Z WooCommerce do spletne trgovine v samo 7-ih korakih

Jun 16, 2021
Jun 16, 2021
Spletna trgovina

Lansiranje lastne spletne trgovine se lahko zdi velik zalogaj, a to je daleč od resnice. Vašo spletno stran lahko na WordPressu z nekaj kliki nadgradite v spletno trgovino!

V ta namen boste najverjetneje uporabili WooCommerce, ki je vodilni odprtokodni vtičnik za izdelavo spletne trgovine na vsem poznanem sistemu za upravljanje vsebine WordPress. Za nastavitev ne boste potrebovali veliko časa, ta samo z nekaj kliki spremeni vašo WordPress spletno stran v popolnoma opremljeno spletno trgovino. Svojo priljubljenost si je med uporabniki priboril predvsem z lahko razumljivim sistemom in vsestranskostjo.

Vendar tako kot pri vsaki večji odločitvi velja, da se informirate ali je to res najboljša izbira za vaše potrebe podjetja ter razpoložljiva sredstva. V nadaljevanju zato podrobneje pojasnimo kaj so značilnosti ter prednosti Woocommerce vtičnika ter kako lahko služi vaši nastajajoči spletni trgovini.

Najbolj priljubljen vtičnik za spletne trgovine?

Obstaja veliko razlogov, zakaj je WooCommerce tako priljubljen vtičnik za izdelavo spletne trgovine:

  • Je brezplačen tako kot tudi WordPress.
  • Gre za odprtokodni vtičnik zato lahko vsakdo spremeni kodo in kaj nadgradi.
  • Je preprost za uporabo. Za zagon spletne trgovine vam ni treba biti programer ali razvijalec.
  • Ponuja na stotine brezplačnih in plačljivih razširitev. Razširitve – ali »vtičniki« – so preprosti načini za dodajanje dodatnih funkcij vaši spletni trgovini.
  • Deluje na vseh napravah (t.i. responsive design), saj vse več ljudi kupuje preko pametnih telefonov.
  • Videz spletne trgovine ustvarite sami, saj vam to omogočajo nastavitve ter zelo velik izbor različnih tem. Podobno, kot WordPress teme, so tudi to vnaprej narejene predloge dizajna strani, ki so vam na voljo v brezplačni ali plačljivi obliki.

Vtičnik se lahko uporabi za različne tipe spletnih trgovin in produktov:

  • fizični izdelki (npr. oblačila ali DIY doma narejeni izdelki)
  • digitalni izdelki (npr. E-knjiga)
  • vstopnice (npr. za koncerte, seminarje ali kongrese)
  • možnosti naročnin (npr. za spletno usposabljanje le za določene člane skupnosti)
  • produkti drugih podjetij (npr. Amazon affiliate program, kjer nam vsaka prodaja izdelka prinese določen delež).
Spletna trgovina Odeja

Osnova je WordPress spletna stran

WooCommerce je tehnično gledano osnova za vzpostavitev in aktivacijo spletne trgovine na WordPress platformi. Omogoča preprosto upravljanje, z veliko mero prilagodljivosti in več pomembnimi funkcijami, kot so upravljanje zalog, davkov ter spletnih plačil. Svoji spletni trgovini boste lahko določili tudi videz s t.i. temami.

Poleg standardne WordPress teme “Twenty Twenty-One ” obstaja še tema “Storefront”, ki je bila izrecno razvita za WooCommerce. Tema navdušuje s svojo preprostostjo in ponuja odlično osnovo za gradnjo spletne trgovine. Vse funkcije Storefronta so namenjene izključno spletni trgovini.

Značilnosti teme Storefront so:

  • Posebej optimizirana za WooCommerce
  • Popolnoma odziven dizajn (t.i. responsive design)
  • Poveča hitrost in zmogljivost spletne strani ter odpravi navzkrižja med temami in vtičniki
  • Spletno trgovino lahko uporabljate takšno kot je, s privzetimi nastavitvami ali pa jo prilagodite. Za ta namen lahko namestite “child” temo, za izboljšanje videza spletne strani in razširitev teme.

Da pa boste izbrali pravo predlogo oziroma temo, si poglejte nabor vseh tem na njihovi uradni spletni strani ali ponudnikih kot je ThemeForest. Našli boste tako brezplačne kot plačljive teme, optimizirane za spletne trgovine.

ThemeForest

BONUS: Mesečno, ThemeForest pripravi izbor brezplačnih predlog, ki jih lahko uporabite za svojo spletno trgovino.

Je WooCommerce prava izbira vaše spletne strani?

WooCommerce je idealen za majhna in srednje velika podjetja, ki svojo prisotnost na spletu upravljajo neodvisno in z omejenim proračunom. Je nedvomno najbolj priljubljena rešitev za e-poslovanje v celoti, kar je v veliki meri posledica priljubljenosti in ugleda osnovne CMS platforme WordPress.

Prijazen uporabniku

V kolikor ste zadovoljni z WordPressom in znate z njim ustvariti in vzdrževati spletno stran, vam lahko WooCommerce prinese prednost pred drugimi platformami: ima namreč zelo ugodno krivuljo učenja. Zato je idealna izbira za vse, ki niso vešči programske kode.

Vi ste lastnik spletnih strani

WooCommerce je v celoti (od nastavitve in izvajanja spletne prodaje do upravljanja naročil do vzdrževanja strani) vaša odgovornost. Čeprav to velja tudi za številne druge večje platforme, je pomembno vedeti, na koga se boste obrnili, ko boste naleteli na kakršnokoli tehnično težavo. Kadar WordPress izvaja posodobitve in vi še naprej spreminjate svojo trgovino, obstaja verjetnost, da gre kaj narobe. In če nimate znanja o kodiranju, je te težave skoraj nemogoče odpraviti brez pomoči programerja ali podpore digitalne agencije.

Seštejte vse stroške

Vtičnik WooCommerce je popolnoma brezplačen za uporabo. Vendar je za dodatno, kompleksno funkcionalnost spletne trgovine, potrebno namestiti vtičnike in druge dodatke, ki večinoma niso brezplačni. Običajno se spletna trgovina s časom in uspehom čedalje bolj širi zato so ti vtičniki potrebni za izboljšanje uporabniške izkušnje in prodaje, zato je treba vzeti v zakup tudi te dodatne stroške.

Ni samostojna platforma

Kodiranje spletnih strani

V osnovi gre za vtičnik in ne za samostojno platformo, zaradi česar nima nekaterih naprednih funkcij kot nekatere druge platforme za spletno prodajo. Na vas je, da poskrbite za vzdrževanje tako strani kot spletne trgovine in dodajanje razširitev oziroma funkcij. V primeru, da vam to predstavlja preveč dela ali investicije, je morda bolje, da raziščete še druge opcije platform, kot je recimo Shopify, ki v zameno za “naročnino” nudi vso potrebno infrastrukturo za takojšen začetek spletne prodaje.

Nenehne izboljšave

Prednost katerega koli uglednega odprtokodnega projekta je v tem, da ga ni razvila samo ena ekipa, ampak ga oblikuje tisoč različnih uporabnikov in številni predani sodelavci. WooCommerce se tako konstantno razvija, popravlja in se z vsako posodobljeno različico izboljšuje. Ne glede na to ali boste iskali podporo na forumu ali kje drugje, je skupnost uporabnikov tega mogočnega vtičnika tako velika, da se bo vedno našel nekdo, ki vam bo dal koristne predloge in rešitve za vaše tehnične izzive.

Kakšne so njegove prednosti?

Seznam prednosti

Na voljo je veliko vtičnikov za spletno trgovino, zakaj torej izbrati WooCommerce? Preprosto povedano, lastnikom spletnih mest WordPress ponuja združljivost, prilagodljivost in enostavnost uporabe. V primerjavi z drugimi trgovinskimi platformami, ki so na voljo, ima WooCommerce naslednje prednosti:

1) Visoka skalabilnost (razširljivost) in nizki stroški spletne trgovine v primerjavi z drugimi trgovinskimi sistemi

2) Hitra namestitev prek “čarovnika” zato znanje HTML in CSS programskih jezikov običajno ni potrebno

3) Skupaj z WordPressom omogoča uporabo sistema za upravljanje vsebin (CMS)

4) Skoraj neskončna izbira brezplačnih in plačljivih vtičnikov ter tem.

5) Obstaja ogromna mednarodna skupnost WooCommerce, ki je na voljo vsem uporabnikom:

– podpora na forumu ali v obliki video vodičev na Youtube kanalu

– Facebook skupine za deljenje pomoči in nasvetov in podporo skupnosti

6) Stroškovno učinkovitejša uporaba (plačljivih) vtičnikov kot drugih trgovinskih platform in sistemov.

7) Mnogo tem ima že vgrajene možnosti za SEO optimizacijo, s pomočjo katere uporabniki najdejo vašo stran med spletnim iskanjem.

8)Večina tem ima odziven dizajn (t.i. responsive design), kar pomeni, da se stran prilagaja resoluciji in velikosti zaslona naprave.

9)Teme so optimizirane za hitrejši čas nalaganja in povečanje konverzij.

Poleg tega, da ponuja varen in poenostavljen način ustvarjanja spletne trgovine, se da WooCommerce hitro razširiti, zato je odvisno od vas in vašega znanja, kako in v kakšni meri boste spletno trgovino prilagodili svojim potrebam.

7 korakov za aktivacijo in nastavitve

Na samem začetku je potrebno slediti zaporedju korakov, ki jih boste morali izvesti za namestitev in aktivacijo vtičnika Woocommerce za spletno prodajo.

1. Izbor gostovanja in” lov” na pravo domeno

V kolikor ste še v fazi izgradnje spletne strani in spletne trgovine, bo potrebno razmisliti o najboljši opciji gostovanja na spletnem strežniku, poiskati primerno domeno in upoštevati določene pravno-formalne smernice. Gostovanje je tisto, kar poganja vašo trgovino. Ime domene pa je stalni naslov vaše trgovine na spletu (imetrgovine.si).

Pri prvih korakih vam lahko pomaga članek o izdelavi spletne strani ali kako odpreti spletno trgovino. Pomoč lahko poiščete tudi pri programerju ali digitalni agenciji, ki nudi podporo skozi cel proces.

2. Namestitev WordPressa

Namestitev WordPress

Ko imate urejeno gostovanje, boste morali namestiti sistem za upravljanje vsebin (CMS sistem) WordPress. Večina podjetij, ki ureja gostovanje, bo uporabnikom olajšala namestitev WordPressa tako da bo priložila enostavna navodila ali ponudila pomoč, da ga namestijo namesto vas.

3. Namestitev WooCommerca

Namestitev WooCommerce

Na tej točki boste imeli že delujoče in osnovno spletno stran v WordPressu. V bistvu ste zgradili prazno platno za svojo nastajajočo spletno stran in trgovino. Zdaj boste uporabili čopiče in naredili točno tisto, kar želite.

Najprej se prijavite kot admin na svoje spletno mesto WordPress. Med vtičniki poiščite ter izberite WooCommerce. Kliknite “namesti zdaj” in takoj zatem “aktiviraj zdaj”. Zaženite čarovnika za nastavitev vtičnika, da konfigurirate osnove sistema. Ko to storite, imate že delujočo enostavno spletno trgovino.

4. Uporabite želeno temo ali razširitve

Word Press Razširitve

Nato sledi zabaven del – svoje spletne strani za spletno prodajo lahko ustvarite in oblikujete povsem po svoji meri.

V kolikor želite prilagoditi videz ali funkcije v spletni trgovini, imate na voljo dva načina:

  • Vtičniki – ti razširijo vašo spletno trgovino z novimi funkcijami.
  • Teme – te vam omogočajo nadzor nad izgledom vaše spletne trgovine. To je tako, kot da bi zamenjali oblačila v svoji garderobi – obleko lahko preprosto zamenjate, dokler ne najdete take, ki vam je všeč. Zato si vzemite čas, pomislite kaj potrebujete na spletni strani in izberite pravo predlogo oziroma temo. Brezplačne teme oziroma predloge dizajna spletne trgovine lahko najdete na WordPress Theme. Plačljive teme pa na ThemeForest.

5. Tehnične zahteve

Ne glede na to, ali bo namestitev ter nastavitve vtičnika in spletne trgovine v vaših rokah ali pa boste poiskali strokovno pomoč, je dobro biti seznanjen s trenutnimi WooCommerce sistemskimi zahtevami. Potrebovali boste:

  • PHP različico 7 ali novejšo
  • MySQL različice 5.6 ali novejše, MariaDB različice 10.0 ali novejše
  • Omejitev pomnilnika WordPress vsaj 128 MB ali več
  • SSL potrdilo

6. Konfiguracija

Konfiguracija WooCommerce

Po aktivaciji vtičnika, je treba konfigurirati vaše izdelke. Postopek je dokaj enostaven, ko se že nekoliko seznanite z nadzorno ploščo WordPressa znotraj katere urejate spletno trgovino.

V meniju stranske orodne vrstice boste takoj opazili dve novi oznaki, WooCommerce (za splošne nastavitve vtičnika) in “products” oziroma izdelki (kjer dodate in konfigurirate nove izdelke za prodajo).

Ustvarjanje novega izdelka poteka po naslednjih korakih:

  1. Kliknite “izdelki” (products) in “dodaj izdelek”
  2. Ustvarite naslov
  3. Napišite kratek opis izdelka
  4. Izberite, ali gre za digitalen in prenosljiv izdelek
  5. Dodajte podatke o cenah
  6. Navedite poljubno prodajno ceno.

Za upravljanje zalog in dodatne nastavitve, kliknite zavihek “inventory”. Upravljate lahko s količinami, izberete prikaz informacij o tem, ali je izdelek na zalogi ali ne in navedete, ali lahko kupec za nek izdelek opravi prednaročilo. Za namene spletne košarice oziroma nakupa, pa uredite še davke/davčno stopnjo (pozanimajte se, kako je s prodajo in davki v določene države izven meja) in plačilni sistem.

7. Upsell in cross-sell

Cross Sell Primer

Na zavihku “linked products” (povezani izdelki) lahko upravljate tudi “upsell” prodajo, pri čemer poskušate stranki prodati nadgradnjo izdelka ali dražji izdelek. V primeru “cross-sell” ali navzkrižne prodaje, pa uporabniku v fazi nakupa ponudite komplementaren izdelek ali storitev. Pod zavihkom “additional information” (dodatne informacije) pa navedete dodatne podrobnosti o svojih izdelkih in prepričljiv prodajni nagovor.

Zaženite svojo spletno prodajo

Za samostojne podjetnike ali malo večja podjetja, ki želijo na svojem obstoječem spletnem mestu WordPress, prodati manjše do srednje veliko število izdelkov, je WooCommerce odlična izbira.

Je preprost, priročen in (do neke mere) brezplačen. V kolikor pa imate v načrtu zagnati obsežno spletno mesto za spletno prodajo s tisoči izdelkov, pa lahko razmislite tudi o drugih, kompleksnejših rešitvah.

Vaš cilj naj bo izbrati platformo, ki ustreza vašim potrebam, ponudbi, znanju ter proračunu. Zavedati se morate, da je potrebno stalno graditi in vzdrževati spletno mesto, ki privablja in pretvarja obiskovalce v kupce.

Če še vedno niste prepričani, ali je to pravi vtičnik za vas ali kako vzpostaviti spletno trgovino, vam lahko pri tem pomagajo naši strokovnjaki. Pišite nam na blog@spletnik.si.

Uspešno,

Spletnik

5/5 - (1 glas)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 glas)