Posodobljeno 29. 01. 2021
Tudi, če se niti približno ne ukvarjate z marketingom, zagotovo veste, da je marketing strategij, kanalov in načinov nešteto. Nekatere boste takoj prepustili strokovnjakom (npr. oglas na radiu), nekatere boste morda najprej poskusili sami in po neuspehu vseeno prepustili strokovnjakom (zelo pogosto pri Google oglaševanju), nekatere pa ne samo, da lahko izvajate sami, temveč je to za vaše podjetje celo bolje.
Danes se bomo torej dotaknili dveh marketinških strategij, ki jih z malo volje lahko obvladate sami, nobena od njiju pa od vas ne bo zahtevala niti evra – te lahko prihranite npr. za Google oglaševanje ali SEO optimizacijo vaše spletne strani.
Kazalo
Strategija 1: Blog objave
Če nas ne berete prvič, potem ste nas že slišali ponavljati znova in znova, kako pomembna je vsebina na spletni strani. Če o tej tematiki berete malce več, pa ste morda slišali za “logiko”, ki stoji za tem: večkrat, kot boste v vsebini vaše spletne strani omenili besedo “parket”, višje se bo za to ključno besedo vaša spletna stran pojavila na iskalniku Google. To teorijo absolutno pozabite, saj boste naredili več slabega kot pa dobrega.
O čem sploh pisati?
Vir številka ena naj bodo vaše stranke, vaša publika. Samo vi veste, kaj vas stranke sprašujejo, kakšne pomisleke imajo, kaj jim ni jasno in s kakšnimi besedami vas sprašujejo. Enako tudi na strani odgovorov – sami veste, kaj in kako morate strankam odgovoriti, da vaš odgovor razumejo in jih ta pomiri/prepriča v nakup.
Točno tako tudi pišite. Ne poskušajte stvari olepšati, ne poskušajte jih povedati na “uradnejši” način. Seveda pazite na slovnične napake in ne uporabljajte slenga tam, kjer ni potrebno, vseeno pa čim bolj imitirajte vaše pogovore, odgovore, razlage v resničnem svetu. In ja, nekatera vprašanja bodo kompleksnejša in odgovori nanje daljši (tukaj je vaša priložnost, da se res razpišete – Google ima rad dolge in informativne kose vsebin), druga pa bodo preprostejša, z bolj očitnimi odgovori. Morda si boste celo mislili, da so ta vprašanja neumna, a jih ne podcenjujte – o takšnih vprašanjih je še posebej priporočljivo pisati, saj boste morda edini na internetu podali dejansko uporaben odgovor, posledično pa bodo, zaradi pomanjkanja konkurence, vaše možnosti visoke uvrstitve zelo dobre. Res je tudi, da se vam bo zdelo, da se ponavljate. To je samo dobro. Ne sodite po sebi – vi ste v svoji industriji strokovnjak, vaša publika pa laiki. Če imam v glavi vprašanje o parketu in na internetu najdem neko drugače zastavljeno vprašanje (sicer z enakim odgovorom), jaz, kot nepoznavalka parketa, tega ne povežem in posledično odgovora na moje vprašanje “ne najdem”.
Če se pri pisanju vsebin ne počutite vsaj malo “nadležni”, pomislite, če ste res temeljito predelali vsa vprašanja, ki vam jih stranke zastavljajo. Ste uporabili vse izraze (tudi tiste, ki morda niso v SSKJ-ju), ste razložili eno stvar na desetine različnih načinov?
Zlato pravilo
Napisano vsebino preberite na glas in se vprašajte, če si predstavljate takšen pogovor v realnem svetu.
Google namreč z vsako posodobitvijo algoritma daje večji poudarek na uporabnika in online vsebino primerja z resničnim svetom. Ne želi, da lovimo njegove algoritme in iščemo bližnjice, temveč upošteva predvsem odziv uporabnika na vašo spletno stran. Vsakič, ko se algoritem posodobi, se spletne strani znajdejo v nekakšni zagati (ponavadi manjši padec pozicij), a je rešitev znana – vedno več vsebine in boljša vsebina.
Če je vaša vsebina v angleščini …
… je vaša zgodba po eni strani malce lažja, po drugi pa malce težja. Obstajajo orodja, kot je npr. Ahrefs, ki vam lahko pri iskanju vprašanj in predlogov pomagajo iz bolj analitičnega vidika. Na zelo hiter način lahko namreč dobite seznam vprašanj, ki jih vaši (ciljni) uporabniki zastavljajo na internetu ter konkretne naslove blog postov, ki bodo uporabnikom zanimivi. Po drugi strani pa je seveda angleški trg bistveno večji, bistveno bolj konkurenčen, rezultati pa bodo vidni bistveno pozneje (odvisno od vaše branže).
Kaj s to strategijo dosežete?
Prva in najpomembnejša prednost pisanja vsebin je vrednost, ki jo dajete uporabniku. Ker ste na učinkovit in razumljiv način odgovorili na njegovo vprašanje, ste ga pomirili, usmerili na pravo pot nakupa, sebe predstavili kot strokovnjaka, s tem uporabnikom vzpostavili neko vez zaupanja in v trenutku, ko se uporabnik odloči za nakup parketa, boste vi njegov prvi naslov.
Iz vidika Googla pa na tak način dosežete višja mesta na iskalniku, saj Google vprašanja iskalcev poveže z vašo spletno stranjo (zato je pomembno, da v vaših blog prispevkih pokrijete vse različne variacije enakega vprašanja).
POMEMBNO: To ni start-stop strategija. Rezultate lahko dosežete samo in izključno, če ste pri ustvarjanju vsebin konsistentni in vztrajni – pričakujte, da bodo rezultati vidni postopoma in počasi. Vseeno pa je trud več kot poplačan, saj si iz vira organskega obiska (ki vam bo kot posledica višjega uvrščanja počasi rasel) lahko obetate najkvalitetnejši in najbolj profitabilen obisk.
Preberite tudi naš članek o bloganju za podjetja in izvedite več o tem, zakaj in kako predstaviti vaše podjetje preko blog vsebin.
Strategija 2: Objave na socialnih omrežjih
Večina podjetij danes že ima socialna omrežja, nekatera se jih trudijo redno uporabljati, le redka pa z njimi dosegajo rezultate. Če torej niste med tisto uspešno peščico, potem nadaljujte z branjem in si oblikujte strategijo, usmerjeno k rezultatom.
Izbira socialnih omrežij
V kolikor je vaša ciljna publika omejena na Slovenijo, imate srečo, saj število socialnih omrežij, ki jih uporabljamo Slovenci, ni zares veliko. Imamo Facebook in Instagram, že bistveno manj popularna sta Twitter in LinkedIn, vse ostalo pa je v večini uporabljeno v angleščini (Pinterest, Snapchat, YouTube, Tumblr).
Katera omrežja boste izbrali in koliko se jih boste lotili naenkrat, je odvisno torej od vaše industrije (posledično vaše publike) in vašega predznanja o socialnih omrežjih. V vsakem primeru pa se je najbolje lotiti enega omrežja, tega obvladati, in nato dodati še kakšnega.
Nekaj grobih smernic za lažjo izbiro:
- Facebook ima v Sloveniji najstarejšo publiko. Primeren je npr. za vrt in dom, gradbeno industrijo, kmetijstvo, kozmetiko itd. Vsebina naj bo zabavna/zanimiva, da jo bodo stranke delile s prijatelji, kar je ključ do rasti na Facebooku.
- Instagram publika je mlajša. Primernejša je za bolj trend izdelke, inovacije, kozmetiko, oblačila, dodatke, hrano, čistila, turizem, avtomoto industrijo … Producirati boste morali atraktivne, estetske fotografije in videe, zato se prepričajte, da je v vaši branži to realno (težko boste na Instagramu uspešni, če prodajate viličarje).
- Twitter in LinkedIn sta pogosteje uporabljena v angleščini (tudi iz strani Slovencev), predvsem v računalniško naravnanih industrijah. Morali boste konkretno preveriti, če oz. koliko se o vaši branži govori na teh omrežjih, v katerem jeziku poteka debata ter se na podlagi teh informacij odločiti, če oz. kako se boste tam pojavljali tudi sami.
Vaši konkurenti so v resnici vaši prijatelji
Tekmovalnost na stran – konkurenti so vam na družbenih omrežjih lahko največja inspiracija. Redno jih spremljajte in opazujte, na katerih omrežjih so aktivni, kaj za njih deluje, kaj ne deluje, kako se odziva njihova publika … To seveda ne pomeni, da jih kopirate ali kakršne koli podobne “umazane” tehnike, spremljajte jih zgolj kot inspiracijo in vodilo po aktualnih tematikah v vaši industriji, dokler vam to ne pride “v kri”.
Še najbolje je, da sledite tujim “gigantom” v vaši industriji. Oni so tisti, ki narekujejo vaše trende in za njimi si lahko privoščite tudi kaj ponavljati, saj si najbrž ne delite ciljne publike in jezika.
Če ni zanimivo vam, ne bo zanimivo niti uporabnikom
Na socialnih omrežjih boste uspeli šele, ko boste osvojili ljudi – tega ne boste dosegli s poročanjem o popustih in novostih, ne z avtomatiziranimi objavami, prisiljenimi poskusi nekih “popularnih” objav … Ne bojte se izraziti sebe – najprej posredno preko objav pokažite svojo osebnost, kasneje se boste opogumili in morda na kakšni fotografiji pokazali še obraz, ali pa posneli celo kakšen video. Večini ni lahko kar posneti in objaviti nek video, bo pa definitivno odziv tukaj najbolj opazen, zato je vredno poskusiti.
In ne samo, da so uporabniki tisti, ki želijo spoznati osebo za objavami. Pomembno je tudi, da je ustvarjanje vsebin zanimivo VAM – če se boste dolgočasili, če bo to samo še eno opravilo na koledarju, bodo uporabniki to začutili, vi pa boste slej kot prej obupali. Poskrbite torej, da najdete način, kanal in tematike, ki vam ustrezajo, potem pa bodite samo še vztrajni in uspeh bo vaš.
Če boste izkoristili ti dve brezplačni marketing strategiji, boste bralcem dostavili kvalitetno vsebino, ki jo iščejo in pridobili nove uporabnike, poleg tega pa boste dosegli višja mesta na iskalniku.
Ne smete pozabiti tudi na družabna omrežja. Katera omrežja in koliko jih boste izbrali, je odvisno od vaše industrije in vašega predznanja, zato izberite tistega, ki bo za vas najprimernejši.
Uspešno,