Posodobljeno 29. 01. 2021
Pojav interneta je ustvaril novo in vznemirljivo gospodarstvo, ki je s svojim obsegom in velikostjo spremenilo naše dojemanje tradicionalnih načinov poslovanja. Multinacionalna podjetja, kot sta recimo Amazon in E-bay, so se pojavila po zaslugi interneta in zdaj prevladujejo na območjih, na katerih so še pred nekaj leti vladala tradicionalna podjetja.
Omenjeno dejstvo pa ne velja zgolj za velike igralce. Tudi pri nas, majhna in srednje velika podjetja v resnici ustvarjajo zavidljive dobičke na spletu. Ne samo tista, ki prodajajo produkte temveč tudi tista, ki nastopajo v storitvenem segmentu, saj izkoriščajo internet predvsem za dobro vidnost na trgu, s tem pa potencialnemu novemu kupcu omogočajo enostaven stik, sebi pa konstanten dotok novih povpraševanj.
Raziskave so recimo pokazale, da je več kot 53 odstotkov malih podjetij, ki so poskrbela za potrebno prilagoditev poslovanja in dobro spletno prisotnost že v času prejšnje ekonomske krize, na koncu doseglo največ novih strank, kar je za posledico vodilo tudi k njihovemu končnemu povečanju prodaje in dobičkonosnosti.
Obstajajo pa tudi raziskave, ki ugotavljajo, da 30 odstotkov malih podjetij s pravilno spletno prisotnostjo ustvari več kot 20 odstotkov vseh prihodkov ustvarjenih na spletu. Če ti statistični podatki niso dovolj prepričljivi, je tu še nekaj razlogov, zakaj bi morali resno razmisliti o vlaganju v spletu prilagojeno podjetje, če tega še niste storili.
Kazalo
1. Racionalen način za gradnjo blagovne znamke podjetja
V današnji digitalni dobi ljudje preprosto ne jemljejo podjetja resno, če nima svoje spletne strani. Zavedati se je potrebno, da ljudje danes splet uporabljamo na sledeč način:
- Ko iščemo nekaj zase, prvo hitro pregledamo ponudbo izdelkov ali storitev na različnih spletnih straneh.
- S tem enostavno pridobimo širšo sliko o ponudbi.
- Na koncu pa sprejmemo odločitev s kom oz. katero spletno stranjo se v nadaljevanju sploh še želimo ukvarjati.
- Podjetja, ki na nas ob prvem stiku niso naredila vtisa ali pa jih sploh nismo na spletu našli, pa so tako ne glede na njihov čas in obstoj na trgu, žal v slabem položaju za gradnjo prodaje tudi v prihodnje.
Ravno zato bi moralo imeti tudi vaše podjetje poskrbljeno za dobro prisotnost na spletu, ne glede na to, ali poslujete izključno prek spleta ali ne. Vlaganje v dobro spletno prisotnost podjetja je danes smiseln in ključen način za racionalizacijo poslovanja in izboljšano končno podobo ter vrednost posamezne blagovne znamke v očeh današnjega kupca.
2. Nizki zagonski stroški
Večina podjetij žal spletni nastop še zmeraj dojema kot kar se le da poceni spletno stran, ki jo je pač fino imeti. Večina ga še ne dojema kot pomemben stik med uporabnikom in podjetjem, ki je za prihodnost ključen predstavitveno – prodajni kanal.
Verjamem, da se bo ta pogled kmalu spremenil, žal pa za vsa podjetja vstop ne bo več tako enostaven kot se morda zdi na prvi pogled.
Danes spletna prisotnost ni le ugodna, zaradi nastanka novih tehnologij postaja tudi vse lažja za upravljanje.
Spletni nastop vsekakor ni zastonj in drži da zahteva združevanje nekaterih multidisciplinarnih znanj. Vendar če ga pogledamo s pravimi očmi, potem lahko ugotovimo, da je glede na zmožnost natančnega ciljanja, prilagojenega nastopa, natančnega merjenja in predvsem glede na poln tržni potencial, dejansko najcenejši način za uspešno in stabilno rast vsakega podjetja.
Splet je praktično edino področje, kjer imajo enake pogoje za uspeh tudi mala podjetja, ki na trgu tekmujejo z večjimi konkurenti. Torej uspeh na spletu ni odvisen od velikosti podjetja, ampak predvsem od zavedanja, kaj so ključni elementi uspeha.
3. Omogoča manjše tveganje za vašo naložbo
Za začetek se velja vprašati, koliko stane odprtje ali najem dodatnega poslovnega prostora, oprema poslovnega prostora in koliko stane zaloga, ki jo predstavljajo produkti na vaših policah.
Kakšen je minimalni strošek dela in kakšni so vsi ostali fiksni stroški, ki jih taka širitev povzroči. Vse to so dejavniki, ki vplivajo na tveganje vaše naložbe v kolikor se želite posla lotiti zgolj na fizični lokaciji.
In tukaj v praksi pride do večje razlike med podjetji glede na stopnjo zavedanja. Podjetja, ki dodatno vlagajo tudi v splet so po obsegu praviloma lahko manjša, s tem pa tudi manj izpostavljena nepredvidenim tveganjem.
Zaradi njihove zmožnosti po prilagodljivosti in najemanju digitalnih storitev ter znanja na trgu, kakšna podjetja postajajo vse bolj konkurenčna. S pravilno naložbo v spletno trženje, optimizacijo iskalnikov (SEO) in podobno, lahko morebitno trenutno slabše izhodišče v relativno kratkem času spremenijo v dobičkonosno. To pa jim v primerjavi z dodatnim širjenjem (samo) na fizični lokaciji predstavlja bistveno manjši potreben vložek in veliko manjše tveganje v naložbo.
4. Zmanjšate lahko režijske in obratovalne stroške
Spletu dobro prilagojena podjetja večinoma niso vezana samo na fizičen stik ali lokacijo, vemo pa tudi že, da potrebujejo manj investicije v rast oz. širjenje svojega tekočega poslovanja.
Na primer podjetja, ki svojo prodajo gradijo predvsem s pomočjo prodajnikov na terenu, obiski sejmov itd., imajo bistveno večje letne obratovalne stroške, kot tista podjetja, ki povpraševanja na račun dobre pozicije in uporabniške izkušnje v zadostni količini pridobivajo preko spleta.
Osebni stik je seveda pomemben element, vendar ne želim, da ga tukaj zlorabimo kot ključen element za vašo morebitno trenutno spletno neprilagojenost.
Povedati želim le, da lahko v praksi že z npr. 10 % prestrukturiranjem vaših trenutnih obratovalnih stroškov, ki niso v povezavi s spletom, na koncu to povzroči tudi 50 odstotno povečanje čistega dobička v vašem podjetju.
5. Poslujete 24 ur na dan vse leto
Velika prednost podjetij, ki že vlagajo v splet je ta, da vam omogoča poslovanje 24 ur na dan, vse leto.
Podjetje, ki ima na spletu zagotovljeno dobro vidnost se v resnici nikoli ne zapre – posluje nemoteno.
Tudi, ko imate na fizični lokaciji, na primer zaradi praznika, podjetje zaprto za en dan, dober spletni nastop zagotovi, da se prodaja v resnici ne ustavi. Tisti, ki vaš spletni nastop merite tudi preko analitičnih orodij, lahko hitro ugotovite, da imate kar pestro dogajanje na vaših straneh tudi v obdobju med 17:00 in 8:00 uro zjutraj. Navade kupcev kot vidimo so se definitivno spremenile.
6. Omogoča vam večjo fleksibilnost
Zahvaljujoč spletu, danes dokazano lahko delate od doma. Pravzaprav lahko svoje delo opravljate od kjer koli na svetu, če imate zanesljivo internetno povezavo. Ampak to je samo eden od dejavnikov.
Bolj pomembna prednost vlaganja v splet se pokaže v primeru, ko potrebujete več povpraševanj ali ko želite ohraniti konstanten dotok le teh. To vam omogoča tudi prodajo po višjih cenah in delo s tistimi naročniki, ki predstavljajo vaš fokus.
7. Imate dostop do svetovne baze strank
Z nastopom na spletu takoj postanete globalni igralec. Vprašanje pa je le kako velik. V vsakem primeru je priporočljivo poskrbeti prvo za dober in stabilen lokalni nastop in si kasneje po potrebi omogočiti tudi širitev v tujino.
Enkrat, ko dobro razumeš način uspešnega spletnega poslovanja na lokalnem trgu, širitev na tuji trg ni tako zahtevna. Drži pa tudi, da ni tako preprosta, kot si prepogosto večina predstavlja.
Kot možna ovira pri vstopu v tujino se v praksi izkažejo večji tekmeci na globalnem trgu, drugačna kultura posameznega trga in s tem dvemi dejstvi potrebne prilagoditve vstopa, kar za posledico prinaša tudi potrebo po večjih vložkih.
8. Omogoča cilju usmerjeno trženje
Trženje je eden najpomembnejših sestavnih delov vsakega podjetja. Kar pa spletno trženje naredi privlačnejše, je ogromno število marketinških kanalov, ki jih lahko izkoristite. Blogi, podcasti, videoposnetki, družbeni mediji, e-mail kampanje, študije primerov, e-knjige in različna druga sredstva, se lahko uporabijo za privabljanje vašega ciljnega profila.
Res je, da tudi trženje po internetu postaja vse kompleksnejše, posledično tudi dražje, toda sledenje in merjenje donosnosti naložbe je definitivno na strani tega kanala. Spletni nastop postaja dražji predvsem za tista podjetja, ki v zadnjih 20 letih na tem področju še praktično nič niso postorila.
Z izkoriščanjem orodij, kot je Google Analytics, in beleženjem podatkov s pomočjo ostalih analitičnih orodij, kot je npr. Ahrefs, lahko v realnem času spremljate ne samo svoje stranke, temveč tudi vaše neposredne konkurente. To vam omogoča, hitro prilagoditev, spremembo pristopa in strategije.
Če ugotovite, da je na primer stopnja konverzije trenutno nizka, lahko na spletnem mestu naredite kar nekaj popravkov, da konverzijo povečate.
Poleg tega ciljanje na specifično demografsko kategorijo nikoli ni bilo lažje, zlasti s porastom oglaševanja na družbenih medijih. Zdaj lahko natančno določite ciljno skupino, na katero želite ciljati ali pa začnete tržiti tistim ljudem, za katere je najbolj verjetno, da jih bodo vaši izdelki ali storitve zanimali.
9. Lahko zagotovite boljše povratne informacije in podporo strankam
Napredek v internetni tehnologiji pomeni tudi, da lahko spletna podjetja zdaj nudijo boljšo podporo strankam in učinkovitejše informacije. Pred nekaj leti so podjetja potrebovala dneve za pošiljanje ponudb in informacij o izdelkih ali storitvah svojim strankam. Stvari so se od takrat spremenile.
Če je vaše podjetje trenutno že spletno prilagojeno, lahko vse informacije ali opis izdelka dodate ali spremenite praktično v trenutku, objavite na svojem spletnem mestu in delite s strankami na družbenih medijih. S strankami lahko tudi v realnem času komunicirate o svojih izdelkih ali storitvah. To pomeni večjo angažiranost in zadovoljstvo strank ter na koncu povečano dobičkonosnost vašega podjetja.
10. Izboljša se možnosti za mreženje
V preteklosti je bila edina možnost lastnika podjetij, da se pridruži lokalni gospodarski zbornici, da bi se povezal in se učil od drugih podjetnikov. Morda je nekajkrat letno obiskal še kakšno konferenco ali sejem.
Na srečo pa je internet ustvaril globalno skupnost vrstnikov znotraj različnih branž, ki so le en klik stran.
Nikoli se ni bilo tako enostavno povezati z drugimi lastniki podjetij, vlagatelji ali podjetniki. Danes lahko npr. oseba iz Silicijeve doline z lahkoto izmenja ideje o promocijskih in trženjskih tehnikah z nekom iz podjetja s sedežem v Sloveniji. Celo lažje kot kadarkoli prej se lahko obrnete na posamezne strokovnjake v svojem prostoru in z njimi gradite vaš uspeh.
Zaključna misel
Trženje je za podjetje hrana in ne zdravilo. Neizkušena podjetja trženje obravnavajo kot zdravilo, ki ga je treba jemati, kadar nekaj ni v redu. (“Premalo strank? Zjutraj vzemite nekaj trženja in jutri bo že bolje.”)
To je popolnoma napačno razmišljanje, in to je eden od razlogov, da mnoga sicer uspešna podjetja prenehajo delovati. Navadijo se, da se počutijo zasedene … dokler ne ugotovijo, da je že prepozno, da začnejo tisto, kar bi morala početi že ves čas.
Trženje je hrana. To je redno in trajno prehranjevanje, ki vaše podjetje pripelje tja, kamor si želite – in ga tam tudi obdržte. Potrebujete ga redno, potrebujete ga vsak dan.
Zato za vse tiste, ki morda še vedno potrebujete idejo o pravilnem in učinkovitem spletnem nastopu velja naslednji nasvet. Posredujete nam vaša vprašanja preko elektronske pošte info@spletnik.si, ali nas pokličite na številko 01 600 99 30 in z veseljem vam bomo pomagali pri iskanju najustreznejših rešitev.
Uspešno in predvsem zdravo,
Srečno, Blaž Regina