Kaj je ocena kakovosti in kako vpliva na ceno na klik?

Jul 12, 2016
Jul 12, 2016

Posodobljeno 06. 05. 2024

Če želite, da Google oglaševanje na iskalnem omrežju učinkovito, potem morate  razumeti kaj je ocena kakovosti in zakaj je tako pomembna. Ocena kakovosti ima velik vpliv na ceno klika in samo učinkovitost v sklopu oglaševanja na prikaznem omrežju. Ocena kakovosti vpliva tako na ceno ključne besede kot na to kje je vaš oglas pozicioniran.

1. Kaj je ocena kakovosti?

Ocena kakovosti je ocenjena kvaliteta in relevantnost ključne besede in oglasa. Ocena kakovosti določa kakšna bo cena na klik (na obiskovalca), ki bo kliknil na oglas, kakšna bo cena ključne besede, ki se pomnoži z vašo najvišjo ponudbo za določitev uvrstitve oglasa v procesu dražbe oglasov, skupaj z drugimi konkurenti. Ocena kakovosti je odvisna od več dejavnikov:

  • razmerje med prikazi in kliki (CTR)
  • relevantnost ključne besede glede na oglasno skupino v kateri se nahaja
  • kvaliteta in relevantnost pristajalne strani
  • preteklo uspešnost Google Adwords programa
ocena kakovosti, quality score, google oglas, google kampanja, google ogkaševanje, zakup ključnih besed


Nihče, razen Google seveda, ne ve koliko je kateri od teh dejavnikov v resnici vreden, vemo pa, da je razmerje med prikazi in kliki (CTR) med temi najmočnejši faktor. Več kot je ljudi, ki vidijo in kliknejo na vaš oglas, večji indikator je to za Google, da so oglasi relevantni in v pomoč ljudem, ki iščejo na prvi strani Google iskalnika. In Google vas v tem primeru nagradi z:

  • višjimi uvrstitvami vašega oglasa (višja pozicija)
  • nižjo ceno na obiskovalca (na klik)

2. Kakšne so prednosti izboljšanja ocene kakovosti?

ocena kakovosti, quality score, google oglas, google kampanja, google ogkaševanje, zakup ključnih besed

Na podlagi analize več tisočih Google Adwords računov vemo, da ima ocena kakovosti direktno povezavo z uspešnostjo oglasne Google kampanje. Z optimizacijo ocene kakovosti si lahko nadejate višjo stopnjo donosnosti naložbe v tak način oglaševanja.

To pa zato, ker je boljša ocena kakovosti v direktni korelaciji z nižjim stroškom na konverzijo! Cena na konverzijo se razlikuje od cene na klik. Ne gre za to koliko plačate za vsak klik (obisk) ampak koliko plačate za vsakega, ki na vaši spletni strani opravi konverzijo, ki ste jo določili kot cilj oglasne kampanje. Lahko je to oddano povpraševanje, opravljen nakup, prenos priročnika ali pa prijava na e-novice. Ker vsak klik ne pomeni konverzije, je cena za konverzijo višja kot cena na klik.

Če povzamemo. Višja kot bo ocena kakovosti, nižja bo cena za konverzijo. Ne pozabite, da visoka ocena kakovosti sporoča, da vaš Google oglas ustreza temu, kar ljudje iščejo na prvi strani Google iskalnika. Bolj kot bodo vaši oglasi to, kar ljudje iščejo, manj vam bo Google računal za klik (obiskovalca). In tega si v resnici vsi želimo. Manj denarja za več učinka!

3. Kako izboljšamo oceno kakovosti?

Glede na to, da ocena kakovosti definira kje in kako pogosto se bodo pojavljali vaši oglasi, je pomembno, da veste kako lahko vplivate na boljšo oceno kakovosti. A dejstvo je, da boste morali za to skrbeti ves čas, kampanjo optimizirati ves čas.

  • raziskovanje ključnih besed > poiščite nove, bolj relevantne ključne besede
  • organizacija ključnih besed > ključne besede vedno razdelite v ozke, ciljno
  • definicija oglasnih skupin, katerim pripadajo prav taki oglasi.
  • testiranje oglasov > iz oglasov, ki imajo visoko oceno kakovosti napišite nove oglase. Tako si povečate možnost, da boste našli oglas, ki bo imel še višjo oceno kakovosti.
  • optimizacija pristajalne strani > ključno je, da vsebina na pristajalni strani ustreza vsebini, ki je v oglasu. Bolj kot sta ta dva elementa povezana, višja bo ocena kakovosti. Pomembna je povezanost med uporabniško izkušnjo, ključno besedo in končnim ciljem – konverzijo.
  • negativne ključne besede > raziskujte, identificirajte, izločajte tiste ključne besede, ki niso učinkovite in po nepotrebnem porabljajo vaš oglasni budget. Preberite si kako negativne ključne besede vplivajo na vašo posel! 

Kot vidite (berete) ocena kakovosti primarno meri relevantnost ključne besede in izboljšanje ocene kakovosti je pomemben del strukturiranja oglasne kampanje v več ozko usmerjenih oglasnih skupin. Raziskava ključnih besed in organizacija le teh bosta vplivala na izboljšanje ocene kakovosti.

Nizka ocena kakovosti je primarno rezultat nepovezanosti med ključno besedo, oglasnimi skupinami, tekstom v oglasu in vsebino na pristajalni strani. Višja ocena kakovosti se bo zgodila naravno, ko bo Google Adwords račun v katerem oglašujete, vseboval pravilno organizirane oglasne skupine, ključne besede in besedilo oglasa, ki ustreza oglasnim skupinam in ciljnim stranem, ki se povezujejo s ponudbo v besedilu oglasa.

Pomembno je torej, da izdelavo oglasne kampanje prepustite tistemu, ki ve kaj dela. Kot ste prebrali, ni dovolj, da izberete ključne besede, napišete oglase in čakate, da se bo zgodil čudež. Prej se vam lahko zgodi, da boste veliko denarja vrgli skozi okno in temu načinu oglaševanja pripisali, da ne učinkuje. Kar pa je daleč od resnice!

Če želite, da gre vaš denar tja, kjer so vaši potencialni kupci , potem nas pokličite na 01 600 99 30, nam pišite na info@spletnik.si ali pa izpolnite kontaktni obrazec.
Srečno,
Andreja Ogrinc

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran