Kaj je Google My Business in kako vam lahko pomaga?

Jul 21, 2021
Jul 21, 2021

Posodobljeno 14. 12. 2022

Ali veste, da za lokalni SEO in lastnike podjetij na lokalni ravni, ni pomembnejšega Googlovega produkta od Google My Business (GMB)? Pogumna trditev, ki jo je lažje razumeti, ko orodje podrobneje spoznamo.

Znak We Are Open

Kaj torej je GMB? Gre za brezplačno spletno orodje, ki vam omogoča upravljanje in optimizacijo vašega poslovnega profila v Googlu. Profil vašega podjetja je izraz s katerim Google poimenuje seznam vseh podjetij, ki se tako ali drugače pojavljajo v iskalniku.

Velika večina podjetij se zaveda, kako pomembna je prepoznavnost in vidnost v Googlu. Ravno s tem namenom je bil ustvarjen omenjen seznam. Težava pa je v tem, da vašega vnosa na tem seznamu nimate pod nadzorom, razen če imate tudi Google My Business.

Z ustvarjanjem računa Google My Business dostopate, prilagajate, upravljate in izboljšujete svoj poslovni profil v Googlu. Dodate lahko podrobnosti o podjetju, kot so kontaktni podatki, delovni čas, fotografije, razpoložljive storitve in mnogo več. Vse našteto vam pomaga, da postanete bolj vidni ljudem, ki iščejo vaše izdelke ali storitve.

Predstavili vam bomo delovanje in potencial tega izjemnega orodja, da boste kar najlažje razumeli, kaj je Google my Business in kako ga uporabiti za večjo prepoznavnost v lokalnem iskanju vaših produktov ali podjetja.

Zakaj bi ga morali uporabljati?

Verjetno ste se že znašli v podobni situaciji …

čas je za kosilo in želite si ogledati seznam restavracij na območju, kjer se trenutno nahajate. Kaj naredite? Najverjetneje uporabite telefon in v iskalnik ali Google (ali Google Zemljevid) vpišete »restavracije« in iskalnik vam na podlagi vaše lokacije prikaže nabor različnih gostiln. Mar ni to najlažja (in najbolj praktična) rešitev?

Par, ki išče restavracijo

Naj bo najbližja telovadnica, trgovina ali gostilna – ljudje se za te informacije zanašajo na Google. To je razlog, zakaj je za podjetja pomembno, da optimizirajo svoje strani za iskanje v Googlu. Bolj kot je vaše podjetje “iskalno”, večje so možnosti, da potencialne stranke kliknejo na vašo spletno stran, vas obiščejo ali opravijo nakup.

Na srečo ne gre za nekaj, kar je dostopno zgolj velikim podjetjem. Po zaslugi Google My Business lahko celo zagonska ali majhna, nova podjetja ustvarijo svoj spletni profil, da jih ljudje lažje najdejo. Vidnost na spletu je v današnjih časih ključna in zakaj ne bi za ta namen izkoristili prav vseh (brezplačnih) možnosti kot je GMB?

Kje so vidni vnosi Google My Business?

Rezultati GMB v Google Maps

Vnosi podjetij prek storitve GMB so prikazani tako v lokalnih rezultatih iskanja v Googlu, kot tudi v Google zemljevidih. Kadar iskalnik v iskalni poizvedbi prepozna lokalno referenco, se algoritmi vrnejo nazaj na shranjeni profil Google My Business in ustrezne zadetke na vidnem mestu navedejo nad običajnimi zadetki organskega iskanja s prikazom zemljevida. Odlična priložnost, da uspete umestiti profil podjetja v vidno polje vaše potencialne stranke!

Kakšne so prednosti orodja?

Zahvaljujoč današnji tehnologiji je zdaj hitreje in lažje promovirati vaš izdelek ali storitev. Glede na to, da danes skoraj vsi uporabljamo pametni telefon, si lahko predstavljate potencialno prodajo, ki jo lahko dobite samo z organskim iskanjem in Google My Business? Uporaba in pravilna optimizacija računa Google My Business je neprecenljiva priložnost, zato morate to storitev izkoristiti v največji možni meri. Pri čem in kako vam lahko pomaga?

1. Prikaz v Google zemljevidih ​​in Local Pack seznamu

Google My Business je predvsem pomemben za lokalni SEO. Zagotovo ste že opazili zemljevid in seznam treh lokalnih podjetij, ki se prikažejo na vrhu strani, kot odgovor na vaše iskalne poizvedbe izdelkov ali storitev?

Google Local Pack

To se imenuje Local Pack. Za razliko od organskih rezultatov iskanja, ki so vzeti iz Googlovega indeksa spletnih strani, seznami v Local Pack izvirajo iz imenika Google My Business. Gre torej za stran z rezultati iskanja (SERP), ki prikazuje mesta, povezana z vašim iskanjem. Zasede veliko prostora na prvi strani Googlovih rezultatov iskanja in to je tudi prva stvar, ki jo bo vsak uporabnik videl. Omogoča mu hiter vpogled v informacije, ki ga zanimajo. Med drugim vidi lokacijo podjetja/storitve na zemljevidu, telefonsko številko, delovni čas trgovine, mnenja strank in celo ocene.

2. Mnenja strank

GMB mnenja

Nikoli ne smemo podcenjevati moči odzivov strank, zlasti ko gre za uvrstitve v iskalnem omrežju. Študija, ki jo je opravilo podjetje MOZ kaže, da naj bi mnenja strank predstavljala 10% tega, kako iskalniki uvrščajo rezultate. Zato spodbudite svoje stranke, da vam dajo povratne informacije o vašem podjetju, storitvah ali izdelkih.

Tu so še drugi razlogi, zakaj tako vi kot tudi stranke potrebujete odzive uporabnikov (angl. reviews):

Izboljšajo lokalni SEO

Mnogi se pri odločanju za nakup zanašajo na izkušnje drugih ljudi, znancev ali prijateljev. Ugotovili so, da ravno mnenja vplivajo na končno odločitev 93% strank, kar je ogromno! To je zato, ker gre za pričevanja dejanskih potrošnikov, ki jim podjetje ni plačalo za promocijo njihovega izdelka ali storitve. Ljudje čutijo, da so bolj verodostojna, zato mnogi verjamejo tako pridobljenim informacijam.

Povečajo prodajo

Pozitivne ocene so pomembne. Ne samo, da izboljšajo uvrstitev vaše strani, temveč so tudi brezplačni in zanesljivi “oglasi” za vaše izdelke ali storitve. Uporabniki raje preizkusijo produkt s številnimi pozitivnimi ocenami, v primerjavi s tistimi z veliko kritikami.

Pomembno je, da pridobite pozitivne ocene, vendar ne pozabite, da tudi najboljša podjetja dobijo negativne odzive. Če se vam to zgodi, jih obravnavajte na profesionalen način, predvsem pa jih ne jemljite osebno. Namesto tega jih uporabite za izboljšanje vaše ponudbe.

3. Vpogled v koristne podatke

GMB Insights

Ne samo, da GMB promovira vaš izdelek ali storitev, ampak vam tudi pomaga razumeti trg. Na kakšen način?

Google My Business ima zmogljive funkcije, ki nudijo vpogled v pomembne aspekte vaše spletne prisotnosti in vam pomagajo pri ustvarjanju strategije. Prejmete namreč dostop/vpogled do statističnih podatkov, ki vam lahko pomagajo ugotoviti, od kod prihaja vaše občinstvo in kakšna je njihova aktivnost.

  • Ogledi

GMB vam lahko prikaže število ogledov vašega poslovnega profila, fotografij in objav. To je še posebej pomembno za preverjanje učinkovitosti vaših kampanj.

  • Iskalne poizvedbe

GMB ponuja poročilo, kjer se lahko naučite in razumete, kako potrošniki najdejo vaše podjetje. Zlasti katere ključne besede vnesejo v iskalnik.

  • Aktivnost/angažiranost uporabnikov

Videli boste, kako občinstvo komunicira z vašimi objavami. Ali jih delijo, komentirajo ipd. Tako boste izvedeli kateri “materiali” ter vsebine so najbolj zanimivi in učinkoviti.

  • Občinstvo

GMB ima razdelek, kjer lahko najdete povzetek profila ljudi, ki vas spremljajo. Od starostne skupine, spola in celo države, iz katerih prihajajo. Vse to je koristno pri ustvarjanju kampanje.

  • Kliki na povezavo do spletnega mesta

GMB vam lahko prikaže tudi število klikov na povezavo do vašega spletnega mesta.

4. Brezplačen in enostaven za uporabo

To učinkovito orodje je brezplačno in enostavno za uporabo, zato ga lahko uporabljajo prav vsa podjetja, ne glede na velikost ali proračun. Poleg tega ima odlična orodja za analizo uspešnosti, tako da lahko najdete načine za izboljšanje uvrstitve svojega podjetja. Google My Business predvsem start-upom in lokalnim podjetjem olajša promocijo izdelkov in storitev na spletu, s povečanjem prepoznavnosti in z boljšo pozicijo v rezultatih iskanja. Potencialne stranke vas hitreje najdejo in lažje kontaktirajo.

Kako nastaviti profil podjetja na Google My Business?

Za vnos vašega podjetja v storitev Google My Business, najprej potrebujete veljaven Google Račun.

Sledite naslednjim korakom za nastavitev profila:

1. Obiščite uradno spletno stran

GMB dodajanje podjetja

Obiščite google.com/business ali v iskalnik vnesite “google my business”.

Vnesite ime vašega podjetja in iz spustnega seznama izberite pravi zadetek iskanja. Nato kliknite gumb “Upravljaj zdaj” (angl. Manage now) in v kolikor še niste prijavljeni v Google Račun, boste dobili poziv, da se prijavite.

2. Nastavitev imena in naslova vašega podjetja

Ustvari GMB profil

Po prijavi vas bo sistem, če v preteklosti še niste nastavili GMB profila, Google pozval, da vnesete ime svojega podjetja. V primeru, da vas je nekdo že navedel v Googlu (kar ni nič nenavadnega), se bo prikazal seznam. Če se vaše podjetje ne pojavi, kliknite rezultat, v katerem je besedilo pod imenom vašega podjetja z napisom: “Ustvarite podjetje s tem imenom”.

V nasprotnem primeru (če se vaše podjetje pojavi) nadaljujte in kliknite nanj. Nato kliknite “Naprej” in vpišete naslov vašega podjetja.

3. Nastavitev lokacije

GMB naslov

Kako nastavite svojo lokacijo, se razlikuje glede na to, kako poslujete.

  • Skrivanje naslova

Če že imate GMB profil in želite skriti svoj naslov v Googlu, lahko to storite v nastavitvah informacij na nadzorni plošči GMB.

  • Nastavitev vaše lokacije kot podjetja s fizično trgovino

V primeru fizične trgovine/poslovalnice, boste morali lokacijo podjetja nastaviti na zemljevidu. Morda boste morali oznako povleči na točno lokacijo na zemljevidu, da označite vaše podjetje. Preprosto postavite oznako na zemljevid in pritisnite gumb »Naprej«.

  • Nastavitev vaše lokacije na območju storitve

Če ste podjetje, ki opravlja storitve na določenem območju (ali na domu), morate Googlu sporočiti, za katero območje gre. Območje storitve lahko nastavite na podlagi mesta, okrožja, države, poštne številke itd.

Nasvet: če delujete na območju cele države, lahko le vpišete ime države, da ne boste vnašali vseh poštnih številk.

Pomembno: Podjetja, ki poslujejo le preko spleta in nimajo fizične lokacije/poslovalnice kamor lahko stranke pridejo, niso upravičena do vnosa na seznam Google My Business, ker ne izpolnjujejo Googlovih smernic.

4. Navedite kategorijo

Tudi ta korak je zelo pomemben, zato ne hitite z vpisom. Pri določanju svoje »kategorije«, boste lahko nastavili tako primarne kot sekundarne kategorije. Pravilni izbor je ključnega pomena, če se želite prikazati na Googlovi strani z rezultati kadar potencialne stranke iščejo izdelke ali storitve, ki jih ponujate.

5. Nastavite kontaktne podatke

GMB kontaktni podatki

Dodajanje teh podatkov ni obvezno, vendar je zelo priporočljivo. Kajti, če navedete svojo telefonsko številko, vas lahko stranke neposredno kontaktirajo.

Opomba: Če nimate spletne strani, lahko izberete možnost »Ne rabim spletne strani« ali možnost »Pridobite brezplačno spletno mesto na podlagi vaših informacij«. Zavedajte se, da vam spletno mesto omogoča vidnost in dostop večim (potencialnim) strankam na spletu, kar je cilj vsakega posla. Za ta korak je priporočljivo poiskati pomoč strokovnjakov.

Prepričajte se, da povsod kjer vpisujete svoje spletno mesto, vedno uporabljate popolnoma enako strukturo URL-jev.

Z drugimi besedami, če je vaše spletno mesto https://tvojemesto.si, ga nikjer ne navajajte kot https://www.tvojemesto.si. Torej, če pred domeno nimate www, tega nikjer ne navajajte (in obratno). Pravilno zapišite tudi protokol “http” ali “https”. Google sicer priporoča, da imate varno spletno mesto (https), ki zahteva, da imate nameščen SSL certifikat (Secure Socket Layer).

Ko izpolnite te podatke, nadaljujte na naslednji korak.

6. Zaključek in potrditev vnesenih podatkov

V tem zadnjem koraku boste morali potrditi/preveriti (angl. verify) podatke svojega podjetja, kar lahko traja nekaj dni. Vmes pa lahko vnos optimizirate.

Glede na to, kakšen vnos v seznam podjetij poskušate ustvariti (ali upravljati), boste imeli na voljo več možnosti za potrjevanje:

  • po pošti (dopisnica)
  • preko telefona
  • po e-pošti
  • takojšnje preverjanje
  • t.i. bulk verification

7 načinov za optimizacijo profila

GMB intro

1. Izpolnite celoten profil

Googlu dajte čim več informacij o svojem podjetju. Zakaj? Google tako lažje prilagodi te podatke iskalnim poizvedbam uporabnikov. Z drugimi besedami, izboljša vašo uvrstitev pri iskanju.

To pomeni, da morate izpolniti kontaktne podatke, kategorijo, atribute in še več. Uporabite prave ključne besede, kjer je to mogoče.

Google lokalno razvrstitev določi na podlagi treh dejavnikov:

  • Ustreznost: kako dobro se vaš seznam ujema z iskalno poizvedbo
  • Razdalja: kako daleč je vaša lokacija od uporabnika
  • Pomembnost: Za kako “pomembno” podjetje gre (na podlagi številnih drugih dejavnikov)

2. Izstopajte s fotografijami

GMB Spletnik

Ob kreiranju profila v storitvi GMB, je možnost dodati logotip in naslovno fotografijo. Ne ustavite se pri tem. Z objavo dodatnih fotografij pokažite svojo lokacijo, izdelke ali storitve. Če imate restavracijo, objavite slike svojih obrokov, jedilnikov in prostora. Poskrbite, da bo videti profesionalno, estetsko in izražalo realen prikaz vaše ponudbe.

3. Objavite novice, posodobitve in posebne ponudbe

Podatki kot so lokacija, delovni čas in kontakt, morajo biti pravilni in posodobljeni. Ustvarite lahko tudi objave za svoje podjetje, ki stranke obveščajo o novostih, novi ponudbi in dogodkih. Te objave lahko popestrijo vaš profil ter spodbujajo obiske vaše fizične ali spletne trgovine.

4. Dodajte posebne funkcije in atribute

Za Googlove poslovne račune so na voljo posebne funkcije, odvisno sicer od kategorije, ki ste jo izbrali.

To je seznam funkcij, ki so na voljo za posamezne kategorije:

  • Hoteli lahko prikažejo ocene/nivo ponudbe in seznam ponujenih storitev
  • V restavracijah in barih lahko naložijo menije, predstavijo priljubljene jedi in dodajo povezavo za spletna naročila in rezervacije
  • Storitveno usmerjena podjetja lahko prikažejo “menu storitev” in dodajo gumb za rezervacijo
  • Mala in srednje velika podjetja pa dodajajo kataloge izdelkov

V svoj profil lahko dodate tudi atribute, s čimer delite več informacij, ki lahko zanimajo vaše stranke. V kolikor imate trgovino ali restavracijo, boste morda želeli označiti, da je dostopna za invalidske vozičke, ponuja brezplačen Wi-Fi ali prostor za kadilce.

5. Poskušajte pridobiti mnenja strank

Ljudje bolj kot podjetju zaupajo drugim ljudem. Dobro mnenje stranke je lahko odločilni dejavnik, ki prepriča novo, potencialno stranko, da se odloči prav za vas. Mnenja tudi izboljšajo vašo uvrstitev v Googlu.

6. Z odzivanjem na mnenja pridobite zaupanje

Sedanjim in potencialnim strankam pokažite, da z odzivi na mnenja cenite njihove povratne informacije. Pozitivne interakcije gradijo zvestobo. Ne pozabite se odzvati s tonom svoje blagovne znamke in bodite profesionalni. To velja tudi za negativne ocene, ki jih ne ignorirajte ampak uporabite za izboljšanje svoje ponudbe.

7. Izboljšajte plačani in organski doseg

Prednost profila GMB je ta, da vam omogoča dostop do analitičnih podatkov, kjer med drugim vidite: koliko strank vas išče, pokliče, vpraša za navodila, klikne vaše fotografije in veliko več.

Profil v storitvi Google My Business je mogoče povezati tudi z računom Google Ads. Na ta način lahko postavite lokalno usmerjene oglase, ki uporabnikom prikažejo naslov ponudnika. S pametnim telefonom lahko uporabniki kliknejo ta naslov, da se odprejo Google Zemljevidi in prikažejo pot do ponudnika. Google oglaševanje preko GMB poteka v t.i. GMB kartici, ki se prikaže na desni strani iskalnika Google (namizne naprave) ali za plačanimi Googlovimi oglasi (mobilne naprave). Opcija GMB kartice trenutno ni plačljiva, vam pa lahko pomaga pri večji vidnosti na spletu ter prepoznavnosti.

Kako stranke uporabljajo Google My Business?

Iskanje na telefonu

Uporabniki uporabljajo GMB iz številnih razlogov, kot so:

  • izvedeti odpiralni čas podjetja
  • pridobiti lokacijo/naslov podjetja
  • poklicati podjetje, ne da bi morali obiskati njihovo spletno stran
  • pisanje in branje mnenj o lokalnem podjetju
  • ogledati si fotografije podjetja in njihovih izdelkov / storitev
  • obisk spletne strani
  • za spletne rezervacije
  • za ogled razpoložljivih izdelkov in storitev
  • vprašati in odgovoriti na vprašanja o lokalnem podjetju

Google My Business vaše pomembne poslovne podatke predstavi potencialnim strankam, ki iščejo vaš izdelek, storitev ali izkušnjo. Če ne uporabljate in optimizirate svojega vnosa v GMB, je enako kot če bi rekli: »Ne, hvala« nekomu, ki vam ob izhodu z avtoceste ponudi brezplačen (digitalni) znak za vašo restavracijo.

Seveda vam je v interesu, da ste vidni in najdeni.

Svoj GMB profil ustvarite že danes!

Dobrodošli

Z jasnim razumevanjem, kaj točno je Google My Business, kako deluje in kako ga uporabljati, hitro ugotovite, da uporaba tega brezplačnega orodja ni le dobra ideja za lokalno trženje, ampak za vsesplošno spletno prisotnost.

Naredite in optimizirajte svoj račun Google My Business že danes, da bo vaš poslovni profil “zasenčil” vaše konkurente in privabil več strank do vaših fizičnih ali spletnih vrat.

Seveda se vaše potovanje na spletu pri tem ne ustavi, toda z vsemi temi informacijami ste na dobri poti, da postanete “superzvezda” storitve Google My Business.

Za vprašanja ali usmeritve pri ustvarjanju spletne strani ter vaše spletne prisotnosti nam pišite na blog@spletnik.si.

Uspešno!

Spletnik

3/5 - (3 glasov)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

3/5 - (3 glasov)