Home » Marketing in prodaja » 11 načinov kako privabiti kupce “v vaše naročje”

11 načinov kako privabiti kupce “v vaše naročje”

Imate velike načrte, da s svojim poslom preko interneta dosežete dobiček, pri tem pa bi radi v marketing in oglaševanje vložili le minimalno količino denarja? Tukaj vam lahko takoj povem, da to NE bi bil račun brez krčmarja. Torej je to možno, potrebno je le nekaj truda in volje!

O tem sem dejansko govoril že v članku iz prejšnjega tedna, s tem da vam bom tukaj podal še nekaj dodatnih primerov, ki vam lahko služijo kot iztočnica ali pa vam vsaj dajo sliko o tem, katerih prijemov se dandanes uspešni poslovneži vedno večkrat poslužujejo.

Obstaja obilica poceni načinov, preko katerih lahko tržite svoj posel preko interneta. Tukaj jih je 11 in mogoče boste med njimi našli ravno takšno kombinacijo, kot jo za svoje podjetje potrebujete.

1. Mrežni e-mail marketing
Ste kdaj prejeli e-mail sporočilo vašega prijatelja, ki vas naproša da to sporočilo posredujete še najmanj 10 vašim prijateljem? Ste že pomislili, kdo stoji za tem? Kdo je dejansko ustvaril to sporočilo in kdo ga je prvi začel pošiljati dalje?
Prav verjetno je, da gre za neko podjetje, ki na ta način širi svoj seznam e-mailov. Tudi vi lahko začnete z izdelavo seznama e-mail naslovov na tak način…..toda, kako boste vedeli da so to ljudje, ki potrebujejo vaš izdelek ali storitev? Ali ni poanta spletnega marketinga, da ta cilja le na tiste ljudi, ki pokažejo potrebo po naši ponudbi? No, tukaj gre predvsem za spretnost podajanja pravih informacij, da te ne bodo vsiljive, izgledale kot spam, ali pa moteče za e-poštni predal prejemnika. Kakorkoli, če so vmešane še emocije….je verjetnost, da se bo seznam preko „mrežnega pošiljanja“ širil še hitreje. Podjetniki najbolj cenimo priporočila, saj so to potencialni kupci, ki jih je nekdo (vsaj delno) že prepričal namesto nas.
Skratka, cilj „mrežne e-mail kampanje“ je, da s tem pridobimo nove obiskovalce na našo spletno stran, kjer jih nato prepričamo v nakup. Ne pozabite jih vprašati po komentarju, kritiki ali predlogih za izboljšanje vaše spletne strani ali spletne trgovine.

2. Viralni marketing
Naslednja oblika učinkovite strategije – od ust do ust – se pojavi pri t.i. viralnem marketingu. Poleg tega da vsebuje tudi primesi zgoraj omenjenega „mrežnega“ načina pošiljanja e-mail sporočil, je tukaj predvsem poudarjeno trženje znamke. Pojavljanje in konsistentno ponavljanje neke znamke v določenih barvah, na katero navežemo produkt, storitev ali določeno emocijo, pri potrošniku vzbudi podzavestno ustvarjanje asociacij, ki nas potem v obratni smeri spomnijo na neko potrebo ali celo željo. V vsakem e-mail sporočilu, natisnjenem dokumentu, brošuri…pač kjerkoli kar damo iz svojih rok nekomu, ki naj bi ga naša ponudba zanimala, je nujno uporabiti logotip podjetja in kontaktne podatke. Tako preidemo že na drugi del viralnega marketinga, ki mu pravimo priporočila…..

Namreč, viralni marketing so priporočila ljudi, drugim ljudem. Vkolikor ste v kontaktu z vašimi kupci, jih vedno lahko povprašate o mnenju. Pravtako pa jih vedno lahko povprašate tudi o tem ali jim je bila ponudba všeč in ali bi jo priporočili svojim prijateljem, znancem ali poslovnim partnerjem. Vkolikor vam bodo kupci zaupali, vas bodo tudi z veseljem priporočili.

Če pogledamo z druge strani….Ko boste iskali npr mehanika za popravilo avta, bi zagotovo prej izbrali nekoga, ki vam ga bi priporočil vaš znanec ali prijatelj, kot pa nekoga za katerega niti ne veste ali je dosedaj popravil kak avto ali pa jih je samo uspešno kvaril.

3. Začnite z Newslettrom (e-novicami)

Naj se obiskovalci začnejo vračati!
Sistem kampanjskega pošiljanja e-novic ali tako imenovanega Newslettra je postal nepogrešljiv del predvsem med tistimi, ki se zavedajo pomena vzpostavljanja odnosa s stranko ali potencialnim kupcem oz. krepitvi zaupanja, ki je pravtako pomembno pri končnem nakupu.  Izdelate lahko lastno vsebino ali pa le posredujete članke. Prvi pogoj je seveda kvaliteten seznam e-mail naslovov, ki jih lahko pridobivate iz različnih virov (prijava na e-novice, preizkus, e-priročnik, itd.).

Vsekakor je potrebno vedeti kaj je namen newslettra in kaj ljudje razumejo pod besedo spam (nezaželeno pošto).

4.Natisnite letake za distribucijo po okolici
Medtem ko je internet globalni medij, lahko vi začnete promovirati spletno stran tudi lokalno. Izdelajte letake, ki promovirajo vašo spletno stran. Pri tem je pomembno, da promovirajo tudi vašo znamko in v tem sklopu ne smejo biti „poceni“. V takem primeru se raje ne spuščajte v to.
Obiščite sosede za katere mislite, da bi jih vaša ponudba zanimala. Vkolikor ne želite hoditi od vrat do vrat, se dogovorite z lokalnimi trgvovinami, bari, restavracijami, da v zameno za kakšno uslugo na vidno mesto postavijo vaše letake. Poleg tega, vsi vozijo avtomobile in ravno zato je najlažji način, da se nekdo z letaki sprehodi po parkirišču.

5.Objavite Press Release (Medijsko sporočilo)

Vkolikor ste iznajdljivi, lahko zelo dobro izkoristite moč medijev. Saj veste, mediji pišejo res že o marsičem. Tudi o tem, kakšne škornje nosi Britney Spears…kar je po mojem mnenju samo beg iz realnosti oz. dejstva, da si pač takšnih škornjev ne bomo mogli nikoli privoščiti. Kakorkoli,…podjetja izrabljajo medije tudi za svojo promocijo. Vkolikor imate zanimiv in unikaten poslovni model, ga opišite v sporočilu. Vkolikor se datum ujema z datumom lokalnega dogodka izkoristite to in ju povežite… Morebiti tudi kot sponzor. Veliko je načinov, kako doseči bralce nekega časopisa ali revije. Pri tem pa je seveda odločujoč tudi faktor smotrnosti pojavljanja nekega sporočila v mediju in seveda človeški faktor (novinarja , urednika, …). Vkolikor ste kot podjetje dosegli dober mednarodni uspeh, je seveda to že zelo dober razlog, da za to izvedo tudi vsi Slovenci preko medijev, torej s pomočjo vašega press release-a.

6.Natisnite si vizitke
…z vašim logotipom in naslovom spletne strani. Dobro oblikovana vizitka je ogledalo vaše spletne strani. Dajte jo vsakemu, ki ga poznate… Če je ne bo potreboval, jo bo dal nekomu drugemu, ki bo morda že jutri potreboval vaš izdelek ali storitev. Nikoli se ne ve! V nasprotnem primeru, ne verjamem da si lahko nekdo natančno zapomni ime vaše spletne strani, vašo telefonsko številko ali e-mail naslov, preko katerega bi vas kontaktiral v primeru potrebe po vašem izdelku ali storitvi. Kaj šele ko bi vas želel priporočiti nekomu tretjemu.
Glede na to, da se bliža čas obdarovanja in pošiljanja čestitk, lahko namesto čestitke pošljete povečano vizitko, na kateri se namesto – vedno istih motivov – nahaja slika vaše spletne strani…ali celo osebja vašega podjetja. Bolj kot bo drugačno, hitreje se vas bodo zapomnili.

7.Govorite o vaši spletni strani, kadarkoli in kjerkoli imate priložnost srečati novega potencialnega kupca.
Vi ste zagotovo najboljši promotor vašega posla. Izkoristite sleherno priložnost za „mreženje“ kjerkoli že ste. Povejte vašim prijateljem, ki jih srečujete na rekreaciji v Gradiantu, da imate spletno stran. Pohvalite se tudi tistim, s katerimi ste že delali. Morda pokličite nekdanje sošolce, skratka….naj ljudje vedo s čim se ukvarjate.
Tudi če se samo pogovarjate preko MSN-ja..dodajte vašemu imenu tudi povezavo do vaše spletne strani. Nikoli se ne ve, morda pa se vaš sogovornik ravno pogovarja z nekom, ki potrebuje vašo storitev in ga boste tako asociativno navedli na vašo ponudbo. Če želite uspeti v vašem poslu, morate biti entuziast! Čim boste začeli razmišljati o tem, kaj je primerno in kaj neprimerno, boste sami sebe tolkli po hrbtenici.

8. Spletno stran vpišite v iskalnike.

…in bodite potrpežljivi!
Večina iskalnikov potrebuje več časa za uvrstitev vaše spletne strani v njihov iskalni algoritem. Zato je potrebno vedeti, da je ta čas lahko tudi 3 mesece. Torej je tukaj potrebno potrpljenje. (Tukaj se spomnim nekega klienta, ki je po dveh tednih pričakoval, da bo takoj na prvi strani iskalnika in bil razočaran nad storitvijo, dokler ni dojel od česa je vse odvisno.)….Tudi jaz bi raje odšel na poletne počitnice že čez 2 dni. A kaj ko še ni poletje in ga ne bo še nekaj časa. …..Torej nimam vpliva in moram biti potrpežljiv še kar nekaj časa.
Skratka, s tem ko boste spletno stran vpisali v iskalnike, boste po ključni besedi razvrščeni predvsem glede na vaš vložek, pogostost osveževanja in kvaliteto vsebine.
Za boljšo uvrstitev lahko plačujete, toda zakaj bi plačevali nekaj, če lahko z malo truda in brez denarja dosežete isti učinek. Vsebina spletne strani je namreč najbolj pomemben element vaše spletne strani.

9.Sodelujte v diskusijah
Obstaja veliko spletnih strani, na katerih se obiskovalci udeležujejo diskusij o različnih stvareh. Meddrugim sem prepričan, da obstaja tudi tak forum, kjer se diskusije dotikajo storitev ali izdelkov, ki jih tudi sami ponujate. Vsekakor ljudje pričakujejo odgovore na svoja vprašanja. Vkolikor jim jih boste servirali vi in jim na tanačin dali vedeti, da ste na svojem področju avtoriteta, ni vrag, da boste na ta način pridobili nove potencialne kupce. Pred tem se pozanimajte o pravilih foruma, saj ni povsod mogoče promovirati povezav do spletnih strani. Vsekakor se teh forumov lahko udeležite tudi kot soobiskovalec in na ta način svojo storitev „le“ priporočate drugim.

10.Pišite članke in postanite strokovnjak na svojem področju.
Vkolikor imate smisel za pisanje, bi se radi še nečesa naučili in na koncu koncev izpadli strokovnjak na vašem področju, je pisanje člankov najbolj primerna oblika za ustvarjanje mnenja in vzpostavljanje zaupanja potencialnih kupcev. Vkolikor mislite vaše članke dodajati redno (oz. vkolikor uspete vaše članke dodajati redno), potem jih kasneje lahko izkoristite za publikacijo ali e-knjigo, s pomočjo katere nato zopet pridobite nove kupce. Torej, vse ima svoj namen.

11.Nikoli pa ne pozabite na priložnost, da spletno stran promovirate tudi brez interneta.

Teh načinov je zopet veliko….nalepka s spletnim naslovom vašega podjetja na avtu, pisanje kolumne v lokalnem časopisu, organizacija delavnice ali izobraževanja, sejmi, ….itd.

Vsa ta opravila in načini, vas bodo zaposlili za najmanj 16 ur dnevno. Zagotovljeno!
V vsakem primeru bolje kot 16 ur delati nekaj, kar nam ne bo pripeljalo potencialnih kupcev.

Vsekakor ni potrebno upoštevati vseh zgoraj navedenih točk, je pa seveda potrebno določiti tisto zmagovito kombinacijo, ki vam bo začela prinašati potencialne kupce in težko zasluženi dobiček.
Najlepše pri tem je, da vam zato ni potrebno namenjati veliko denarja in tudi čas, ki ga zato porabite je vsekakor zlata vreden.

(Morda vas bodo zanimali tudi podobni članki:)
Kako izdelati spletno stran, ki bo privabljala samo tiste obiskovalce, na katere ciljamo
Kako nam lahko koristi oglaševanje s pasicami (bannerji)
Primerjava cen ali pameten način kupovanja

Vkolikor imate kakršnokoli vprašanje glede spletnega marketinga, nam lahko vedno pišete preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali nas pokličete preko telefona 080 33 39.