Google Optimize – kaj je, kako deluje in zakaj ga potrebujete

Jan 25, 2023
Jan 25, 2023

Google Optimizer je zmogljiva zbirka orodij, ki lastnikom spletnih strani omogoča, da prevzamejo nadzor nad svojo prisotnostjo na spletu, pridobijo več konverzij ter sodelovanja. S svojimi vrhunskimi zmožnostmi A/B testiranja in več variantnega testiranja vam Optimizer omogoča eksperimentiranje z različnimi zasnovami spletnih strani, postavitvami in vsebino ter pridobitev dragocenih vpogledov v to, kaj deluje in kaj ne.

Google Optimizer lahko izboljša SEO vidik spletne strani, tako, da lastnikom spletnih strani pomaga izboljšati uporabniško izkušnjo, odpravi tehnične težave in preizkusi elemente na strani.

Intuitivni vmesnik in uporabni podatki Googlovega optimizatorja olajšajo uporabo tako začetnikom kot strokovnjakom, zaradi česar je dragocena prednost za podjetja vseh velikosti, ki želijo svojo spletno uspešnost dvigniti na višjo raven.

Ne glede na to, ali želite povečati prodajo, ustvariti svojo e-mail bazo ali preprosto izboljšati sodelovanje uporabnikov, je Google Optimizer ključ do polnega potenciala vaše spletne strani.

Učinkovito orodje za optimizacijo spletnih strani

Google Optimize deluje z uporabo odrezka kode JavaScript, ki je nameščen na spletni strani. Ta delček kode omogoča sledenje vedenju uporabnikov in zbiranje podatkov.

Ko je koda nameščena, lahko lastniki spletnih strani ustvarijo poskuse, ki so A/B testi ali multivariatni testi, da preizkusijo različne različice svoje spletne strani.

Uspešnost preizkusa vidite na nadzorni plošči orodja Google Optimize ali v Google Analytics poročilu. Vedite, da so meritve uspešnosti, ki se prikažejo, odvisne od vaših izbir pri nastavitvi preizkusa. Na primer, če izberete »nakupe izdelkov«, se bo končni ukrep osredotočil na ta cilj.

Med nadaljevanjem poskusa se zbirajo dodatni podatki. Od tu bo Google Optimize samodejno predvidel različico spletne strani, ki bo sčasoma najverjetneje zagotovila boljšo učinkovitost. V nekaterih primerih lahko tudi razglasi, da noben ni vodilni, kar vas bo opozorilo, da se vrnete in ponovno razmislite o svojih možnostih.

Kakšne so prednosti Google Optimize?

Google Optimize ponuja številne prednosti za vašo strategijo digitalnega marketinga, vključno z naslednjimi:

  • Brezplačno orodje (na voljo je tudi plačljiva verzija),
  • relativno enostavna nastavitev, tudi za začetnike,
  • priložen je vizualni urejevalnik, ki je enostaven za uporabo,
  • dobro se integrira z vašimi drugimi Googlovimi izdelki, vključno z Google Ads in Google Analytics,
  • omogoča izvedbo do petih poskusov hkrati,
  • pomaga pri personalizaciji spletne strani,
  • omogoča izvajanje treh vrst testiranja (testiranje A/B, multivariatno testiranje ali testiranje deljenih URL-jev/preusmeritveni testi),
  • zmožnosti poročanja, ki samodejno vključijo vaše poskusne podatke v poročila Google Analytics,
  • ni potrebe po vključitvi kode ali programerju,
  • strani z različicami ne gostujejo na vašem strežniku, ampak na Google Optimize.

Kako uporabiti Google Optimize za zagon vašega prvega A/B testa

Google Optimize je odlično orodje za zagon vašega prvega A/B testa. Za začetek so tukaj naslednji koraki.

1. Ustvarite račun Google Optimize

Pojdite na spletno stran Google Optimize in začnite z:

  • Nastavitev imena računa (običajno ime vašega podjetja)
  • Nastavitev imena vsebnika (na primer naslov vašega spletnega mesta)

Google Optimize račun

2. Povežite svoj Google Analytics z novo ustvarjenim računom Google Optimize

Pri tem izvedite naslednje korake:

  • Pomaknite se v zgornji desni kot in kliknite »Nastavitve«.
  • V polju »Meritev« izberite ikono svinčnika.
  • Izberite lastnost Google Analytics, ki ustreza vašemu vsebniku.
  • Izberite poglede za povezavo.
  • Kliknite možnost »Shrani«.

3. Namestite Google Optimize

Zdaj je čas, da namestite Google Optimize. Tukaj imate dve možnosti.

Uporabite Google Upravitelja oznak – Google Tag Manager

Najbolj priporočljiv način namestitve Google Optimize je uporaba Google Tag Managerja (GTM) za dodajanje snippeta/izrezka na vašo spletno stran.

Google Optimize in Google Tag Manager

Sledite navodilom za namestitev storitve Google Optimize brez GTM

Če se odločite, da ne boste uporabljali GTM, sledite navodilom ali pozivom, ko kliknete »Ogled izrezka«. Morda boste morali dodati vrstico v obstoječo kodo za sledenje za Google Analytics na straneh vašega spletnega mesta.

Nastavitev Google Optimize

4. Izberite svojo prvo izkušnjo

Zdaj ste pripravljeni na natančnejše informacije o svojem prvem testu ali izkušnji.

Sledite tem korakom:

  • Kliknite »Ustvari izkušnjo/experience«.
  • Dodajte ime za ta poskus.
  • Vnesite ime izkušnje in stran urejevalnika, ki ste jo izbrali.
  • Izberite vrsto izkušnje (npr. test A/B).
Google Optimize

Ko vnesete te podatke, se prikaže stran z osnutkom izkušnje, ki jo boste morali izpolniti.

5. Dodajte različice

Preprosto dodajte različice v polje »ciljanje in različice« (angl. targeting and variants) na strani osnutka.

Za vsako od njih boste potrebovali edinstveno ime različice, na primer »CTA: Več o tem«, ali pa samo obdržite privzeto, ki se imenuje »Različica 1«. Ko se odpre urejevalnik, boste lahko spreminjali stran brez uporabe kode. Na primer, lahko spremenite vsebino (uredite ali odstranite), prilagodite pisavo, velikost ali barvo besedila. Ko končate, kliknite »Končano«. Še vedno lahko dodate več različic, če se odločite. Vendar pa večina A/B testov običajno vključuje le eno različico.

Različicie Google Optimize

6. Izberite ciljanje

Nato boste s seznama izbrali možnosti ciljanja (angl. targeting), vključno z:

  • Ciljanje na URL (vključitev določenih spletnih strani),
  • geografsko ciljanje (lokacije),
  • ciljanje na vedenje,
  • ciljanje na tehnologijo (npr. obiskovalci iz pametnih telefonov),
  • spremenljivka JavaScript ali spremenljivka JavaScript po meri,
  • parametri poizvedbe (angl. Query parameters),
  • data layer variable.
Ciljanje Google Optimize

7. Izberite cilje/objectives

Začnite tako, da povežete izbrani pogled Google Analytics s trenutnim preizkusom. Vaš pogled lahko na primer izključuje promet sodelavcev. Nato boste izbrali 1–3 cilje, vključno s primarnim ciljem in morebitnimi podpornimi cilji.

Prvi izbrani cilj velja za vaš primarni cilj. Naj bo to vaš najpomembnejši cilj, na primer izpolnjeni obrazci ali nakup izdelkov.

Izbirate lahko s ponujenega seznama (sistemski cilji, kot je stopnja obiskov ene strani in cilji Google Analytics) ali ustvarite cilje po meri.

Izbira ciljev Google Optimize

8. Prilagodite razne nastavitve za spletno mesto

Prilagodite različne nastavitve, vključno z:

  • potrditev namestitve Google Optimize,
  • omogočanje ali onemogočanje e-poštnih obvestil v zvezi z eksperimentom,
  • določitev odstotkov obiskovalcev za vključitev v test,
  • izbira sprožilca ali aktivacijskega dogodka (npr. nalaganje strani).

Nastavitve Google Optimize

9. Preverite nastavitve

Preglejte in preverite svoje preizkusne parametre, da so natanko takšni, kot jih želite. To lahko vključuje preverjanje URL-ja strani urejevalnika, nastavitev različic in ciljanja, ciljev ali nastavitve Google Analytics.

10. Naredite test

Ko ste zadovoljni z nastavitvijo preizkusa, zaženite preizkus s klikom na »Začni«.

povprasevanje povprasevanje

6 načinov uporabe podatkov Google Analytics za optimizacijo vaših marketinških prizadevanj

S tem, ko Google Optimize integrirate z Google Analytics, prejmete dostop do dragocenih podatkov, ki lahko bistveno izboljšajo vaša marketinška prizadevanja. Podajamo vam 7 načinov, kako to integracijo uporabiti v svojo korist.

1. Prepoznajte spletne strani z nizko stopnjo konverzij in visoko stopnjo obiskov ene strani

Kaj se zgodi, če se vaše vsebine ne prinašajo konverzij ali pa nihče ne ostane dovolj dolgo na spletni strani? Uporabite pridobljene podatke Google Analytics, da najprej izboljšate stopnjo želene konverzije in znižate stopnjo obiskov ene strani.

  • Poglejte poročilo o pristajalnih straneh za strani z malo konverzijami,
  • preglejte poročilo Behavior-Site Content-All Pages za strani z visokim številom obiskov ene strani.

Optimizacija spletnih strani je z zgornjimi podatki nujen ukrep za boljše rezultate.

2. Poiščite in optimizirajte najmanj uspešne spletne strani

Temeljito preglejte Google Analytics podatke, da vidite, kje vse so trenutno vaše spletne strani uvrščene v neplačanih/organskih iskanjih. Nato določite tiste, ki so najmanj uspešne.

Osredotočite se na te spletne strani in poiščite načine, kako jih optimizirati, da izboljšate obisk in posledično povečate svojo marketinško uspešnost.

3. Odkrijte vire prometa z najvišjimi konverzijami

Dragocena informacija, ki jo morate pridobiti je, kateri viri prometa pretvarjajo in ustvarjajo prodajo. Posledično lahko zožite svoj fokus in načrtujete tiste vire prometa z več konverzijami ter dosežete višjo donosnost naložbe. V storitvi Google Analytics te podatke poiščite tako, da analizirate poročila, ki jih prejmete pod Pridobitev – Ves promet (angl. Acquisition – All Traffic).

Google Analytics

4. Izkoristite dodajanje parametrov UTM

Parametri UTM, oiroma pet oznak, ki jih dodate na konec URL-jev, lahko pomagajo vašim oglaševalskim akcijam.

Vsakemu obisku enega od teh označenih URL-jev sledi Google Analytics, ki vam zagotavlja informacije o tem, kako obiskovalci pridejo na vaše spletno mesto in ali so v interakciji s katero od vsebin vaše oglaševalske akcije.

Z uporabo teh oznak lahko pridobite boljši občutek o tem, kako uspešne so vaše marketinške kampanje. Ugotovite na primer, kako uspešna je bila nedavna objava na družbenih omrežjih, uspešnost oglasa ali emaila. Takšne informacije vam lahko pomagajo ustvariti uspešnejše prihodnje kampanje.

Primer uporabe UTM “builderja”:

primer uporabe UTM builderja

5. Uporabite funkcijo združevanja vsebine

Google Analytics vam ponuja t.i. možnost content grouping za združevanje vsebine spletnega mesta na različne načine, vključno s temami, kategorijami, številom besed in drugim.

Ta funkcija bo še posebej koristila vašemu blogu, ki vam bo pokazal najbolj priljubljene kategorije ali avtorje, ki pritegnejo več bralcev.

6. Uporabite interno iskanje po spletni strani

Interno iskanje po spletni strani vam bo omogočilo, da odkrijete težave obiskovalcev ali neizpolnjene zahteve

Obiskovalci vaše spletne strani običajno iščejo nekaj posebnega. Če tega ne najdejo v kratkem času, bodo najverjetneje zapustili vašo spletno stran in odšli k konkurenci. Iz tega razloga omogočite interno sledenje iskanju po spletnem mestu v storitvi Google Analytics in ga uporabite za odkrivanje morebitnih zahtev po izdelku ali storitvi ali težav vaših obiskovalcev.

Povečajte uspešnost vaše spletne strani z Google Optimize in Google Analytics

Za izboljšanje spletnih strani, oglaševalskih akcij ter konverzij, potrebujete podatke za analizo, ki služijo kot vodilo. Z Google Optimize in Google Analytics lahko zbirate te dragocene podatke in natančno veste, kako nadaljevati. Ne glede na to, ali ste mednarodno, večje ali manjše podjetje, se bodo ta orodja izkazala za zelo koristna pri vaših marketinških prizadevanjih.

Kljub temu, da bodo septembra 2023 Google Optimize ukinili, izkoristite njegovo moč dokler še lahko. Od septembra naprej pa bo A/B testiranje omogočeno skozi Google Analytics 4. Če analitike še nimate vzpostavljene, jo naročite tukaj.

Uspešno!

Vaš Spletnik

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.