Home » Izdelava spletnih strani » Naj vaša spletna stran ne bo odskočna deska!

Naj vaša spletna stran ne bo odskočna deska!

Božično-novoletni prazniki so mimo, upam, da ste jih lepo preživeli in da je bil vstop v 2011 kar se da prijeten. Oddahnili smo si od prazničnega decembra in se z mislimi preselili v januar, ki pomeni začetek novega obdobja. Z novim letom pa so prišli tudi novi cilji. Verjetno ste že zastavili letni plan marketinških aktivnosti. V spletnem marketingu je že tako, da velik del teh aktivnosti predstavlja merjenje in spremljanje statistike. Pa si za začetek novega leta oglejmo enega od pomembnih kazalcev statistike merjenja obiska na strani – bounce rate.

Kaj je bounce rate?
Google definira »bounce rate« (dobeseden prevod je »odbojnostna stopnja«) kot odstotek obiska, ki se je zgodil na eni sami podstrani oz. odstotek tistih obiskovalcev, ki so stran takoj zapustili, ne da bi kliknili na kakšno drugo podstran. Meri se običajno po nekem »session-timeout« času, ki je po Wikipedii standardno 30 sekund. Če torej nekdo obišče našo stran in v pol minute ne odpre nobene druge strani, se šteje, kot da se je odbil. Ta stopnja dejansko pove, kako relevantna je vaša vsebina na vstopni strani.
Če imate na primer v Google oglasu ponudbo za pomivalni stroj, na vstopni strani pa predstavljen cel asortiment izdelkov za dom, je velika možnost, da bo obiskovalec takoj zapustil stran, saj ne najde informacij iz oglasa. To pa bo negativno vplivalo na bounce rate.
Kako določiti, kdaj je stopnja sprejemljiva?
Pri vsebini na spletni strani je zelo pomemben vidik percepcije obiskovalcev. Četudi je vsebina na vstopni strani do potankosti enaka kot v oglasu, pasici ali če ustreza ključni besedi, še ne pomeni, da bo uporabnik našel, kar išče. Percepcija vsebine je pravzaprav zelo relativna. Ni nujno, da bosta vi in obiskovalec vaše spletne strani vsebino dojemala enako, kar je običajna stvar, na katero ne moremo vplivati in seveda ne pomeni, da se nekdo moti v svojem zaznavanju. To povečuje vaš bounce rate, zato je težko opredeliti, kdaj je ta stopnja dobra oz. slaba.
Bounce rate stopnja pa ne pomeni nujno slabo. Včasih bo iskalec na vaši vstopni strani našel vse potrebne informacije skupaj s kontaktnimi podatki in bo namesto klikanja po drugih podstraneh iskal telefon in naročil izdelek/storitev. V takem primeru se lahko požvižgate na to stopnjo ;).

Kaj je bounce rate?

Google definira »bounce rate« (dobeseden prevod je »odbojnostna stopnja«) kot odstotek obiska, ki se je zgodil na eni sami podstrani oz. odstotek tistih obiskovalcev, ki so stran takoj zapustili, ne da bi kliknili na kakšno drugo podstran. Meri se običajno po nekem »session-timeout« času, ki je po Wikipedii standardno 30 sekund. Če torej nekdo obišče našo stran in v pol minute ne odpre nobene druge strani, se šteje, kot da se je odbil. Ta stopnja dejansko pove, kako relevantna je vaša vsebina na vstopni strani.

Če imate na primer v Google oglasu ponudbo za pomivalni stroj, na vstopni strani pa predstavljen cel asortiment izdelkov za dom, je velika možnost, da bo obiskovalec takoj zapustil stran, saj ne najde informacij iz oglasa. To pa bo negativno vplivalo na bounce rate.

Kako določiti, kdaj je stopnja sprejemljiva?

Pri vsebini na spletni strani je zelo pomemben vidik percepcije obiskovalcev. Četudi je vsebina na vstopni strani do potankosti enaka kot v oglasu, pasici ali če ustreza ključni besedi, še ne pomeni, da bo uporabnik našel, kar išče. Percepcija vsebine je pravzaprav zelo relativna. Ni nujno, da bosta vi in obiskovalec vaše spletne strani vsebino dojemala enako, kar je običajna stvar, na katero ne moremo vplivati in seveda ne pomeni, da se nekdo moti v svojem zaznavanju. To povečuje vaš bounce rate, zato je težko opredeliti, kdaj je ta stopnja dobra oz. slaba.

Bounce rate stopnja pa ne pomeni nujno slabo. Včasih bo iskalec na vaši vstopni strani našel vse potrebne informacije skupaj s kontaktnimi podatki in bo namesto klikanja po drugih podstraneh iskal telefon in naročil izdelek/storitev. V takem primeru se lahko požvižgate na to stopnjo ;).

Možni razlogi za visok bounce rate:

opis vsebine v oglasu/pasici ne ustreza tistemu na podstrani;

spletna stran je zmedena oz. ni prijazna do uporabnika;

spletna stran ima slab dizajn;

spletna stran vsebuje spam, moteče pop-up oglase ali glasovne učinke;

vsebina na strani je stara ali neažurna …

Spremljate jo lahko na vaših orodjih za statistiko obiska spletne strani. Eden izmed njih je odlični Google Analytics, ki vas zasuje spodatki vsakič, ko ga odprete. Stopnjo tistih, ki nemudoma zapustijo vašo stran, lahko vidite že na domači strani poročila statistike:

Bounce-rate

V zgornjem primeru vidimo, da je stopnja bounce rate 43,73 %. To je pričakovan rezultat, saj je običajno nekje med 40 in 60 odstotki. Za slab odstotek se smatra, če je več kot 70 %. Če dosežemo ta odstotek pod 40 %, smo lahko zadovoljni.

Kot večina statističnih kazalcev pa tudi bounce rate ne moremo obravnavati ločeno od drugih postavk. Vedno ga analiziramo v povezavi z drugimi kriteriji, še posebej s časom, ki ga obiskovalci preživijo na naših straneh oz. katerim stranem posvetijo največ časa (»Average Time on Site«). Za hitro primerjavo je ta spremenljivka neposredno pod bounce rate med Google Analytics podatki.

Sedaj, ko razumete stopnjo zapustitve vaše strani, pa se morate vprašati, kaj narediti, da znižate ta odstotek.  Imate več možnosti: popravite vsebino na vstopni strani, prenovite dizajn vaše strani, popravite vsebino oglasa …

Lahko pa pokličete nas in vse to opravimo namesto vas. Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo znižati odsotek zapustitve ter višati povprečni čas na strani. Ne dovolite torej, da se bodo obiskovalci odbijali z vaših strani, kot bi skakali z odskočne deske.

Želim vam lep dan in veliko uspeha!

Spletnik Marketing

 

2 comments

  1. Zanimiv članek, kot vedno.
    Me pa zanima, kakšna je razlika med Bounce Rate in Exit Rate?
    LP
    Nina

  2. Pozdravljena, ga. Nina!

    Hvala za vprašanje. Na prvi pogled sta si kazalca močno podobna, toda naj pojasnim razliko.

    “Exit rate” je odstotek obiskovalcev, ki zapustijo dano stran glede na število obiska na tej strani. Razlika je v tem, da “exit” obiskovalca pomeni, da je sicer zapustil to stran, ni pa nujno, da pred tem ni obiskal tudi kakšne druge strani.

    Vzemiva za primer podstran tega članka:

    – bounce rate – preko e-novic ste kliknili na povezavo do članka, ga prebrali in zapustili blog, ne da bi obiskali še kakšno drugo stran.

    – exit rate – od prijateljice ste izvedeli za naš blog, v brskalnik vpisali blog.spletnik.si in začeli brskati po podstraneh. Ustavili ste se pri tem članku, ga prebrali in nato zapustili blog.

    Če si pomagam z angleškima izrazoma: “bounce” pomeni odskočiti, torej z bounce rate povemo, da je tak odstotek obiska neposredno “odskočil” s spletne strani. “Exit” pa v tem kontekstu pomeni “odhod” obiskovalca z dane strani, prej pa je obiskoval še druge podstrani.

    Če imate še kakšno vprašanje, nas seveda kontaktirajte in z veseljem bomo odgovorili.

    Lep dan!

    Manca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*