Posodobljeno 11. 04. 2024
Ime ima v poslovnem svetu močno vlogo – ime izdelka, podjetja, blagovne znamke in seveda spletne strani. Z vidika optimizacije spletnih strani je zelo pomembno, na kateri domeni imamo spletno stran, kajti tudi URL nosi svoj del ugleda podjetja. Poglejmo si, kakšno naj bo ime spletne strani, da bomo ugodili pajkom in se vtisnili v spomin našim obiskovalcem.
Kazalo
Definicija URL-ja
Najprej razjasnimo pojem URL. Kratica stoji za »Uniform Resource Locator«, pojem pomeni niz znakov, ki predstavljajo lokacijo ali naslov vira na spletu in kako do njega dostopamo. Vsaka podstran na spletu ima svoj unikaten URL naslov in vsaka povezava vsebuje URL, na katerega se navezuje.
URL in optimizacija strani
Ko boste izbirali ime za svojo spletno strani, imejte vedno v mislih SEO vidik. Izberite takšno s ključno besedo, na katero se želite visoko uvrščati na iskalnikih in dosegli boste visoko avtoriteto spletne strani. Pri tem naredite raziskavo ključnih besed in izberite takšno, ki je najbolj iskana in najbolje prezentira vašo stran. Že samo s tem imate veliko prednost pred tistimi, ki se predstavljajo s spletnimi stranmi, pri katerih URL ne pove nič. V zadnjih letih se je izkazalo, da ustrezni URL-ji močno pripomorejo k uvrstitvi na višja mesta v iskalnikih, zato ne spreglejte tega dejstva in ga vsekakor vključite v vašo on-site optimizacijo.
Domena
Ko boste izbirali novo domeno, izbirajte raje .si in .com, kajti te nosijo več avtoritete, medtem ko zakupujte .bit, .net ipd. z namenom preprečevanja podvajanja spletnih strani ali v izogib škodoželjni konkurenci
Sestava URL-ja
Upoštevajte tudi slovnično obarvan vidik URL-ja, in sicer registrirajte takšno domeno, ki ne bo predolga in ki vsebuje vezaj. V svetu optimizacije strani je bilo že veliko polemik na to temo, kako je bolje ločiti besede v URL-ju – z vezajem (-) ali podčrtajem (_). Spletni pajki znajo prebrati obe verziji, toda seo strokovnjaki priporočamo vezaje, ker se je izkazalo za boljše.
Vsekakor ne priporočamo uporabe praznih znakov, presledkov ali na primer avtomatsko generiranih znakov, na primer »%88$2#« – pajki bodo takšen url težje dešifrirali, kar pa seveda ni vaš cilj. Prav tako pa je bolj všečno za obiskovalce strani.
Primer:
Prodajate unikatne vaze. Ponudim vam več URL naslovov produktne podstrani. Katerega boste izbrali raje?
Izbira mislim, da ni težka. Ob pogledu na te naslove strani vas moramo opozoriti še na eno stvar …
Struktura strani – arhitektura URL naslovov
Pri oblikovanju spletne strani bodite pozorni na strukturo strani. Jasna struktura omogoča spletnim pajkom, da se lažje znajdejo na vaši strani, obiskovalci pa lažje in hitreje najdejo informacije. Uporabite največ 3 nivoje v hierarhiji podstrani. Hierarhija na strani je pomembna zato, da bodo pajki natančno vedeli, čemu želite dati poudarek, potencialni kupci pa bodo v vsakem trenutku vedeli, kje se nahajajo. Strukturo nakažite tudi v URL naslovih, nivoje hierarhije ločite s poševnico:
1.www.unikatni-izdelki.si
2.www.unikatni-izdelki.si/izdelki
3.www.unikatni-izdelki.si/izdelki/unikatne-vaze
Zaključne misli
URL naslovi so eden izmeh prvih prvih elementov, ki jih zajema vrhunska SEO analiza. Preklikajte podstrani na vaši spletni strani in si oglejte URL naslove. Če se vsaj na enemu pojavlja kakšna nesmiselna številka ali brezvezen znak, je čas, da prevetrite vašo spletno stran. Pri tem bodite pozorni na povezave zaradi aktivnosti link buildinga, o katerih smo na našem blogu že marsikje pisali.
»Nomen est omen« pravi znan latinski pregovor. Pomeni, da ime označuje človeka. Enako velja tudi za spletne strani, zato poskrbite, da bo ime vaše takšno, ki bo vsebovalo ključno besedo, ne bo predolgo, reprezentativno in zapomljivo.
Če imate težave z idejami, nas kontaktirajte. Naši SEO svetovalci vam bodo priskočili na pomoč in našli pravo ime za vašo stran.
Uspešno,
Spletnik
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023