To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

11 načinov kako privabiti kupce “v vaše naročje”

Nikoli do sedaj še ni bilo lažje postaviti spletne trgovine. Temu dejstvu v prid verjetno govori tudi to, da je danes na svetu že več kot 12 mio. spletnih trgovin. Pa to dejansko tudi pomeni, da je v praksi vse tako enostavno?

Začnimo mogoče drugače. Za prave stvari je ​vedno​ primeren čas, enako od nekdaj velja tudi za posel. Torej tudi za spletno trgovino je čas sedaj absolutno primeren, saj obstaja tudi več različnih spletnih platform za izdelavo spletne strani. Splet je danes logičen sestavni del zdravega posla, vsaj pri podjetjih, ki svoj posel gradijo v koraku s časom. Torej govorimo o tistih podjetjih, ki nadgrajujejo svoje poslovno zavedanje in pred lastne interese postavljajo interese oz. obnašanje današnjega potrošnika. 

Enostavnost postavitve nove spletne trgovine je torej odlična priložnost, ob tem pa je pametno tudi vedeti na kaj biti pozoren, da bo vaša spletna trgovina v praksi za vaše podjetje tudi dejansko predstavljala nov prodajni vir.

Zato smo za vas zbrali 11 načinov, ki se jih poslužujejo najbolj uspešni spletni trgovci da privabijo kupce v “njihovo naročje”.

1. Poskrbite za ustrezno hitrost nalaganja vaše spletne trgovine

Nihče ne mara počasnega nalaganja spletne trgovine. Dejstvo. Predpogoj za uspešno spletno prodajo ali ločnica, ki že v osnovi loči dobre spletne trgovine od povprečnih je sama zgradba spletne trgovine, struktura vsebine, velikost slik, ki jih imate na spletni trgovini in pa zadostna oz. dovolj zmogljiva strežniška infrastruktura, ki trgovino poganja. 

V kolikor boste kasneje uspeli poskrbeti tudi za dovolj velik obisk (o tem pišemo v nadaljevanju) morate vedeti, da se bodo vse dobre stvari zgodile šele, ko se bo povečala hitrost nalaganja vaše spletne trgovine.

Malo kdo vam bo v momentu vašega odločanja za spletno trgovino sicer povedal, da je od hitrosti nalaganja, poleg uporabniške izkušnje, v nadaljevanju odvisna tudi cena po kateri boste izvajali vaš marketing oz. rast obsega prodaje, (npr. zakupovali ključne besede ali pa gradili organske pozicije v iskalnikih). 

hitrost nalaganja


2. Uporabite SEO, da povečate vidnost svojega spletnega mesta

Dobro je vedeti, kako in zakaj izboljšati SEO vaše spletne trgovine (optimizacija za iskalnike), tako da se bo prikazala na prvi strani organskih rezultatov v Googlu, kar bo znatno povečalo vaš promet (tako v obliki obiska, kot tudi denarja od prodaje). 

Pojdimo lepo po vrsti. 

Optimizacija, ki je sama sebi namen in se jo izvaja na pamet, vam pri boljši prodaji žal ne bo pomagala. Najprej je pametno ugotoviti realno stanje na trgu tj. za katere ključne besede se že dobro uvrščajo vaši konkurenti. Tako boste lahko ugotovili po katerih besedah iščejo vaši potencialni kupci in katere so tiste besede po katerih se je pametno optimizirati da bodo našli tudi vašo trgovino. 

Optimizacija je z eno besedo, podobno kot v športu, odraz “kondicije” vaše spletne trgovine. Če boste “trenirali” slabo, “nepravilno izvajali vaje” in ne dovolj pogosto, potem pozabite vrhunsko formo in dober rezultat (prodajo). Z napačnim pristopom tudi na spletu tvegate ali slab rezultat ali pa “poškodbo”, ki jo bo potrebno sanirati (pravilna optimizacija spletne trgovine bo v nadaljevanju za vas zamuden proces). 

3. Vlagajte (pravilno) v zakupovanje ključnih besed, ki dejansko delujejo in prodajajo

“Koliko stane Google Ads oglaševanje?”

To je razumno vprašanje in slišimo ga vsakič, zlasti od tistih, ki so ga v preteklosti že izvajali, pa niso začutili rezultata. Na žalost ni preprostega odgovora, ki ustreza vsem. 

Najpogostejši (in za večino srhljiv) odgovor je: “To je odvisno od tega ali iščete znesek za dober občutek ali za dober rezultat.” V poplavi všečne ponudbe na trgu vas lahko situacija hitro zmede. V praksi pa je zadeva relativno enostavna. V osnovi izhodiščno ceno zakupa definira na eni strani količina vseh iskanj in količina produktnih skupin, ki jih želite oglaševati, na drugi strani pa dejanska masa konkurentov, ki v vaši branži že oglašujejo znotraj teh produktnih skupin. 

Google Ads

Če načrtujete mesečni proračun za PPC, morate le izračunati razčlenitev dnevnih proračunov za vsako oglaševalsko akcijo in dodeliti sredstva, odvisno od prioritete posamezne akcije.

Zavedajte pa se da z dnevnimi vložki pod 5€ na posamezno oglasno skupino (v večini dejavnosti) ne gre pričakovati uspeha oz. za neuspeh ne gre kriviti omrežja Google (razlog raje poiščite pri tistemu, ki vam je zagotovil, da lahko za tako nizek vložek pričakujete velik končni izplen). Tudi z našimi avtomobili ni nič narobe, če za 10€ natočenega goriva nimajo 1000 km dosega, pa bi si ga verjetno vsi želeli.  

4. Z vsebinskim trženjem gradite angažiranost strank

Zanesljiv način doseganja in interakcije z več potrošniki je ustvarjanje kakovostnih, uporabnih vsebin, ki vzbujajo zanimanje. To je lahko vse od dobro napisanih objav v blogih, videoposnetkov in kampanj v družabnih medijih. Vsebina je pomemben element za vaše ciljno občinstvo in pokazati mora, kako lahko vaši izdelki pomagajo rešiti težave ali izzive potencialnega kupca. Redna in pravilna interakcija z vašo publiko, povečuje vstopne točke v vašo spletno trgovino. 

Pisanje svežih vsebin, vsaj dva do trikrat mesečno pa bo tudi pomagala povečati vaše uvrstitve v iskalnikih. Vsebinsko trženje za spletne trgovce ne pomeni samo opisa izdelkov, ki jih prodajate. Pomislite, kako lahko zagotovite vsebino z dodano vrednostjo, ki bo izboljšala uporabniško izkušnjo vašega obiskovalca na različnih stopnjah nakupnega procesa. 

Če na primer prodajate dele za motorna kolesa, boste morda želeli objaviti tudi članek ali potopisni video o 10 najboljših evropskih destinacijah z motornim kolesom in posledično preko takšne objave dosegli zanimanje posameznika tudi za vaše produkte.

5. Dosežite svojo ciljno publiko na družbenih omrežjih

Vaša ciljna publika je danes na družabnih medijih, verjeli ali ne, zato bi morali biti tudi vi – toda katera platforma je najbolj primerna za vaše podjetje in katera vam bo pomagala do večjega prometa v trgovini. 

Medtem ko imajo večja podjetja s spletnimi trgovinami načeloma tudi zadostna sredstva, da se razširijo na številne različne družbene in medijske platforme, so manjša podjetja za zagon ponavadi omejena s sredstvi in se v praksi osredotočajo na eno do največ dve omrežji, vsaj za začetek. Vendar velja omeniti še eno lokalno zanimivost. 

V Sloveniji, žal ali pa na srečo tistih, ki v spletni posel šele prihajate, zaradi slabega zavedanja dobrega dela večjih podjetij, pogostokrat ta ne odražajo dejansko večjega ali pravilnega vlaganja v splet. V praksi to pomeni, da verjetno ostaja še dovolj priložnosti za vaš spletni uspeh v večini dejavnosti v kolikor ste pripravljeni relano pogledati na potencial in izkoristiti napake na videz večjih konkurentov. Presenečeni bi bili koliko je manjših podjetij, ki na spletu s pravilnim pristopom posel dobesedno jemljejo “velikim”. 

Družbena omrežja

Vsako leto tudi sami poskrbimo za uspeh kar nekaj takih “malih” podjetij, ki si dovolijo izkoristiti napake večjih in vlagajo v to, da postanejo veliki skozi kanale na katerih je pot do tega cilja najlažja glede na dejavnost v kateri so. Ker imate omrežij danes na razpolago več kot dovolj (Facebook, Instagram, Linkedin, Snapchat, TikTok,…), ni vprašanje ali se da danes priti do ljudi, temveč je vprašanje kakšen je pravilen pristop in koliko dela ter sredstev je potrebno v to vložiti.  

6. Uporabite influencerje, da pridobite več prometa

Influencerji – vsi posamezniki z velikim vplivom na socialnih medijih, ki jih spremljajo večje množice so lahko primeren dodaten vir (nikakor pa ne edini) za ustvarjanje večjega prometa na vašo spletno trgovino in povečanje prodaje. Velja pa omeniti, da se je pametno vplivnežev posluževati previdno, kajti v kolikor bo to vaš najmočnejši ali celo edini vir za povečevanje prodaje, obstaja tudi velika možnost za obraten učinek. 

Enako velja v kolikor boste izbrali vplivneža, ki nagovarja napačno ciljno populacijo ali pa ji vaš produkt komunicira na neustrezen način. V kolikor razmišljate o dodatni podpori vaši prodaji s pomočjo vplivnežev te odločitve ne prepuščajte naključju, ampak njihov uspeh konkretno merite skozi analitična orodja (priporočamo, da je od tega odvisno tudi plačilo za opravljeno storitev). 

Naložba v influencerje je lahko hitra, enostavna in tudi poceni (pošiljanje brezplačnih vzorcev vašega izdelka je morda vse, kar je potrebno, da na Instagramu preizkusite učinek v praksi).

7. Ponudite brezplačno poštnino

Široko uporabljena prodajna strategija so promocije. Številne spletne trgovine gradijo svojo strategijo zgolj na najnižji vrednosti za nakup, pozabljajo pa, da je sestavni del spletnega naročila tudi pošiljanje produkta (ne zgodi se malokrat, da poštnina predstavlja 50% celotne vrednosti produkta ali celo več) in percepcija za nakup v očeh kupca se klub najnižji ceni, lahko hitro spremeni. Tako da premislite ali je najnižja cena produkta res idealna strategija ali pa se brezplačno pošiljanje izkaže kot boljši način za gradnjo prodaje. 

brezplačna poštnina

8. Določite jasne roke za pošiljanje blaga

Eden največjih očitkov kupcev, ki kupujejo v spletnih trgovinah, je zamuda pri prihodu izdelkov. Zato se strankam, ne glede na roke, ki so možni za vaše podjetje, jasno predstavite, da se izognete dvomom in pritožbam. Pri tem se odsvetuje lažno navajanje krajših rokov, kot jih lahko realno izpolnite. 

Vse kar boste dosegli s takim načinom bo slaba uporabniška izkušnja, slaba referenca na trgu in dražja investicija v gradnjo nakupov v nadaljevanju. Bolje je poskrbeti za veselje in zadovoljstvo stranke, če boste izdelke dostavili pred rokom. Na ta način boste vplivali tudi na zmanjšano količino zavrnjenih ali nesprejetih naročil (ki v praksi lahko predstavljajo strošek tudi do 20% celotne prodajne cene izdelka).

9. Naj vaše stranke ocenijo vaše izdelke in spletno trgovino

Kot strategija za večjo verodostojnost vaše trgovine je mogoče, da vaše zveste stranke ocenijo svoje izdelke tako, da napišejo mnenje in oceno njihove nakupne izkušnje v vaši trgovini. Zato predlagamo umestitev sistema za ocenjevanje znotraj vašega spletnega mesta. 

Gre za povsem preprosto rešitev, uporabite pa lahko tudi družabna omrežja, kot je npr. Facebook, kjer lahko stranke napišejo opombo na vašo poslovno stran in komentirajo izkušnjo, ki so jo imeli z vašo trgovino. Ta virtualna „priporočila od ust do ust“ ustvarjajo več zaupanja pri potencialnih novih kupcih, ki so pravkar spoznali vaše spletno mesto in še vedno dvomijo o smiselnosti nakupa izdelkov prav iz vaše spletne trgovine.

10. Pošiljajte personalizirana e-poštna sporočila

Res je, gre za staro, a dobro trženje po e-pošti. E-mail marketing še zmeraj deluje, še posebej če je takšno trženje personalizirano. 

Blagovne znamke, ki želijo spodbuditi prijavo na obveščanje preko e-pošte, bi morale upoštevati “vabe”, kot so kuponi, brezplačna preizkušanja, dodaten popust v primeru vpisa itd. Za gradnjo takšne prodaje obstajata v praksi dva načina: s priporočenimi izdelki in ciljanimi promocijami v momentui, ko je stranka v nakupni fazi, vendar nakupa še ni opravila  in v nadaljevanju (po nakupu ali zapuščeni košarici) s prilagojenimi e-poštnimi sporočili.

Tako kot pri ostalih stvareh v življenju, pa tudi tukaj velja omeniti, da je organiziranost, pravilna izvedba in natančna obdelava pridobljenih podatkov ključna za vrednost vaše baze.

Seveda odličnost v umetnosti personalizacije prihaja s prakso: bolj, ko eksperimentirate in spremljate uspešnost svojih poskusov, več razumevanja svojih strank boste pridobili in z njimi se boste lahko skozi čas učinkoviteje “pogovarjali”.

11. Zaključke sprejemajte objektivno in ne subjektivno

Tako kot vam verjetno ni vseeno kaj na delovnem mestu počnejo vaši zaposleni oz. vas verjetno zanima kje je mogoče posamezne dele poslovanja izboljšati ali optimizirati za maksimizacijo vašega poslovnega izplena, enako predlagamo tudi, ko je govora o vaši spletni trgovini. 

Glavna prednost spleta ni ta, da se na njem nahaja ogromna količina potencialnih kupcev, ampak je glavna prednost to, da je v celoti natančno merljiv. Predlagamo, da redno s pomočjo analitičnih orodij (Google Analytics je povsem brezplačno orodje) sledite vašemu dogajanju na spletni trgovini in da merite dejanske odzive vaših obiskovalcev. 

Google Analytics

Tako pridobljeni in natančno obdelani podatki, so vaš glavni kapital, za izkoriščanje rezerv v primerjavi z vašimi konkurenti, ki analitičnemu pristopu ne dajejo zadostnega poudarka. Torej skrajšano; ni drago testirati, drago je ne ugotoviti kaj ne deluje in nadomestiti z zadevami, ki delujejo.

Zaključek

Če je promet na vašem spletnem mestu trenutno v zastoju, za zdaj ignorirajte prodajo. Osredotočite se na izgradnjo pravilne ozaveščenosti o blagovni znamki in kupci bodo prišli kot posledica vašega pristopa. 

Načinov za pridobivanje novih kupcev je veliko, tako da je tudi od vas odvisno, za katerega se boste odločili. V kolikor imate vprašanja glede spletnega marketinga in pridobivanja novih kupcev, nam lahko vedno pišete preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali nas pokličete preko telefona 080 33 39.

Srečno,
Blaž

OPOMBA: Članek je bil prvič objavljen 2.12.2008 in je v celotni  posodobljen za leto 2020

Poganja Spletnik | Vse pravice pridržane © 2017