Branding: Kako v letu 2024 utrditi blagovno znamko na trgu?

Avg 18, 2020
Avg 18, 2020

Posodobljeno 03. 01. 2024

Branding: Kako v letu 2020 utrditi blagovno znamko na trgu? - Spletnik Blog

Vsaka blagovna znamka ima svoj začetek in ta je po navadi skromen, ampak z veliko idejo v ozadju. Zato naj vas ne prestraši količina dela, ki vas še čaka, da vizijo svoje znamke z brandingom pretvorite v resničnost. IKEA, Sony in Nike so samo trije primeri gigantov, ki so začeli iz ničesar, pa so danes svetovno znana multimiljardna podjetja (vir: LoveMoney, 2020).

Kaj je branding oz. znamčenje?

Blagovna znamka je lastnost ali niz karakteristik, ki razlikujejo eno podjetje od drugega. Običajno sestoji iz imena, oznake, logotipa ali simbola, dizajna, glasu blagovne znamke in še več. Nanaša se tudi na celotno izkušnjo, ki jo stranka doživi pri interakciji s podjetjem – kot kupec, privrženec družabnih medijev ali zgolj mimoidoči.

Vsaka točka pri oblikovanju brandinga je pomembna in dobro premišljena strategija je bistvenega pomena za predstavitev blagovne znamke v najboljši možni luči. V nadaljevanju si preberite nasvete za utrjevanje blagovne znamke v letu 2024.

Poosebite svojo blagovno znamko

Določitev lastnosti vaše blagovne znamke bi moral biti prvi korak v vaši strategiji podjetja. 64% potrošnikov pravi, da so skupne vrednote z blagovno znamko glavni razlog, da so se z njo povezali in vzdržujejo odnos (vir: Harvard Business Review).

Poskusite si svojo blagovno znamko predstavljati kot osebo. Ugotovite njen namen, temeljne vrednote, prepričanja in druge značilnosti, zaradi katerih je edinstvena.

Nabor izrazitih lastnosti, ki jih ima vaša blagovna znamka, je tisto, kar jo razlikuje od podobnih blagovnih znamk, ki prodajajo iste vrste izdelkov. Prav to humanizira vašo blagovno znamko in jo naredi privlačno za vaše ciljno občinstvo. Lastnosti, zaradi katerih se razlikujete od konkurence, so lahko:

  • Zgodba v ozadju: Zgodba o tem, kako je nastala vaša blagovna znamka in kaj vas je navdihnilo za njeno ustvarjanje, je odličen način za povezovanje s svojo publiko na bolj osebni in globoki ravni.
  • Ciljni trg: Ali želite ciljati na določen nišni trg ali se osredotočiti na splošni, glavni trg?
  • Cenitev: Ali vaša blagovna znamka ponuja vrhunske izdelke ali storitve ali najugodnejše ponudbe? To je tisto, kar vas ločuje od konkurentov.
  • Vključenost skupnosti: Prispevek k večji blaginji vaše skupnosti vam lahko pomaga, da povečate prepoznavnost blagovne znamke, zgradite dolgotrajen odnos s svojo publiko in izboljšate javno mnenje o svoji znamki. 

Primer blagovne znamke: Toms

Poosebite svojo blagovno znamko: Obutev Toms
Vir: Across Two Worlds

Toms je blagovna znamka obutve z revolucionarnim pristopom “kupi en par, podari en par”. Za vsak kupljen par Toms obutve, Toms en par podari otroku v stiski. V trinajstih letih so obuli skoraj 100 miljonov otrok, ime Toms pa je zapečateno v zgodovino inovativnih podjetniških pristopov. Kako za prodajo in odnose s strankami skrbijo na socialnih omrežjih, poroča PR Daily.

Kdo je vaše občinstvo?

To je še eno ključno vprašanje, ki vam bo pomagalo ustvariti pravo vizualno sliko, sporočilo blagovne znamke in izbrati pravilne komunikacijske kanale. Ena najpogostejših napak, ki jih počnejo nove blagovne znamke, je te, da bi radi ugajali vsem. Ta na videz varen način igranja ne deluje in ima za posledico slabe rezultate.

Z razumevanjem svoje publike, njihovih potreb in interesov, lahko rešite njihove težave, jim ponudite rešitve in komunicirate z njimi v njihovem jeziku. Če vaša blagovna znamka ni v sozvočju z vašo publiko, to ne bo povzročilo zavedanja o vaši blagovni znamki, prepoznavnosti, zaupanja in prihodkov. Tu prav pridejo raziskave ciljnega trga. Kar se naučite o svojem ciljnem trgu in kupcih, bo vplivalo na vaše odločitve o blagovni znamki, zato naj bo ta korak vaša prva prioriteta.

Preberite tudi: Kako definirati vašo ciljno skupino?

Ne pozabite, da 80 % vašega dobička prihaja od 20 % vaših kupcev (vir: SuperOffice, 2020), zato poskusite določiti, kateri kupci so jedro vaše ciljne skupine in usmerite prizadevanja svoje blagovne znamke v te ljudi.

Primer blagovne znamke: Wolt

Določite, kateri uporabniki so jedro vaše ciljne skupine in usmerite prizadevanja svoje blagovne znamke v te ljudi: Wolt
Vir: Wolt.com

Wolt je finska platforma za dostavo hrane, ki je veliko pozornosti letos požela tudi v Sloveniji. Že ob prvi uporabi aplikacije je razvidno, da je uporabniška izkušnja njihov glavni fokus. Da jim je za zadovoljstvo uporabnikov zares mar, dokazujejo z nedavno anketo o zadovoljstvu uporabnikov, ter z znižanjem minimalne vrednosti naročila, ki je sedaj 8 € (namesto 10 €, kar je bilo za naročilo enega obroka previsoko).

Kaj o vašem brandingu pravijo drugi?

Kar 83 % potrošnikov se glede zaupanja v blagovno znamko odloča na podlagi priporočil sovrstnikov (vir: Search Engine Watch). To pomeni, da morate ugotoviti, kaj občinstvo in konkurenti pravijo o vas, in opraviti podrobno preverjanje preteklosti vaše blagovne znamke.

»Blagovna znamka ni več tisto, kar potrošniku povemo lastniki blagovne znamke, ampak je tisto, kar si potrošniki o njej govorijo med sabo.«

Scott Cook, soustanovitelj podjetja Intuit.

povprasevanje povprasevanje

Eden najboljših in najučinkovitejših načinov za izgradnjo zaupanja s svojimi potencialnimi strankami so izjave strank. Prosite svoje obstoječe zadovoljne uporabnike, da z vami delijo svoje zgodbe o zadovoljstvu z vašimi produkti oz. storitvami in jih objavijo na vašem spletnem mestu in/ali na kanalih družbenih medijev. Glede na to, da potrošniki v povprečju preberejo 10 ocen, preden se odločijo za nakup, je jasno, da je lahko tak pristop za vašo blagovno znamko zelo koristen.

Mimogrede – če ste zadovoljni s kvaliteto naših tedenskih vsebin, nas lahko pohvalite na Googlu ali Facebooku. ?

Ko boste naleteli na slabe ocene, jih ne ignorirajte. Poskrbite, da boste vsako pritožbo obravnavali prijazno in obljubite, da jo boste odpravili pravočasno. Pravilno ravnanje z negativnimi povratnimi informacijami bo ustvarilo pozitiven PR za vašo blagovno znamko.

Primer blagovne znamke: Amazon

Ocene uporabnikov so eno izmed najpomembnejših orodij uspešnega brandinga: Amazon
Vir: Jelly Deals

Amazon je pionir v javnem objavljanju ocen uporabnikov (»Customer Review«), ki na njihovi platformi kupujejo produkte od različnih blagovnih znamk. Ogromna baza ocen različnih izdelkov je odlična vaba za kupce, ki se tako pred nakupom lahko res prepričajo o svoji odločitvi, pa tudi za prodajalce, ki lahko na Amazonu zaradi ustaljenega načina oddajanja mnenj hitreje zberejo dobre ocene o svojih izdelkih.

Ključna pri znamčenju je doslednost 

Prepričajte se, da so vaša sporočila, zvok, vizualna identiteta ter predvsem kakovost storitev in izdelkov vedno enaki. Potrošniki imajo radi zanesljivost, tudi ko gre za blagovno znamko. Želijo vedeti, kaj natančno pričakovati ob nakupu izdelka, in ta predvidljivost je ključna za zvestobo kupcev.

Enako velja za vašo pripoved. Če želite, da se bodo vaše stranke spominjale in prepoznale vašo blagovno znamko, morate sporočila uskladiti tako z videzom vaše blagovne znamke kot tudi z jezikom vaše publike.

Način komunikacije s svojim ciljnim trgom je prav tako pomemben del vaše blagovne znamke. Želite biti blagovna znamka, ki se povezuje z vašo publiko in med njo odmeva. 

Primer blagovne znamke: MailerLite

Z brandingom bodite dosledni: MailerLite

Sistem za pošiljanje e-novic MailerLite je odličen primer blagovne znamke, ki govori z jasnim, skladnim tonom. Od svoje spletne strani do e-poštnih sporočil in napisov na družabnih medijih je vzpostavil glas in osebnost blagovne znamke, ki je personalizirana, zabavna, dostopna, a vedno poučna.

Zgradite ozaveščenost o blagovni znamki

Obstajajo različne metode za širjenje besede o vaši blagovni znamki. Eden izmed najučinkovitejših pristopov je izobraževanje vaših uporabnikov in posredovanje nasvetov, ki rešujejo njihove težave.

Najdite način, da občinstvu ponudite še kaj dodatnega, kar se navezuje na vašo blagovno znamko. Lahko naprimer:

  • prirejate spletne seminarje o temah, ki vaše stranke zanimajo;
  • združite moči s sorodno blagovno znamko (npr. znan partner ali dobavitelj) in svojemu občinstvu ponudite dodano vrednost ter kredibilnost;
  • ustvarite koristne e-knjige, navodila za uporabo in druge koristne vire;
  • podarite brezplačne vzorce vašega produkta;
  • ponudite brezplačno poštnino;
  • ustvarite napotitveni program (affiliate), itd.

Vse te preproste taktike so zelo koristne za trženje vaše blagovne znamke in vašemu uporabniku kažejo, da so več kot le sredstvo za dobiček.

Primer blagovne znamke: HubSpot

Delite znanje z vašimi uporabniki: HubSpot

Hubspot je primarno CRM orodje, a ga večina pozna kot neskončen vir člankov, e-priročnikov, tečajev, video vodičev, itd. S svojo publiko brezplačno delijo znanje o tisoč in eni tematiki, vezani na marketing in prodajo, vsa ta vsebina pa služi kot dokaz o njihovi ekspertizi in uporabnika prepriča, da je njihovo plačljivo orodje gotovo vredno investicije.

Stacked Marketer

Omeniti moramo tudi StackedMarketer – novičnik, ki namesto vas (in nas) spremlja najbolj aktualne novice v svetu spletnega marketinga ter dnevno posreduje zgolj tiste, ki so zares vredne našega dragocenega časa. Jedro njihovega poslovnega modela je dostavljanje zanimivih in preverjenih informacij, zaslužek pa prihaja iz jasno označenega oglasnega prostora.

Ustvarite čustveno privlačno ponudbo

Čustvena prodaja je definirana kot prodajni pristop, ki se v veliki meri opira na vzbujanje močnih čustev. To lahko storite bodisi tako, da vzbudite navdušenje nad izdelkom ali storitvijo, ali pa se dotaknete negativnih čustev, kot so strah pred neuspehom ali jeza zaradi slabe izkušnje kupca z drugo znamko.

Ste vedeli, da je 95 % odločitev o nakupu neracionalnih (vir: Inc.)? To pomeni, da zgolj naštevanje odličnih lastnosti vašega izdelka najbrž vaših potencialnih kupcev ne bo prepričalo v nakup – morali boste ustvariti še neko čustveno privlačnost.

Če boste razumeli svoje ciljno občinstvo in njihove težave, boste lahko z njimi vzpostavili povezavo in dosegli svoj cilj.

95% nakupov je neracionalnih, zato naj vaša ponudba ne našteva samo prednosti produkta, ampak v uporabniku vzbuja čustva.

Vaša blagovna znamka mora vzbujati:

  • Občutek dobrega počutja. Kako lahko vaša blagovna znamka izboljša življenje vaših strank in kako lahko izboljša njihovo počutje?
  • Občutek pripadnosti. Stranke, čeprav želijo biti edinstvene in posebne, še vedno želijo biti del skupine.
  • Občutek varnosti. Ljudje pričakujejo konstantno pozitivno uporabniško izkušnjo in prav zaradi tega se bodo vrnili.

Moč miselnega vodstva

Ljudje zaupajo strokovnjakom. S tem, ko se uveljavite kot vodja v svoji niši, boste zagotovili, da bodo zaupali tudi vaši blagovni znamki. To pa ni enostavno in se ne bo zgodilo čez noč.

  1. Začnite z objavo koristnih nasvetov na spletnem dnevniku za različne težave v vaši panogi in ponudite svoje mnenje (Preberite tudi: Bloganje za podjetja).
  2. Gradite svoj profesionalni ugled tako, da delite svoje strokovno znanje in izkušnje na tem področju.
  3. Udeležite se različnih strokovnih dogodkov in se prijavite za govornika.
  4. Bodite aktivni na družbenih omrežjih in redno komunicirajte s svojimi sledilci.

Močna strategija blagovne znamke je bistvenega pomena za razlikovanje vaše blagovne znamke na konkurenčnem trgu in konverzijo vaših potencialnih strank v zveste kupce. Vse to vam bo pomagalo postati avtoriteta na vašem področju in spodbudilo stranke, da zaupajo vaši blagovni znamki.

Primer blagovne znamke: Apple

Moč miselnega vodstva, močna strategija blagovne znamke in čustevni marketing: Apple

Apple je ameriško tehnološko podjetje, ki oblikuje, razvija in prodaja potrošniško elektroniko, računalniško programsko opremo in spletne storitve. Je pionir čustvenega marketinga, s katerim so dosegli, da njihove izdelke kupujejo tudi ljudje, ki si tega sicer ne bi mogli privoščiti. Ljudem znajo na enostaven način opisati karakteristike njihovih izdelkov – in to ne iz tehničnega vidika, ampak z vidika uporabniške izkušnje.

Vizualni trendi za branding v letu 2023

Trendi sporočanja blagovnih znamk se stalno spreminjajo. Za leto 2023 so bili značilni trendi, ki se nanašajo na izbor barvnih shem, linij in zagovarjajo minimalizem. V ospredje prihajajo toplo tonirani neonski gradienti, sončen in optimističen dizajn, po drugi strani pa umirjeni zemeljski toni, ki zagovarjajo trajnost in varovanje planeta. Zopet pa so svojo svobodo dobile artistične linije prostega sloga. Seveda ne moremo mimo vizualnega pripovedovanja zgodb. 

Ne glede na to, ali razvijate blagovno znamko v njenih temeljnih fazah ali preprosto želite izboljšati svojo neverjetno estetiko, ki jo že imate, je pomembno, da se brezhibno posvetite svoji prisotnosti. Trendi blagovnih znamk za leto 2023 kažejo, kako lahko z barvo, tipografijo in postavitvijo povečate prisotnost in prepoznavnost blagovne znamke in tako poveste epsko vizualno zgodbo. Mi pa vam lahko z različnimi marketinškimi pristopi pomagamo, da to zgodbo poveste svoji ciljni publiki. Za neobvezujoč posvet nam pišite na info@spletnik.si.

Uspešno,
Spletnik

Članek je bil prvič objavljen 27. aprila 2010, nazadnje posodobljen 18. avgusta 2020.

5/5 - (10 glas)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (10 glas)
POŠLJI POVPRAŠEVANJE