenutno aktualne. Vsak e-mail ne more biti prodajno naravnan – na ta način se vas bodo ljudje hitro naveličali
  • Posebne ponudbe
  • Akcije in ugodnosti
  • Vabila na dogodke
email-marketing

Različne vsebine zagotavljajo pestrost in gojijo zanimanje in naklonjenost vašemu podjetju.

7. Merjenje rezultatov

  • Število odpiranj: Koliko ljudi od teh, ki ste jim e-mail poslali ga je odprlo
  • Bounce: Število e-mailov, ki niso bili dostavljeni – najbolje je te e-maile sproti odstranjevati iz baze, ker se z njimi nič več ne dogaja
  • Število neodprtih e-mailov: če je številka previsoka nekaj ni v redu z naslovom, na tej točki predlagam, da se ponovno vržete v AB testiranje
  • Število klikov na linke v e-mailu
  • Število ljudi, ki se je od vašega obveščanja odjavilo
  • Število ljudi, ki je vaš e-mail označilo spam
  • Število ljudi, ki je vašo kampanjo posredovalo naprej v obliki e-mail

8. Testiranje

Obstaja velika verjetnost, da vam ne bo uspelo takoj zadeti prave vsebine, ki bo prepričala vaše stranke v nakup, ali pa sploh pravega naslova, ki bo vodil v dobro stopnjo odprtosti vašega e-maila.

Skozi čas boste s pomočjo merjenja rezultatov, števila odprtih e-mailov in klikov na linke ugotovili kaj najbolj deluje za vaše stranke.

9. Učenje

Tako kot v življenju,  je tudi v poslu. Ljudje se vedno učimo. Če želimo biti uspešni in izpolniti svoje cilje. In ker je e-mail kampanija ključni del vašega posla je potrebno tudi tu preverjati novosti, poizkušati nove strategije.

Ta način prodaje je vedno pogostejši, uporablja ga vedno več ljudi in posledično je tudi konkurenca iz dneva v dan večja.

10. Ponovi vajo

Vsi zgoraj našteti nasveti vam bodo pomagali ugotoviti ali je bila vaša e-mail kampanija uspešna ali ne.

Zelo dober način za pridobivanje email naslovov sta Facebook oglaševanje in Google oglaševanje, prav tako pomemben pa je organski obisk na vaši strani (pri tem vam pomaga optimizacija spletne strani), kjer obiskovalcu ponudite prijavo na vaše novice.

To pa še zdaleč ni vse, o temi e-mail kampanij bi lahko pisali in govorili ure in ure. Vendar je kot pri vsaki stvari potrebno začeti na začetku, osvojiti osnove, meriti rezultate in vedno znova dodajati novo znanje.

Pa veliko uspeha,

Matjaž Sedlar

OPOMBA: Članek je bil prvič objavljen 16.6.2017 in je posodobljen za leto 2020

Poganja Spletnik | Vse pravice pridržane © 2017