To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kako definirati vašo ciljno skupino?

definiranje ciljne skupine v marketingu

Na pomen skrbno izbrane ciljne skupine v naših tedenskih zapisih opozarjamo pogosto (nazadnje v člankih Osnove Instagram oglaševanja za podjetja in 12 strategij Facebook oglaševanja vaše spletne trgovine), in zato se danes lotevamo pravilnega načina kako definirati ciljno skupino. Ciljati na vse potencialne uporabnike je nepriporočljivo tako iz finančnega vidika, kot iz vidika dejanskega uspeha. Vaša ciljna skupina torej niso “vsi”, pa tudi v redkih primerih, ko so, jih ne morete nagovarjati na enak način. Ena največjih napak, ki jo pogosto počnejo trgovci, je ta, da bi bili radi všečni vsem. 

Vaša naloga pri določanju ciljne skupine na družbenih medijih je prepoznati in razumeti svojo nišo, da boste lahko prevladovali nad njo. Raziskave občinstva vam bodo pomagale oblikovati ustrezno vsebino, sporočila in oglase. Vse to lahko privede do višjih konverzij in boljše donosnosti oglaševanja na socialnih omrežjih. 

Ciljna skupina so ljudje, ki jih najverjetneje zanimajo vaša vsebina, izdelki ali storitve. Verjetno jih združujejo nekatere skupne značilnosti, na primer demografija in vedenje. Z jasno opredeljeno ciljno publiko je veliko lažje določiti, kje in kako tržiti svoje podjetje.

V tem poglavju vas bomo vodili skozi korake, ki jih boste morali upoštevati, da določite ciljno publiko za svojo blagovno znamko. 

1. Poglejte svojo trenutno bazo strank

Kdo so vaše trenutne stranke in zakaj kupujejo od vas? Poiščite njihove skupne značilnosti in interese. Katere stranke prinašajo največ dobička? Zelo verjetno je, da bodo vaš izdelek/storitev želeli imeti tudi drugi ljudje, podobni vaši trenutni bazi strank.

2. Oglejte si svojo konkurenco

Vendar pa med procesom definiranja vaše ciljne skupine ne bi smeli upoštevati samo svojih strank. Raziščite tudi stranke blagovnih znamk svojih konkurentov in njihovo strategijo oglaševanja na socialnih omrežjih. Kljub temu, da morda ponujate podobne storitve ali izdelke, lahko prihaja do nekaterih razlik med skupinami ljudi, na katere ciljate. Če odkrijete te majhne razlike znotraj niše, lahko pridobite znanje, kako lahko še bolj prilagodite svojo strategijo za doseganje cilja.

konkurenčna ciljna skupina

3. Analizirajte svoj produkt/storitev

Najprej se morate prepričati, ali razumete, kako vaš izdelek ali storitev vpliva na življenje potencialnih uporabnikov:

  • Ali ga izboljšuje?
  • Ali ga olajšuje?
  • Ali pa ga samo naredi bolj zanimivega?

Zapišite seznam vseh funkcij izdelka ali storitve. Navedite tudi vse prednosti in pozitivne učinke, ki jih stranka z nakupom pridobi. Nato naredite seznam ljudi, ki vaš izdelek oz. storitev potrebujejo. Če imate težave ugotoviti, kaj točno pričakuje vaša publika na vaših družbenih omrežjih od vaših produktov oz. storitev, jih lahko vedno vprašate ali pa ustvarite eno dobro spletno anketo s pomočjo Google obrazcev.

4. Spremljajte pogovore o vaši blagovni znamki na družbenih omrežjih 

Spremljanje pogovorov na družbenih omrežjih je ključni način za odkrivanje renomeja vašega podjetja in vaših izdelkov. Spremljanje ustreznih ključnih besed in hashtagov razkriva, kaj ljudje na spletu govorijo o vas in vaših tekmecih, tudi če niste označeni. Odzivanje na take družbene objave je odličen način za iskanje ciljne publike na družbenih medijih, tudi če vas še ne spremljajo.

Med spremljanjem ključnih besed in hashtagov pa lahko odkrijete druge ustrezne hashtage, ki jih vaša publika uporablja. Nato lahko preizkusite dodajanje teh hashtagov v svoje objave na socialnih omrežjih, da razširite svoj doseg na ustreznejše uporabnike.

spremljajte ciljno skupino na spletu

5. Raziščite, katera socialna omrežja uporablja vaša ciljna skupina

Zdaj imate občutek, kdo je lahko vaše občinstvo in o čem govorijo v spletu. Torej je čas, da ugotovite, na katerih družbenih omrežjih vaša publika preživlja svoj čas. Obstaja nekaj orodij, s katerimi lahko te informacije najdete, in sicer:

  • Hootsuite Insights Powered by Brandwatch
  • Keyhole.co
  • Google Analytics

Če uporabljate parametre UTM, si lahko ogledate tudi, katere družbene objave privabljajo največ prometa na vašem spletnem mestu. Če opazite, da vaše objave na Facebooku prinašajo več prometa kot vaše objave na Twitterju, je to verjetno znak, da je vaša publika bolj aktivna na Facebooku. Zato je smiselno da povečate oglaševanje na tem socialnem omrežju.

6. Izberite demografsko kategorijo, ki jo želite ciljati za ciljno skupino

Poleg tega, da ugotovite, kdo ima potrebo po vašem izdelku ali storitvi, morate ugotoviti tudi, kdo ga bo najverjetneje kupil. Pomislite na naslednje dejavnike:

  • starost,
  • lokacija,
  • spol,
  • višina dohodka,
  • stopnja izobrazbe,
  • zakonski ali družinski status,
  • poklic,
  • etnično ozadje.

Ko opravite analizo, bi morali imeti res dobro sliko o svojem občinstvu. Pa vendar se morate še naprej spraševati, katera demografija bi morala biti znotraj vašega trenutnega cilja. Če se ti demografski podatki ne ujemajo z vašo publiko, bo treba ponovno razmisliti, na koga točno ciljate. Postavljajte si ista vprašanja vedno znova, dokler ne boste končno našli popolne ciljne publike.

Demografijo vaše ciljne skupine lahko uporabite za oglaševanje na družbenih omrežjih in na ta način dostopate do svoje ciljne skupine.

ciljna skupina in demografija

7. Upoštevajte psihografijo svoje tarče

Psihografija analizira bolj osebne lastnosti človeka, vključno z:

  • osebnostjo,
  • odnosi,
  • vrednotami,
  • zanimanji/hobiji,
  • življenjskim slogom,
  • obnašanjem.

Ugotovite, kako se bo vaš izdelek ali storitev vklapljal v življenjski slog vaših strank. Kako in kdaj bo ciljni kupec uporabil izdelek? Katere funkcije so najbolj privlačne za vašo publiko? Na katere medije se za informacije obrne vaša ciljna skupina? Ali vaš ciljni kupec bere časopise, išče po spletu ali se udeležuje določenih dogodkov?

8. Ocenite svojo odločitev

Ko se odločite za ciljni trg, ne pozabite na naslednja vprašanja:

  • Ali je dovolj ljudi, ki ustrezajo mojim kriterijem?
  • Ali bo moja ciljna skupina res imela koristi od mojega izdelka/storitve? Bodo videli potrebo po tem?
  • Ali razumem, kaj je moj cilj za sprejemanje odločitev?
  • Si uporabniki lahko privoščijo moj izdelek/storitev?
  • Ali jih lahko dosežem s svojim sporočilom? Ali so lahko dostopni?
ciljna skupina v spletnem marketingu

Ne pozabite pa, da lahko imate več ciljnih skupin. Razmislite le, ali naj bo vaše tržno sporočilo za vsako ciljno skupino drugačno. Če lahko z istim sporočilom učinkovito dosežete več ciljnih skupin, potem ste morda preveč razčlenili svoj trg. Po drugi strani pa če najdete le 50 ljudi, ki ustrezajo vsem vašim kriterijem, morate morda ponovno oceniti svoj cilj. Uspeh je v iskanju ravnovesja.

9. Določite persone

Persone so izmišljen lik, ki na uporaben in učinkovit način sporoča osnovne značilnosti skupine uporabnikov, ki so identificirani in izbrani kot ključni cilj s pomočjo segmentacijskih podatkov. Nič vam ne zagotavlja, da se ciljna skupina vaše blagovne znamke sčasoma ne more spreminjati. Če je tako, boste morda na koncu zdrsnili z radarjev svojih strank. Če želite biti vedno na tekočem, ustvarite persone, ki imajo določene značilnosti in zanimanja, ki se bodo ujemali z vašimi ciljnimi strankami.

Za dodatna vprašanja smo vam, kot vedno, na voljo na info@spletnik.si.

Uspešno na spletu!
Spletnik

Copyright © 2020 Spletnik . Vse pravice pridržane